English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 30.09.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

SigveEdvardsen wrote:
Det ryktes en sign on fee på 15 millioner for Markus. Tanker?

Kilde: Leo Skiri Østigård


Bare tull.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2020 19:48    Post subject: Reply with quote

– Jeg ønsket ikke å fornye kontrakten og fikk ikke spille på grunn av det. Jeg følte det litt som om jeg var bundet fast til en vegg, og at de truet meg litt. Det positive var at jeg ikke følte det hadde noe med det sportslige å gjøre, det var mer politisk, sier Henriksen.

– Det var tøft. Jeg føler både klubben og jeg tapte på det. Det som har skjedd har skjedd. Jeg føler jeg har gjort det beste ut av det med å trene knallhardt, og gjøre jobben jeg kunne for å være klar til dette, men også landskampene. Det føler jeg har lyktes bra med, så blir det kjempedeilig å komme i gang med en vanlig hverdag, vanlige kamper, og slippe å styre på egen hånd, sier Henriksen som i sin siste periode i England ble leid ut til Bristol City.

Les mer: Lettet etter RBK-hjemkomsten: – Har føltes ut som jeg har vært litt bundet fast til en vegg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.10.2020 19:51    Post subject: Reply with quote

På besøk hos Lyng og Sagbakken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.10.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

er jeg den eneste der har været en smule skuffet over Henriksen så langt. Jeg må indrømme jeg havde kæmpe forventninger efter at have læst hvad folk skrev om ham. Indtil nu har jeg set en spiller, der på ingen måde har gjort en forskel eller vist noget særligt. Altså jeg tænker han bør da have et ekstra niveau - kunne spille fremadrettede bolde og være en forskel også i det offensive spil. Spillet bliver alt for statisk, til siden og bagud med ham, Per og Konradsen på samme midtbane.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.10.2020 20:35    Post subject: Reply with quote

Mange er nok skuffa over prestasjonen til Henriksen så langt, men så har han jo knapt spilt annet enn landskamper det siste året så det tar nok litt tid å komme igang. Det sagt mener jeg vi burde satset på å bruke han som innbytter mens man starter noen andre. DEt blir liksom litt for dumt når spillere skal starte seg i form mens vi har spillere som er i form råtnende på benken.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.10.2020 21:17    Post subject: Reply with quote

Jeg mener fortsat at vi aldrig kommer til at måle os med bedre hold med Per, Henriksen og Konradsen på samme midtbane. Der er ingen kreativitet eller dybdeløb for den sags skyld. Hvis man vil have både Per og Henriksen på midtbanen bør sidste mand virkelig være en der kan sætte det offensive spil. De 2 andre skal jo nok tage sig af det defensive.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 22.10.2020 06:23    Post subject: Reply with quote

Før Henriksen dro sist var han jo på sett og vis litt det samme som Zachariassen har vært i år - en målfarlig indreløper. Målene kom nok fra litt lenger ut, men det ble en del av dem. Så har jeg forstått at han nok har fått litt flere defensive oppgaver og blitt trukket litt lenger bak i tiden etter RBK.

Jeg mener fortsatt at den ultimate midtbanen vi kan stille med dagens stall er PCS bakerst i en tradisjonell V, med Doff som høyre indreløper og Markus som venstre. Jeg håper vi får se denne konstellasjonen i kamp i løpet av sesongen og tror det ville funket som snus, særlig mot svakere norsk motstand (typ nedre tredjedel av tabellen). Jeg tror rett og slett både Per og Markus får brukt egenskapene sine mye bedre på den måten.

Så får vi se om Hareide er enig. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.10.2020 08:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er også skuffet over hva slags innvirkning på laget Henriksen har hatt. Ikke fordi han har spilt så dårlig selv, men fordi han brukes i en rolle vi etter mitt syn ikke trenger, som ytterligere defensiv sikring ved siden av Skjelbred. Med to såpass sittende midtbanespillere blir vi veldig baktunge, og jeg synes faktisk de går mer i veien for hverandre enn de bidrar offensivt, og ikke egentlig dobler effekten defensivt.

Jeg er enig med Orion i at Henriksen åpenbart har offensive kvaliteter på dette nivået til å slippes mye mer løs fremover i banen, og få lov til å styre mer offensivt. Hvis dette ikke stemmer, så kan vi like gjerne fase ham inn som stopper.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 22.10.2020 08:27    Post subject: Reply with quote

Helt enig!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 22.10.2020 08:44    Post subject: Reply with quote

Blir litt som Frankrikes gamle 4-2-1-3 med Viera og Makelele bak på midten. Kan være uhyggelig effektivt defensivt. Ulempen er at vi ikke akkurat har Zidane foran dem så det er null kreativitet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.10.2020 08:56    Post subject: Reply with quote

Nei, vi spiller jo med Konradsen i Zidane-rollen Cool
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2020 09:15    Post subject: Reply with quote

Og Doff i Henry-rollen, dog med mer defensivt ansvar enn originalen
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 22.10.2020 11:12    Post subject: Reply with quote

Om vi hadde et par gode vinger, kunne vi ha flyttet Holse inn på midten foran Skjelbred og Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 22.10.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg ville også flytte Holse derind som 10,er - med Per og Henriksen som def. sikring ville han få enorm frihed til at være vores offensive omdrejningspunkt. Jeg tror han ville spille både Dino og begge kanter rigtig gode. Så må man lade Helland spille højre kant - eller bruge Doff derude, det er simpelthen for meget med 3 løbere på central midt. Men kunne evt. også holde Holse på kant og så prøve Helland som 10,er, det bliver nok bare ikke lige så dynamisk, men han har blikket og en god pasningsfod.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.10.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Ciljan "alene" som defensiv midt skal være plenty mot Eliteserie-motstand. Stopperparet Holmar og Tore er i tillegg det kanskje beste i ligaen defensivt, så det er ingen grunn til at vi skal trenge en fjerde mann til å bistå.

Vi ser tydelig hvordan vi sliter med å produsere all verden i en baktung konstellasjon med flere spillere ute av posisjon. Den optimale førsterekka med dagens stall virker for meg ganske åpenbar, og den involverer hverken snudd V eller Konradsen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 22.10.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig jeg heller vil ha Henriksen som sentral midt. Balanserende defensivt. Så kan vi ha PCS som skapende indreløper og en eller annen løpsmaskin på den andre siden, fortrinnsvis Doff.

PCS er bedre enn Henriksen som skapende offensiv kraft.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.10.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

Litt enig med haavarl der. Synes Skjelbred fremstår friskere offensivt enn Henriksen pr. nå (kanskje hjelper det på for Henriksen når han begynner å komme i skikkelig kampform).

Føler det egentlig er et større problem hvordan midtbanen er organisert pr. nå, hvor Henriksen ligger dypt, Skjelbred er ganske "høyrevridd" i spillet mens den venstre indreløperen spiller 10'er, så vi får et hull på venstresiden. Kanskje litt av årsaken til at Ceide/Adegbenro har vært såvidt svake i det siste også, at Konate/kanten mangler støtte fra midtbanen og blir i undertall hele veien.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2020 16:11    Post subject: Reply with quote

Mulig at vi bør dreie oss over til Rosenborg 2020.

I den omtalte podkasten bekrefter at det var Bordeaux som forsøkte å kjøpe ham i fjor vinter. Hull avslo fordi de kjempet om opprykk.

Tolker ham også dithen at det var franskmennene som gjorde nytt forsøk påfølgende sommer. Hull sa igjen nei, og plutselig havnet han i kulda.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2020 20:54    Post subject: Reply with quote

Ørjan Bent Roar
PSC Henriks Doff

Tror dette fort Kan være vår kopi av Eggens klassiske 433!
Typene ligner i alle 3 posisjoner rollene passer...
Så kan vi legge denne 4231 død...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 22.10.2020 21:41    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg ikke Skammelsrud og Henriksen minnner særlig om hverandre. Ei heller Ørjan og Ciljan når jeg tenker meg om (foruten at begge navn slutter med -jan).
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.10.2020 08:48    Post subject: Reply with quote

Vi må slutte å tro at Per Ciljan Skjelbred er en skapende spiller offensivt. Den myten døde for omtrent ti år siden. Det er som å fortsette å tro på Loch Ness-monsteret etter at elva er lagt i rør og lochen tørrlagt.

Henriksen har langt mer å vise til der, selv om begge har spilt mye defensivt de siste årene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 23.10.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

Per kan fint være skapende fra DM og sette opp Markus foran seg, som er langt mer målfarlig.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 23.10.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Vi må ikke glemme at i 15/16-sesongen hadde Henriksen 12 mål og 7 målgivende i Nederland. Ciljan har aldri vært i nærheten av slike tall, selv i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 23.10.2020 12:59    Post subject: Reply with quote

Per ciljan > henriksen defensivt og
Markus > Skjelbred offensivt.

gi dem bare litt tid til bli samspilt (og markus til å komme i form..)
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Henriksen selv sier han har endret seg siden han var ung indreløper.... Han har stort sett spilt defensiv midt nå i 10 år.
Derfor er han bedre nå som sentral.Han er robust og har stort sett trygge harde pasninger. God på hodet også defensivt.
Han kan sikkert også brukes som indreløper Vi får hente Patric Berg så ordner dette seg.....
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 133, 134, 135  Next
Page 115 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb