English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2512

PostPosted: 19.11.2020 16:17    Post subject: Reply with quote

Tja. Det har vært noen fine årganger selv om det ikke har blitt CL hvert år (som i storhetstiden). Mye glede for min egen del, noe frustrasjon som kommer ut i galleform òg.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 21.11.2020 09:43    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...e/73086116

Morten P. Fikk endelig mer galle å skrive om.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 749

PostPosted: 21.11.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

Ja, leste akkurat den jeg også.
Helt greit å være kritisk til de treningskampene som RBK spilte, men hjelpes som hatet og misunnelsen mot RBK skinner gjennom
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 21.11.2020 10:34    Post subject: Reply with quote

Jaja, absolutt kritikkverdig disse treningskampene. Men, han fikk da virkelig vann på mølla igjen for å ytre sitt hat(misunnelse) mot Rosenborg
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.11.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Altså hvis dette var problematisk måtte jo krets/forbund reagert etter første kampen 3. November. Dette var jo kjent allerede da. I stedet går en kamp til 11.november, og så går det enda nesten ei uke før den bitre idioten i Bergen begynner å lire utav seg dritt og hylekoret plutselig henger seg på. Og hvor var Løkfaldli og Morten P 3.november? Det grenser til det patetiske. Spesielt fra NFF sin side, som hadde tenkt å sende en covid-infisert landslagstropp til Romania selv, og har vært snurt på myndighetene siden. Dobbeltmoral kalles det.
Back to top
View user's profile Send private message
WanAn
Proff


Joined: 28 Feb 2012
Posts: 333
Location: Karmøy Rogaland

PostPosted: 21.11.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

Er vant med Morten P men dette var da veldig over linjen. Pleier han å drikke så mye til vanlig?? Dette må være fullerør. Kan da ikke være noe annet. I såfall er jo fyren rett og slett sykelig sjalu og full av hat... Å det er han sikkert men å vise det slik i nettavis der en kanskje forventer litt profesjonalitet... Rett og slett forferdelig lavmål. Trist at arbeidsgiver lar han holde på slikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.11.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

Når Rosenborg får kritikk av Erling Moe, Kåre Ingebrigtsen og Morten P samtidig, er det et sikkert tegn på storm i et vannglass. Det er nesten så jeg applauderer treningskampen(e) utelukkende grunnet hvem man hisser på seg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 21.11.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

Er en grunn til at jeg personlig aldri kjøper dagbladet (selv om kjærringa gjør det innimellom) Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 21.11.2020 14:16    Post subject: Reply with quote

For.

Et.




Rasshøl.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 25.11.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Klubben har etter flere år med suspekt spillerlogistikk og etterhvert presset økonomi gjort det vanskelig for seg selv. Troppen er aldrende, mange rundt eller over 30 med høye lønninger (at Skjelbred og Henriksen kom i sommer hjalp ikke akkurat på dette). Det er endel unge lovende spillere, relativt få i alderen 23-28.

Noen grep som kunne løsnet noen floker:
- Ikke re-signer kontrakter som går ut etter året (Hedenstad, Tore, Konate, noen jeg har glemt?)
- Jobb for å selge spillere som åpenbart ikke er med i framtidsplaner. Tenker spesielt på Hovland og leiesoldatene Valsvik, Denic og Botheim, og kanskje Adegbenro også bør trekkes fram da han sikkert er dyr og tydelig umotivert. Ser at Hovland kanskje ikke blir enkel å flytte
- Vurder å omskolere Henriksen til midtstopper, evt Konradsen. Da slipper vi å kjøpe ny midtstopper hvis flere av de gamle forsvinner, mtp at også Serbecic kommer tilbake.
- Hvis grepene gjennomføres kan det hende det holder å få inn venstreback og spiss (der vi trenger en kvalitetsheving) i vinter


Da kunne en første-11 sett omtrent slik ut:

Hansen
Reitan, Henriksen, Eyolfsson, NY
Zachariassen, Skjelbred, Konradsen
Holse, NY, Ceide

Benken: Samuel?, Tagseth, Mikkel Ceide, Helland, Wiedesheim Paul, Faye Lund, Tørset Johnsen, Serbecic, Skogen, andre?
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 25.11.2020 16:49    Post subject: Reply with quote

Konradsen forsvinner, og det ikke et sekund for sent. Vi trenger midtbanespillere som kan dra seg forbi folk og skape overtall. Hent hjem Tørseth Johnsen asap og dyrk han som indreløper. Åsen bør vel også stå på lista over spillere på vei bort.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.11.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Er det bekreftet noe sted at Konradsen forsvinner?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 25.11.2020 22:48    Post subject: Reply with quote

Zach innehar mange av de egenskapene som Roar Strand hadde, målfarlig gjennom gode og timede løp og veldig løpssterk.
Nå er hukommelse ferskvare og vi må vurdere relativt opp mot tiden de spiller i, men jeg mener at RS hadde en vesentlig bedre grunnteknikk.
Når vi sammenligner midtbanen vi hadde i glansdagene ( Skammels, 2x Berg etc) så hadde de relativt sett vesentlig bedre ferdigheter enn dagens. PCS er selvsagt bra, men har sine mangler i den kreative delen av spillet.
Vi behøver forsåvidt ikke gå lenger tilbake enn Selnæs og Midtsjø for å finne individuelle kvaliteter på ett vesentlig høyere nivå. Vi har erstattet en ferdighetsmidtbane med en midtbane som har løpskraft og duellstyrke som hovedegenskaper og da blir spillet deretter. Legg til at rekruttering utelukkende skal skje i Norge eller helst Sverige så blir utvalget magert
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 25.11.2020 23:59    Post subject: Reply with quote

Tagseth:

Nå har jeg fulgt Tagseth siden han herjet i kretsfinalene et par år opp.
Han hadde alltid et veldig godt driv, var målfarlig og godt orientert.
Etter noen år i England der han fikk mye skryt kommer han altså til RBK og får mye kritikk.
Det jeg tenker da, trener egentlig RBK riktig og godt nok ? Trondsen husker jeg også som veldig god før han kom til RBK, men synes heller han ble dårligere av å være her enn at han utviklet seg. Johnsen er også en som tok store steg på RBK 2 under nederlenderne, men som stagnerte når han ble tatt opp i A-stallen.
Nå har vi fått en resultatorientert trener som kanskje ikke kommer til å tenke spillerutvikling..
Hørte på podkasten til Adressa i dag der akademiet var et tema og at avisa holder på og skrive en artikkel om spillerutviklingen i RBK. Ingenting av det jeg ser sier meg at RBK er gode på spillerutvikling. Hvorfor legge hele ansvaret over til en annen klubb ved utlån enn å ta over utviklinga spillerne selv ? Botheim utalte i et intervju nettopp at han knapt har dialog med klubben sin. Virker ikke som at RBK følger opp. Veldig spesielt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.11.2020 06:50    Post subject: Reply with quote

Slik har det vært i mange år. Går man til rbk blir man dårligere. Spillerne utvikles ikke av mangel på et system. Det har ikke blitt trent riktig heller i flere år.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2512

PostPosted: 26.11.2020 16:41    Post subject: Reply with quote

Må være derfor vi har så få eksporter og landslagsspillere de siste 14 årene (siden jeg så du nevnte at vi hadde drevet dårlig siden 2006 i et annet oppgulp). Fordi alle spillerne i rbk blir dårligere.

Sier ikke at noenting er perfekt - ikke ta det argumentet. Ei heller sier jeg at styret gjør verdens beste jobb eller at vi er best på treningsfeltet. Jeg sier meg bare uenig i at vi gjør alt feil. Selv tror jeg mye sitter mentalt, metthet hos de profilerte og nervøsitet hos de yngre.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.11.2020 16:45    Post subject: Reply with quote

List opp gjerne det vi gjør som er rett når vi ligger milevis bak Bodø/Glimt og har sluppet inn 6 mål på to kamper mot elendig motstand, ingen spillere som kan selges for store summer, skrantende økonomi og et overforbruk av penger som har ført oss i en ond sirkel. List opp, kom igjen!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2512

PostPosted: 26.11.2020 17:08    Post subject: Reply with quote

Ellers takk.
Kai88 wrote:
Sier ikke at noenting er perfekt - ikke ta det argumentet.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 26.11.2020 17:11    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Sier ikke at noenting er perfekt - ikke ta det argumentet. Ei heller sier jeg at styret gjør verdens beste jobb eller at vi er best på treningsfeltet. Jeg sier meg bare uenig i at vi gjør alt feil. Selv tror jeg mye sitter mentalt, metthet hos de profilerte og nervøsitet hos de yngre.

Da Bardal ble børssetter for Adressa begynte han å overvære en del treninger for bedre å kunne bedømme spillerne etter hva som ble trent på, men slutta etter kort tid fordi "det foregikk ingenting som handlet om å bli bedre i fotball".

Da Horneland forsvant ut måtte Geir Hansen sette igang med helt basic teknikk-trening fordi vi hadde rett og slett ikke holdt på med utvikling av tekniske ferdigheter under Horneland heller.

Mentalt meg i ræva.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.11.2020 17:34    Post subject: Reply with quote

Du skal ikke undervurdere viktigheten av at Horneland ikke bare slipte vekk det lille som var igjen av spillemønster i klubben, men også det meste av selvtillit og fryktløshet.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 27.11.2020 08:52    Post subject: Reply with quote

Det som bekymrer meg og har gjort i flere år er at vi alltid skal kjøpe oss ut av de problemene vi påfører oss selv med den totale mangel på rød tråd og plan i klubben. Det er ikke mange av akademi spillerne de siste årene som har klart å ta steget opp enda det har vært flere der som burde ha gjort det.
Og vi handler spillere på navn fremfor den rollen de skal ha i laget. Hvorfor kjøpte vi Børven når det ikke var noen plan for hvordan sette ham opp foran mål. Og slik kan v holde på i det uendelige egentlig. Og nå snakkes det om Zinckernagel, hva er planen her? Han scorer mye fordi B/G har en gjennomtenkt spilleplan og spillere rundt ham som setter opp sjansene for ham.
På tide å få hodet opp av sanden og innse at man må ha både en kortsiktig og langsiktig plan med alt man gjør i klubben.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.11.2020 10:52    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Det er ikke mange av akademi spillerne de siste årene som har klart å ta steget opp enda det har vært flere der som burde ha gjort det.


Synes dette er veldig vanskelig å vurdere fra utsiden, hvem tenker du på?
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 27.11.2020 11:37    Post subject: Reply with quote

Så Molde-Arsenal i går og det gledet meg selvsagt med Molde tap så er det ikke til å komme unna at de gjorde en god figur i to omganger mot europeisk topp motstand - dette klarer de ved å bevisst hente spillere med ferdigheter og i en alder de tåler å trene mye. Mye av det samme som B/G gjør.
NÃ¥r du sammenligner med oss
- vi klarer ikke å tiltrekke oss talenter med stort salgspotensiale
Haaland,Berge, Hauge type spillere ser ikke RBK som ett naturlig steg ut i Europa- de vet at de benkes til fordel for våre Søderlund/ Konradsen typer og velger heller klubber de får vise seg frem i over tid.
- vi rekrutterer veldig smalt ( Sverige) og har ikke oversikt over talenter utenfor Trøndelag
- Kriteriene vi rekrutterer etter er mer kraft og løp enn fart og teknikk
-Akademiets ledelse rekrutteres nå fra kjentfolk i trøndersk breddefotball / hvor er impulsene ?
- A lagets trenerteam er overmoden for utskiftning , Henriksen og Jamtfall er solide typer som står på for klubben, men det er på tide med nytt blod.
Kunne fortsette, men dette holder.

Vi kommer nok til å kjempe i toppen i 2021 også, men det er i kraft av klubbens størrelse og ikke de gode valg vi gjør. De ser jeg ikke mange av
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 27.11.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
ace wrote:
Det er ikke mange av akademi spillerne de siste årene som har klart å ta steget opp enda det har vært flere der som burde ha gjort det.


Synes dette er veldig vanskelig å vurdere fra utsiden, hvem tenker du på?


Vet selvfølgelig ikke hvem Ace tenker på, men vi har jo endt opp med å prøve (og feilet) å kjøpe tilbake flere spillere fra eget Akademi. Tenker da først og fremst på Christoffer Aasbakk og Aslak Fonn Witry. I tillegg er det vel ting som tyder på at Ogbu kan bli veldig god om man skal tro "Obos-Ekspertene".

Edit:
Andre fra akademiet som spiller i ES inkludere i alle fall:
Moe (BG)
Solbakken (BG)
Foosnæs (BG)
Sørmo (KBK)
Skarsem (KBK)
Storevik (Sandefjord)
Noen fler?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.11.2020 14:37    Post subject: Reply with quote

Felles for alle disse er jo på at de er minst én hylle under den standarden vi bør ha. Helt riktig at de har gått videre, og bra for dem at de har funnet klubber på ES-nivå.

Fonn Witry skulle jeg gjerne hatt i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 43, 44, 45  Next
Page 3 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb