English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball på web-TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 17.02.2023 14:43    Post subject: Reply with quote

Takk for tips Sjiraff Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.02.2023 22:49    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Forsøkte å finne ut om de 75 eliteseriekampene er identiske med de som TV2 sender på åpne kanaler, men det er fortsatt hemmelig.


Herved bekreftet: Kampene på Direktesport - som altså krever +Alt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1566
Location: Ski

PostPosted: 13.04.2023 02:30    Post subject: Reply with quote

Altså... er det bare jeg som synes det er håpløst av TV 2 å ikke tillate strømming av Eliteserie-kamp på mer enn én skjerm om gangen?
TV 2 wrote:
Du kan se én kamp per serie om gangen, men ikke samme kamp på flere skjermer samtidig. F. eks. kan du se én kamp fra Eliteserien og én kamp fra OBOS-ligaen samtidig, men ikke to kamper fra Eliteserien eller samme kamp på flere skjermer.

Vil påstå det er relativt vanlig at medlemmer av samme husstand ikke alltid er under samme tak. Nå som nesten samtlige RBK-kamper utelukkende er å finne på TV 2 Play, så tvinger det så å si hver enkelt person å ha sitt eget abonnement, selv om man deler både huslån og seng! Her var Eurosport langt mer kundevennlig da de styrte skuta.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5318

PostPosted: 16.04.2023 15:49    Post subject: Reply with quote

Noen som har tips til gratis streamingsider som kjører eliteserien?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2761

PostPosted: 16.04.2023 16:32    Post subject: Reply with quote

Argh. Plutselig ikke mulig å se rbk kamper på tv gitt. Er så lei av at det bytter kanaler annenhvert halvår.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 644
Location: Trondheim

PostPosted: 16.04.2023 23:18    Post subject: Reply with quote

Var noen i NorskFotball-subredditen som tipsa om onefootball.com som visstnok viser gratis kamper fra en rekke ligaer, inkludert Eliteserien: https://onefootball.com/e...a-35452837

Jeg har ikke fått testa det selv enda, så kan ikke gå god for det. Vet heller ikke hvor god kampdekning de har. Det er visstnok også geoblocking, så man kan ikke se kampene med en IP fra nordiske land. Hvis de faktisk viser det meste av kamper, og et VPN-abonnement til en femtilapp i måneden er nok til å omgå IP-blokken, så kan det jo være et brukbart alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Novi
Junior


Joined: 18 May 2005
Posts: 66
Location: Texas

PostPosted: 18.04.2023 02:27    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Noen som har tips til gratis streamingsider som kjører eliteserien?


Jeg bor i USA og ser på elevensports.com. Gratis, men uten kommentatorer. Antar at det er geoblock mot Norge, men en VPN koster jo ikke mye. Kvaliteten har så langt vært topp.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2023 21:17    Post subject: Reply with quote

Mulig innebygd VPN hos Opera fungerer for onefootball.com? Man fikk vel IP-adresse fra Canada i alle fall tidligere når man valgte Nord-Amerika.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 964
Location: Askim

PostPosted: 13.12.2023 17:45    Post subject: Reply with quote

Jeg leste på x (Twitter) nå en som skrev av fra 2025 skal det bli slutt på geoblocking av tv-sendinger. Er det noen som vet noe om dette eller?
Om det stemmer vil vel markedet for sportrettigheter kollapse helt...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2023 20:53    Post subject: Reply with quote

Er det ikke bare innenfor EØS eller noe?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 964
Location: Askim

PostPosted: 13.12.2023 22:51    Post subject: Reply with quote

Jo det kan hende, fordi det var "EU- et eller annet" som hadde bestemt det. Men uansett må vel fotballklubbene, ligaene og tv-selskapene tape mye penger på det. Men vill kanskje få billigere fotball på tv i Norge da.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2024 21:52    Post subject: Reply with quote

TV 2 har gjennom flere møter både med Norsk Toppfotball og NFF denne helgen adressert problemene kanalen møter med bruken av ulovlige strømmetjenester og alle de som ser på sport uten å betale. På det store Fotballtinget sist helg la kanalen frem tall som viser at hele 300.000 nordmenn bruker ulovlige tjenester for å se premium live sport.

- Det er en kjempeutfordring og det er ikke bare en utfordring for oss i TV 2 som selger dette. Det er også en utfordring for hele fotballen. Det er et hull i bassenget og det renner ut verdier når vi har så mye piratering. Dette blir et viktig arbeid og et viktig satsingsområde fremover, sa TV 2-sjef Olav Sandnes til flere hundre fotballedere denne helgen.

(...)

- Alle som er glade i fotball må vite at det å se å fotball ulovlig er det samme som å undergrave både det lokale fotballaget i bredden og lagene som kjemper i toppen, sier styreleder Cato Haug i Norsk Toppfotball.

Haug sier han lenge har følt at dette er «et problemområde».

- Det er et veldig høyt tall og det er et større problem enn det folk skjønner. Ser du på hele finansieringen av norsk fotball er medieavtalen en betydelig del og en tør jo nesten ikke tenke på hva som ville skjedd hvis de pengene skulle bli borte. På den andre siden så kunne jo tallet også vært enda høyere hvis alle var lojale, sier Haug.

Les mer: TV 2 går til angrep mot 300.000 pirat-seere – fotballtopper skremt av tyvtittingen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1127
Location: Oslo

PostPosted: 13.03.2024 23:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er tilhenger av å betale for tjenester man benytter seg av, men så lenge TV2 tvinger kundene sine til å kjøpe hele programportefølgen for å få tilgang til Eliteserien, har jeg ikke noe sympati med dem.

Om noen år vil Norsk Toppfotball sende Eliteserien gjennom sin egen strømmetjeneste, slik La Liga allerede gjør, og Premier League utvilsomt også kommer til å gjøre. Da vil man få muligheten til å konsumere etter eget behov, kjøpe bare Rosenborg-kamper, f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2085

PostPosted: 14.03.2024 13:03    Post subject: Reply with quote

Tipper TV2 krisemaksimerer tallene her. Hva må til for å komme inn blandt disse 300.000? Er et nok å se tyvtitte på en "premium live-event" iløpet av ett år? Og hvor stor andel av disse 300.000 gjør det for å se på norsk fotball?

Quote:
- Kan man gjøre noe sammen med andre TV-kanaler som sliter med det samme?

- Ja, det er mulig, men det viktigste er kanskje hva fotballen kan gjøre fordi det fort vekk kan handle om regulatoriske muligheter uten at jeg vil gå inn på dette. Det er mye juss her og det er ikke helt enkelt, sier han.


Så mistenker at TV2 forsøker å bruke norsk fotball for å kjempe mot noe som først og fremst rammer norsk fotballs konkurrenter (CL og PL).
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 14.03.2024 14:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det finnes 300 000 nordmenn som er i stand til å både finne, betale for og så sette opp og bruke IPTV. Jeg vil anse meg som litt over snittet teknisk anlagt, men dette var en melkerute uten like. Tallene er helt tullete oppblåst, de har regnet med alle som har sett ikke-autoriserte klipp på YouTube og Twitter, tenker jeg. Evt bare funnet på noe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 14.03.2024 19:51    Post subject: Reply with quote

Vel, min far er overhodet ikke noe teknisk geni. Han hadde aldri klart å finne frem til en gratis streamtjeneste feks. Likevel kjøpte han seg et IPTV-abonnement i fjor høst etter å ha fått tips fra et søskenbarn av meg. Hvis han klarer det, så er det langt flere enn 300 000 som klarer det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 15.03.2024 00:17    Post subject: Reply with quote

Be han ringe meg, har et par spørsmål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2024 19:37    Post subject: Reply with quote

Kulturminister Lubna Jaffery varsler spørreundersøkelser og informasjonstiltak i kampen mot ulovlig strømming.

Les mer: Kulturministeren varsler kartlegging av ulovlig TV-strømming: - Følger dette tett
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 04.04.2024 22:12    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk er at fotballen er der hvor musikkbransjen var med Napster osv. for ca. 20 år siden. Den eneste løsningen på problemet de har satt seg i er å skape et produkt som publikum finner attraktivt nok både priset og kvalitetsmessig til at en ikke velger de illegale mulighetene som finnes for å se kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53
Page 53 of 53

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb