English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Raufoss
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Faye
17%
 17%  [ 3 ]
Reitan
17%
 17%  [ 3 ]
Henriksen
11%
 11%  [ 2 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
5%
 5%  [ 1 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
5%
 5%  [ 1 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
41%
 41%  [ 7 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 17

Author Message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 25.03.2022 16:41    Post subject: Reply with quote

Håper Glimt har barmhjertighet nok til å stoppe før det blir tosifra.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Gnufs
Senior


Joined: 02 Jan 2008
Posts: 105
Location: Eidsvoll

PostPosted: 25.03.2022 16:41    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Bedreviteren wrote:
Hadde vært digg om 0-3 var pga treneren eller formasjonen.

Dette stikker dessverre langt dypere.

Så morsomt at så mange tror at det fortsatt er treneren eller formasjonen "sin skyld".

1. Alle trenere FAILER med Rosenborg
2. Alle spillere FAILER når de kommer til Rosenborg

Det er noe fundamentalt feil. Først når man forstår det, kan noe gjøres.


Fordi styret i RBK er en gjeng inkompetente nisser som ikke har noen plan med hvem de ansetter, og driver og hopper mellom trenere som står for forskjellig fotball, forskjellige formasjoner osv. Så enhver ny trener må starte på bar bakke hver gang.


Men dette er jo verre enn som så også. I de fleste klubber, er det faktisk overkommelig å hente inn en mer eller mindre tilfeldig trener, gi ham noen måneder, også får laget iallfall et visst preg. Kvaliteten trenger ikke være høy, men det setter seg en viss struktur.

I RBK henter vi jo både gode enkeltspillere og gode trenere (altså, ingen skal fortelle meg at Hareide og Rekdal plutselig ble elendige trenere over natta da de signerte med oss), men likevel virker det kul-faens-umulig å få til noe som helst i klubben.

Da er det noe som stikker dypere enn at styret famler i blinde mht. filosofi, men hva dette er for noe aner jeg ikke. Om det er utilbødlig press om at alt SKAL være top-notch i kamp, svaks sosialt miljø eller helt andre faktorer har jeg null forutsetninger for å vite noe om, men at dette lukter dype organisatoriske problemer, er det ingen tvil om.

Bedreviteren har selvsagt helt rett i at dette ikke er noe som uten videre ligger på treneren/trenerne. Samtidig er det ingen tvil om at klubben nå, svært raskt, må gjøre en vurdering på om de (igjen) må ta en kortsiktig løsning i sportslig ledelse mens de samtidig jobber med de dypere problemene.

Om ikke Rekdal byttes ut allerede før han har ledet laget i en eneste kamp, så må faktisk resultatene komme allerede i løpet av april. Om ikke, ser jeg ikke hvordan klubben kan forsvare å beholde de som sitter i sportslig ledelse i dag (og da inkluderer jeg Dorsin) - selv om det ikke er disse personene som isolert sett har skyld for ståa RBK er i.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 25.03.2022 16:43    Post subject: Reply with quote

Olaus er den eneste som har godkjent og som virkelig har prøvd i kveld. Passere spillere, passe riktig, sette opp noen kombinasjoner.

Siste minuttene har vært ok. klarer å beholde roen og beholde ballen. spiller oss greit igjennom...

Men totalt sett er det takk og god natt!
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 25.03.2022 16:43    Post subject: Reply with quote

Verste kampen jeg har sett av Holse i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 25.03.2022 16:45    Post subject: Reply with quote

Gnufs wrote:
ingen skal fortelle meg at Hareide og Rekdal plutselig ble elendige trenere over natta da de signerte med oss


Rekdal har alltid vært en elendig trener, så det er ikke så mye å bevise.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 25.03.2022 16:45    Post subject: Reply with quote

Vil ikke høre trenere og spillere snakke mer om at man er bedre enn dette og at man får til ting på trening, men ikke i kamp. Målet for i år blir å holde plassen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 25.03.2022 16:45    Post subject: Reply with quote

Altså.. Tagseth og Hoff. Sad Har vi ikke ventet lenge nok på at Tagseth skal ha gjennombruddet sitt nå? Og Hoff.. Tagseth tenker jeg er en grei stallspiller. Hoff er det samme, bare ikke et trøndersk talent i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 25.03.2022 16:46    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Verste kampen jeg har sett av Holse i Rosenborg.


Enig. Adam i ettermiddag er kanskje det aller verste jeg noen gang har sett i rosenborg på de 30 årene jeg har fulgt med (uten frykt for å bli historieløs).

BÃ¥de Holse, Vecchia Tobias, Eddy Vagic og Reitan er helt natta.

Markus og Olaus er ok.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 25.03.2022 16:48    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Altså.. Tagseth og Hoff. Sad Har vi ikke ventet lenge nok på at Tagseth skal ha gjennombruddet sitt nå


I hvilken rolle har vi gitt Tagseth tillit over tid? Har vi overhodet roller?
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
WengerKnows
Senior


Joined: 30 Sep 2005
Posts: 172

PostPosted: 25.03.2022 16:49    Post subject: Reply with quote

Tagseth var vel en av våre beste spillere i flere kamper på rad når han spilte sentral i en treer på midten i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 25.03.2022 16:50    Post subject: Reply with quote

Vondfotteori Mad Mad Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 25.03.2022 16:52    Post subject: Reply with quote

"Møtes?"
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 25.03.2022 16:53    Post subject: Reply with quote

433 med eddy/ciljan sentralt og Olaus og Carlo på hver sin indreløperrolle. Vi må ha spillere lengre bak i banen som kan passere et ledd og løpe med ballen i beina uten å være redd for å bli taklet. Å tenke litt sjelv, skape rom og bevegelser for andre. Det her er ganske håpløst. Ingen som kan 343 og spillerne selv skjønner ikke hva de skal gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
stenex
Rutinert


Joined: 23 Jul 2009
Posts: 628

PostPosted: 25.03.2022 16:54    Post subject: Reply with quote

Bunnstrid?

0-3 mot Raufoss er knall nedrykk. Tipper vi tar 11 poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Snøbannannummerfem
Senior


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 213

PostPosted: 25.03.2022 16:57    Post subject: Reply with quote

Alarm!
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 25.03.2022 16:58    Post subject: Reply with quote

Ikke rart vi tapt når "Raufoss ligner veldig mye på Bodø/Glimt"
Back to top
View user's profile Send private message
Gnufs
Senior


Joined: 02 Jan 2008
Posts: 105
Location: Eidsvoll

PostPosted: 25.03.2022 16:58    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Gnufs wrote:
ingen skal fortelle meg at Hareide og Rekdal plutselig ble elendige trenere over natta da de signerte med oss


Rekdal har alltid vært en elendig trener, så det er ikke så mye å bevise.


Vi kan mene hva vi vil om Rekdals fotballfilosofi, men han har oppnådd resultater i flere andre klubber over en lengre periode som klart beviser at han ikke er en elendig trener.

Poenget her er at klubben må jobbe langt minst to spor: De langsiktige problemene stikker dypt, og ser ut til å være enorme. Dette krever en kompetanse som jeg rett og slett ikke tror klubben er i nærheten av å besitte. Samtidig må de tenke resultater i et kortsiktig perspektiv, og der nærmer det seg en historisk rask trenersparking - selv om jeg vil stå på at det ikke er trenerne som sådan som er problemet til klubben p.t.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2602

PostPosted: 25.03.2022 17:01    Post subject: Reply with quote

Tipper Reka savner Hamar nå
Back to top
View user's profile Send private message
VTB
Proff


Joined: 23 Mar 2009
Posts: 318

PostPosted: 25.03.2022 17:01    Post subject: Reply with quote

Tar dette med knusende ro etter intervjuet med Rekdal som sier at vi har sjansen til å ta poeng neste helg samt at Raufoss lignet en del på Bodø/Glimt. Betryggende å høre Smile
_________________
To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok!
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 25.03.2022 17:05    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Zzyzx wrote:
Altså.. Tagseth og Hoff. Sad Har vi ikke ventet lenge nok på at Tagseth skal ha gjennombruddet sitt nå


I hvilken rolle har vi gitt Tagseth tillit over tid? Har vi overhodet roller?


Han har kanskje spilt noe rundt 50 kamper for RBK nå, og kanskje ca halvparten fra start. Aldri sett han ordentlig god. Ser kanskje en liten Midtsjø i han, men må ta mange steg enda.

WengerKnows wrote:

Tagseth var vel en av våre beste spillere i flere kamper på rad når han spilte sentral i en treer på midten i fjor.

Tror ikke jeg så en eneste kamp i fjor hvor jeg tenkte at Tagseth var god. Flere kamper hvor han var ok, men enda flere kamper hvor han er for dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 25.03.2022 17:06    Post subject: Reply with quote

Gnufs wrote:
puckno wrote:
Gnufs wrote:
ingen skal fortelle meg at Hareide og Rekdal plutselig ble elendige trenere over natta da de signerte med oss


Rekdal har alltid vært en elendig trener, så det er ikke så mye å bevise.


Vi kan mene hva vi vil om Rekdals fotballfilosofi, men han har oppnådd resultater i flere andre klubber over en lengre periode som klart beviser at han ikke er en elendig trener.



Vi kan mene hva vi vil om Rekdals fotballfilosofi... og vi kan mene hva vi vil om han er og alltid har vært en elendig trener. Men heldigvis har vi jo meritterte Geir Frigård til å dekke opp for hans mange svakheter.
_________________
Rekdal ut!
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1917
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.03.2022 17:06    Post subject: Reply with quote

Gnufs wrote:
puckno wrote:
Gnufs wrote:
ingen skal fortelle meg at Hareide og Rekdal plutselig ble elendige trenere over natta da de signerte med oss


Rekdal har alltid vært en elendig trener, så det er ikke så mye å bevise.


Vi kan mene hva vi vil om Rekdals fotballfilosofi, men han har oppnådd resultater i flere andre klubber over en lengre periode som klart beviser at han ikke er en elendig trener.

.


Nåja - han har vel misslykkes mer enn han har lyktes med det han har holdt på med.. Uavhengig om det er Start, Vif eller Ålesund. Når det gjelder HamKam har han lykkes - det er sant Smile

Med en så bra stall som vi har, så vil vi uavhengig av trener klare oss bra - det er jeg sikker på Smile
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2085

PostPosted: 25.03.2022 17:08    Post subject: Reply with quote

I tillegg til pasninger og innlegg på 6 divisjonsnivå så er vi ett lag blottet for vinnervilje. Ser ingen utpå det som går foran, setter inn noem saftige taklinger og vinner andreballer. Børkeeiet er elendig på sentral midt,Andersson likeså.
Eddie bør tvangsklippes, håret hindrer ham åpenbart å se noe som helst på banen.
Jeg savner Even Hovland bak det, sine feil til tross så er han en ekte midtstopper
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 268
Location: Hent tribunen

PostPosted: 25.03.2022 17:09    Post subject: Reply with quote

Er det noen eliteserie lag som tidligere har gått fra en 4backs linje til en 3backs linje og samtidig byttet alle spillerne?

Kan ikke anbefales..
Back to top
View user's profile Send private message
Gnufs
Senior


Joined: 02 Jan 2008
Posts: 105
Location: Eidsvoll

PostPosted: 25.03.2022 17:11    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Gnufs wrote:
puckno wrote:
Gnufs wrote:
ingen skal fortelle meg at Hareide og Rekdal plutselig ble elendige trenere over natta da de signerte med oss


Rekdal har alltid vært en elendig trener, så det er ikke så mye å bevise.


Vi kan mene hva vi vil om Rekdals fotballfilosofi, men han har oppnådd resultater i flere andre klubber over en lengre periode som klart beviser at han ikke er en elendig trener.

.


Nåja - han har vel misslykkes mer enn han har lyktes med det han har holdt på med.. Uavhengig om det er Start, Vif eller Ålesund. Når det gjelder HamKam har han lykkes - det er sant Smile

Med en så bra stall som vi har, så vil vi uavhengig av trener klare oss bra - det er jeg sikker på Smile


Og nettopp det er jo noe av problemet. Han er kanskje ikke en briljant trener, men elendig er han ikke. Han har dessuten vist at han greier å få til både resultater og å sette preg på flere andre lag.

RBK ser ut som elleve spillere som møter hverandre for første gang, og kunne like gjerne ha spilt uten trener - det være seg Rekdal eller Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb