English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Paldan
Junior


Joined: 15 Nov 2021
Posts: 74
Location: Byen er Bergen

PostPosted: 15.12.2023 17:55    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:


Ryddejobben har startet allerede, flere av de viktigste posisjonene i administrasjonen er relativt ferske.

Daglig leder Berdal var midlertidig noen måneder før han ble ansatt permanent november 22.
Økonomisjef ble ansatt november 22.
Publikumssjef februar 22.
Salgs- og Markedssjef August 22.


https://www.rbk.no/om-rbk/ansatte

Så skjønner jeg at du er ute etter å provosere.


Det må jo sies å ha vært vellykket så langt. Kanskje lurt å sjekke inni skapene også om det er noen lik på lasset 🤔😄
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 15.12.2023 18:11    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Han er helt avhengig av en god start med sin manglende spiller og trener erfaring.
Håper virkelig han lykkes


Ja, håper han lykkes. Men hvorfor er han så "avhengig av en god start"? Er det ikke på tide at denne klubben ser langt og tenker utvikling for å gradvis forbedre prestasjon? Nå har vi en ung og spennende trener som må få tid til å vokse, forhåpentligvis parallelt med at laget/de unge spillerne vokser. Jeg stemmer for å gi ham tid og tillit, jeg bryr meg ikke om han får en dårlig start. Så lenge vi ikke ender opp i nedrykksstrid har han lyktes greit. Så tror jeg naturligvis at vi skal klare øvre halvdel (noe vi ikke klarte i år!!!), men medalje anser jeg som urealistisk.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 15.12.2023 18:13    Post subject: Reply with quote

Paldan wrote:


Samtidig spiller Brann festfotball som selv Glimt sliter med å matche og for andre året på rad skal vi ut i Europa. What a time to be alive 😁


Ja, ja, Dette ligner litt på selvsikkerheten i Bergen da både seriegullet og det bergenske gullølet ble med tilbake på flyet til Trondheim. Smile

DA GULLØLET KOM HJÆM
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.12.2023 19:01    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Han Jesus var 33 år da han gav sitt liv for våre synder. Æ si itj meir.


Etter alt rælet de siste mange åra, er jeg klar for tre år med Alfie Kristus. Så får det heller ta den tiden det trenger å få til en stall som krever mindre av nestemann.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2023 19:10    Post subject: Reply with quote

”Alfred er en rigtigt dygtig træner, som vi har været meget glade for at have i vores talentafdeling i F.C. København, så det er ambivalent, at han nu tager til Rosenborg," siger udviklingsdirektør Sune Smith-Nielsen.

"Vi kommer til at savne en trænerkapacitet som ham i det daglige, men vi har et stærkt miljø med kompetente afløsere. Vi er samtidig glade og stolte på Alfreds og vores vegne over, at han får mulighed for at prøve sig af på seniorniveau i en stor traditionsklub som Rosenborg."

Læs mere: Alfred Johansson bliver cheftræner i Rosenborg BK

Innsiden fulgte opplegget i går. Også ganske interessante VG-intervjuer med Johansson, Dorsin og Johnsen i går kveld - om man spoler forbi jattinga i studio i Oslo.

Jeg må bare beklage at det ikke kom noen eksklusive RBKweb-intervjuer i går kveld. Både jeg og fotograf Karlsen var bortreiste - sånn som da Horneland ble presentert. Kommer sterkere tilbake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1899
Location: Selsbakk

PostPosted: 15.12.2023 20:10    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/en...gyH-LSLVBM

Det er vanskelig å argumentere mot det som er fremstilt i artikkelen. Situasjonen minner om en stor gambler som, etter å ha tapt sin formue, satser det lille han har igjen på et høyrisikospill i håp om å gjenvinne noe av det tapte.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 15.12.2023 20:35    Post subject: Reply with quote

Hvor mange ganger skal du og Neeskens gjenta det samme om og om igjen i hvert innlegg, Bart1?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 15.12.2023 21:05    Post subject: Reply with quote

Meget enkelt å argumentere i mot Otto Ulseth...
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 15.12.2023 21:48    Post subject: Reply with quote

Vi har nå fått ny trener. Da er tiden inne til å støtte opp om ham. Valget er gjort. Selv var jeg åpen for at Maalen kunne fortsette, men jobben styret har gjort ser solid ut. Dette kan være den første spiren til en ny gullalder for Rbk.

Jo, Alfred er relativt ung og har kun meritter fra junior/ungdomslag å vise til. Men det hans lag presterte i pulje med storlagene i Europa i UEFA Youth League var veldig overbevisende.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 15.12.2023 21:52    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det er vanskelig å argumentere mot det som er fremstilt i artikkelen. Situasjonen minner om en stor gambler som, etter å ha tapt sin formue, satser det lille han har igjen på et høyrisikospill i håp om å gjenvinne noe av det tapte.


Synes det er ganske lett jeg. Kan begynne med å linke til denne twitter-tråden skrevet av noen andre enn meg:

https://x.com/teidsli/sta...19177?s=20

Så kan jeg forsøke å komme med noen egne argument knyttet til den spesifikke kommentaren du lenker til selv.

Otto Ulseth wrote:
Og det er klart: Da smaker suksessen dessto bedre. RBK-ledelsen fremstår som desperate. Den satser alt på ett kort, på en trener som debuterer i bransjen på Lerkendal tidlig i januar. I kunstløp heter det «dødsspiral»; går det så går det.

Hvis dette skal sammenlignes med noe i RBK-historien, er det ansettelsen av engelskmannen Tommy Cavanagh i 1983. Han hadde lurt seg med på et lagbilde i Manchester United. Det var godt nok for den daværende klubbledelsen. Det ble sannsynligvis gjort i beste mening.


Synes ikke klubben fremstår som desperate i det hele tatt, dette virker mye mer gjennomtenkt og grundig arbeid enn når Kjetil Rekdal ble ansatt. Eller når Eirik Horneland ble ansatt for den saks skyld. Da hadde klubben panikk etter at de ikke fikk førstevalgene sine, og ansatte trenere som ikke passet profilen med andre trenere på lista. Alle navn som har blitt lekket (ikke spekulasjonslister) har hatt lik profil når det kommer til blant annet spillestil.

Dessuten mener jeg sammenligningen med Cavanagh er feil. Cavanagh hadde minimalt med erfaring som hovedtrener uavhengig av nivå såvidt jeg kan lese ut ifra wikipedia. Han hadde vært del av trenerteam, men ikke hadd ansvar for laguttak, taktikk osv i særlig grad. Dette har Johansson masse erfaring med. Sånn sett er Eggen en mye bedre sammenligning, som hadde erfaring som ungdomstrener og som en del av trenerteamet til Curtis før han selv fikk hovedansvaret i 1971. Samtidig synes jeg det er feil å sammenligne med så langt tid tilbake, all den tid fotballen og treneryrket har utviklet seg så enormt siden den tid. Å være juniortrener nå er noe helt annet enn det var på Eggens tid vil jeg tørre å påstå.

Otto Ulseth wrote:
Det kan være til å forstå at de fotballukyndige i RBK-ledelsen ikke skjønner dette, men det er ganske ubegripelig at Ola By og Tore Reginiussen har latt seg finte ut. Slik blir det når trykket oppleves så stort at det går ut over evnen til å tenke rasjonelt. Det er naturligvis tungt å oppleve at de beste kandidatene knapt gidder å ta telefonen når dagens RBK-ledelse ringer, og desperasjonen blir så stor at den må henvende seg til en dansk rekrutteringsbyrå for å få hjelp til å skaffe seg oversikt over det lille skandinaviske markedet.

I byrået kommer de på at de visstnok har en fotballtrener i egne rekker:

- Har ikke vi en juniortrener i porteføljen vår?

- Jo, en juniortrener…

- I RBK tar de hva som helst. Vi spiller inn han!

Det var dristig, men det gikk.


Hvorfor tror du Ola By og ToreReg har latt seg finte ut, Otto? Kan det være at Johansson faktisk er så dyktig at de har latt seg overbevise om at dette kan være en veldig smart ansettelse. Hvis det er så ubegripelig at de har latt seg lure, kanskje la tvilen komme de til gode da? Har da virkelig ikke vært voldsomt trykk på noe som helst annet enn at Maalen virkelig ikke har imponert og at man helst vil ha noen andre. Så har altså klubben vurdert slik at Maalen og Johansson var de som var igjen til slutt av aktuelle kandidater og vurdert Johansson til bedre. Og jeg føler det har vært nesten like stor skepsis til Johansson som det har vært motstand mot Maalen, så jeg er uenig i at de har bukket under for press. Også avslører Ulseth seg selv på slutten her, når han mener Rosenborg kun har forsøkt å skaffet seg oversikt over det skandinaviske markedet. For det er helt utenkelig at man kan ansette en trener som ikke er skandinavisk i Rosenborg. Ille nok at man ikke ansetter en trønder, men når det heller ikke er en nordmann så må det ihvertfall være skandinav!

Har ikke Ulseth selv jobbet i et konsulent selskap forøvrig? Mener han da at det firmaet han var (er?) ansatt i egentlig var unødvendig fordi selskapene som hyrte deres tjenester selv burde ha klart å skaffe seg god nok oversikt? Den "dialogen" trenger man vel ikke kommentere så mye annet enn at det var lavmål og mest sannsynlig langt unna faktisk hendelsesløp. Men slik harselering fungerer jo bra som retorisk virkemiddel når man ikke lenger har gode argumenter tenker jeg.

Otto Ulseth wrote:
Hvis juniortreneren er et geni, en fotballens Mozart eller van Gogh, vil dette gå inn i historien som tidenes beslutning i RBK. Det vil være tilsvarende pinlig for de danske og svenske klubbene som aldri oppdaget det. I 99 av 100 sånne tilfeller viser det seg ikke å være Mozart.

RBK-ledelsen har opptrådt ytterst uansvarlig, men kommer til årsmøtet på ettervinteren med rapporter om «en helt annen treningshverdag» og tomprat om «kontinuitet». Så fortsetter det akkurat som før.

Og den svært lovende trenerkarrieren til Svein Maalen har de gitt et banesår.

Jeg sier som verdensmester Anders Bardal da den østerrikske hopptreneren Alexander Støckl ble ansatt: «Lykke til!».

Bardal var sarkastisk og tok feil. Men det var til å forstå at han var skeptisk.

Nå er det uansvarlig å ikke være det.


For det første så tar han feil når han sier ingen andre klubber har oppdaget Johansson. Svenske klubber har visst vært interessert tidligere, FCK selv har også oppdaget ham og har han garantert på lista over mulige fremtidige FCK-trenere. Men litt unna aktuelle kandidater når Neestrup ikke lenger skal trene FCK per dags dato. Og når vi snakker om Neestrup så ligner jo karrierene deres per dags dato. Neestrup har følgende trenerkarriere ifølge wikipedia: FCK u17 (2013-2018) -> assistent FCK (2018-2019) -> Viborg (2019-2020) -> assistent FCK (2021-2022) -> hovedtrener FCK (september 2022-). Disse rapportene på årsmøtet hadde kommet uavhengig av hva hovedtrener heter forøvrig, akkurat de samme ordene hadde blitt sagt om Maalen også hadde blitt ansatt. DET er jeg bombesikker på! Og Rosenborg har ikke et ansvar for Svein Maalens lovende trenerkarriere heller, den er det ene og alene Svein Maalen som har ansvar for. Og om den har fått seg et banesår etter denne høsten er det også Svein Maalen sin egen feil, som ikke klarte å imponere nok til å få jobben.

Det er flere årsaker til dette, Maalen selv var nok for ambisiøs i starten og gjorde for store endringer. På lang sikt kan dette ha lønnet seg for Rosenborg, men hadde Maalen vært lur hadde han forsøkt å stabilisere laget hvis han skulle ha utnyttet sjansen for å maksimere egne sjanser. Jeg tror styret så og anerkjente dette, og derfor hadde tro på at det ville bli bedre hadde han fått jobben permanent. Men til syvende og sist overbeviste Johansson mer totalt sett gjennom samtalene man hadde med begge parter.
Dessuten klarer jeg ikke helt å se at det er innafor å kalle trenerkarrieren til Svein Maalen svært lovende. Lovende kan jeg være med på, jeg synes han har mye spennende ved seg som trener men det veier ikke nok opp for manglene til at han per dags dato bør være hovedtrener for Rosenborg.

Den sammenlignenen til Bardal og Stöckl er jo faktisk sjokkerende at han mener er et argument MOT ansettelsen av Johansson. Bardal var skeptisk og tok feil. Bardal var skeptisk med god grunn på det tidspunktet, akkkurat som det er lov å være skeptisk nå. Men å si at det er direkte uansvarlig å være skeptisk nå, når man viser til en historie hvor skepsisen ble motbevist oppsummerer egentlig logikken til Otto Ulseth helt perfekt. Den gir ikke mening på noe som helst måte.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6562
Location: Heaven

PostPosted: 15.12.2023 22:12    Post subject: Reply with quote

Hva er det som egentlig kan gjøre otto ulseth(ullsokken) og mini fornøyde?
Og ta sjanser er en del av fotballen!

Hadde han vært hovedtrener i en dansk klubb,hadde vi slitt med og fått han.
Godt og få en trener som elsker og være på treningsfeltet og kommer med mer moderne treningstil.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1899
Location: Selsbakk

PostPosted: 15.12.2023 22:14    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Hvor mange ganger skal du og Neeskens gjenta det samme om og om igjen i hvert innlegg, Bart1?


Dette har vel skjedd hver eneste gang vi har ansatt en trener etter KI, som jeg var positiv til.

Dere har vel samtidig vært positiv til den ene idiotansettelsen etter den andre - frem til nå, hvor vi bare er en skygge av hva vi har vært.

Samtidig er jeg enig i de som skriver at vi skal støtte opp om også denne treneren, når han nå er ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 15.12.2023 22:15    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Hva er det som egentlig kan gjøre otto ulseth(ullsokken) og mini fornøyde?
Og ta sjanser er en del av fotballen.


Ulseth som hovedtrener og Mini som assistent? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4922

PostPosted: 15.12.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Fasinerende hvor mye oppmerksomhet som vies til denne demente journalisten. Må være nettopp derfor han får lov å fortsette å skrive for arbeidsgiveren sin.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 15.12.2023 22:46    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
ola. wrote:
Hvor mange ganger skal du og Neeskens gjenta det samme om og om igjen i hvert innlegg, Bart1?


Dette har vel skjedd hver eneste gang vi har ansatt en trener etter KI, som jeg var positiv til.

Dere har vel samtidig vært positiv til den ene idiotansettelsen etter den andre - frem til nå, hvor vi bare er en skygge av hva vi har vært.

Samtidig er jeg enig i de som skriver at vi skal støtte opp om også denne treneren, når han nå er ansatt.


Tror folk var skeptiske til Horneland, men valgte å ha litt troen. Hareide var vel et klart flertall positiv til tatt i betraktning hans meritter osv. Rekdal var vel de aller fleste negative til og mente at dette ikke kom til å gå bra.

Men etter at en trener er ansatt så velger man jo, som du selv også sier, å være positivt, ha troen på at det blir bra og støtte opp om treneren.

Jeg også var positiv til KI. Jeg står for at det var riktig å sparke ham, men klubben håndterte det på verst mulig vis. Så kan man vel også si at trenerkarrieren hans etter at han fikk sparken ikke tilsier at man gjorde en kjempetabbe akkurat, samtidig som man også kan si at resultatene til Rosenborg etter at de sparket han tilsier at det var en kjempetabbe. KI kommer nok ikke tilbake, hadde vært en katastrofe for begge parter tipper jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 785

PostPosted: 15.12.2023 23:23    Post subject: Reply with quote

Det er greit å huske på at Ulseth aldri har skapt noe av verdi. Han vet ikke hvordan det gjøres og klarer ikke se forbi muligheten av å kjøpe noe andre har skapt verdi av.

Så gjennstår det å se om Dorsin er i stand til å se hva som kan skape verdi i Rosenborg. Dette er på mange måter hans mulighet.

Ellers må jeg si at jeg ikke helt forstår hvordan folk kvantifiserer risiko. Kan noen forklare hvorfor dette er høyere risiko enn andre ansettelse? Så vidt jeg kan forstå er det en bedre løsning økonomisk enn mange alternativer med etablerte trenere. Er det noen statistikk på at det går dårligere med yngre trenere enn gamle? Jeg forstår ikke helt hva som ugjør risiko her? Er det større fare for at vi rykker ned nå enn med Maalen?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 16.12.2023 01:22    Post subject: Reply with quote

Hvis vi legger en stor velvilje mot Ulseth til grunn så forveksler han mellom begrepene usikkerhet og risiko.

Usikkerheten kommer i all hovedsak på hva slags tabellposisjon vi havner på, deretter om hvorvidt vi kvaller til E-cup, og cupen skaper litt kaos i det hele, men la oss forenkle og kun se på sluttplassering i ligaen.

La oss si at den er lavere med Maalen eller en Jan Halvor Halvorsen eller Høgmo eller Fagermo eller annet kjedelig men rutinert. Det blir mest sannsynlig 5. plass som er hva vi har snittet på siste 5 sesongene, det kan godt bli 4. eller 6. plass, men høyere eller lavere enn dette er lite sannsynlig. Altså lav usikkerhet, vi vet omtrent hvor vi havner.

La oss deretter si at den er langt høyere med AJ, det kan gå langt bedre enn 5. plass, eller langt dårligere, 5. plass er fremdeles "forventet" plassering, men nå er det mye større muligheter for høyere eller lavere, så hvis vi triller terning så snakker vi kanskje om intervallet 2. til 8. plass snarere enn 4. til 6 for å dekke si 90 eller 95 av 100 utfall.

Med risiko så knytter du konsekvensen av de ulike posisjonene med sannsynligheten for at det skjer.

Det målbare er inntekter grunnet tabellposisjon og der ser det ut som om det er snakk om ca. 1m mer per hakk til og med 3. plass (men halvparten av dette kommer fra snittet siste 6 sesonger), men +4.5m fra 3. til 2. og +3m fra 2. til 1. (Her tas ikke snittet av siste 6 sesonger med, men å øke snittet fra 4. til 3. plass er verdt 4m, for analysen sin del så kan vi bare drite i det fordi vi må ta 4 gull og 1 sølv for å nå der med den 9-plassen vår, dit havner vi ikke før 9-plassen er borte).

Hvis vi antar at det er normalfordelt rundt 5. plass så er AJ mindre risikabelt fordi skulle vi få 2. eller 3. plass så utløses noe mer penger kontra 4-5-6 enn vi taper på 7. eller 8. Så kommer i tillegg sjansene på å komme seg til europa som går opp betraktelig da kun 4. plass kvaller til dette i det "sikre" scenarioet, og cupvinner kan snyte oss for dette. Så er det alltids en mulighet for at vi tar cupen, men den antas lik i begge tilfeller. Dette vil igjen gjøre AJ mindre risikabelt fordi vi får flere muligheter til E-cup.

Så vil dette selvfølgelig svinge mye hvis man antar at der skjevhet i sannsynlighetsfordelingen. Det kan være større sannsynlighet for 4-plass enn 6. plass med en "sikker trener" og større sannsynlighet for 2-4 plass enn 6-8. plass med AJ (eller omvendt), hvis skjevheten er samme vei for begge to, så er det fordel AJ over sikker trener, hvis den ene har slagside mot plasseringene over 5 og den andre mot plasseringene under så er risikoen størst med den som havner under.

Men for å summere opp litt grovt siden jeg bare dundret løs med ordene for å formulere hva jeg tenker her:

1. Usikkerhet handler om hvor treffsikre vi er på en spådom om sluttplassering.
2. Risiko handler utelukkende om sammenhengen mellom sannsynlighetene for å ende opp på slik og slik plass og konsekvensene av å gjøre det.
3. For RBK sine ambisjoner så snakker vi egentlig om risikoen for å ikke ta seriegull, risikoen for ikke få spille e-cup kvalik og risikoen for å ryke i eventuell e-cup kvalik. Her ser vi bort ifra nedrykk.
4. Å gå for noe traust, trygt, kjedelig og stabilt med liten oppside hva gjelder å jage medalje er vesentlig mer risikofylt enn noe mer usikkert som har større sjanser for å ta oss opp på medaljenivå dog med større sannsynlighet for en mindre hyggelig tabellplassering.

Så det er mulig at han treffer med casino-sammenligningen sin, men der hvor vi med AJ går til pokerbordet og satser på at vi er flinkere enn de andre er, og det kan både bli pene gevinster og ubehagelige tap, så er Maalen og slikt Ulseth vil ha som å spille rulett med konservativ innsats, og huset vinner i lengden på den slags oppførsel, vi bare merker ikke at chipsene våre sakte men sikkert forsvinner før vi bare sitter igjen med halvparten utpå kvelden, da putter vi alle på rødt og satser på å vinne tilbake det vi har tapt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2023 03:34    Post subject: Reply with quote

Enig. Alt er en gamble, men med AJ har vi en gamble som potensielt kan "beat the house". Og så er det tre personer jeg bare går og venter på at en dag skal av med maska og røpe at alt bare har vært kødd hele veien.

Det er Kristian Valen, Durek Verrett og nettopp Otto Ulseth.

Det at han fremdeles får publisere skribleriene sine i en forsøksvis seriøs kanal som Nidaros er fascinerende og urovekkende i like brøker.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1052

PostPosted: 16.12.2023 04:17    Post subject: Reply with quote

Altså, når de største pessimistene heter Bart1, Neeskens, Ullsokk og Mini så er det vel ikke så ille...?
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 605

PostPosted: 16.12.2023 09:14    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke at folk kan være negative til dette. Endelig har styret forstått at vi ikke lenger kan leve i fortiden. Det har klubben faktisk ikke penger til. Det handler om å stikke fingeren i jorda og innse at vi må starte på nytt og det er klubben på vei til nå. Velkommen, Alfred! RBK
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Skrulledude
Senior


Joined: 20 Jun 2015
Posts: 136

PostPosted: 16.12.2023 10:05    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Dette kan være den første spiren til en ny gullalder for Rbk.


Ja, det kan være spiren til en ny gullalder. Samtidig tror jeg sannsynligheten for magaplask for Alfred er større enn sannsynligheten for suksess. Videre er det sannsynlig at Alfred forsvinner tvert det kommer en mer attraktiv mulighet dersom han lykkes her. Gitt våre siste trenerjakter og annet grums, tror jeg også det er større sannsynlighet for at vi mislykkes enn lykkes neste gang vi må erstatte treneren også, uavhengig av suksessen til treneren vi må erstatte.

Håper jeg tar feil, men all historikk tilsier at jeg ikke tar det. Jeg er nesten mest spent på hvilken spiller som vil komme til Rasmus & Saga og fortelle om hvor mye bedre treningene er nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 16.12.2023 11:34    Post subject: Reply with quote

XChrisX wrote:
Jeg skjønner ikke at folk kan være negative til dette. Endelig har styret forstått at vi ikke lenger kan leve i fortiden. Det har klubben faktisk ikke penger til. Det handler om å stikke fingeren i jorda og innse at vi må starte på nytt og det er klubben på vei til nå. Velkommen, Alfred! RBK

Skjønner godt at enkelte er skeptiske, men det blir jo for dumt når Mini og Ulseth dras opp av hatten som sannhetsvitner. Da er det bra viktig å "vinne" diskusjonen, og jeg er sikker på at de samme folkene håper han feiler bare sånn at de kan få lov til å sitte her og gjøgle. Ja, det er så lite tiltro jeg har til folk som mener at Ulseth er helt spot on i noe som helst.

For egen del anser jeg denne ansettelsen som omtrent like risikofylt som alle de andre ansettelsene etter Eggen. Jeg ser derimot en potensielt svær oppside her, som jeg aldri så med Horneland, Hareide og Rekdal. I tillegg er det godt å se at klubben gjør en isolert kvalitetsvurdering av treneren de ansetter, og ikke baserer seg på listene til Adressa og Nidaros eller ekspertstudio til TV2.

Vi måtte starte på nytt og jeg har ikke helt hatt tillit til at ledelsen har skjønt dette. Dette er i så måte en bekreftelse på at de er inne på riktig spor, så vil jo fremtiden vise om Alfred blir en suksess eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 166

PostPosted: 16.12.2023 13:31    Post subject: Reply with quote

Paldan wrote:
Rosenborg ansetter en juniortrener og tror det skal løse problemene 😅 Dere kunne ansatt Kjetil Knutsen (nei, jeg vet han er uoppnåelig for RBK) likevel hadde det blitt middelmådig. Kanskje en ide og rydde på brakka og i garderoben?

Samtidig spiller Brann festfotball som selv Glimt sliter med å matche og for andre året på rad skal vi ut i Europa. What a time to be alive 😁



Hørt om ensom svale gjør ingen sjø?,nå har jo Brann dratt gullkortet på å drite seg ut etter å ha overlevert en sesong.Tviler på at en så middelmådig spiller som Finne gjør dette en gang til.Til og med Rosenborg under en så dårlig trener som Rekdal leverte på grunn av Tengstedt,han er dog mange hakk over Finne
Back to top
View user's profile Send private message
Nåerdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 16.12.2023 14:22    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Hvor mange ganger skal du og Neeskens gjenta det samme om og om igjen i hvert innlegg, Bart1?


Ja jeg sitter og lurer på, etter å ha prøvd Høgmo. Hareide og Rekdal, disse erfarne tungvekterne, med minimal suksess, hvor vår neste trener skal komme fra? Særlig når vi har begrensede midler og manglende status til å plukke fra første eller andre hylle internasjonalt.

Kanskje på tide å rykke et skritt tilbake, tenke langsiktig og begynne å bygge nytt. Ingen garantier selvsagt, men omsider virker det som om det tenkes på brakka rundt trener og sportslig organisering. Det er lenge siden sist. Trener og sportslig organisering henger sammen. Det er det lenge siden jeg har sett tegn til at noen har tenkt på.

Alle kritikerne som ikke har et eneste konkret forslag som ha troverdighet og som faktisk VIL til RBK, tror jeg vi skal blåse en lang marsj i.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6562
Location: Heaven

PostPosted: 16.12.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

Ulsokken var vel kritisk til eggen som trener også?han mente Rbk burde måke ballen bort istedet for og prøve spille fotball på bortebane.

Bare det og få en trener som er flink til og utvikle spillere gjør meg optimistisk.
Om han klarer og få oas til og bli ett kollektiv så har vi kommet langt.

Under alle trenerne vi har hatt,har vi vært en og en.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 37, 38, 39  Next
Page 23 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb