English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 15.02.2021 11:46    Post subject: Reply with quote

Hvis du mener flere seriegull enn Brann og Larvik Turn som begge har 3, så ja. Molde har 4 gull. Rosenborg 26.

Hvis du mener flere seriegull enn Rosenborg på 2010-tallet så nei, Molde har 4, Rosenborg har 5.

Hvis du mener flere som i mer enn ett, så ja. Men det er vel ikke der lista skal ligge.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.02.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Det understreker vel bare det at Hareide aldri - vel, i alle fall ikke de siste tredve årene - har vært en fyr som trives noe særlig med å slå nedenfra. Han er ikke den der revolusjonære som setter de ressursene man har i et nytt system og får mer ut av de, han er mer opptatt av å bygge ressurser helt til man har mer enn konkurrentene. Og det gjenspeiler seg jo også i spillefilosofien - til tross for sin selverklærte Eggen-kobling er jo Åge Hareide mer en pragmatiker enn en romantiker, og egentlig mest opptatt av å gjøre de grepene som egner seg best på kort sikt, hva nå enn de grepene måtte være.

Noe av dette er jo ting vi behøver nå for å få røsket opp i en del gammel selvtilfredshet, men jeg håper jo også Rosenborg-styret innser at det også avgrenser en del av frihetsgraden Åge kan ha i å påvirke organisasjonen. At vi faktisk trenger sterke, kompetente mennesker som forstår de aspektene av Rosenborg som handler om medlemsdemokratiet, om selvforsynthet, om hva som er ekte i fotballen, og klarer å navigere mellom hva vi kan og ikke kan gjøre i det rammeverket. Det ligger mye identitet for Rosenborg Ballklub å ikke være leketøyet til mer eller mindre velmenende rikmenn med uklar innflytelse inn i klubben og ei stor grønn sprøyte som gjør fornuftig drift unødvendig. Vi er og skal være, for å si det på katalansk, mès que un club, og den typen er ikke Åge Hareide.

Brannfakkel: Åge er aldeles ikke noen garantist mot den situasjonen Brann er i nå, der klubbledelsen ønsker seg kunstgress av økonomiske årsaker. Jeg føler meg ganske sikker på at Åge hadde lagt plastmatte personlig dersom han mente vi ville kunne økt inntektene eller senket kostnader betraktelig på den måten.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 15.02.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Sorry men jeg tror simpelthen ikke at Åge er manden der tager Rosenborg til nye højder imod FC København/Malmø niveau. Han er simpelthen for konservativ i sin tilgang og ligner en der kun har en plan A, og jeg tror ganske enkelt heller ikke kan får det ekstra ud af alle spillere. Det ville i min verden svare lidt til at sætte en Sam Allerdyce til at opbygge det nye Manchester United i et håb om at de når City. Det er simpelthen en yngre og mere energisk manager vi har brug for.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.02.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

Absolutt, og det er det man må se etter ved neste korsvei. Åge moderniserer klubb og stall, men er neppe den beste og mest riktige treneren vi kan få tak i. Han kan imidlertid gjøre en glimrende jobb i å tilrettelegge for riktig trener.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 15.02.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Sorry men jeg tror simpelthen ikke at Åge er manden der tager Rosenborg til nye højder imod FC København/Malmø niveau. Han er simpelthen for konservativ i sin tilgang og ligner en der kun har en plan A, og jeg tror ganske enkelt heller ikke kan får det ekstra ud af alle spillere. Det ville i min verden svare lidt til at sætte en Sam Allerdyce til at opbygge det nye Manchester United i et håb om at de når City. Det er simpelthen en yngre og mere energisk manager vi har brug for.

Tror du har fått frem poenget ditt nå vedrørende Hareide og dagens stillerstall Tommel'n opp!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 15.02.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
.

.... å få røsket opp i en del gammel selvtilfredshet..


Dette.

En fryktelig destruktiv kraft se siste 10-12 årene.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 15.02.2021 15:36    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:

Tror du har fått frem poenget ditt nå vedrørende Hareide og dagens stillerstall Tommel'n opp!


Neste tema, noen som vet om senador har en mening om jobben Rune Bratseth har gjort?

But seriously, det finnes vel mange måter å vurdere det Hareide sier på - og det finnes sikkert Rosenborg-patrioter som ikke merker om et titalls millioner forsvinner til et spillerkjøp i ny og ne. Det det koker ned til blir vel maktbalansen. Hvor mye innflytelse får man ved å ta frem sjekkheftet, kontra ledelse i klubben og medlemmer? Hele situasjonen kunne jo stått som et skolebokeksempel på en "slippery slope".
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2021 23:17    Post subject: Reply with quote

Har flytt div. innlegg i hele dag til storklubb-tråden.

Vennligst fortsett diskusjonen der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 16.02.2021 00:03    Post subject: Reply with quote

Er vi sikker på at ibejnar ikke er senadors danske bror?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 16.02.2021 09:07    Post subject: Reply with quote

Very Happy ville være mig en ære Smile husk man skal forvente uendelig meget af en storklub som Rosenborg. Jeg stiller mig ikke tilfreds med vi sparker langt og ikke er spilstyrende. Det er under vores værdighed og det var det vi så stort set hele 2020.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 24.02.2021 17:25    Post subject: Reply with quote

Relativt gammelt intervju, men like fullt interessant. Han er herlig ærlig om navn som løftes både inn/ut: https://www.vgtv.no/video...nskelisten
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 24.02.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Sorry men jeg tror simpelthen ikke at Åge er manden der tager Rosenborg til nye højder imod FC København/Malmø niveau. Han er simpelthen for konservativ i sin tilgang og ligner en der kun har en plan A, og jeg tror ganske enkelt heller ikke kan får det ekstra ud af alle spillere. Det ville i min verden svare lidt til at sætte en Sam Allerdyce til at opbygge det nye Manchester United i et håb om at de når City. Det er simpelthen en yngre og mere energisk manager vi har brug for.


Hva er egentlig et København og Malmø nivå? Jeg forstår at det frister å bruke disse lagene som en skandinavisk målestokk, men deres dominans er en historie. Faktumet er at ingen av disse lagene har vist særlig mye i hjemlig serie de siste årene. Det skal sies at de har hatt noen turer i Europa, men har de virkelig vært så langt foran?

Dette er ikke kun rettet mot deg, men jeg føler flertallet på denne siden er veldig flinke på å fokusere på de negative sidene til Hareide, fremfor de positive sidene som har gjort han til en veldig suksessfull trener.

Selv om trener-typene kan sammenlignes, så blir sammenligningen din helt feil. Eller, med mindre du faktisk mener at Allardyce er like egnet til å styre Manchester United til toppen som det Hareide er til Rosenborg - og da trenger for så vidt ikke samtalen her å videreføres. Hareide er p.d.d den perfekte treneren til Rosenborg, hva vi trenger til å videreføre dersom han lykkes derimot - er en helt annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 24.02.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

jeg mener hverken Allerdyce eller Hareide er nytænkende og i stand til at tænke ud af boksen og jeg mener faktisk at de er blevet overhalet af mere moderne tænkende trænere. Bla. en Cifuentes i Aab som jo er kendt i Norge. Jeg synes vi spillede rædderlig bold under Åge sidste sæson og det endte jo i næsten alle kampe med lange bolde på Dino når vi først var kommet bagud. Og Åge spiller med de gamle kendinge om de så underpræsterer i suveræn grad. Når jeg sammenligner Rosenborg med FCK og Malmø er det jo fordi det er stor klubber af navn fra hvert sit land. Men spillemæssigt er Rosenborg aktuelt milevidt efter FCK også selvom de ikke peaker. Jeg følger FCK meget meget tæt og jeg tror ikke Rosenborg ville kunne slå dem i bare et af 10 opgør aktuelt. Det kunne man måske 3-4 gange ud af 10 for få år siden. Og for 10 år siden var man vel helt ligeværdige. FCK spiller jo også 4-3-3 nu men på en langt mere seværdig måde og med langt mere possesion hvor man tilstræber at være boldbesiddende. Uden at skulle lyde alt for negativ så ville Rosenborg ikke være i nærheden af at komme i slutspillet i den danske liga - og jeg siger det kun fordi RBK i min verden er den stor stor fodboldklub, der burde stræbe højt og være spilstyrende i alle kampe og aldrig indrette sig efter modstanderen. Det gør vi så desværre i rigtig mange kampe. Og lad os så komme i gang med noget fodbold.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 24.02.2021 22:55    Post subject: Reply with quote

En kompis av meg som jobber innen laksenæringa var på Frøya-tur nå nettopp og kunne fortelle at de hadde vært på en forelesning med Åge Hareide. Hareide kunne fortelle at han sto midt i TIDENES ryddejobb, der omtrent ingen ting var på stell i forhold til ambisjonene.

Det var noe sånt som at han tar over en klubb som henger langt etter på treningsfeltet, han har en spillerstall som er dyr, skadeutsatt, stappmett og overbetalt, det mangler speidernettverk, akademiet er ikke der det burde være med tanke på langsiktighet. Og vinnerkulturen var borte. Og man sitter der med koronaøkonomi...

Så jeg tror egentlig at man bare må sitte rolig i båten og vente på 2022, for det her kommer garantert til å bli enda en mellomsesong. Med en trener som må slipe øksa og hogge av mange greiner for å forsøke å berge treet.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 24.02.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Men hva er en mellomsesong? Jeg forventer ikke gull, men vi må i det minste se spillemessig fremgang, stallen er mer enn bra nok til at det er mulig. Og vi må klare topp tre slik at vi kvalifiserer oss til e-cup.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 24.02.2021 23:19    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
En kompis av meg som jobber innen laksenæringa var på Frøya-tur nå nettopp og kunne fortelle at de hadde vært på en forelesning med Åge Hareide. Hareide kunne fortelle at han sto midt i TIDENES ryddejobb, der omtrent ingen ting var på stell i forhold til ambisjonene.

Det var noe sånt som at han tar over en klubb som henger langt etter på treningsfeltet, han har en spillerstall som er dyr, skadeutsatt, stappmett og overbetalt, det mangler speidernettverk, akademiet er ikke der det burde være med tanke på langsiktighet. Og vinnerkulturen var borte. Og man sitter der med koronaøkonomi...

Så jeg tror egentlig at man bare må sitte rolig i båten og vente på 2022, for det her kommer garantert til å bli enda en mellomsesong. Med en trener som må slipe øksa og hogge av mange greiner for å forsøke å berge treet.


Hey man.. Du må snarest slutte å drikke sammen med Senador.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.02.2021 00:10    Post subject: Reply with quote

Det sier seg jo selv at ikke (hele) kommende sesong blir på nivået vi skal være. Vi starter fort med noe sånt som tre-fire spillere som var her for et år siden, noe lignende som kom i sommer, og resterende helt nye. Totalt blir det neppe mer enn to spillere som var her i 2019. Og de har fortsatt ikke hatt så mye som en treningskamp sammen utover de interne. I tillegg er det et nytt treningsregime i flere ledd, og en helt annen struktur rundt jobben som gjøres utenom kamp. Det er så mye nytt på en gang at det nærmest umulig kan klaffe før det har gått en del kamper, kanskje ser vi først resultater i protokollene og banespill i høst.

Derfor er det viktig at det måles etter rettferdige og realistiske kriterier. At man ser gjenkjennelige bevegelsesmønstre, at vi får noen relasjoner (som ikke nødvendigvis treffer så ofte med en gang), at man står kampene ut i større grad, og at det vises et ønske om å styre kampene. Vi må se at det går i riktig retning underveis, selv om det er svært usannsynlig at vi nærmer oss "veis ende" med det første.

Igjen: Jeg tror ikke Hareide er den beste, eller rettere sagt mest riktige treneren vi kan få. Han er mye mer kalkulert, pragmatisk og taktisk enn det jeg - og jeg antar mange andre - ønsker å se. Vi ser neppe ut som Glimt 2020 uansett hvor lenge vi øver. Men det er heller ikke Hareide viktigste oppgave etter mitt syn; den viktigste jobben han gjør, og som jeg tror han definitivt er rett mann til, er å endevende klubben fra topp til tå. Modernisere stall, støtteapparat og treningsregime, knytte relevant og nødvendig kompetanse til klubben, og få ut det unødvendige og unødvendig dyre. Han er slik jeg ser det ikke den beste kandidaten til å trene Rosenborg, men han er den beste for å legge til rette for den som er det.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 25.02.2021 05:13    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
jeg mener hverken Allerdyce eller Hareide er nytænkende og i stand til at tænke ud af boksen og jeg mener faktisk at de er blevet overhalet af mere moderne tænkende trænere. Bla. en Cifuentes i Aab som jo er kendt i Norge. Jeg synes vi spillede rædderlig bold under Åge sidste sæson og det endte jo i næsten alle kampe med lange bolde på Dino når vi først var kommet bagud. Og Åge spiller med de gamle kendinge om de så underpræsterer i suveræn grad. Når jeg sammenligner Rosenborg med FCK og Malmø er det jo fordi det er stor klubber af navn fra hvert sit land. Men spillemæssigt er Rosenborg aktuelt milevidt efter FCK også selvom de ikke peaker. Jeg følger FCK meget meget tæt og jeg tror ikke Rosenborg ville kunne slå dem i bare et af 10 opgør aktuelt. Det kunne man måske 3-4 gange ud af 10 for få år siden. Og for 10 år siden var man vel helt ligeværdige. FCK spiller jo også 4-3-3 nu men på en langt mere seværdig måde og med langt mere possesion hvor man tilstræber at være boldbesiddende. Uden at skulle lyde alt for negativ så ville Rosenborg ikke være i nærheden af at komme i slutspillet i den danske liga - og jeg siger det kun fordi RBK i min verden er den stor stor fodboldklub, der burde stræbe højt og være spilstyrende i alle kampe og aldrig indrette sig efter modstanderen. Det gør vi så desværre i rigtig mange kampe. Og lad os så komme i gang med noget fodbold.


Åge uttalte selv at vi spilte for poeng - slik at vi kunne skaffe oss en plass som ville gi Europa. Når laget var i den forstanden de var - tror du det ville vært smart å implementere en ny spillestil? Laguttakene med «de gamle kjenningene» har en klar sammenheng med dette, men jeg tror også du undervurderer hvilket nivå disse spillerne faktisk har - tror du for eksempel at Henriksen kommer inn og dominerer i et ellers totalt fraværende Rosenborg-lag, og plutselig er vi på toppen igjen? Vi har hentet fantastiske gode rollespillere til dette nivået å være, men de vil ikke virkelig skinne før de faktisk får fokusert på sine arbeidsoppgaver.

Jeg sliter virkelig med å forstå hvordan du klarer å snu Københavns sportslige resultater til noe så positivt som du gjør. Du har nok bedre peiling på hvordan København spiller fotball, og uansett hvor fantastisk den 4-3-3’en deres måtte være - så virker det ikke å være noen braksuksess når det kommer til hva det står på resultattavla når dommeren blåser i fløyta. Rosenborg har vært svake de siste årene, men dansk liga holder dessverre ikke et så høyt nivå at Rosenborg ikke skulle kjempet i toppen.

Og til slutt; det er kun et fåtall av fotballag som kan gå ut på banen og spille sitt eget spill uavhengig av hvem motstanderen er - og de som faktisk er så gode at de kan det - de endrer seg også etter hvilken motstander de møter. Fotballen har utviklet seg, og det er kun naivt å tro det motsatte.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.02.2021 07:53    Post subject: Reply with quote

Rbk hadde ikke kjempet i toppen av danske liga med det spillet de har vist de siste årene. Da hadde vi nok ligget på nedre halvdel i beste fall. Den beste utgaven av rbk hadde vunnet dansk liga, men det er lenge siden vi har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 25.02.2021 08:26    Post subject: Reply with quote

Hva Zorac sa. Hareide er en av få som har erfaring og pondus nok til å endevende en klubb som var i ferd med å råtne på rot under sportslig inkompetanse og et sviktende styre. Så får vi se fremover når det er gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.02.2021 09:26    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
En kompis av meg som jobber innen laksenæringa var på Frøya-tur nå nettopp og kunne fortelle at de hadde vært på en forelesning med Åge Hareide. Hareide kunne fortelle at han sto midt i TIDENES ryddejobb, der omtrent ingen ting var på stell i forhold til ambisjonene.

Det var noe sånt som at han tar over en klubb som henger langt etter på treningsfeltet, han har en spillerstall som er dyr, skadeutsatt, stappmett og overbetalt, det mangler speidernettverk, akademiet er ikke der det burde være med tanke på langsiktighet. Og vinnerkulturen var borte. Og man sitter der med koronaøkonomi...

Så jeg tror egentlig at man bare må sitte rolig i båten og vente på 2022, for det her kommer garantert til å bli enda en mellomsesong. Med en trener som må slipe øksa og hogge av mange greiner for å forsøke å berge treet.


Enhver som ikke er totalt nedsnødd burde sett dette for flere år siden. Dette er ikke overraskende. De sportslige ansvarlige i styret er avkledd så til de grader, men en skal fortsatt være med. Helt utrolig!
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 25.02.2021 10:01    Post subject: Reply with quote

Der er jeg i hvert fall 100%enig med deg senador.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 25.02.2021 13:31    Post subject: Reply with quote

Vi så en grei oppsving da Hamrén var her med tanke på å befolke trenerteamet. At dette ikke har blitt vedlikeholdt er jo ikke styre sitt ansvar. Her må både hovedtrenere og Sportslig ledere som har vært her ta en runde med seg selv. Vi så faktisk ganske bra arbeid bli gjort med Høgmo også uten at det blei vedlikeholdt. Vi har i for lang tid drevet klubben som det er en familiebedrift og det trur jeg til og med den mest ihugga FIFA spiller kan se. Dette burde vært rydda opp i av Hoftun, Bjørnebye og nå Dorsin sammen med Jan Jönson, Hopp-a-long Hansen, Kåre (men han ville sikkert helst spare penger til han fikk sparken), Horneland og nå Åge (droppa temp trenerne da de bare er midlertidig uansett). Jeg klarer ikke helt å se hvorfor styre skal ha ansvaret for at de som driver det sportslige ikke vil ha mest mulig hjelp.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.02.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

Det er jo igjen organiseringen av klubben som blir problematisk. Det at man ikke har noen til å strukturere sportslig avdeling over tid. Trener 1 ruster opp støtteapparatet, trener 2 kutter det ned. Det er jo slik det blir når treneren skal være øverste sportslige leder og ha bukta og begge endene i forhold til alt som gjøres. Langsiktigheten går rett i dass. Treneren må tilpasse seg systemet i klubben. Vi kan ikke snu opp ned på ting hver gang vi skifter trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 25.02.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Det er jo egentlig tydeligere nå som vi har Hareide her at vi bør avkoble makten som en hovedtrener har til å utforme alt av støtteapparat etter eget ønske. En ting er jo om hovedtrener selv vil benytte seg av slike ressurser, men spillerne burde jo få en individuell tilbakemelding på hvordan de utvikler seg selve som spillere uavhengig av hvordan de evner å spille akkurat som hovedtrener for a-laget vil at de skal spille. Man kan jo for eksempel på Søderlund som jeg synes hadde bedre teknikk en noen gang tidligere etter han kom tilbake fra St.Etienne, men som ble like begredelig igjen etter å ha fått ferie. At den aldri igjen ble god viser jo at han aldri ble tydelig følgt opp på denne fronten. Den teknikken er jo i stor grad en individuell ferdighet som ikke en hovedtrener for a-laget burde måtte bruke tid på å vedlikeholde individuelt hos spillerne, mens en assistent som Hansen kan følge opp over tid selv når Hareide gir seg (Selvsagt skal man også ha noen fellesøvelser for teknikk i oppvarmingen o.l.)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 95, 96, 97  Next
Page 49 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb