English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 07.01.2021 10:39    Post subject: Reply with quote

Det er etter denne oppkjøringen vi virkelig får se om Hareide kan lage et bra fotballag.

Midtbanen holder høy kvalitet og bør i seg selv være nok til å vinne Eliteserien. Reitan og Ceïde har hatt god progresjon, men må opp enda et nivå for å bli topp eliteseriespillere. Serbesic må gis muligheten til å spille seg inn i startelleveren. Backer er svært viktige i Rosenborg, og det må hentes inn en klassespiller eller stort talent til venstrebackposisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.01.2021 10:59    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
senador wrote:
så har folk vært kritiske til hvor negativ jeg har sagt hvor klubben kommer til å gå, men det har jo skjedd det jeg har snakket om.


Det du har snakket om - med negativt fortegn - har vært ganske bredt, for å si det mildt. Fra "denne kommer vi til å tape" i omtrent hver kamptråd, til nedrykk og konkurs. Joda, du har truffet på noen tapsspådommer og sammen med mange andre at en del ansettelser og signeringer har vært sub par i forhold til uttalt ambisjon, men du har jaggu bommet med grov overdramatisering også.

senador wrote:
Det var veldig få som var kritisk til feks Kåre i 2015. Få gjennomskuet bilselgergliset der.


Beklager altså, men jeg kjøper ikke at du i 2015 gikk full Lilli Bendriss og så at Kåre et år frem i tid skulle endre totalt på tanker rundt spillestil, treningsregime og generelt humør. Som sagt før: Hadde Kåre fortsatt som han gjorde i 2015 i stedet for å bli bipolar et år eller to senere, hadde dette vært en historie med en lykkelig slutt også. Ikke perfekt, men den klart beste sportslige og økonomiske perioden vi har hatt post Eggen.


Allerede på høsten 2015 var det flere åpenbare ting jeg stusset på når det gjaldt Kåre, deriblant følgende:
1. En stor formmessig dupp som varte ganske lenge.
2. Han syntes det var helt greit å feste rett før kampen mot Lazio.
3. Han snakket om forsvar, forsvar og forvar.
4. Jeg visste at han tidligere har vist lovende start for deretter å falle sammen.

Det gjorde at jeg tenkte en slik trener kan vi ikke ha.

Stopper her. Nå får man diskutere Åge Hareide. Han vil helt sikkert få ut noen prosenter, men han må bære alt selv. Han vil ikke få noe hjelp til å utvikle klubben, det må komme fra ham. Når Åge er borte er det tilbake til vakuum igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 07.01.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Interessant diskusjon fordi jeg mener Kåre startet med tilbake til røttene da han kom, og fungerte svært bra det første "hel-året" han var i rbk. Men mest grunnet frislipp av angrepsfotball i kombinasjon med talenter og godt treningsgrunnlag. Hel-år 2 så snakket han om forsvar og frispilling for å ta rosenborg til et nytt nivå og muligens CL. Det ble bare rot og gikk på bekostning av angrepsfotballen. Vi hadde null spillere bortsett fra Meling og keeper Hansen som taklet frispilling bakfra i pressede situasjoner. Midtstoppere og Hedenstad (etter svensson) taklet ikke dette. Men vi kom helskinnet gjennom hel-år 2 med Kåre fordi vi hadde talenter i europaklasse og en dansk spiss som ville tilbake til seriøs fotballspill igjen. År 3, hvor kåre fikk sparken, var aldeles fryktelig og alle utespillere burde gi gullmedaljen til keeper hansen.

jeg håper at åge klarer å se dette og kan starte et arbeid med å hente inn talenter og gode etablerte spillere i en struktur og ramme som er fastsatt av åge og klubbe slik at vi kan spille bra fotball igjen. Vi må begynne å ta tak i kampene og spille på våre egne premisser og ikke sandefjord sine...

edit. med all respekt til sandefjord Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 07.01.2021 12:23    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde hatt mye mer tro på at Åge lykkes om han hadde hatt mer penger å rutte med på overgangsmarkedet. Men jeg tror han kan endre en del ting i denne klubben utenfor banen også. Er forsiktig optimist foran sesongen. Håper bare vi klarer å få tak i noen gode spillere på et eller annet vis nå i Januar. Men heller en meget bra spiller enn 3 middels bra. Og så blir det spennende å se hvor mye Serbecic har utviklet seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Det er jo der håpet ligger; at Åge kan ruste opp skikkelig. Det er derfor jeg var mer hissig på en slik type nå fremfor en som "bare" er en god trener.

Men det er et langt lerret. Hareide tok over en aldrende, mett og lite komplementær stall med svært begrenset videresalgs- og utviklingspotensiale, et omtrent ikkeeksisterende støtteapparat, og uten funksjoner innen analyse og scouting som selv Lillestrøm og Mjøndalen har sett behovet for. Det skal skje mye på kortest mulig tid, og det blir naturligvis vel heftig å forvente gull til neste år allerede, men det må være lov å forvente at laget setter seg i løpet av neste år, både spiller- og spillemessig.

Så gjenstår det jo å se, som også du er inne på senador, hva som skjer etterpå. Det er å pisse i buksa å ta dette løftet nå om det ikke skal følges opp. Vi var på sett og vis i samme situasjon da Hamrén ble ansatt i 2008. Han moderniserte og bygget opp kraftig, uten egentlig å være den optimale treneren. Den gang tok det drøye ti år fra vi var en moderne og satsende klubb til vi var nede på sannsynligvis det dårligste nivået i ligaen hva gjelder apparat.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 07.01.2021 13:16    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Vi var på sett og vis i samme situasjon da Hamrén ble ansatt i 2008. Han moderniserte og bygget opp kraftig, uten egentlig å være den optimale treneren. Den gang tok det drøye ti år fra vi var en moderne og satsende klubb til vi var nede på sannsynligvis det dårligste nivået i ligaen hva gjelder apparat.


Stort sett enig. Men det var vel Høgmo som for alvor startet digitaliseringen og innhenting av data etter dette har ligget brakk en stund siden eggen og hansen startet prøveprosjektet på slutten av 90-tallet!? Altså med innhenting av data fra treningsfeltet. Hamren arvet dette fra Høgmo/tørum-tiden? Eggen var flink på slutten av 90 -tallet hvor rbk var en av de første klubbene sammen med noen storklubber (milan bl.a.) i europa til å innhente treningsdata. Eggen har sagt mye shit om innhenting av data, men han mener det må brukes riktig og ikke bruke tiden foran en skjerm
for å se om spillerne løper nok eller spiser riktig, det gjør man ellers.

Kan nesten føles ut som at annenhver trener har brydd seg noe om analyse og statistikker...
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 07.01.2021 16:45    Post subject: Reply with quote

Hareide skal i allefall ha for at han rydder troppen med motorsag. Blir spennende å se hva som kommer inn nå.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.01.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

Og når man ser alt ligger brakk, så ansetter de gamle eksrbkere i sentrale stillinger (Dorsin). Altså det er så amatørmessig at det er neste ikke grenser.

Man kunne jo sondert markedet for kompetanse på å bygge klubb, ikke kun tenke på «ekte rbkere». Klubben minner om en dårlig organisert familiebedrift.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.01.2021 17:09    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Klubben minner om en dårlig organisert familiebedrift.


Det er dessverre en treffende beskrivelse.

Kunne gjerne sett at Hareide eller en med tilsvarende bakgrunn, dog ikke så veldig mange andre som passer den beskrivelsen som har norsk pass eller annen tilknytning til RBK eller norsk fotball, gikk inn som teknisk direktør eller hva en skal kalle det (men ville vel fort blitt sportslig leder her).

Vi hadde Coolen, men aner meg at Feyenoord uansett fristet mer.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2021 18:55    Post subject: Reply with quote

Om vi skal konsentrere oss om emnet, så bekrefter fotballpresident Gudni Bergsson samtaler med Hareide - samt Solbakken, Lagerbäck og Burchnall - om å erstatte Hamrén som islandsk landslagssjef:

„Ég ræddi við Lars eins og hefur komið fram. Ég get alveg upplýst það að ég ræddi líka við Åge Hareide en hann er bara samningsbundinn Rosenborg. Hann hefur að vissu leyti áhuga á þessu og starfinu en hann er samningsbundinn.“

„Ég athugaði með Solbakken en þá var hann kominn langt í viðræður við norska sambandið. Maður leitar fangana. Það er líka umboðsskrifstofa sem aðstoðar okkur og þeir sem maður þekkir á erlenda vettvangi,“ en Ståle tók svo við norska landsliðinu.

Guðni staðfestir að hafa rætt við Håreide og að nafn Solbakken hafi komið til umræðu

Google-overstteren wrote:
"I spoke to Lars as has been stated. I can fully inform that I also talked to Ã…ge Hareide but he is only contracted to Rosenborg. He is to a certain extent interested in this and the job, but he is contracted."

"I checked with Solbakken, but by then he had come a long way in negotiations with the Norwegian federation. You're looking for the prisoners. There is also an agency that assists us and those you know abroad, "but Ståle then took over the Norwegian national team.


Arnar Thor Vidarsson ble i stedet ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 08.01.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Hareide skal i allefall ha for at han rydder troppen med motorsag. Blir spennende å se hva som kommer inn nå.


Mangler bare at han kutter til beinet, også får han et tilbud "han ikke kan si nei til" så sitter vi med skjegget i OBOS. Razz

Håper han klarer å bygge en stamme i året som kommer. Prøver å være positiv til signeringer fremover.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.01.2021 20:39    Post subject: Reply with quote

Tror neppe dommedagsprofetiene dine om OBOS slår til selv om Åge forsvinner etter et supertiilbud fra noe han eventuelt ikke kunne takke nei til (eller må gi seg av andre årsaker)

La oss teoretisk si han MÅ gå.

Han har jo allerede kvittet seg med flere spillere vi har skreket etter å bli kvitt.
Han har lagt opp ti lsalg av fdlere andre spillere vi har skreket etter å bli kvitt.
Han har forsterket backplass der vi har hoiet og ropt etter hvasomheldst i flere år.
Han har kaldt hjem Besim som vi har messet om må få en sjangse.

Skulle han gi seg nå så ser jeg for meg at det går helt fint om styret har lagt bort kabalen og faktisk engasjert seg litt.

Vi har flere unge spillere som kan vise seg uvurderlig på sikt og dette er de fullstendig klar over (Brattbakk, Ceide, Ceide, Kamenzi, Crupella, Tagseth m.fl.)

Sålenge de ikke ansetter Bratseth som Manager så tror jeg det går fint og skulle de gjøre det så tror jeg det hadde gått bra også for jeg har trua uansett og velger å se på lyspunktene som faktisk er der uanset hvor mange idiotiske avgjørelser som har blitt tatt på brakka de siste årene.

Jeg må medgi at Horneland som hovedtrener tyder på massiv hjerneblødning og rabies på samme tid, men jeg er fremdeles overbevist om at Horneland var påtenkt assistent jobben, ble forespeilet å gå over i assistentrolle så fort de hadde ny hovedtrener på plass. (Jeg har gode kilder på dette).
At han ble sittende beviser for meg intet annet enn at de ikke hadde den trekkraften de antok de hadde.

Rosenborg er fremdeles norges største klubb og selv om ting ikke går på skinner og det messes om 5000 tilskuere på Lerkendal selv om Covid gir slipp så forventer jeg at klubbens ekte supportere støtter dem selv i tøffe tider.

Selv om de spiller rævva fotball kommer jeg til å ta turen så ofte jeg kan iallefall. RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 08.01.2021 20:54    Post subject: Reply with quote

Mest en ekkel historisk følelse angående Åge, ispedd innlegget angående Islands jobben. Hehe. Tror nok selv ikke Åge vil gå over i historien som dobbelt ryggstikker... Embarassed
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.01.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

Moomoo: Du glemmer at alt en seriøst toppklubb må ha av apparat for å fungere detter sammen som et korthus når Hareide drar. Det er hvertfall ingen garanti at det blir forvaltet på best mulig måte. Da er man prisgitt en ny treners tanker. Treneren skal ansettes av et styret som velger feil 9/10 ganger med dårlig jobb og forberedelser.

Suksess kommer ikke av seg selv fordi man heter Rosenborg. Det virker som enkelte fans og klubben selv tror det. Suksess er smarte løsninger og hardt arbeid over tid. Vi kan ikke si at styret i Rosenborg er kjent for smarte løsninger for å si det mildt.

Hareide er RBK sin redning i en kortsiktig periode. Det virker ikke som det tas fundamentale grep.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.01.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

Senador , INGEN har sagt suksess kommer av seg selv og det er nesten skummelt at du etter så lang tid klarer åkonkludere som du gjør av inlegget mitt.

Jeg har like rett til å være positiv som du har til å være negativ og selv om jeg velger å være positiv så betyr det ikke at jeg ikke ser det som er negativt, jeg bare velger å ikke la det konsumere meg og entusiasmen jeg føler på.

Does it walk like a dog? does it bark like a dog? does it pee like a dog, well then its probably a dog.

Intet er glemt, intet er ignorert, men jeg velger nå uansett å håpe på en fremtid som bedre kan reflektere fortiden RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Jeg må nevne igjen det eg fikk fortalt om Hareide tidligere her i tråden....
Vi kan ikke utelukke at han heller vil bli sjef på Island...
Han er tydeligvis interessant i jobben men er under kontrakt betyr vel bare at han overlatt til det islandske forbundet å løse ham fra kontrakten med RBK !!!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.01.2021 23:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at også 2021-sesongen blir en mellomsesong, eller omstillingssesong. Første delen av den, i det minste. Men da en litt hyggeligere mellomsesong som faktisk peker mot neste år med positive utsikter.

Det er veldig mye nytt inn på en gang, og det er ikke sikkert vi stiller med mer enn fire-fem spillere i en førsteellever som også var der til andre halvdel av fjorårssesongen. I tillegg skal det tydeligvis endres tildels mye på treningsregime, og fruktene av den meldte scouting-tilknytningen vil tidligst vise seg til sommeren. Eventuelle nye "tilleggsfunksjoner" som mental trener er heller ikke på plass (?), og dette vil neppe gjøre de voldsomme utslagene før det har gått litt tid.

Det jeg tror vi kan håpe på, og i grunnen bør forvente, er tydelig og betydelig fremgang i løpet av 2021, og at vi ser ut som en klar gullkandidat til året etter. Med det grunnlaget Hareide overtok, og planene han er i gang med å sette i sving, er det urimelig å forvente at vi lukter fugl fra startblokkene når ballen ruller igang om noen måneder. Det er slik jeg ser det heller ikke hans viktigste funksjon og ambisjon for kommende sesong.

Åge har allerede tatt viktige og tøffe grep i modernisering og komplimentering av klubben i alle (sportslige) ledd han har mandat over, og ser i hvert fall ut til å ha en plan over hvordan klubben skal se ut når han er ferdig med prosessen. Han har gjort mye på kort tid, ambisjonene er tydelige, og han prater mer gjennom handling enn mikrofoner. Kort sagt - akkurat det vi trenger nå.

Så håper jeg virkelig at folk i klubben allerede har en klar plan på hvilken type trener man vil ha inn etter Hareide, og kanskje enda viktigere - hvilke typer man ikke vil han.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 09.01.2021 09:00    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg må nevne igjen det eg fikk fortalt om Hareide tidligere her i tråden....
Vi kan ikke utelukke at han heller vil bli sjef på Island...
Han er tydeligvis interessant i jobben men er under kontrakt betyr vel bare at han overlatt til det islandske forbundet å løse ham fra kontrakten med RBK !!!


Island har vel fått en ny trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 09.01.2021 09:07    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg må nevne igjen det eg fikk fortalt om Hareide tidligere her i tråden....
Vi kan ikke utelukke at han heller vil bli sjef på Island...
Han er tydeligvis interessant i jobben men er under kontrakt betyr vel bare at han overlatt til det islandske forbundet å løse ham fra kontrakten med RBK !!!


https://www.nettavisen.no...3424065281
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 09.01.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Det skjer jo ikke at Åge stikker mot klubbens vilje en gang til. Men at vi kan slippe han når vi henter Knudsen, hvorfor ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 09.01.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

Det greiene med Island er lenge siden. Hareide sa vel allerede da han ble ansatt at han hadde fått en del tilbud. Noen crazy greier i Midt-Østen (?), en større klubb i Championship som valgte en annen trener og et landslag (fritt etter egen hukommelse). Tipper det var Islands-jobben
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Tja, var det gitt at Hamrén hadde fått fyken om Island ikke hadde raknet på slutten i Ungarn og dermed kommet seg til EM?

Jeg tror samtalene har skjedd seint i høst.

______________

– Det du forteller er ikke noe jeg kan kommentere. Jeg er Rosenborg-trener og det blir jeg en stund, sier Hareide til Nidaros.

– Styrelederen i forbundet sier rett ut at han har snakket med deg?

– Jeg ønsker ikke å kommentere noe som står i aviser, sier Hareide.

Les mer: Islandsk storavis: Island ville ha Hareide som landslagssjef

Ser at saken også spredte seg til Danmark etter omtalen her på RBKweb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 17.01.2021 10:35    Post subject: Reply with quote

Med den nye Kant spilleren inn ser vi at Hareide bygger opp dobbel dekning på alle plassene. Så nå mangler vi bare en sentral midtbane som dekker opp for PCS(mannsværk??) så er troppen fullverdig
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 17.01.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

Tipper det var en av grunnene til at Hareide testet Henriksen sentralt i høst og så at han ikke dugde sentralt. Nå vil han ha inn en ny der.

Så mister vi nok hvert fall én stopper, så da tipper jeg vi får inn en stopper i tillegg.

SÃ¥ blir det veldig spennende om det kommer en spiss. Jeg krysser fortsatt fingrene for James.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 17.01.2021 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg håper det er penger nok til å oppgradere Dino.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 95, 96, 97  Next
Page 44 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb