English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeliga 2007
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir den tøffeste konkurrenten til RBK?
SK Brann
18%
 18%  [ 15 ]
Fredrikstad FK
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm SK
16%
 16%  [ 13 ]
FC Lyn Oslo
1%
 1%  [ 1 ]
Odds BK
3%
 3%  [ 3 ]
Sandefjord Fb
0%
 0%  [ 0 ]
Stabæk IF
1%
 1%  [ 1 ]
IK Start
5%
 5%  [ 4 ]
Strømsgodset IF
6%
 6%  [ 5 ]
Tromsø IL
1%
 1%  [ 1 ]
Viking FK
10%
 10%  [ 8 ]
VÃ¥lerengens IF
32%
 32%  [ 26 ]
Aalesunds FK
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 80

Author Message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 11.03.2007 19:52    Post subject: Reply with quote

slik ender Tabblen 2007
------------------------------------
1 Rosenborg 56 P
------------------------------------
2 VÃ¥lerenga 50 P
3 Lillestrøm 46 P
4 Brann 46 P
5 Start 37 P
6 Stabæk 37 P
7 Lyn 33 P
8 Viking 33 P
9 Strømsgodset 30 P
10 Fredrikstad 27 P
11 Tromsø 26 P
------------------------------------
12 Ogg Grendland 23 P
------------------------------------
13 Aalesund 20 P
14 Sandefjord 20 P
------------------------------------

Vinner; RBK
kvilikk om nedrykk Odd
nedrykk: Aalesund og sandefjord

Kan noen andre tippe tabbelen
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.03.2007 20:51    Post subject: Reply with quote

Det blir vel som det ofte er. Èn av medaljekandidatene skuffer, og havner rundt midten av tabellen, mens en av de antatt dårlige lagene overrasker positivt, og drar seg opp mot toppen. I fjor trodde de færreste at Viking skulle slåss for å unngå nedrykk, samtidig som de færreste håpet på Stabæk på topp 5 før sesongen. De fleste ville vel også tro at Molde og Sandefjord skulle havne rundt hverandres tabellplass, altså Molde midt på tabellen, Sandefjord på direkte nedrykk.

Hvem blir årets skuffelse og overraskelse? Drister meg til å tippe Godset opp mot topp 5, og Start langt nede.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Prebba
Senior


Joined: 12 Apr 2006
Posts: 102
Location: Tiller

PostPosted: 11.03.2007 22:00    Post subject: Reply with quote

Tippet Strømsgodset jeg, fordi i de forrige årene har de som rykket opp overrasket og spillt bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 11.03.2007 22:11    Post subject: Reply with quote

Prebba wrote:
Tippet Strømsgodset jeg, fordi i de forrige årene har de som rykket opp overrasket og spillt bra.


Strømsgodset klarer ikke og vinne vettu...
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 11.03.2007 22:12    Post subject: Reply with quote

Vålerengen mangler superspissen ala Steffen Iversen. Daniel Fredheim Holm har vist store framskritt denne vinteren, men tror ikke han kan garantere like mange mål som Steffen.

Er usikker på Brann i år. Islendingene baki der virker ikke like bunnsolide som i fjor, og Martin Andresen virker å være helt ute av form. I tillegg er det ikke sikkert at han signerer ny kontrakt med Brann, og da har de et kjempeproblem. Og hvis Solli flytter nedover til Bergen, vil de ikke akkurat blir noen større utfordrer til gullet.

Lillestrøm har for tynn stall og helt ny trener. Lillestrøms 4-4-2 skal skiftes ut med Nordlies 4-3-3 - Et skifte det kan ta lang tid å gjennomføre. Simen Brenne viste i fjor at han holder høyt Tippeliga-nivå, men er han ærlig talt klar for å fylle skoene til Robert Koren? Tiden vil vise, men jeg er heller usikker. På topp har LSK fått inn Essediri, som jeg tipper vil bli en fiasko slik som han var her. Til sist, men ikke minst må man heller ikke glemme at Lillestrøm har mistet Mifsud.

Nei, jeg tror Rosenborg er så sterke i år at de vil lede fra start til slutt. Mulig jeg ble litt vel glad etter Stabæk-kampen, men vi greide da å vinne i fjor med en dårligere tropp, gjorde vi ikke? Og jeg ser heller ingen reele kandidater til å utfordre oss i kampen om gullet. Skal bli spennende å se hva dette laget kan utrette i Europa. Æ glær mæ!
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 11.03.2007 22:30    Post subject: Reply with quote

Der er jeg egentlig kjempe enig med deg. du kan fotball Very Happy RBK Tommel'n opp!
good
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.03.2007 23:13    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke helt å se ideen bak Branns kjøp- og salgspolitikk. De har kjøpt mange spillere de siste årene for meget høye summer, uten at de har hatt evner som matcher prislappen. Solli tar her kaka. Han er ikke god nok som hverken ving, back eller indreløper, og det han har vist som flanke i 4-4-2 på lansdslaget er heller ikke all verden. når de da skal gi oppimot det som er standard toppris i TL (10 mill), bør de være sikre på at de kjøper en knallspiller. Han er ikke eksepsjonell, og da heller ikke lukrativ for videresalg. Hvis de nå mister Andresen, har de mista to av de viktigste og mest kreative spillerene fra fjorårssesongen (tenker på Miller som den andre).

LSK og Viking har trenerbytter, og er i såpass stor omstrukturering at de neppe blir å regne med i år.

Stabæk er vanskelig å spå, men de kan fort få nedturen som ofte kommer andre året.

VIF er vanskelig å spå, men de mangler en del enkeltspillere (som spissen Jonas nevnte), og jeg står fortsatt på at de aldri har vært på det nivået de var da de tok sølv i 2004.

Det kan fort virke som RBK avgjør hvor de havner på tabellen selv. Jeg ser ingen som skiller seg ut som spesiellt sterke i toppen bortsett fra vårt kjære RBK, dersom form og føreforhold er i boks.

EDIT: Et vennlig tips, rosenborg-gutten94: Det er ikke vits i å sitere inlegget før deg. Det er også greit å bare referere til navnet på den som laget innlegget når det er så langt, evt bare bruke den delen av teksten du svarer på. Også fint om du begrenser smiley-bruken. Du er ny på forumet, så vi godtar litt smårusk i starten, men det er en idè å gå innom her for å se hvordan vi ønsker forumet skal se ut.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 11.03.2007 23:22    Post subject: Reply with quote

Det har vel aldri vært noen andre enn RBK selv som avgjør hvor de ender på tabellen?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.03.2007 23:30    Post subject: Reply with quote

Du skjønner hva jeg mener! Wink

Rosenborg kan fort virke såpass mye sterkere enn de fleste andre, i hvertfall på papiret, at det eneste som kan stoppe oss er formsvikt o.l.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 11.03.2007 23:42    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår Smile RBK skal i grunn være overlegen i årets tippeliga. Det vil være avgjørende å få en god start. Tørum er fortsatt relativt uerfaren og en dårlig start kan fort få selvtillitskonsekvenser. Det siste RBK trenger er nok en sesong med intern strid og trenerbytte.
Back to top
View user's profile Send private message
Joachim
Junior


Joined: 28 Jan 2006
Posts: 77
Location: Lillehammer

PostPosted: 25.03.2007 20:01    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det er postet før, men stabaek.no tipper oss på 1. plass.

De kan sakene sine:

Quote:
Sapara er sannsynligvis tippeligaens beste spiller

Quote:
Jan Gunnar Sollis sorti betyr ingen ting. Han er etter vår mening Norges mest oppskrytte spiller.

Quote:
SPILLEROVERGANGER
INN
(...)
UT
(...)
Jan Gunnar Solli, (over-alt-bortsett-fra-der-han-selv-mener-han-er-best, SK Brann)

Quote:
Lars Hirchfeldt vant i fjor konkurransen med Espen Johnsen. Sistnevnte utleid til Strømsgodset for 2007 sesongen. Dermed blir det publikumet på Marienlyst må rive seg i håret når han setter i gang med klovnestrekene sine.


Hehe.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 25.03.2007 21:09    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ja, helt oppdaterte er de ikke;

Quote:
SPILLEROVERGANGER
INN
(...)
Didier Konan (midtbane, Mimosas Abidjan, Elfenbenskysten)

Nei, han kom fra mesterklubben ASEC, og ikke fra plankeby-leverandøren Mimosas.

Quote:
Abdoulrazak Traoré (midtbane, fra egen juniorstall)

Tja, kommer vel litt an på hvordan man velger å se det, men i utgangspunktet er vel dette feil. Riktig svar ville vært marokanske Raja Casablanca, samme klubb som Kone kom fra.
Quote:
UT
(..)
Jahmir Hyka (angrep, Dinamo Tirana, Albania)

Nei, til greske Olympiakos. Men nå skulle han vel i utgangspunktet egentlig tilbake til Tirana, så sånn sett kan man vel gi dem 50 % rett her, i det minste.

Men joda, vurderingene deres sånn elelrs så ut til å være ganske så presise.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 26.03.2007 11:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 25.03.2007 21:28    Post subject: Reply with quote

Men med tanke på at det er en Stabæk supporter-side som skriver om RBK, er de jævlig oppdaterte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 25.03.2007 21:34    Post subject: Reply with quote

Ja, det var nettopp det faktum jeg på en litt krøkete måte prøvde å gi dem kred for i siste linje.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 25.03.2007 21:55    Post subject: Reply with quote

Du er tilgitt.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 25.03.2007 23:05    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at Stabæks suppporter-side hadde en ganske presis oppsummering av Rosenborgs styrker og svakheter også foran fjorårets sesong. Virker faktisk som om det er noen der som har litt peiling på fotball bak alt sosse-snobberiet.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.03.2007 15:48    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Nei, han kom fra mesterklubben ASEC, og ikke fra plankeby-leverandøren Mimosas.

Klubben heter Amicale Sportive des Employés de Commerce Mimosas. Lokalt blir den ofte kalt Mimosas.

VerneTroyer wrote:
Tja, kommer vel litt an på hvordan man velger å se det, men i utgangspunktet er vel dette feil. Riktig svar ville vært marokanske Raja Casablanca, samme klubb som Kone kom fra.

Nei, Traore stod uten kontrakt da Rosenborg hentet han. Raja var klubben hans før kontrakten gikk ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 26.03.2007 16:04    Post subject: Reply with quote

Åja, sånn ja. er bare Fredrikstad og RBK som har brukt forskjellig navn da, på samme klubb, som forvirret meg litt.

Og i Traores tilfelle er vel ikke akkurat DET helt oppklart, og Stabæk tok uansett feil, var det som var poenget.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 26.03.2007 19:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Brann blir den argeste konkurrenten i år også. Pga jevnt bra stall og at de ikke er blitt svekket fra ifjor. Mye vil være avhengig av hva Andresen gjør selvsagt. Men jeg tror han venter med å underskrive for å presse fram nok en lukrativ kontrakt. Ingen slår taktikeren Andresen på dette området.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.03.2007 19:51    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er litt merkelig hvis han presser frem en slik situasjon uten å egentlig ville dra med tanke på hvor stinn av penger han er fra før, men det kan jo være mye vil ha mer-syndromet.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran


Joined: 04 Oct 2005
Posts: 3291
Location: Kristiansand

PostPosted: 26.03.2007 20:47    Post subject: Reply with quote

Går mange rykter og teorier om dette på bataljonen. De mest rutinerte der inne er overbevist om at han stikker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 26.03.2007 22:41    Post subject: Reply with quote

Jeg trur at Viking vil bli den klubben vi kommer til å hate litt ekstra utover høsten. De har en til tider god trener, en god og bred stall og ikke minst en meget giftig angrepsrekke.

Peter Ijeh og Hannes ser ut til å utfordre Nannskog og Gunnarson om plassen som Tippeligaens beste spiss-par.
Ijeh har jo vist både i fjor og i år at han er til å regne med. Han kommer til å sette preg på årets tippeliga pga at han er Tippeligaens mest komplette spiss etter min mening. Han er god på både bakken og i lufta og ikke minst; han scorer mål når det trengs og når man minst venter det.

Nå florerer det også rykter om at FCK's lettbente Ghaneser, Razak Pimpong(skrives det slik?), muligens blir klar for siddisene imorgen, noe som langt på vei vil gjøre Viking's angrepsrekke dødelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 27.03.2007 15:56    Post subject: Reply with quote

Tror også Viking vil overraske i år. Skrev for ca en uke siden ned hva jeg tippet tabellen ville bli, tippet Viking på tredje.

Edit: Tabellen ble slik:
1. RBK
2. VIF
3. Viking
4. Brann
5. LSK
6. Stabæk
7. Godset
8. Start
9. Lyn
10. TIL
11. Odd Grenland
12. Sandefjord
13. FFK
14. Aalesund

Er vel strengt tatt ikke den med mest peiling på dette, men synes ikke det ser så alt for ille ut.

EDIT: måtte jo endre på "designet" på tabellen min så den så litt kul ut også Razz


Last edited by Juch on 27.03.2007 20:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Lavik
Proff


Joined: 13 Mar 2007
Posts: 496

PostPosted: 27.03.2007 16:31    Post subject: Reply with quote

FFK bak Sandefjor Confused vil gjerne ha en begrunelse på den Smile
_________________
"Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã…
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 27.03.2007 16:42    Post subject: Reply with quote

FFK var med i bunnstriden i fjor, og har ingen tro på at Grönhagen er bedre enn KT Eggen. De har mistet Brenne, og erstattet ham med noen afrikanere jeg tviler på at de får utnyttet ordentlig. I tillegg er det vel lite positivt å si om Morgan Andersen...
Sandefjord viste i fjor at de til tider kan spille bra fotball, og tror Tegström og Munoz kan bli et allright spisspar.
Som du ser uansett ikke bra nok til at de akkurat berger seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 2 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb