English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.01.2021 06:49    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Rent sportslig er det vel akkurat det samme nivået? kjemper i toppen, møter akkurat samme lag, spiller for å kvale til europa fra en bakgårdsliga i europa.. Prestasjonsmessig har det dessverre siste to år vært ræv ift MFK. Men vi er fortsatt på samme sportslige nivå, mener nå jeg.


Så da tenker du VIF, Kristiansund og Odd er på samme sportslige nivå, siden de også kjempa om EL kval i fjor? Og kanskje Sandefjord og Haugesund siden de møter akkurat samme lag som oss? Sorry, falt litt nedpå, ble en tanke usaklig.

Men jeg skjønner altså ikke helt hva du mener. Vi befinner oss på samme sportslige nivå som Molde, men presterer dårligere? Joda, jeg ser at begge lag spiller i Eliteserien, øverste nivå i Norge. Men det gjør også Mjøndalen. Jeg vil tro James ser at Molde per nu (og de siste 2 sesongene) har vært et atskillig bedre lag enn oss, altså de holder altså et høyere sportslig nivå enn oss. De var 10 poeng foran oss i serien i fjor, 14 poeng året før. Denne sesongen tok de seg videre til 16.dels finale i EL. Så satser vi selvsagt på å endre styrkeforholdet i 2021. Men om Leke James blir i Norge tror jeg det er overhengende sannsynlig at han skriver ny kontrakt med Smurfene. Og hvis han likevel ender opp i Trondheim vil det ha mye med lønningsposen å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 21.01.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:

Man må ikke, men når man vil ha ut en spiller selv i en teoretisk situasjon der han leverer nok målpoeng så tror jeg du også skjønner at det er en personlig agenda.


Du gjør veldig mye ut av veldig lite i den posten føler jeg.

Selv om du nøster opp og greier ut helt korrekt så føler jeg ikke du skal rette ut pekefingeren mot Lord Oakley.

Han påpeker noe vi har sett men som selvfølgelig kan rette seg etterhvert når vi får klarhet i spillestil.

HVIS vi klarer å spille på styrkene til dino for å bli et bedre fotballag og et lag som kan vinne ligaen så hadde det vært herlig! Har selv gitt ham masse kreditt for duellstyrken selv i kamper der han har blitt slaktet, men man kan ikke overse manglene han har opp imot den spissen vi ønsker oss.

Med Dino får du INGEN kreativitet, men du får en spiller som gir alt han har og som aldri trekker seg og som er upoppulær hos motstanderen (we like!)

Klarer vi å implentere en spillestil der han kan gå utløp for sione styrker i et kolektiv så tror jeg han vil gjøre en veldig god jobb, men trenger vi en spiss som kan bidra mere i målprotokollen og gjøre flere assists så tror jeg vi blir skuffet.

Dino har definetivt mere mål inne om vi klarer å utnytte ham, men faktum er at han er en alt for dårlig avslutter både med beina og med hode til å putte enromt.

Det sagt, Frode Johnsen så vell ikke ut som en million dollars i strarten han heller, forskjellen var at han satte vell en del flere spillermål (korriger meg om jeg tar feil).

HÃ¥per Dino lykkes, men blir ikke lei meg om vi finner noen som er bedre.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4398
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.01.2021 18:35    Post subject: Reply with quote

Dino er en perfekt 4-4-2 spiss. Han er stor og sterk og fin å ha til å sikte på for innleggsvinger mens han har en mygg rundt seg som svermer rundt og tar imot nedfallsfrukten på headingene hans som dupper ned et sted der det er mulig å ta i mot. Han ville vært Kevin Keegans våte drøm. De siste årene har vi ikke hatt innleggsvinger, og knapt hatt innleggsbacker, da gir det lite mening når vingene har som eneste mål å trekk inn selv og alt av innlegg kommer ned med stjernestøv og komethale. Han er for svak på hode og i beina til å skape noe selv og tendenserer mot å få for mange gule kort. Syns i grunn han fremstår for Lillestrømsk ut for å være RBK spiss
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 399

PostPosted: 21.01.2021 20:14    Post subject: Reply with quote

rail wrote:


Så da tenker du VIF, Kristiansund og Odd er på samme sportslige nivå, siden de også kjempa om EL kval i fjor? Og kanskje Sandefjord og Haugesund siden de møter akkurat samme lag som oss? Sorry, falt litt nedpå, ble en tanke usaklig.

Men jeg skjønner altså ikke helt hva du mener. Vi befinner oss på samme sportslige nivå som Molde, men presterer dårligere? Joda, jeg ser at begge lag spiller i Eliteserien, øverste nivå i Norge. Men det gjør også Mjøndalen. Jeg vil tro James ser at Molde per nu (og de siste 2 sesongene) har vært et atskillig bedre lag enn oss, altså de holder altså et høyere sportslig nivå enn oss. De var 10 poeng foran oss i serien i fjor, 14 poeng året før. Denne sesongen tok de seg videre til 16.dels finale i EL. Så satser vi selvsagt på å endre styrkeforholdet i 2021. Men om Leke James blir i Norge tror jeg det er overhengende sannsynlig at han skriver ny kontrakt med Smurfene. Og hvis han likevel ender opp i Trondheim vil det ha mye med lønningsposen å gjøre.


Så du må kalle andres synspunkter (som du bekrefter at du ikke forstår) i en diskusjon som usakelige for å få frem ditt eget synspunkt?

Det bunner jo ut i definisjonen av sportslig nivå. I min verden henger det sammen med det sportslige nivået til omgivelsene, ikke hva du isolert sett kan utrette resultat/ prestasjonsmessig. Jeg ser ikke at man har prestert på et bedre sportslig nivå om man spiller for MFK mot Mjøndalen, enn om du spiller mot Mjøndalen for RBK, eller for VIF for den saks skyld. Tror det er viktig å skille sportslig nivå og sportslig prestasjon for å se hva både du og jeg mener. Slik jeg tolker deg kan du påstå at MFK har prestert på et sinnsykt høyt sportslig nivå ved å slå Brattvåg 10-0 i 3.runde i cupen, eller?

Og ja, man skulle tro at MFK spilte mot motstandere på et høyt sportslig nivå i Europacupen og sånn sett spilt på et høyere sportslig nivå enn RBK i 2020? Jeg nevner, Dundalk, Rapid Wien og Arsenal. Jepp, MFK spilte (og tidvis leverte) på et høyt sportslig nivå mot Arsenal, og kommer til å spille på et høyt sportslig nivå mot neste motstander. Men det er da jeg mener at James er trangsynt om han definerer sportslig nivå på samme grunnlag som deg.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 22.01.2021 03:52    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
ODN wrote:

Man må ikke, men når man vil ha ut en spiller selv i en teoretisk situasjon der han leverer nok målpoeng så tror jeg du også skjønner at det er en personlig agenda.


Du gjør veldig mye ut av veldig lite i den posten føler jeg.

Selv om du nøster opp og greier ut helt korrekt så føler jeg ikke du skal rette ut pekefingeren mot Lord Oakley.

Han påpeker noe vi har sett men som selvfølgelig kan rette seg etterhvert når vi får klarhet i spillestil.

HVIS vi klarer å spille på styrkene til dino for å bli et bedre fotballag og et lag som kan vinne ligaen så hadde det vært herlig! Har selv gitt ham masse kreditt for duellstyrken selv i kamper der han har blitt slaktet, men man kan ikke overse manglene han har opp imot den spissen vi ønsker oss.

Med Dino får du INGEN kreativitet, men du får en spiller som gir alt han har og som aldri trekker seg og som er upoppulær hos motstanderen (we like!)

Klarer vi å implentere en spillestil der han kan gå utløp for sione styrker i et kolektiv så tror jeg han vil gjøre en veldig god jobb, men trenger vi en spiss som kan bidra mere i målprotokollen og gjøre flere assists så tror jeg vi blir skuffet.

Dino har definetivt mere mål inne om vi klarer å utnytte ham, men faktum er at han er en alt for dårlig avslutter både med beina og med hode til å putte enromt.

Det sagt, Frode Johnsen så vell ikke ut som en million dollars i strarten han heller, forskjellen var at han satte vell en del flere spillermål (korriger meg om jeg tar feil).

HÃ¥per Dino lykkes, men blir ikke lei meg om vi finner noen som er bedre.


Det skal du få mene, men i motsetning til det vi to skriver om at vi håper han lykkes, så inneholdt disse innleggene jeg svarte på svært lite fakta og mye personlig agenda i mot en spiller - noe som både er usaklig og idiotisk med tanke på om slik informasjon når spilleren.

Jeg er helt enig i mye av det du skriver om Dino, og jeg har selv uttrykt et ønske om en bedre førstespiss, men personlig har jeg gitt Dino nok alibi for lagets elendige fremtredelse rundt han til at jeg kommer til å være enig med Hareide dersom han bruker Dino i år.

Flere likhetstrekk blant Rosenborg-spissene de siste årene er jo at de fleste har trengt å spille seg god - og dette i et dominerende lag. Om Dino fortsatt ikke får ting til å funke i år så kommer jeg til å takke han for at han alltid ga alt for laget, men jeg kommer ikke til å bli overrasket om han slår ut i full blomst og bøtter inn mål i et velfungerende system.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 22.01.2021 08:01    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke helt huske en lignende opprydning enn det vi ser nå?
Så er spørsmålet hvor lang tid Åge trenger på å sy sammen dette så det fungerer..
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 22.01.2021 10:24    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner at jeg er veldig begeistret, men samtidig veldig frustrert, over nyttårsvasken i stallen. At det endelig tas grep er fantastisk, men at det i det hele tatt er nødvendig er den beste illustrasjonen på den vanskjøttelsen av klubben som de fleste supportere med to celler mellom trommehinnene har sett og påklagd det siste tiåret...
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6771
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.01.2021 10:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror/håper at en full oppkjøring med en god del av de nye spillerne hjelper med å få ting på plass relativt(!) raskt. Den oppryddinga som det jobbes med nå har jo blitt nødvendig på grunn av mange års mangel på handling. Får vi ut 2 av Konradsen, Helland og Åsen begynner det virkelig å ligne på noe. Da får vi frigjort en del lønnsmidler på spillere som aldri spiller for oss, som gjerne kan investeres i spillere mer i Mannsverk-sjiktet. Jeg må si jeg liker de grepene vi har tatt så langt i vinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 22.01.2021 17:14    Post subject: Reply with quote

Tobias Heintz sin kontrakt i Tyrkia er terminert.

Bør vi være på ballen her?
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 22.01.2021 17:38    Post subject: Reply with quote

Næh. Grei spiller, best i 4-4-2 og klysete.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 22.01.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

God ving med fart; funker flott som ving i 433.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 915
Location: Norway

PostPosted: 22.01.2021 18:53    Post subject: Reply with quote

Fred Friday i Drammen. Burde ikke det vært en interessant spiller for oss?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2783

PostPosted: 22.01.2021 19:13    Post subject: Reply with quote

Fred friday hadde vært super
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 22.01.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Super? Men han har da knapt spilt fotball de siste årene så vidt jeg har fått med meg?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.01.2021 20:15    Post subject: Reply with quote

Mye gambling. Han scoret 19 mål på 40 kamper de to siste sesongene - for Lillestrøm. Det er egentlig vanvittige tall for et lag som omtrent aldri har hatt angrepsfotball. Men det er da også mange år siden, og det er vanskelig å si ståa nå.

Svært god sist han var her (etter innkjøring), fortsatt fin alder, og gratis. Det er forlokkende. Gitt at fysikken er i orden, noe jeg ikke har grunn til å tvile på, tror jeg faktisk jeg hadde vært villig til å erstatte Dino med ham her og nå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.01.2021 20:22    Post subject: Reply with quote

Som sagt rbk går ikke etter spillere utenfor Skandinavia fordi de ikke evner å integrere dem og få dem til å prestere. Det er en stor hemsko for klubben at man ikke kan gå etter fart og eksplosivitet til en billig penge, men må stoppe fordi man ikke evner. Trege spillere i Skandinavia det skal man satse på.
Tull og tøys!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2602

PostPosted: 22.01.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Friday peaket i LSK. Gått rett nedover siden det. Og det har gått noen år uten å spille på laget. Lån med opsjon, ja. Kjøp, nei.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 881

PostPosted: 22.01.2021 21:14    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Som sagt rbk går ikke etter spillere utenfor Skandinavia fordi de ikke evner å integrere dem og få dem til å prestere. Det er en stor hemsko for klubben at man ikke kan gå etter fart og eksplosivitet til en billig penge, men må stoppe fordi man ikke evner. Trege spillere i Skandinavia det skal man satse på.
Tull og tøys!


Enig. Klubben må tørre å speide i Afrika eller Sør Amerika etter raske og tekniske spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 399

PostPosted: 22.01.2021 21:24    Post subject: Reply with quote

Gratis Friday nå? Nej tack.
Kjøpe Friday for 10 M etter 1 år i Godset? Ja tack. [/u]
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4398
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.01.2021 22:09    Post subject: Reply with quote

Problemet blir fort at om Friday viser seg å ikke holde mål etter 2 eller 3 år uten spill så har vi en utlending som tar opp kvoteplass uten å få være med på benken en gang. Han blir liksom ikke yngre med åra heller
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 23.01.2021 11:41    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Det skal du få mene, men i motsetning til det vi to skriver om at vi håper han lykkes, så inneholdt disse innleggene jeg svarte på svært lite fakta og mye personlig agenda i mot en spiller - noe som både er usaklig og idiotisk med tanke på om slik informasjon når spilleren.

Jeg er helt enig i mye av det du skriver om Dino, og jeg har selv uttrykt et ønske om en bedre førstespiss, men personlig har jeg gitt Dino nok alibi for lagets elendige fremtredelse rundt han til at jeg kommer til å være enig med Hareide dersom han bruker Dino i år.

Flere likhetstrekk blant Rosenborg-spissene de siste årene er jo at de fleste har trengt å spille seg god - og dette i et dominerende lag. Om Dino fortsatt ikke får ting til å funke i år så kommer jeg til å takke han for at han alltid ga alt for laget, men jeg kommer ikke til å bli overrasket om han slår ut i full blomst og bøtter inn mål i et velfungerende system.


Dino bommet på flere 100% sjanser i 2020 og pådro seg alt for mange kort. Indirekte var han kanskje forskjellen på 3. og 4. plassen forrige sesong. ( det røde kortet mot VIF ) samtidig er jeg enig i at han ikke fikk nok riktige baller å jobbe med, vi har ikke spilt han god.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.01.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Så du må kalle andres synspunkter (som du bekrefter at du ikke forstår) i en diskusjon som usakelige for å få frem ditt eget synspunkt?

Slik jeg tolker deg kan du påstå at MFK har prestert på et sinnsykt høyt sportslig nivå ved å slå Brattvåg 10-0 i 3.runde i cupen, eller?


Ehh, nei, jeg skjønner bare rett og slett ikke hvor du vil hen. Og oppfatter det du driver med som semantisk masturbasjon. Dessuten fantastisk hvordan du klarer å tolke meg på dette viset, samtidig som du anklager meg for usakliggjøring.

Du prater om sportslig nivå, som nivået på de lagene spilleren møter. Helt greit. Ser man bort fra MFKs europeiske bravader, møter han jo kun ES-spillere. Altså burde det, teoretisk sett, ikke spille noen rolle for Leke James om han starter for Molde eller Mjøndalen (eller RBK). Jeg ser ikke dette som så veldig relevant for James' evtl beslutning. Jeg prater om det sportslige nivået, kvaliteten - og det tror jeg du egentlig forsto ganske tidlig - på den troppen han er en del av. Og muligheten hans for å vinne kamper i Europa. Der har Molde stilt sterkere enn RBK pga et høyere sportslig nivå på spillerstall. Forutsetningene for gode sportslige prestasjoner øker, merkelig nok, jo bedre kvalitet laget har.

Altså: Smurfene har vært, og er trolig fortsatt, et bedre lag enn RBK. Har stor tro på Hareides prosjekt, men med mange utskiftninger i troppen har jeg liten tro på at vi umiddelbart vil gå ut og dominere TL. Molde skal dessuten spille i Europa i februar. På bakgrunn av dette mener jeg det er usannsynlig at James vil velge å gå til RBK nå, fremfor å tegne ny kontrakt med Molde (evtl skrive under for et et lag i det store Utland med enda bedre sportslige og økonomiske forutsetninger enn norske klubber). Velger han RBK fremfor Molde nå mener jeg det er overhengende sannsynlig at penger er en stor del av motivasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2886

PostPosted: 23.01.2021 17:30    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne hatt Leke James i RBK, men jeg er helt sikker på at det bare er Molde som er aktuell for han om han skulle velge å bli i landet. Fred Friday bør vi holde oss unna. Han hadde EN god sesong i LSK, etterpå har han ikke spilt. Spilte vel mindre en Bjørn Maars i AZ, så det burde være argument nok!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 23.01.2021 17:49    Post subject: Reply with quote

Fred Friday?

Njæ. Heller Tor Thirsday.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 23.01.2021 19:47    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Mye gambling. Han scoret 19 mål på 40 kamper de to siste sesongene - for Lillestrøm. Det er egentlig vanvittige tall for et lag som omtrent aldri har hatt angrepsfotball. Men det er da også mange år siden, og det er vanskelig å si ståa nå.

Svært god sist han var her (etter innkjøring), fortsatt fin alder, og gratis. Det er forlokkende. Gitt at fysikken er i orden, noe jeg ikke har grunn til å tvile på, tror jeg faktisk jeg hadde vært villig til å erstatte Dino med ham her og nå.


Hvis det var for å erstatte Dino kunne jeg vært villig til å prøve det. Spørsmålet er hvorfor han knapt har spilt. Skader? Mangel på profesjonalitet? På kant med trenerne? Bare uheldig med omstendighetene?

Jeg aner ikke. Det som skremmer meg mest er at klubben neppe har oversikten heller, med sin skrikende mangel på en skikkelig speider. Hvis man henter Fred Friday vil det antagelig være akkurat gambling og ingenting annet.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 43, 44, 45  Next
Page 14 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb