English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pa Konate
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.10.2020 12:09    Post subject: Reply with quote

Igjen, ikke gjenta faktafeilene til Jonsson. Konate ble solgt fra Malmö til SPAL i juli 2017, og trente og spilte (cup-)kamper for et serie A-lag i ett år før han ble lånt ut til Cincinnati. Så spilte han altså Allsvenskan for GIF hele 2019, noe som i det minste er matching på omtrent vårt nivå. Så det er 3 år siden han var i Malmö og ble solgt utenlands, men han var "bare" i en situasjon med lite kamper på ok nivå i 1,5 år. Og i løpet av disse 1,5 årene var han altså i troppen til et Serie A-lag i ett år (men var skadet noen måneder). Det er faktisk ikke katastrofalt.

TL;DR - det er ikke, og har aldri vært, fem år.

At det er generelt sunt å ha et kritisk blikk til vår transferjobb er hevet over enhver tvil. Vi er jo omtrent dårligst i klassen på dette. Men akkurat denne overgangen hører jo åpenbart ikke til vårt mønster, det er ikke "vi" som har kartlagt spilleren - vi sitter bare tilfeldigvis på eks-treneren hans.

Og jo, jeg synes det er oppsiktsvekkende svakt av Eurosports kjentmann i svensk fotball å ikke ha engang overfladisk oversikt over en spiller som er såpass etablert i svensk fotball. Det er enda svakere å ikke gidde å skaffe seg det når det blir aktuelt. Dette er jo tross alt en fyr som påstås å ha levd av oversikten sin før ingen lenger ville betale ham for det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.10.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
TL;DR - det er ikke, og har aldri vært, fem år.

Siden hva? Det er fem år siden han spilte CL og seks år siden han spilte på U21. Hvorvidt man skal vurdere de sju innhoppene i 2017, skadehistorikken i Italia, utlånet til USA div 1 eller nedrykk med GIF til "å prestere", så blir vel det en skjønnsvurdering. Skal være med på at han tilsynelatende presterte bra i Allsvenskan i 2016, men det er jo fortsatt en evighet siden.

Ellers er vi stort sett enige om spilleren og RBK sin transferhistorikk, men tydeligvis litt uenig hvor man skal legge lista for journalister. Det får vel bare være greit, tror jeg.

Gammel artikkel jeg så. Han var og luktet på U21 også i 2017.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.10.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt i forhold til Jonsson er hvordan man behandler fakta for å underbygge sitt syn. Det krever for eksempel ikke veldig mye research å finne ut at problemet til Konate i Malmö i 2017 først og fremst var at de fikk mulighet til å hente hjem stjernen Behrang Safari. Det kan man vel minst like lite legge på Konate som å legge på Tagseth at Ciljan foretrekkes.

Eller at han var fast på backposisjon i da Malmö tok tilbake tronen i Sverige i 2016-sesongen, men laget ikke fikk mulighet til å spille E-cup, siden Åge hadde moldet de ned på femteplass i 2015 mens de lekte seg i Champions League.

Eller at alle hans A-landslagsuttak og -kamper for Sverige kom i 2016 og 2017 (riktignok i treningskamper, før han meldte overgang til Guinea).

Sånn blir det som i verste fall er 3,5 år uten å være fast på et lag som er bedre enn oss - og da legger man virkelig vrangviljen til hvis man definerer det som 'ikke prestert' - til 5 år, siden det var sist gang Åge så ham på treningsfeltet. Og det handler om redelighet. Hvis man føler man må misrepresentere fakta for å underbygge sitt syn så bør det rett og slett ringe ei bjelle.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 28.10.2020 00:23    Post subject: Reply with quote

Får tilsvarende følelse som da Ivar Hoff lurte på hvem Storflor var og hvordan en klubb som Rosenborg kunne hente og benytte en slik spiller...

Jeg blir litt -> Crying or Very sad over det hele.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 29.10.2020 18:43    Post subject: Reply with quote

– Ja, jeg ønsker å bli. Jeg vil forlenge kontrakten, og blir gjerne lenge, også. RBK er en fantastisk klubb, hvor spillerne hele tiden vil vinne og utvikle seg. Det er et slikt miljø jeg ønsker å være en del av, sier han - og legger til:

– Så er det selvsagt opp til Rosenborg hva som skjer. Jeg har brukt tida fram til nå på å prestere best mulig. Jeg regner ikke med at det blir noen avklaring før i desember uansett, sier han.

https://www.adressa.no/sp...et-i-norge
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 29.10.2020 20:05    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har adresse valgt å bruke et bilde til høyre, hvor det ser ut som at han fortsatt lider av sen-skader etter begivenhetene på bildet til venstre.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2020 20:41    Post subject: Reply with quote

Syns uansett at Sagbakken har for mye fokus på pungfestet. Begynner å framstå som gammel griskall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 30.10.2020 00:36    Post subject: Reply with quote

Det syns jeg han har gjort lenge. Minner meg om en unge som har lært ordet "bæsj" i barnehagen...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.11.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Pa Konate blev klar för Rosenborg så sent som i början av september.
Ett par månader senare har han kommit tillbaka starkt efter några tunga år. Konate har sett så bra ut att nu FotbollDirekts krönikör Mathias Lühr anser att han kan bli ett namn för Malmö FF igen.

- Malmö är mitt hem och Malmö FF är en klubb nära mitt hjärta, säger Pa Konate.

Läs mera: ''MFF finns för alltid i mitt hjärta''

- Men kanske hitta någon spelare med utgående kontrakt för en vänsterbacksposition, en Pa Konate från Rosenborg som verkligen kommit tillbaka starkt där enligt vad jag hör. Så varför inte? Honom känner man ju dessutom till mycket väl.

Läs mera: Lühr om MFF:s januarifönster - borde ta från Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.11.2020 18:43    Post subject: Reply with quote

I dag ger Malmö FF:s sportchef Daniel Andersson sin syn på ett namn som under fem år var med om flera SM-guld och gruppspel i Champions League.

– Vi diskuterar ju egentligen inte sådant här i media, men visst är det ett namn vi följer, säger Daniel Andersson till FotbollDirekt.se.

– Det var fint att se hur han kom i gång i Jönköping igen och sedan har jag sett honom i flera matcher med Rosenborg.

Ni vet väl var ni har honom?

– Vi har som sagt följt honom och han spelar på en mycket bra nivå just nu och så är det en fantastisk kille som är uppvuxen i Malmö och har betytt så mycket för oss.

Förhandlar ni med Konate?

– Men hur eller vad som är möjligt det behåller vi för oss själva, men jag kan som sagt säga att jag har sett flera matcher med Rosenborg i höst så jag vet hur han ser ut.

Läs mera: Bekräftar i kväll - förre MFF-stjärnan kan bli aktuell
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.11.2020 11:09    Post subject: Reply with quote

Lurer på om Eurosport-svensken da går inn og flamer Malmö for å signere en spiller som for mindre enn et halvt år siden spilte Superettan og var 'iskald på markedet'. Nok et eksempel på at markedet er et øyeblikksbilde.

Forøvrig må det vel sies å være svakt av oss dersom vi nå bare gir bort en back som er god nok for Malmö fordi vi kanskje har hatt planer om å signere en back som muligens, men slett ikke sikkert, er god nok?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 19.11.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

Om vi mister han nå er det enkelt og greit fordi Malmø er hjemmet hans. Ikke en feil fra vår side. Pa får velge sjæl.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.11.2020 13:53    Post subject: Reply with quote

Joda, men man vil vel kunne hevde at vi burde ha skrevet lengre kontrakt så snart vi kunne se at han har en betydelig markedsverdi. Så hvis han på død og liv ville til Malmö, så måtte de i så fall punge ut en fornuftig sum. Selv om det ikke ville vært noen kalassummer - la oss si 4-5 millioner - så er jo det virkelig penger i banken for oss det også.

Nå når han sitter på utgående har jo han så klart alle kort på hånda sjøl, og kan velge hvor han vil spille.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
3rl3nd
Rutinert


Joined: 13 May 2007
Posts: 617

PostPosted: 19.11.2020 15:27    Post subject: Reply with quote

Vi hentet Konate for ca null kroner, og han har levert godt.
Det var en risiko å hente ham, og vi minimerte den risikoen ved å kun gi ham kontrakt ut året.
Pa bruker denne høsten til å vise seg fram til aktuelle klubber, og har tatt vare på sjansen. Spørsmålet er om vi er i dialog med Konate om forlengelse.

Han kunne vært elendig og slitt benk, og da hadde det vært krise å ha han på kontrakt ut 2022.

Personlig håper jeg lissom, at vi forlenger med Pa lissom, han er en god spiller lissom. Og lissom, en rolig kille lissom.
_________________
Troillan i tykt og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 19.11.2020 17:41    Post subject: Reply with quote

Burde oppdatert kontrakten etter 3 første kampene. Er ikke så ofte man ser så stor fremgang på så få kamper. Om han ikke blir 20-30 millioners mann, så blir han kanskje en 6-8 millioners mann og kjøpt tid for å hente en ungdommenlig back om 1-2 år...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

Man burde vel ha forlenget før (ryktene om) kjøpet av Augustinsson, for å si det sånn. Men antar Konate sjøl setter pris på nå å få gjøre valget med alle kortene på bordet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.11.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

Ja, det er litt det jeg mener. Jeg synes vi må være flinkere på å ivareta klubbens interesser, og ikke alltid ende i en situasjon der spillerne har alle kort på hånda. Nå kan det selvsagt hende at Augustinsson i realiteten er 100% klar, og at klubben 'vet' både at han er vesentlig bedre enn Konate og at Konate strengt tatt overpresterer nå, og at vi derfor synes det er grei håndtering av risiko å heller slippe Pa enn å risikere å bli sittende med dobbel dekning. Men jeg synes ikke det virker sannsynlig, og det fins jo en del spillerom mellom å tilby langtidskontrakt umiddelbart og å tilby korttidskontrakt og så aldri snakke med spilleren igjen, for å sette det på spissen.

Utover det: jeg er ingen jurist, men jeg antar det ville vært mulig for oss å utnytte vår ekstremt sterke forhandlingsposisjon da vi hentet Konate til å beholde en eller annen form for opsjon på forlengelse basert på kampdeltakelse, for eksempel?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.11.2020 09:31    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verdens land og rike spilte Konate 0 minutter i går, men var med på benken? Noen som vet?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 25.11.2020 10:59    Post subject: Reply with quote

Kanskje han har gitt beskjed om at han drar til Malmö?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 28.11.2020 02:53    Post subject: Reply with quote

Svaret fikk vi her:

https://www.rbkweb.no/vis/15280

"I så fall fortsetter Vegar Eggen Hedenstad som ventreback framfor Pa Konate, som Åge Hareide mener har en nedadgående formkurve."
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2020 08:24    Post subject: Reply with quote

Pa vet vi har gjort det bra for oss, men han har hatt litt nedadgående kurve i det siste. Derfor var Vegar på banen i forrige kamp, også med tanke på dødballfoten hans.

https://www.adressa.no/sp...t-rbk-exit
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 28.11.2020 09:12    Post subject: Reply with quote

Jeg kjøper ikke den forklaringen. Pa er nok på vei bort. Hedenstad er jo heller ikke en vi ser ut til å stole på.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2020 12:45    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en tynn bortforklaring ja, all den tid Hareide prentet inn viktigheten av en venstrebeint venstreback.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 28.11.2020 16:00    Post subject: Reply with quote

Merkelig rett å slett. Synes Hareide har gjort noen svært rare avgjørelser den korte tiden han har regjert.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 28.11.2020 16:20    Post subject: Reply with quote

Det er vel så enkelt at denne Agustinsson kommer og PA ikke vil være back up nå når han har vist hvilket nivå han kan holder. Hedenstad kan vel være back up og samtidig pushe Reitan...
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb