English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 18.02.2021 11:38    Post subject: Reply with quote

Kanskje MIKAEL UHRE?
Relativt hurtig, 188cm, brøndbyspiller med kontrakt som går ut neste år.
8 mål og 6 assists på 16 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 18.02.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

Det tragiske er egentlig å se hvor lite oversikt klubben har hatt og har på overgangsmarkedet. Kjenner jeg blir irritert når jeg blant annet leser om denne Fofana som Molde har hentet gratis. Enkelte vil hevde at det er et sjansespill. Mulig det. En gratis, 18 år gammel afrikaner som er jaktet av flere klubber i Europa, er i mine øyne ingen gamling. Kun oppturer! Tipper RBK aldri har hørt om denne spilleren. Kan fort bli et salg på 50-60 millioner, mens RBK fortsetter med å terminere kontrakter, og gi bort spillere for å frigjøre lønn. Får vi tak i et talent, så forsvinner det for glansbilder til en annen norsk klubb, og blir trolig solgt for tosifret antall millioner (les Ogbu)
Ble litt negativ, merker jeg, men man må ligge foran konkurrentene på disse områdene, dersom man skal opprettholde sin plass i det norske klubbhierarkiet! Dette er etter min mening klubbens desidert svakeste punkt. Noe som har gått ut over både sportslig nivå og likviditet!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 18.02.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
En gratis, 18 år gammel afrikaner som er jaktet av flere klubber i Europa, er i mine øyne ingen gamling.


Ser selvfølgelig hva du egentlig mente men den var litt for fin til å bare slippe. Smile

Speider, hvor blir det av? Jeg håper ikke det får satt seg en ny iterasjon av "vi vet best sjøl" på Brakka nå. De trenger å utfordres litt av folk fra ute i den store verden!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 18.02.2021 23:48    Post subject: Reply with quote

Ser Fofana satte inn 3-3 for Molde mot Hoffenheim i EL 16 dels finale. Kan være en spennende spiller. Uansett sÃ¥ viser det at Molde mener alvor i 2021. Glimt gjør sikkert ogsÃ¥ det. HÃ¥per inderlig vi gjør det samme♡

Norsk klubbfotball er kanskje på vei fremover nå. Vi får henge oss påWink
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 18.02.2021 23:54    Post subject: Reply with quote

Håper at Dorsin innser sine egne begrensninger og faktisk går for å ha et team av speidere rundt seg. Kan gjerne få bygd opp et team rundt trener som ikke er livstidsansatt fordi de har spilt i Rosenborg. Trenerteamet trenger ikke bestå av gamle rosenborgere. Kanskje da kan vi begynne å se på spillere som ikke har pendlerute fra Trondheim. Jeg ser gjerne at vi prøver å hente litt mer ungt og lovende fra det ikke-skandinaviske utlandet.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 19.02.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Det er rart at vi som skal være den største klubben ikke evner å skaffe gode utenlandske spillere. Da mener jeg ukjente stortalenter utenfor Skandinavia.

Det er i alle fall svært sjelden det skjer. Som regel skjer det kun ved at de først har gjort det bra i en svensk eller norsk klubb.

Molde lykkes mye bedre med logistikken enn oss. De siste årene har også Glimt gjort det, i tillegg til å få mer ut av spillerne enn oss. Skal ikke forundre meg om Botheim får suksess der.

Nå har Hareide tatt over et synkende skip og han må få tid til å bygge. Han virker imidlertid å være opptatt av å raskt kjøpe inn det han trenger for å nå mål. Det er veldig bra. Men vi må da kunne begynne å hente spillere fra andre kontinenter vi og, i tillegg til at vi faktisk får det til å funke.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 19.02.2021 18:22    Post subject: Reply with quote

Er en del spillere som erstattes de neste årene, Hovland, Konrandsen, Helland, Andre Hansen (spørs hvor lenge han har toppnivået, er 31 år no) Skjelbred mfl.

Viktig at klubben er frempå og tenker langsiktig, skjønner at Mannsverk er aktuell.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.02.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Altså, Hansen ble 31 for tre måneder siden - og er keeper. Han har, med mindre det kommer skader eller annet man ikke kan gardere mot, minimum fem år til på omtrent samme nivå. Fort seks-syv også.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.02.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

Ser i et intervju på nettavisen med Satpsborgs trener Mikael Stahre at som talenter han har/har hatt i Sarpsborg fremhever Jørgen Strand Larsen og Sebastian Jarl.

Han sier om Jarl "..som har alle forutsetninger til å bli en moderne midtstopper, og har en fysikk som en superatlet."

https://www.nettavisen.no...3424091018

Noen som har fulgt han her og kan si om han er god, kan han være noe av interesse? Han er 21 år og 186 høy ser jeg. Om han er en up and coming "spillende" midtstopper med fart og fysikk så bør han vel kunne være interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 22.02.2021 18:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det vil være en sentral angriper, en midtstopper, en venstre kant og en sentralforsvarer i stedet for islamovic og valsvik og mellom disse to vil være utlendinger og to nordmenn. Jeg håper i lahne, gulbrandsen, keita og daland, men de er vanskelige
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.02.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Prøver meg på et spissforslag.
Wahid Faghir
https://www.transfermarkt...ler/610431

Dansk 2003-modell som har fått sitt gjennombrudd i Superligaen denne sesongen. Står med 5 mål og 2 assist på 17 kamper for Vejle. Relativt rask, god teknikk, sterk i kroppen og gode avslutningsegenskaper. Danskene håper dette blir deres svar på Haaland og Isak.

Scoret blant annet denne bangeren for et par uker siden:
https://youtu.be/k72W2NGBLsY?t=36
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 23.02.2021 09:10    Post subject: Reply with quote

Fra twitter:

Islendingen Willumsson fra Breidablik på tur til Norge. U21-landslagsspiller. 1.85 høy. Offensiv midtbane. Ukjent hvilke klubber. Molde og Glimt nevnes. Kan ikke si jeg husker han utpekte seg i kvalikkampen mot
@RBKfotball i fjor, men ung selvsagt.

Tenk om RBK kunne speidet litt på Island? Er så vanvittig mye talenter der. Rart at klubben ikke ser mer dit.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.02.2021 22:39    Post subject: Reply with quote

Vilhjalmsson stiller vel opp som speider?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 24.02.2021 09:48    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Fra twitter:

Islendingen Willumsson fra Breidablik på tur til Norge. U21-landslagsspiller. 1.85 høy. Offensiv midtbane. Ukjent hvilke klubber. Molde og Glimt nevnes.

Kristiansund skal det visst være.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 25.02.2021 14:09    Post subject: Reply with quote

Vilhjalmsson drar til Island, og plutselig er en spiller med navn Willumsson fra Island aktuell for spill i en høyere liga, jeg blir skeptisk!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 25.02.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

Spisskjøp satt på vent.

https://www.adressa.no/sp...p-paa-vent

Quote:

- Gjør det noe med behovet for å hente en ny spiss?

- Det er vanskelig å leie spillere i et halvt år. Og det er vanskelig å leie spillere for et helt år. Og det å kjøpe en spiller kan være litt unødvendig, sier Hareide til Adresseavisen.

- Betyr det at et kjøp er lagt på is nå?

- I hvert fall satt på vent.

_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.02.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Da legger vi veldig mye ansvar for målproduksjon på trioen Vecchia, Holse og Ceïde, og håper at Dino kan servere de ofte nok i sin møtende rolle (og true nok selv) til at vi totalt sett blir veldig skapende.

Jeg tror fortsatt ikke Dino kommer til å bli noen storscorer, men det er klart: hvis vi klarer å legge en struktur der han selv blir en slags falsk nier og setter opp kantene i gode posisjoner, så vil jo en sånn 10/15/10-scoringsrate i det fremste leddet være vel så bra som med en målkåt, men lite deltagende spydspiss der produksjonen blir mer 5/20/5 på grunn av at vi kommer oss til færre sjanser totalt.

Det er altså mer en Bendtner-løsning enn en Gytkjær-løsning, tipper jeg. Det blir spennende å se hvor tydelige vi blir på de offensive rollene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 25.02.2021 17:16    Post subject: Reply with quote

Dino kan nok fint score 20 mål i et velfungerende kollektiv Smile

På sikt trenger vi en bedre spiss. Kjipt at vi ikke hadde pengene til å hende Kjartansson i fjor.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 25.02.2021 17:50    Post subject: Reply with quote

Synses det er ganske urettferdig mot Dino og si at man må stole på at Ceide og Holse skal stå for målene om man ikke henter ny spiss. Ceide? Han har vel ikke truffet mål på ett eneste skudd i Eliteserien ennå! Større sjanse for at Dino scorer 30 mål, enn at Ceide scorer 10! Forsvarsspillerne trenger ikke å forholde seg til Ceide i boksen engang, da han ikke er en trussel mot mål. Sånn sett blir det en forsvarsspiller ekstra til å passe på Dino. Om Ceide hever seg og blir effektiv foran mål, noe de fleste mener han skal klare, så kan vel Dino klare å heve seg tilsvarende!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.02.2021 17:54    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det var ment som noe slakt av Dino egentlig. Som lokomotivet poengterer så kan sikkert Dino putte 15-20 mål han (ser ikke at han er noe dårligere enn Gytkjær og Søderlund), om laget fungerer offensivt (og han tar jo også straffene stort sett), men vi må score ganske mye mer enn det om vi skal bli seriemester, og Skjelbred og forsåvidt også Henriksen fremstår ikke akkurat som noen målmaskiner. Det betyr sannsynligvis at det må komme ganske mange mål fra Zachariassen og kantene om vi skal henge med i toppen. Som fort betyr at Vecchia må lykkes og at Ceide/Holse hever sluttproduktet ganske heftig fra i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 25.02.2021 18:13    Post subject: Reply with quote

Er nok et stort sprik mellom Åges ønske(tenkning) og hva man betale i disse dager. Samt mangel på å finne gull av gråstein (speidernettverk).
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.02.2021 10:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Dino scorer 20 i noe realistisk scenario. Man kan vel stort sett telle på en hånd de spissene som har rundet 20 mål i 30-lagsserien, og for meg er ikke Dino noen naturlig målscorer. Dessuten tror jeg at nøkkelen til å få mest mulig ut av hans ferdigheter er å faktisk slippe ham litt dypere i banen enda oftere, slik at han i praksis får en mindre andel av sjansene enn han gjorde i fjor. Han mangler jo akkurat det Hareide prater så mye om, nemlig evnen (teften, farta) til både å møte og å stikke i bakrom på neste bevegelse. Jeg forventer likevel minst like mange som i fjor, og tror sånn 12-17 mål, inkludert straffer, er realistisk hvis han spiller fast stort sett hele sesongen.

Da må jo også kantene både produsere mer "som enkeltspillere", men de vil jo også få større mulighet til å komme ofte i scoringsposisjon når de både skal true bakrom mer og helt sikkert utfordre smalere i rommet Dino etterlater seg - slik jeg ser for meg løsningen. Holse og Vecchia har allerede vist at de kan være poengspillere når de settes opp i riktige situasjoner, Ceïde er nødt til å vise nettopp det for å krige seg inn i en start-ellever. Mye av vår suksess i år vil avhenge av om vi endelig lykkes med å få kantene til å produsere mye målpoeng, og så er det selvsagt ikke sikkert det blir jevnt fordelt mellom mål og assist eller mellom spillerne (ad Ceïde tror jeg for eksempel sjansen er større for at han produserer en del mål og mange assist, og Vecchia omvendt).

Det er altså mer en beskrivelse av den taktiske løsningen jeg ser for meg for å lykkes med en spillertype som Dino på topp enn en vurdering av hvem som var 'farligst' i 2020 av Dino, Ceïde og Holse (og Vecchia). Det gir ingen mening å se på produksjonen fra fjoråret. Håper jeg, i alle fall, for da er vi screwed med en gang Zachariassen fortsetter sin regresjon mot normalen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2021 11:02    Post subject: Reply with quote

Er ganske enig at det ikke blir 20 gitt en slags 9er rolle. Det er nok også det som passer ham best.
Han har faktisk relativt god nærteknikk til å være såpass stor og tung. Dersom Åge kan klare å gi ham noen klare instruksjoner ift valg og muligheter vil han fort kunne få en del assist.

Tipper vi gjerne skulle brukt 20 mill på noe annet enn Sæter, men gitt covid og forventet kontantstrøm ser jeg at det er fornuftig å ikke gjøre dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 26.02.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

Dino har nok egenskaper som kan nyttes i en tilretteleggerrolle. Utfordringen er vel at man må ha målfarlige medspillere dersom man skal få mange assister! Håper Vecchia fortsetter der han slapp i fjor. Ceide må ikke fortsette der han var i fjor. Har vært omtrent like målfarlig som Claus Lundekvam var i sin aktive karriere! Manageren hans i Southampton, Gordon Strachan, sa vel i sin tid at om man hadde plassert en død mann i feltet på corner, så ville han antagelig ha scoret flere mål enn Lundekvam.
Håper selvsagt det løsner skikkelig for Ceide foran mål i år. Med sluttprodukt, så er han en spiller vi kan få nye glede av.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 26.02.2021 15:37    Post subject: Reply with quote

Lundekvam var jo en sånn som scoret én av tusen ganger.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 43, 44, 45  Next
Page 21 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb