English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fanatikere og Øvre Øst
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 25.08.2017 14:32    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:

Heh fikk PM i går fra en kar som mildt sagt var litt overraska over å finne et 16 år gammelt bilde av seg selv i en tilfeldig tråd på rbkweb. En påminnelse om at internett glemmer ikke.

PS: Hei hei igjen, nå blir du kjendis under ditt nye alias IFA man, aka iMan (uttales som i He-man, og rimer derfor på dette).
Back to top
View user's profile Send private message
TR-2000
Junior


Joined: 19 May 2017
Posts: 56

PostPosted: 30.08.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

Dette er litt off-topic, men jeg tenkte å si det når han postet bildet, for jeg kjente raskt igjen dette fra gode gamle tragisk.com Very Happy Synd de ikke har oppdatert og laget mer i det siste. Permfolket eksisterer jo fortsatt og det er jo flere heiserå ta Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 30.08.2017 12:38    Post subject: Reply with quote

Jeg kjente også igjen det bildet. Det ser ut til at de har noen utfordringer med norske bokstaver på den sida nå, men jeg var fast tragisk.com-leser i flere år og har vel bortimot aldri ledd så mye av en tekst på internettet som jeg gjorde av Tragisk International Film Festival. En aldeles nydelig ironisering over sånne pretensiøse kulturhipstere som bare fordyper seg i mongolske kostymedrama og lignende for å være spesielle. Som et av utdragene, med originale norske bokstaver:

Quote:
SOME BOAT orig. | Burma 2002 | REGI Aksel Hennie | SPILLETID 2t 2min | SPRÅK burmesisk tale, utekstet AV OG TIL møter du rollefigurer du ikke kan unngå å forelske deg i, som denne filmens burmesiske fisker som har aldri har sett annet enn motgang, men aldri gir opp. Når filmen starter sjøsetter han sin nye, håndknyttede båt. Den synker umiddelbart. Mannen får et psykisk sammenbrudd, og setter seg som mål å senke alle andre båter i nærområdet.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 30.08.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

Den filmfestivalen var veldig morsom Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 12.09.2017 21:21    Post subject: Reply with quote

"Det som gir status blant fotballfolk er ikke passivt å konsumere atmosfære, men å skape den. Da griper de fleste supportere til forestillingene om hvordan fotballen en gang var, og uttrykker seg med referanse til at de ønsker å vedlikeholde denne typen engasjement. Derfor føres det fortsatt et røft språk, derfor vil de ideelt sett stå og ikke sitte, derfor skal man drikke øl og ikke vin før kampen, derfor gir det mer status om klubben har bakgrunn fra arbeiderklassen."

Kom over denne litt interessante analysen av idrettssoiolog Arve Hjelseth.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 18.02.2018 13:34    Post subject: Reply with quote

Kanskje litt feil tråd; men jeg kom til å lure på om det er en del Kjernenmedlemmer og Rosenborg-tilhengere som også er aktive i Ranheim sin supportergruppering, eller om Ranheim har en helt selvstendig supportergruppering? Ser at det har eksistert et domene som heter forzaranheim.no, men kan ikke se at den finnes lenger, og finner heller ikke noen hjemmeside eller forum. Har dem et aktivt supportermiljø med stående og syngende supportere?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
01111000
Junior


Joined: 08 Feb 2018
Posts: 4

PostPosted: 18.02.2018 14:53    Post subject: Reply with quote

Hallo. Ranheim har et tilskuersnitt på 137 stk. 13 stk ekskludert familie og kjærester av spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 18.02.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

Gjetter på at det er svært få, om noen som engasjerer seg både i Ranheim og på Lerkendal. Forza Ranheim eksisterer vel fortsatt, men det har vel aldri vært snakk om flere enn du kan telle på en eller to hender. De er vel mer kjent for å synge inn sanger på opptak, enn noen høy vokal støtte fra tribunen.
Sånn ca. helt motsatt strategi enn Kjernen de siste femten år.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 19.02.2018 07:09    Post subject: Reply with quote

Rekrutteringstreff med Forza Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 28.02.2018 13:03    Post subject: Reply with quote

Må gi dem kred for litt mer enn å spille inn ra-ra-ra...ranheim -- Ved flere anledninger har jeg sett dem drikke øl på Romantica restaurant ikledd matchende gensere, så litt liv er det da Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 28.02.2018 13:04    Post subject: Reply with quote

Matchende gensere altså! Very Happy
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.02.2018 13:37    Post subject: Reply with quote

SÃ¥, det er med andre ord Rutebilstasjoonen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 23.07.2018 21:31    Post subject: Reply with quote

Litt OT, men pytt pytt. Selger en billett på borteseksjonen til Ranheim-RBK. Selges selvfølgelig ikke til Dew dusten. Rånny får halvpris om han gjør comeback på forumet og stiller til sitt livs første kamp. #RånnyMotRanheim? PM!
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 28.10.2020 11:55    Post subject: Reply with quote

NFF må stramme inn tribuneregler for fansen pga økende koronasmitte, og det blir for drøyt for enkelte:

https://www.adressa.no/sp...e-takke-ja
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 28.10.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Uten å ha lest saken fremstår det som at man dropper kamp pga et eller annet svada-prinsipp om at man som supportergruppe må stå på tribunen, også under Covid? Hvis det er tilfellet så er dette et nytt stygt tilfelle av fotballidiotis totalis etter at flere frontet forbud mot kunstig tilskuerlyd tidligere i år..
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 28.10.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke synge sittende?
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 28.10.2020 14:10    Post subject: Reply with quote

Man kan da vel stå under kampen, uansett hvor på stadion man blir plassert.
Når man ser de andre ES-kampene på tv, så står da syngende supportere og hopper opp og ned akkurat som før. Bare at de er plassert litt spredt, og på andre steder av stadion enn det de gjør til vanlig .
Det blir bare fjollete av kjernen å nekte å gå på kamp, fordi det ikke passer nesa deres å følge restriksjonene i en tid hvor alle må tilpasse seg. .
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 28.10.2020 14:19    Post subject: Reply with quote

De nekte da ikke å gå på kamp. Kjernen-folk er på kamp hver helg, men er spredt utover langsiden slik som alle andre. Om noen savner sang og moro, er det jo bare å sette i gang med noe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 28.10.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Man kan da vel stå under kampen, uansett hvor på stadion man blir plassert.


Det er akkurat det man ikke kan. Eller, man har kunnet hatt 50 stående frem til nå på mandag, da gjorde de om det.
Fra nå av er det bare sittende. Ikke 50 stående av totalen på 600.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2020 20:40    Post subject: Reply with quote

Allerede før den siste innstramminga hadde Kjernen bedt Rosenborg om ikke å ta i bruk supportertribunen i helga.

- Det er ikke Kjernen-styret åpen for, bekrefter Viken.

Øvre øst forblir stengt så lenge det er ulovlig å stå på kampene. Det er heller ikke gitt at tribunen blir åpnet når forbudet forsvinner: Kjernen ønsker først at flere supportere skal få tilgang.

- Vi har ikke noe absolutt tall, men vi har en kontinuerlig diskusjon gående. Vi vil jo støtte laget, vedgår Viken.

Les mer: - En kontinuerlig diskusjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 29.10.2020 09:18    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Uten å ha lest saken fremstår det som at man dropper kamp pga et eller annet svada-prinsipp om at man som supportergruppe må stå på tribunen, også under Covid? Hvis det er tilfellet så er dette et nytt stygt tilfelle av fotballidiotis totalis etter at flere frontet forbud mot kunstig tilskuerlyd tidligere i år..


Man dropper kamp av flere årsaker:

1. Det er en ikke ubetydelig smitterisiko forbundet ved å være mange samlet for å synge på kamp, selv om det holdes to meter avstand. Jeg har ikke tenkt å risikere å utsette mine nærmeste for smitte bare for å kunne synge på kamp.

2. Kjernen har hele tiden vært klar på at man i denne situasjonen ikke ønsker spesialbehandling foran andre sesongkortholdere.

3. Med begrenset tilgang på billetter er det heller ikke ønskelig for Kjernen å skulle velge blant sine egne. "Alle eller ingen", for å si det litt forenklet.

4. Selvfølgelig er det en faktor at ståplasser ikke er mulig. Hvis du har prøvd deg som stående og syngende så vet du at kampdagsopplevelsen er en helt annen enn om du sitter. Jeg har et inntrykk av at det er veldig bred enighet blant de mest aktive ressurs-personene i Kjernen om at man gjerne drar på kamp, men at man ikke har lyst til å sitte på tribunen og synge.


Til sist: Det handler ikke om at man ikke ønsker å følge restriksjonene, men at de restriksjonene som foreligger gir så dårlige rammevilkår for vår aktivitet at det er å foretrekke å la det være og heller komme sterkere tilbake når situasjonen har normalisert seg.

Hvis du har et problem med det, så foreslår jeg at du drar på kamp og prøver å starte noe selv. Jeg skal gjøre klar mute-knappen på fjernkontrollen.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 29.10.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

1. Men smitterisikoen er jo ganske ubetydelig? Dette blir uansett vurdert ulikt fra person til person.
2. Det er - utifra det jeg har lest - ikke snakk om å gi noen spesialbehandling, det er ikke det som diskuteres.
3. Det er forsåvidt greit det, men slik det er idag vil jo noen få prioritering over noen andre uansett. Det bør ikke være veldig krevende å finne rettferdige fordelingsnøkler.
4. Et helt greit argument det, jeg forstod det mer som at «vi boikotter om vi ikke får synge så media ser hvor dårlig produktet blir».

Jeg har ikke noe problem med det, (annet enn at det å møte kritikk med «prøv å få til noe selv da» er et like tonedøvt argument som alltid) du skal selvfølgelig få stå fritt til å traktere fjernkontrollen din akkurat slik du vil.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 29.10.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

1. Er den? Det er litt tynt med forskning, men det er vel kartlagt at synging og roping øker risikoen for smittespredning. Samtidig ser vi av tv-bilder fra andre steder i Eliteserien at det er utfordrende å holde avstanden på feltene avsatt til stående og syngende.
2. Det har vært gjentatt fra flere at de har ønsket at Kjernen skal få en gitt andel av billettene.
3. Kan forstå at det er ulike meninger om dette, men jeg står bak linja som ble valgt. For å få til organisert synging på en god måte, ville en del medlemmer måtte prioriteres foran andre. Det er ingen enkel øvelse.
4. Jeg skal ikke se bort ifra at det er noen som tenker i de baner, men det er ikke et argument jeg har hørt blant de ivrigste (De som driver med tifo, turer, arrangementer, forsangere osv.)

Synes ikke "gjør noe selv" er et tonedøvt argument som svar på argumentasjon som "svada-prinsipp", "fjollete", "Passer ikke nesa si å følge restriksjoner".
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 29.10.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Synes kjernen har mange merkelige i argumenter der Eru, men at man ikke vil utsette seg for eventuell smitte er jo en veldig legitim sak som det er bare å respektere.

Savner ihvertfall kjernen og stemningen dere skaper.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 29.10.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

At man ikke "vil" sitte å synge tror jeg dessverre mange utenfor ikke skjønner helt, inklusive meg. Sittende, syngende supportere er nok langt bedre enn ingenting. At folk ikke møter opp av smittevernårsaker er naturligvis helt innafor, men at man ikke kan synge fordi man sitter høres litt sånn passelig ut.. Er vel ikke verken RBK eller NFF sin skyld dette berømte viruset(?).

Uansett, ikke kritikk til Kjernen, dere gjør en flott jobb. Å jada, jeg kan komme å synge selv, men nei, dere er bedre enn meg. Bare litt forundret over vill-ikke!
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next
Page 24 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb