English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.01.2021 17:29    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Gode nyheter at man ikke henter hjem noe overbetalt vrakgods fra utlandet eller går for overprisede etablerte navn. Uavhengig av hvor god/dårlig han er så er det her helt klart økonomisk mye mer bærekraftig. Og ikke går han på utenlandskvota heller. Og selv uten speidernettverk må man tro at noen har kreket seg på Ranheimtrening/kamp for å se på spilleren mer enn en gang. Positiv til det motsatte er bevist her! Tommel'n opp!


Må si meg enig. Vi får se om han tar nivået, men jeg mener dette er bedre enn å betale 10 mill for Islamovic og tilsvarende nivå. Det er faktisk overraskende mye bra i OBOS.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 08.01.2021 17:40    Post subject: Reply with quote

Må bare få ønske Sæter hjertelig velkommen! Håper han gjør vår tvil til skamme og lager masse mål.

Jeg funderer også på hva planen med han er, men det er bedre at vi kjøper en OK obos-spiller enn en kar fra Slovenia med tilsvarende nivå.

Tipper han skal være andrevalg og at Paul primært skal brukes som kantspiller.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2021 17:54    Post subject: Reply with quote

Litt sånn under-radaren signering som jeg er positiv til. Velkommen RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 08.01.2021 18:40    Post subject: Reply with quote

Velkommen Very Happy RBK Må få tid på seg men håper det blir bra for både klubb og spiller! Men høres jo unektelig lovende ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 08.01.2021 18:47    Post subject: Reply with quote

God teknikk, svært gode avslutteregenskaper og springer både fort og langt. Høres ut som en kjempespiller. Dersom dette stemmer, så har man skutt gullfuglen. Blanding av Ødegaard, Solskjær, Sané og Leonhardsen. Rett og slett en Ole Martin Sanehardsen!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2021 18:57    Post subject: Reply with quote

TIL skal ha kommet med en henvendelse på Sæter til Ranheim før nyttår. Men det gikk ikke så langt at et konkret bud ble sendt av gårde til Trøndelag.

- Vi har ikke fått noe bud fra Tromsø, nei, sier Frank Lidahl, daglig leder i Ranheim IL.

- Men TIL har kommet med en henvendelse?

- Det er flere klubber som har vist interesse, men jeg kommenterer ikke enkeltklubber, svarer Lidahl til iTromsø.

Les mer: TIL vil ha Ole (24) – så kom RBK på banen

Må nesten tro at Wiedesheim-Paul blir sett på som Brattbakk-type på vingen i stedet, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 08.01.2021 19:18    Post subject: Reply with quote

Da ser jeg ikke for meg at Dino er noe førstevalg lenger, Sæter er en Åge-signering og Dino er en spiller som henger igjen fra forrige regime.

Liker hvor nådeløs Åge er så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 08.01.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om han er hurtig?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.01.2021 20:22    Post subject: Reply with quote

Kort beskrivelse utifra det jeg har lest og sett:

God avslutter med begge bein, relativt hurtig også når han fører ball uten å være brilliant teknisk.
Robust og relativt god i luftrommet men neppe i klase med Steffen, Sigurd og Frode, ei heller Dino.

Tror vi har en spiss som med litt mere utvikling kan være en solid spiller uten å brilliere på mange felt.

Tenker litt sånn Gytkjær pluss og en dæsj av Rade og en dæsj av Jan Derek.

Om han slår til og tar et par steg til er umulig å si, men med så liten risiko så synes jeg det er en flott signering også med tanke på at han er lokal.

Skal legge til at jeg i utgangspunktet ønsker meg en spiss som har mye mere robuste ferdigheter fysisk og bedre CV (sikkerhet), men jeg håper virkelig hjan slår til.

Velkommen Ole RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 08.01.2021 20:42    Post subject: Reply with quote

Er det ikke slike spillere andre klubber som B/G klarer å lage gull av? Satser på noe bedre enn gråstein.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.01.2021 20:49    Post subject: Reply with quote

Jo nåsså'n, Definetivt en spilelr som kunne gpått til B/G og blitt mere rafinert akkurat som Junker gjorde.
Men junker hadde mere tydelige ekstremferdigheter som Stabæk ikke klarte å utnytte, men som Glimt dyrket og fikk jobbet inn i systemet.

Junker kunne aldri blitt en møtende spiss som flikket videre så da kompansere man med å skape plass for ham til å utnytte sine ferdigheter rundt og i 16 meteren. Helt riktig tenkt men også tenker jeg glimt var utrolig heldige med komposisjon og komplimentære ferdigheter ( dyktig i treningsarbeidet).

Man kan foreksempel se på Boniface som vi har snakket varmt om felre ganger her inne.

DE kampene Boniface spilte var det færre mål fra spiss vs Junker, men Glimt var tydelig forberedt på dette og hadde igjenn trent godt for å utnytte hans ferdigheter.

Tror nok Boniface som fast spiss hadde gitt Glimt gull likevell da jeg mener laget som helhet fikk flere strenger å spille på offensivt, men dette beviser kun at Glimt var mye dyktigere enn oss til å innarbeide spillemønster og at de uklarhetene vi har som tydelig kommer frem av at Dino blandt annet er veldig dyktig i oppspilsfasen men Ceide (speiselt) ike enda er helt der i avslutnings og bevegelsesmønster at vi får utnyttet det optimalt.

Dette krever terping terping terping og Ceide kan helt klart bruke vinteren til å øve på å bli mere direkte og få bedre avslutningsferdigheter.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 412
Location: Hallingdal

PostPosted: 09.01.2021 07:52    Post subject: Reply with quote

1 mill og Brattbakk til Ranheim sies det fra troverdige kilder.

Litt i overkant er min mening, samtidig håper jeg at Åge og gjengen ser og vet noe som ikke jeg vet...
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 09.01.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

Da må det iallfall være et utlån på Brattbakk, ikke et salg.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 09.01.2021 16:16    Post subject: Reply with quote

Hvorfor det? Jeg har ingen kilder men synes permanent overgang virker mer realistisk. 1 million + utlån av Brattbakk er jo i overkant billig.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 09.01.2021 16:22    Post subject: Reply with quote

1 million + en «erstatter» på lån må vel være en grei pris for en ukjent «OBOS» spiss!? I hvertfall om erstatteren fort kan være mer verdt enn spilleren som blir kjøpt.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 09.01.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Kort beskrivelse utifra det jeg har lest og sett:

God avslutter med begge bein, relativt hurtig også når han fører ball uten å være brilliant teknisk.
Robust og relativt god i luftrommet men neppe i klase med Steffen, Sigurd og Frode, ei heller Dino.


Nja, mye forskjellig (og litt mostridende) informasjon som kommer fram nå:

Quote:
"Svært teknisk, hurtig, hodesterk, god avslutter, god gjennomspiller."

"God teknikk, svært gode avslutteregenskaper og springer både fort og langt."

"utrolig spennende fysikk, han springer fort, lenge og langt"

"God til å komme til sjanser, veldig god teknisk, eminent førstetouch med mann i rygg. Løper fort med ball og har ballen klistra til benet. Ikke spesielt god med høyre fot i avslutninger. Greit hodespill."

"Først og fremst har han et voldsomt teft for mål, noe vi ser på trening. Hver ball bare skal i mål. Han har to gode føtter, god i lufta og har mange typiske egenskaper for en spiss i boksen"

"God avslutter med begge bein, relativt hurtig også når han fører ball uten å være brilliant teknisk. Robust og relativt god i luftrommet"


Det er ihverfall enighet om at han er en god avslutter med venstre fot, har målteft, rask (med ball) og brukbar teknikk. Absolutt spennende, men så var det dette med nivået da.

Hvis jeg skulle beskrive meg selv som spillertype hadde jeg sagt noe av det samme; hurtig, god teknisk og med en god venstrefot - på 5.divisjonsnivå vel og merke.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 09.01.2021 16:29    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
1 million + en «erstatter» på lån må vel være en grei pris for en ukjent «OBOS» spiss!? I hvertfall om erstatteren fort kan være mer verdt enn spilleren som blir kjøpt.


Kanskje, men hva koster det å låne en spiller som Brattbakk til vanlig? Kan umulig tro at RBK fikk særlig mye betalt av Raufoss ifjor f.eks.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 09.01.2021 16:35    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Raufoss betalte mer enn eventuelt en andel av lønna, som jo er helt greit for meg. Vi får tilbake en bedre spiller for en tro.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 09.01.2021 16:46    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Ratatosk wrote:
1 million + en «erstatter» på lån må vel være en grei pris for en ukjent «OBOS» spiss!? I hvertfall om erstatteren fort kan være mer verdt enn spilleren som blir kjøpt.


Kanskje, men hva koster det å låne en spiller som Brattbakk til vanlig? Kan umulig tro at RBK fikk særlig mye betalt av Raufoss ifjor f.eks.

Mitt poeng er at en slik handel ( 1 mill +Brattbakk på lån) må være en vinn-vinn situasjon for Ranheim!
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 09.01.2021 16:57    Post subject: Reply with quote

Det er jo sant det, men hvis lån av Brattbakk hadde vært nærmest gratis uansett, så høres jo ikke "1mill + Brattbakk" så veldig bra ut?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 09.01.2021 18:22    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Jeg funderer også på hva planen med han er, men det er bedre at vi kjøper en OK obos-spiller enn en kar fra Slovenia med tilsvarende nivå.

Tipper han skal være andrevalg og at Paul primært skal brukes som kantspiller.


Han blir vell kjøpt primært på grunn av hvor han er fra, da det sitter et stort antall spillere på nivå med han som kunne blitt hentet. Selvfølgelig en grei lav-risiko signering, og jeg håper virkelig han fortsetter å bygge på fjorårets gode sesong, men du har nok dessverre rett i at dette kan gå utover Paul. Ville mye heller sett oss satse på Paul eller å solgt Dino og erstattet han med et klart førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 09.01.2021 18:58    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Det er jo sant det, men hvis lån av Brattbakk hadde vært nærmest gratis uansett, så høres jo ikke "1mill + Brattbakk" så veldig bra ut?

Bra for RBK, vil jeg si. RBK betaler vel aldri mindre enn 1 mill. Trodde det var minste startpris ved forhandlinger der RBK er kjøpende klubb!! Bra for Ranheim også, da dette sikrer at Brattbakk velger Ranheim foran for eksempel Raufoss!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.01.2021 19:15    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Det er jo sant det, men hvis lån av Brattbakk hadde vært nærmest gratis uansett, så høres jo ikke "1mill + Brattbakk" så veldig bra ut?


Det er i hvert fall en "sweetening of the deal". Ikke bare får Ranheim penger inn, de slipper også å kjøpe en ny angrepsspiller på kort varsel. Nå kan det hende Brattbakk hadde blitt lånt dit uansett, men som forhandlingskort gir det i det minste Ranheim litt mer ro i sjela.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.01.2021 23:48    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Man bør være meget sikre på kvaliteten om man skal hente en så gammel spiller fra Obos.


Med tanke på hva som skrives i denne tråden skulle man tro vi her signerer en spiller som bikker 35. Han er 24 !
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 10.01.2021 09:35    Post subject: Reply with quote

Enig, alderen er ikke noe hinder, spør du meg.. Tror det er viktig å tenke på at dette er en spiller som koster klubben svært lite. Forhåpentligvis kan han slå ut i full blomst relativt raskt, og da kan vi cashe inn om et par-tre år. Tror det er viktigere å se etter spillertyper kontra spillernavn.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 78, 79, 80  Next
Page 3 of 80

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb