English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristiansund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 16.03.2024 10:54    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Rekdal og Hareide var to svært forskjellige ansettelser. Med Hareide viste vi at vi ville få en høy plassering og Europaspill - det ble skuffende tredjeplass, men medalje og Europa.


Vi tok aldri medalje under Hareide.
2019 - Horneland - 3. plass - 52 poeng
2020 - Horneland/Henriksen/Hareide - 4. plass - 52 poeng
2021 - Hareide - 5. plass - 48 poeng
2022 - Rekdal - 3. plass - 56 poeng
2023 - Rekdal/Maalen - 9. plass - 39 poeng
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 53
Location: Trondheim

PostPosted: 16.03.2024 10:58    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland jr. wrote:
Håper Alfred kan klare å få mer ut av de to finske spillerene.
De ser ut som to duracellkaniner med sennep i ræva, som går berserkergang, men det kommer fint lite ut av det.

Med ketsjup på skjorta så blir det bra til slutt dette.
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 82

PostPosted: 16.03.2024 11:56    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Nå har Alfred vært her noen uker, og forandringen er ekstremt synlig i spillet vårt. Det er en klar plan, og laget har tatt store steg på de områdene det er fokusert på nå i starten (utspilling bakfra og presspillet), og laget fremstår betydelig tryggere med ballen i laget. Det gir grunn til optimisme. At man faktisk ser fremganger og ser en klar plan. I tillegg til at Alfred er veldig klar og konkret når han uttaler seg. Det er ikke bare klisjeer og tåkeprat, men han peker konkret på fotballfaglige ting, både i forhold til hva man trener på, og hva som ikke er godt nok. Vi er fortsatt ikke der vi bør og skal være, men det er en progresjon mot å komme dit. Det var ikke tilfelle med Maalen, Rekdal, Horneland, Hareide osv.

Problemet i RBK etter Eggen har aldri vært å sparke trenere. Problemet har vært at vi har ansatt FEIL trenere. Så langt tyder ting på at vi kanskje har truffet bedre denne gangen, for ingen av de andre trenerne i nyere tid har vist i nærheten av den progresjonen Alfred har vist på så kort tid.


Jeg synes at dette er en fin oppsummering. Man har aldri garantier her i livet, og vi må forholde oss til faktorer som tom sparegris, skader og ønsker om å utbedre stall, men det er faktisk en reell og positiv utvikling nå. For en gangs skyld så gleder jeg meg til å se hvor prosjektet står etter et halvår, etter ett og et halvt år, etc. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3205
Location: Oslo

PostPosted: 16.03.2024 16:32    Post subject: Reply with quote

Også enig i mye av det sløvsrekken skriver. Alfred er veldig opptatt av detaljer. I likhet med Eggen og Hamren. Og en viss Knutsen. Det skiller de fra «røkla» av norske trenere. Horneland er nok også det men tok over et synkende rottereir.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 166

PostPosted: 16.03.2024 21:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er for AK som trener, hvis Forumet ikke vil ha han sparket de første årene han tilegner seg erfaring.[/quote]



Ingen som betviler AJ,mannen er jo altfor god for dette spillermaterialet han har tilgjengelig og ikke får skiftet ut fordi det er overbetalt drit som ingen vil ta i med ildtang.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 785

PostPosted: 16.03.2024 23:14    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Horneland er nok også det men tok over et synkende rottereir.


Horneland klarte aldri snakke godt og enkelt om fotball på den måten AJ gjør. Så viser han jo nå i Brann hva som gjorde Bjørnebye begeistret, men det var vanskelig å høre det hos oss ut i fra hvordan han uttalte seg om spillet vårt. Og når det heller ikke var synlig i spillet så ble det som det ble. Dårlig timing.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6549
Location: Heaven

PostPosted: 16.03.2024 23:49    Post subject: Reply with quote

Er ganske begrenset hva trener teamet får til på så kort tid også.
Jobben er heller ikke enklere med 7-8 mann ut til hver kamp

Alfred har fått til mye allerede,Men vil nok ta tid før vi blir skikkelig gode.

RBK varier fra hvilken lag vi møter også,Vi sliter mot lag som presser oss.
Tromsø gikk jo knapt i press.

Laget begynner og gjøre helt andre ting når dem blir satt under press.Men det kommer vel med nok trening.
Istedet for og spille ballen på bakken,så slår dem ballen til motstanderen gang etter gang,istedet for og bruke sideman.

Alfred er en dyktig trener,Men synes synd på han,Som kommer til en klubb med så dårlig stall.
Er greit og ha par spillere som skal utvikles,men vi har jo knapt spillere som kan dra lasset.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 17.03.2024 11:25    Post subject: Reply with quote

Carl wrote:
Bart1 wrote:
Rekdal og Hareide var to svært forskjellige ansettelser. Med Hareide viste vi at vi ville få en høy plassering og Europaspill - det ble skuffende tredjeplass, men medalje og Europa.


Vi tok aldri medalje under Hareide.
2019 - Horneland - 3. plass - 52 poeng
2020 - Horneland/Henriksen/Hareide - 4. plass - 52 poeng
2021 - Hareide - 5. plass - 48 poeng
2022 - Rekdal - 3. plass - 56 poeng
2023 - Rekdal/Maalen - 9. plass - 39 poeng


Du har rett. Jeg husker feil, og burde ha dobbelsjekket dette.

Samtig viser dette at deler av min argumentasjon står seg, samtidig som jeg erkjenner at valget av Hareide endte lavere på tabellen enn hva vi krever. Med budsjettert fjerdeplass i år, er det klart at en trenerposisjon hos Rosenborg, som ender så lavt, er risikabel. Det at AJ har fått hele sesongoppkjøring gir ham dog en fordel, kontra andre trenere, slik som for eksempel Kåre.

Når vi ser på Kåres direkte inntreden og resultater (med et potensielt bedre lag), ser man at Eggens ord om at hvorfor bli god til neste år, når du kan bli god i dag er en "hvilepute som kan være farlig". Jeg har sett mye prat, slik jeg gjør hvert år før seriestart (om hvor mye bedre alt er i år), men dette må omsettes til resultater om han ikke skal få sparken hos oss (basert på erfaring)

Hovedpoenget er at han med tid vil utvikle seg til en topp trener, selv om han ikke er der ennå. Som psykolog ser jeg svakheter i hans tilnærming, som med pausen mot Vålerenga, men han lærer forhåpentligvis og er i en vekstfase. Når det gjelder det fotballfaglige, så her ikke det mitt fagfelt - og jeg stoler på forumets vurdering.

Det er viktig er at han ikke avskjediges mens han samler erfaring, lik andre suksessrike trenere. Hans utviklingstid vil avhenge av hans evne til selvrefleksjon og læring. Horneland brukte ca. 3-4 år til å utvikle seg, mens hans ydmykhet overfor egne kunnskapshull (det sokratiske paradoks) er viktig.

AJ's fremskritt avhenger derfor av hans ydmykhet overfor erfaringens mangel. På det faglige planet er jeg sikker på at han er blant de beste. Selv Eggen trengte noen år på å utvikle seg - jeg håper forumet gir AJ like mye tid og at AJ er ydmyk ovenfor de manglene han har som trener. Jeg ser at de juniorfeilene han har gjort når det gjelder ledelse/psykologi, så langt har skjedd en gang, for så å ikke skje igjen. Det lover bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2577

PostPosted: 17.03.2024 16:22    Post subject: Reply with quote

Bart1, det er ikke gjort juniorfeil, hold opp å spinne et narrativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb