English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 23.02.2024 23:50    Post subject: Reply with quote

Nja, siste sesongene så har det vært totalt fravær av noe planmessighet og "dømt til å feile" fra laguttaket og oppstilling av.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 24.02.2024 00:17    Post subject: Reply with quote

Jeg er fast overbevist om at AJ innehar det nødvendige potensialet for å utvikle seg til en enestående trener eller leder med ytterligere erfaring.

Men, han er nok ikke der i dag. Konsistens og forutsigbarhet i lederskap er kritiske egenskaper som ofte definerer suksess, og vinglingen i lederstil i garderoben er det nok ikke bare Reitan som har lagt merke til.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 24.02.2024 00:21    Post subject: Reply with quote

Det kan også tenkes at denne «vinglingen» er helt bevisst. Det er flere veier til Rom.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 24.02.2024 09:22    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Men, han er nok ikke der i dag. Konsistens og forutsigbarhet i lederskap er kritiske egenskaper som ofte definerer suksess, og vinglingen i lederstil i garderoben er det nok ikke bare Reitan som har lagt merke til.

Helt imponerende hvor konsekvent du er på å forandre definisjonsmakten. Foreløpig er det kun du (og kanskje Ulseth) som anser dette som vingling. Foreløpig opplever nesten alle Affe som konsistent og forutsigbar, spesielt på hvordan han går fram på feltet og hvordan han ønsker å spiller samt gjennom intensiteten som han modellerer.

Ferguson måtte prøve ut flere metoder for å finne ut hvordan spillerne reagerer. Det må Affe også. Og dette er det lurt at man gjør før sesongen begynner. En gang må være den første, og det må være genuint. Det som sannsynligvis vil skje er at samtlige i trenerteamet for senior og junior vil prøve å plukke opp reaksjonen. Og måten de møter spillere på er spesielt godt rettet inn mot å plukke det opp. De vil notere seg hvordan spillerne responderer og fortsette utifra det.

Det er voldsomt unødvendig å fremstille alt trenerteamet gjør som noe negativt. Jeg skjønner at du har moderert deg for å fremstå mer balansert, men det blir nærmest nedlatende når man ser en så tydelig forutinntatt holdning. Det gjør forumet mer underholdende, men i bytte mot substans.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 24.02.2024 13:10    Post subject: Reply with quote

Smeller rettmessig med kjeften for første gang etter skandaløst dårlig forsvarsspill i første omgang mot Vålerenga = vingler og mister umiddelbart respekten fra spillergruppa, er uskikket som fotballtrener Wink
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 24.02.2024 13:23    Post subject: Reply with quote

For min del har jeg veldig stor tro på at han er rett mann for oss. Ung og ikke utvokst, naturlig nok i en alder av 33, men åpenbart en representant for moderne fotball og med erfaring fra en toppklubb. At han også tør å ta tak overfor en spillergruppe med høy hårbåndfaktor er rett og slett glimrende.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 24.02.2024 13:37    Post subject: Reply with quote

Dette er jo standard, vinner vi vil alt mannen sier og gjør være forklarende for hvorfor han vil lykkes og forsvinne fra klubben, og taper vi vil all oppførsel forklares med hvorfor han ikke får det til/mangler respekt fra spillergruppa. Vi ser at det skjer mye bra på feltet og dette var en treningskamp. Det vil nok variere en god tid, men kanskje vente med de tellende kampene til å begynne å tvile på ham.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6552
Location: Heaven

PostPosted: 24.02.2024 14:28    Post subject: Reply with quote

Er ikke alfred sin skyld at Ulrik ikke kan noe som helst om forsvarspill..tipper han fikk et sjokk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 24.02.2024 15:25    Post subject: Reply with quote

Sakshaug wrote:
Bart1 wrote:

Men, han er nok ikke der i dag. Konsistens og forutsigbarhet i lederskap er kritiske egenskaper som ofte definerer suksess, og vinglingen i lederstil i garderoben er det nok ikke bare Reitan som har lagt merke til.

Helt imponerende hvor konsekvent du er på å forandre definisjonsmakten.


Jeg synes du skal slutte med å angripe personen og ikke meningene jeg har.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.02.2024 15:44    Post subject: Reply with quote

Det som angripes er måten du argumenter på.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 24.02.2024 15:58    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg synes du skal slutte med å angripe personen og ikke meningene jeg har.


Som psykolog har jeg hatt privilegiet av å arbeide med eliteidrettsutøvere, selv om jeg personlig aldri har vært en.

Fint at du ikke trekker inn person i debattene her da Bart1. Til opplysning er du en av meget få jeg har rusket bort her inne, men dessverre quoter folk så man ikke får deg helt vekk.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1049

PostPosted: 24.02.2024 16:06    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Dette er jo standard, vinner vi vil alt mannen sier og gjør være forklarende for hvorfor han vil lykkes og forsvinne fra klubben, og taper vi vil all oppførsel forklares med hvorfor han ikke får det til/mangler respekt fra spillergruppa. Vi ser at det skjer mye bra på feltet og dette var en treningskamp. Det vil nok variere en god tid, men kanskje vente med de tellende kampene til å begynne å tvile på ham.


Er ikke mer "standard" enn det motsatte; vinner vi er det på tross av han og taper vi er det på grunn av han (slik var det feks stort sett under Rekdal). Denne "på tross av/på grunn av" argumentasjonen kan man benytte i de fleste situasjoner, akkurat som det passer ens egen oppfatning.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 24.02.2024 22:50    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Jeg synes du skal slutte med å angripe personen og ikke meningene jeg har.

Som nevnt tidligere så er det måten du argumenterer på som angripes. Ditt underliggende premiss er alltid at Johansson er uerfaren, og dermed vris alle handlinger til en slags nedlatende holdning om at en ung uerfaren trener ikke klarer å gjøre ting ordentlig.

Han kjefter ikke på et ordentlig voksent og varmt vis, han har ikke respekt fra spillergruppen fordi han er ung, han vingler, han bukker under for press, han har ikke muligheten til å være god før om så og så mange år, han har allerede sviktet i relasjonsbyggingen.. osv.

Disse argumentene faller så til de grader igjennom blant annet fordi alt som har representert "erfaring" og "trygge valg" på trenersiden de siste årene har ført oss til der vi er.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballack13
Junior


Joined: 09 Nov 2014
Posts: 25
Location: Trondheim

PostPosted: 24.02.2024 23:25    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg synes du skal slutte med å angripe personen og ikke meningene jeg har.


Imponerende hvordan du får dette til å bli et personangrep.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3478
Location: Trondheim

PostPosted: 25.02.2024 10:48    Post subject: Reply with quote

Resultat messig så har vi hatt en fryktelig dårlig pre season så langt..
Lite mål har vi også scoret..

Jeg synes det er stor usikkerheit om hvordan dette blir.
Vi har en del mere ball enn før men er like dårlige forran begge målene.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 124
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 25.02.2024 12:42    Post subject: Reply with quote

Er litt bekymringsverdig. MEN så har jo ingen av spissene våre vært friske i mer enn 1 omgang heller da. Nypan er ingen spiss og Holte er 12 år gammel. forhåpentligvis kommer det seg når vi får en skikkelig spiss på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.02.2024 13:06    Post subject: Reply with quote

Har jo kun hatt Holthe frisk av spissene i det siste. I tillegg har de så vidt jeg har forstått ikke hatt mye fokus på angrepsspillet helt enda?
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 25.02.2024 15:42    Post subject: Reply with quote

Dette må være tredje sesongen på rad der vi går inn mot seriestart med ekstremt mange skader og dårlig utvalg på spissplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.02.2024 22:45    Post subject: Reply with quote

Sakshaug wrote:
Bart1 wrote:

Jeg synes du skal slutte med å angripe personen og ikke meningene jeg har.

Som nevnt tidligere så er det måten du argumenterer på som angripes. Ditt underliggende premiss er alltid at Johansson er uerfaren, og dermed vris alle handlinger til en slags nedlatende holdning om at en ung uerfaren trener ikke klarer å gjøre ting ordentlig.

Han kjefter ikke på et ordentlig voksent og varmt vis, han har ikke respekt fra spillergruppen fordi han er ung, han vingler, han bukker under for press, han har ikke muligheten til å være god før om så og så mange år, han har allerede sviktet i relasjonsbyggingen.. osv.

Disse argumentene faller så til de grader igjennom blant annet fordi alt som har representert "erfaring" og "trygge valg" på trenersiden de siste årene har ført oss til der vi er.


Å argumentere med at siden noen trenere med omfattende A-lagserfaring har misslykkes og antagelsen om at en trener uten en slik erfaring derfor vil lykkes, hviler på en feilaktig forståelse av kausalitet. Kausalitet innebærer en årsak-virkning-relasjon hvor én hendelse (årsaken) direkte fører til en annen hendelse (virkningen).
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 26.02.2024 00:01    Post subject: Reply with quote

Helt grei opplysning som totalt misser poenget. Det å ha mye erfaring er ingen garanti for suksess - ergo det må ligge noe mer bak en trener som lykkes. På hvilken måne du får det til å bli at "ingen erfaring er bedre enn erfaring" vet bara fåglarne.

Jeg kritiserer premissene dine og det jeg anser som forutinntatte holdninger. Det er for eksempel ikke alle som aksepterer premisset at "Johansson er uerfaren" fordi han har jobbet som trener sammenhengende i ca. 10 år kombinert med relevante studier. Dessuten er han assistert av Jordi som har god erfaring fra a-lagsfotball, og Tettey som er en av få trenere i hele eliteserien som har vært tett på internasjonal toppfotball de siste årene.

"Relevant erfaring" og "oppdatert fotballkunnskap" er to gode stikkord.
Back to top
View user's profile Send private message
Cessna
Rutinert


Joined: 06 Jul 2009
Posts: 585
Location: Trondheim

PostPosted: 26.02.2024 12:34    Post subject: Reply with quote

Alder/erfaring har ikke så mye å si så lenge treneren har respekt i garderoben - og spillerne har troa på det de trener på. Inntrykket mitt så langt er i hvert fall at spillerne respekterer trenerteamet og at Alfred er en dyktig leder og instruktør.

Jeg synes det er spennende med et ungt trenerteam som kan vokse sammen med resten av klubben. Det er aldri noen garantier, uansett hvem man ansetter.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.03.2024 23:06    Post subject: Reply with quote

Som arbeidsgiveren melder, tok Affe seg en øl med Kjernen i går kveld.

Den største nyheten var at han heter Erik Alfred Johansson. Alle sønner (dvs. eldstesønner?) på farsida hans har Erik som første fornavn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 02.03.2024 18:39    Post subject: Reply with quote

En svenske med bare to fornavn? Razz Det må nå nesten være sensasjonelt...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2024 01:11    Post subject: Reply with quote

Ser i ettertid at jeg burde ha fulgt bedre med på fotball.no, som nok avslørte dette for mange uker siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2024 00:14    Post subject: Reply with quote

Gjest i Spiss vinkel
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Next
Page 37 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb