English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 06.01.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Erstatter Zickernagel i Bodø/Glimt?

Edit: Ikke at jeg tror han holder seg skadefri, men der kunne han kanskje fått brukt sine offensive egenskaper på et lag som fokuserer på det offensive i motsetning til hva vi har gjort de siste tre sesongene. Defensivt er han nærmest hjelpesløs.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 06.01.2021 21:33    Post subject: Reply with quote

Tror du Knutsen og Bjørkan ønsker å få inn en Helland som etter eget utsagn ikke eier et eneste defensivt fiber i kroppen? Har ikke Zinckernagel også tatt sin del av den defensive jobben i B/G i år?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 06.01.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

Skadesfri og på et offensivt indstillet hold kan han blive rigtig god. Ingen af delene har desværre været tilfældet i år. Kunne man forestille sig en klub i Superligaen ?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.01.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det som er 100% sikkert er at Helland ikke går til Enga. De som tenker dette kjenner lite til Fagermo og hvordan han tenker spillerlogistikk. Han går til Kåre.


Fagermo kommer aldri til å hente Helland fordi han er for mye skadet. Fagermo liker ikke kjekser. Det har han vel sagt tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.01.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Erstatter Zickernagel i Bodø/Glimt?

Edit: Ikke at jeg tror han holder seg skadefri, men der kunne han kanskje fått brukt sine offensive egenskaper på et lag som fokuserer på det offensive i motsetning til hva vi har gjort de siste tre sesongene. Defensivt er han nærmest hjelpesløs.


Hallo?!? Bodø/Glimt driver PROFESJONELT. De ser etter fortrinnsvis unge rollespillene, ikke gammelt ræl som er stor i kjeften.
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 06.01.2021 22:26    Post subject: Reply with quote

Jeg kan garantere at Helland ikke diskuteres på Aspmyra.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2021 00:11    Post subject: Reply with quote

Mikael Dorsin er også åpen om hvilken vei det går for Helland.

– I den alderen tenker han kanskje at han vil gjøre noe nytt, og vi tenker også kanskje at det er på tide, sier han til VG.

(...)

VG vet at en kantspiller er høyt oppe på ønskelisten til både Bodø/Glimt, Vålerenga, Odd, Viking og Brann.

Les mer: Helland mot RBK-exit etter møte med sjefen

– Nå er jeg ganske rolig, det får vi ta når det eventuelt skjer. Jeg har ikke tenkt så voldsomt på det, men har familie og må ta med det i beregningen. Hadde jeg vært alene, kunne jeg reist nesten hvor som helst, når som helst, på dagen. Nå er det en vesentlig faktor, med trivsel, jobb til fruen, barnehage. Det er et større regnestykke, sier Helland og legger til:

– I verste fall har jeg to år igjen i Rosenborg, og godt betalt, så da kommer jeg sikkert til å vise på trening at jeg er den beste kanten.

(...)

– Jeg skjønner at linken kommer opp. Jeg har et godt forhold til både Kåre og Eirik (Horneland). Brann er jo en ordentlig rock 'n' roll-klubb, og ved siden av Rosenborg den klubben med størst interesse, sier Helland, før han påpeker:

– Men det er ikke noe jeg har kommet langt med. Så langt har det vært ferie, og jeg har prøvd å fungere som lekekamerat for han lille hjemme.

Les mer: Forstår at Brann-linken kommer opp: – En ordentlig rock 'n' roll-klubb

Det er ingen hemmelighet at kantspilleren med det følsomme venstrebeinet hadde et nært forhold til spesielt Ingebrigtsen.

Overfor BA vil ikke Helland avvise en gjenforening i Brann.

– Akkurat nå er alt aktuelt, men jeg har to år igjen av kontrakten med Rosenborg og sitter derfor ganske rolig i båten. Men jeg synes fortsatt det er jækla artig å spille fotball, og det har jeg fått signaler om at det kanskje ikke blir så mye av her, forteller 31-åringen.

Les mer: Helland kobles umiddelbart til Brann. Dette sier han om en mulig overgang
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 07.01.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Brann Legger kunstgress, Helland går til Brann og må leggeopp?

TÃ¥ler kroppen til PÃ¥l Kunstgress?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2021 23:38    Post subject: Reply with quote

Arilas Ould-Saada i VG @ Twitter wrote:
Dette er litt som å fastslå 1+1=2, men for ordens skyld kan VG opplyse om at Kåre og Brann er svært interesserte i både Pål-André Helland og Gjermund Åsen. Begge ute av Åge Hareides planer på Lerkendal. Men særlig PAH tjener bra + to år igjen av kontrakt. Kan bli praktisk vrient.


Er nok fort sånn at RBK må betale sluttpakke for å bli kvitt ham, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 08.01.2021 01:41    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å betale ut Helland for at han skal spille et par kamper i året på kunstgress i Brann. Fin type som vi godt kan ha her hvis ingen andre vil betale han.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 08.01.2021 09:05    Post subject: Reply with quote

synes bestemt også vi skal beholde ham - spørgsmålet er jo mere om han selv vil blive. Han er slet ikke dum at kunne sætte ind og sikkert også starte i visse kampe.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 08.01.2021 09:56    Post subject: Reply with quote

Vekk med Helland.
Siste kontrakt forlengelse med han illustrerer det sportslige forfallet. Lett å forutsi at dette var idiotisk. Avdanka, skadeutsatt spiller med stort ego.
Han skulle vært erstattet med ungt talent for lenge side. Nå sitter vi i saksa.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.01.2021 12:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk ikke sikker på om det er lurt å beholde ham selv om alternativet er en 'lønnsordning'.

Han tar rett og slett litt for mye plass til å ikke være tiltenkt en rolle som førstevalg, og slik jeg oppfatter det kommer han alltid til å føle det litt som Søderlund beskriver - at det er vanskelig å holde kjeft når man vet man selv er den som burde spille.

Vi trenger opprensking i spillergruppa, og da er det egentlig greit å bli kvitt småkonger som ikke lenger kan backe selvbildet sitt på banen. Selv om de har vært både viktige og gode på alle måter tidligere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
everlong
Senior


Joined: 05 Jul 2012
Posts: 169
Location: Trønder i Oslo

PostPosted: 08.01.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

Mini har i alle fall en klar mening om at Helland er på vei ut av klubben.

https://www.nordicbet.com...er-sammen/
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 08.01.2021 14:00    Post subject: Reply with quote

Stort sett enig med Mini, men det handler ikke om å være i en utfordrerposisjon. Det handler om å holde seg skadefri for i det hele tatt være i en utfordrerposisjon. Synes klubben har vært altfor generøs og snill, ikke bare med Helland, men med mange flere spillere og andre folk i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.01.2021 14:18    Post subject: Reply with quote

Det nytter ikke å drive å betale 2-3mill i (grunn)lønn til spillere som kanskje er i stand til å spille 1/3 av kampene gjennom sesongen. Med den skadehistorikken som bla. Helland og Konradsen har, så kan de rett og slett ikke satses på som noe førstevalg. Da ender man opp med å spille med både andre, tredje og fjerdevalg gjennom store deler av sesongen, som har vært tilfelle alt for ofte for oss. Og 2-3 mill i lønn til reserver blir for råflott, spesielt nå når økonomien i tillegg er strupet pga covid.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 08.01.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– I verste fall har jeg to år igjen i Rosenborg, og godt betalt, så da kommer jeg sikkert til å vise på trening at jeg er den beste kanten.

– Akkurat nå er alt aktuelt, men jeg har to år igjen av kontrakten med Rosenborg og sitter derfor ganske rolig i båten. Men jeg synes fortsatt det er jækla artig å spille fotball, og det har jeg fått signaler om at det kanskje ikke blir så mye av her, forteller 31-åringen.


Han er definitivt ikke sulten lenger. Fornøyd med å heve lønn og sitte stille i båten. Får i det minste håpe han bidrar positivt inn i spillergruppa, med all sin erfaring og personlighet. Og at han kan holde seg noenlunde skadefri så han i det minste kan være en joker fra benken. Men sannsynligvis altfor høy lønn i forhold til bidrag på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 08.01.2021 14:37    Post subject: Reply with quote

Ved å spille og trene så lite som de gjør vil spillernes fotballnivå bli redusert tilsvarende. Det er ikke mange kamper Helland har kommet inn og avgjort nå i høst selv om det var en periode han var skadefri. Muligens et par kamper.

Uansett mener jeg at rbk bør ha Helland på sitt beste -nivå som et minimumskriterie som ving i rbk. I det minste en av de to kantposisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

Tror vi må sette noen av uttalelsene til Helland på kontoen for mulig forhandling av sluttpakke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.01.2021 20:58    Post subject: Reply with quote

– Hva konkret fikk du beskjed om fra Dorsin?

– Det alle har fått beskjed om. Det som sto i VG. Det var Micke sine ord, men det var det som sto, sier Helland.

– Hvordan var det å få beskjeden?

– Nei, hva skal jeg si. Jeg klarte jo å lese mellom linjene, så jeg så på en måte at den kom.

(...)

– Jeg har en klar tanke om hva jeg har lyst til. Vi får se. Det er ikke jeg som styrer det, men slik det er nå så får jeg nok bestemme litt selv hvordan det blir. Det er vel privilegiet man opparbeider seg med tro tjeneste, sier 31-åringen.

– Kan RBK kreve mye penger for deg?

– Det ville overrasket meg. De får ikke så mye betalt for søppel, sier Helland lett humoristisk.

Les mer: Helland får ikke spille fotball: – Jeg gjør det jeg får beskjed om
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 19.01.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:


– Kan RBK kreve mye penger for deg?

– Det ville overrasket meg. De får ikke så mye betalt for søppel, sier Helland lett humoristisk.


Synes Helland blir ganske usjarmerende i motgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 19.01.2021 21:22    Post subject: Reply with quote

Søppel er jo å ta i.

Sprø kjeks er vel mer passende.

Men hvor lenge skal man leve på at man er trønder og gjorde det bra for lenge siden liksom?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 19.01.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

Skinner igjennom at han er mett, stappmett. Da er det like godt å la han gå på billigsalg og RBK bør være fornøyd med at de slipper å betale høy lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.01.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Det er jo det med lønna, da. Vi må regne med ei feit sluttpakke eller belage oss på utlån; han har sikkert opp mot to millioner i året, men det er nok svært få beilere som vil betale mer enn halvparten. Og det er neppe aktuelt for Helland.

Uansett er det bedre enn å (be)holde ham her og betale hele lønna. Per nå er det lite annet enn "trønder" og "ambassadør" i pluss-bolken på avveiningslista.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

– Hver gang vi har brukt han så har han blitt skadet igjen. Både han og Konradsen er på et spesialprogram nå for å se om dem kan bli friske. De trenger å få stabilitet i forhold til sin egen fysiske kapasitet. Skal man spille fotball, så kan man ikke gå inn og ut av skade hele tiden, sier Hareide.

– Men er det slik at han bør se seg etter en ny arbeidsgiver slik Dorsin uttalte?

– Ja ja, men det som jeg har sagt til Pål da jeg hadde møte med han var at jeg kan ikke prioritere han så lenge han ikke klarer å stå gjennom en kamp. Det er det jeg har sagt til han. Han trener alltid godt, og har hatt mange gode treninger, men han har vært ute tre ganger i løpet av høsten. Hver gang vi setter han inn i laget, så blir han skadet. Det går ikke, sier treneren.

Les mer: Hareide om Helland-beskjeden: – Hver gang vi har brukt han så har han blitt skadet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 155, 156, 157  Next
Page 146 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb