English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stvn Gerrard
Junior


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 6

PostPosted: 06.01.2005 16:52    Post subject: Reply with quote

Vålerenga henter bare inn "gamle stjerner" som Steffen Iversen osv, nå har Erik Hagen og Jørgen Jalland forsvunnet, så jeg tror det blir vanskeligere for vålerenga til neste år fordi Ivers forsvinner sikkert til utlandet.
_________________
Liverpool til finale i CL!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 07.01.2005 16:46    Post subject: Reply with quote

PussyHagen var ei pingle som var stor i kjeften. Wæhler var bedre, men Hagen fikk media. End of story! Tviler sterkt på at stopperparet Wæhler/Skiri blir dårligere enn Wæhler/hagen.

Det er frammover de sliter!

Uansett. Dette er klubben som kommer til å være vår største konkurrent frammover, om de holder en nøktern stil, ikke Vålengstil altså. Brannfiaskoen fortsetter ve som vanlig, selv om de kanskje sliter seg til medlaje.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 11.01.2005 19:40    Post subject: Reply with quote

Stvn Gerrard wrote:
Ivers forsvinner sikkert til utlandet.


Der tok du desverre feil. Steffen har undertegnet ettårskontrakt med Vålerenga idag. Der tror jeg kanskje gullet glapp, selv om det selvfølgelig skal spilles en sesong først (Og Steffen skal holde seg skadefri hele sesongen)..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 11.01.2005 20:51    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:

Der tok du desverre feil. Steffen har undertegnet ettårskontrakt med Vålerenga idag. Der tror jeg kanskje gullet glapp, selv om det selvfølgelig skal spilles en sesong først (Og Steffen skal holde seg skadefri hele sesongen)..


NÃ¥ synes jeg du overvurderer Steffen Iversen temmelig mye...! Der glapp gullet???
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 12.01.2005 08:03    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:

NÃ¥ synes jeg du overvurderer Steffen Iversen temmelig mye...! Der glapp gullet???


Der glapp KANSKJE gullet, skreiv jeg. Dessuten, Ivers spillte en halv sesong for Enga ifjor, og RBK måtte ha målforskjell for å holde dem bak seg. Hvis Iversen da holder seg like god en HEL sesong denne gangen, og RBK fortstter som ifjor, tror jeg nok det kan bli hardere å ta gull nr. 15 enn RBK er i stand til å klare. Men, som jeg også skreiv, sesongen skal spilles først og Ivers skal holde seg skadefri hele den sesongen. Så vi får se..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2005 11:31    Post subject: Reply with quote

Enig med vernetroyer her. Forskjellen på Vålerenga med eller uten Iversen er som på et middels eliterserielag og et lag som kjemper om gullet. Og med de problemene RBK sliter med i forsvaret for tida...

Blir nok jevnt i år ja...
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 12.01.2005 17:43    Post subject: Reply with quote

Jeg tror RBK slår tilbake og vinner serien med god margin neste sesong... Jeg tror Brann og VIF blir for ustabile!

Dessuten tror jeg RBK fikk akkurat den støkken de trengte forrige sesong.. (UTEN å tape seriegullet Wink )
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 12.01.2005 17:46    Post subject: Reply with quote

RBK kommer til å bøtte inn mål med Brattbakk, Helstad, Braaten, Johnsen, Ødegaard og Storflor...! Hvis vi får Ørjan og Vidar tilbake fra skade så begriper jeg ikke hvem som skal ta fra oss seriegullet...?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2005 23:34    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Jeg tror Brann og VIF blir for ustabile!


Det er no RBK som er ustabile no da. VÃ¥lerenga har vel vunnet de 12 siste kampene eller no.

Vålerenga og Brann kommer mest sannsynlig til bli bedre denne sesongen enn noen andre norske motstandere de siste årene.

Men ingenting er bedre enn om jeg tar feil!

Smile
Back to top
View user's profile Send private message
gastromat
Senior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 104

PostPosted: 12.01.2005 23:43    Post subject: Reply with quote

Enig fubar Smile RBK
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 13.01.2005 01:13    Post subject: Reply with quote

RBK`s største utfordring denne sesongen er hverken Brann eller Vålrenga men å finne tilbake til stabilt eget spill...og ditto resultater.

Hverken Brann eller Vålrenga var noe spesiellt bedre i 2004 sesongen en medaljekandidater bruker å være...

Den som sjekker de siste åras poengsummer for lag nr. 2 og 3 ser det..

Brann har f.eks hatt flere bedre sesonger poengmessig enn i 2004.

Det var Rosenborg som var dårligere enn normalt høsten. Vanligvis kommer storformen på høsten og 15-18 poeng på 6-7 kamper og resten blir parkert...men i 2004 var det omvendt.

I 2005 sesongen så kommer nok både Enga og Brann til å slite med forventningspresset, enten en ligger ann til gullskjema eller bak. RBK derimot vil få utfordrerposisjonen og det passer bra såframt vi ikke blir hekta helt av etter de første 5 kampene og det tviler jeg sterkt på att vi blir. Smile :

RBK`s første 5 er : Aafk (H) - B/G (B) - FFK (H) - LSK (B) - Start (H)

Brann første er : Molde (H) - VIF!! (B) - Tromsø (H) - Aafk (B) - B/G (H)

VIF`s første 5 er : Ham-Kam (B) - Brann (H) - Molde (B) - Tromsø (B) - Aafk (H)

Legg f.eks merke til at RBK har lett match i de 3 første, menst både Brann og VIF møter bra motstand + hverandre og at VIF har Brann og 3!! bortekamper i de fire første rundene...

Ikke rart Kjetil Rekdal ble sur da terminlista kom Smile

Med normal uttelling i åpningskampene så vil RBK nok holde seg på toppen av tabellen en stund og så avgjøres mye rett før sommerferien da RBK møter Brann og VIF i to påfølgende kamper....

..og med full pott der så blir det kanskje ikke spennende før i oktober igjen.

NFF har tydeligvis lagt opp til ressigert thriller med Tromsø, RBK, og VIF rett før sommerpausen og serieavslutningen.

Takk skal dere ha ! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 13.01.2005 09:19    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:

RBK`s første 5 er : Aafk (H) - B/G (B) - FFK (H) - LSK (B) - Start (H)

Legg f.eks merke til at RBK har lett match i de 3 første.


Hva sa du? Lett motstand? Aafk ga ingen lett kamp i 2002, i hvert fall. Bodø/Glimt har RBK hatt et godt tak på, men at det gjør det til lett motstand bare for det er jeg usikker på. Og FFK med "Drillo" ved roret tror jeg fort kan overraske, dessuten var de og ingen lett motsatnder i fjor for noen, spesielt ikke i høstsesongen. Den norske ligaen er blitt såpass jevn at det ikke er noe som heter lett match lenger. Selvfølgelig er dt lag som på piret er enklere enn andre, emn fotball er et spill med tilfeldigheter, uforutsigbarhet og overraskelser hver eneste sesong. Og ballen er fortsatt rund..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 13.01.2005 09:37    Post subject: Reply with quote

"lett match" ja Smile

Aafk er ikke nevneverdig styrket siden de ble nr.2 i fjor og kommer nok til å slite innledningsvis med tempoet som sist gang. De er også seriens definitive "miniputt".

B/G har ny trener uten erfaring og er også ett av lagene som nok kommer til å slite mest sesongen gjennom.

FFK med Drillo må også regne med startvansker og ett defensivt FFK på Lerkendal skal være meget overkommelig....

Lettere motstand enn i de 3 første kan en vanskelig få...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.01.2005 10:09    Post subject: Reply with quote

FFK var da et av landets beste lag i høstsesongen ...

Men samma det, spiller ingen rolle hvem vi møter.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 13.01.2005 10:31    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
RBK`s største utfordring denne sesongen er hverken Brann eller Vålrenga men å finne tilbake til stabilt eget spill...og ditto resultater.

Hverken Brann eller Vålrenga var noe spesiellt bedre i 2004 sesongen en medaljekandidater bruker å være...

Den som sjekker de siste åras poengsummer for lag nr. 2 og 3 ser det..

Brann har f.eks hatt flere bedre sesonger poengmessig enn i 2004.


Status quo er at RBK enda ikke har hatt en lang og jevnt god periode på over et år. At det skjer i igjen dette året under Perry finnes det ingen garantier for desverre. NAE skal sittte på tribunen under kampene!

Forskjellen på denne sesongen og tidligere sesonger er at Vålerenga beholder Iversen som er den markant beste spilleren i eliteserien, samt at de har finansielle midler til å styrke laget i løpet sesongen. Brann viste fin stigning spillemessig i løpet av sesongen i fjor. De har beholdt treneren og systemet over en viss periode som Vålerenga (kontinuitet), men det viktigste er at de har styrket stallen vesentlig siden ifjor med den kanskje beste midtbane spilleren ( Ørjan Berg var selvfølgelig det før men er på hell og fortsatt skadet ). I tillegg så har de den kanskje beste midtspissen (etter Iversen) i Sæternes, som er en garantist for mange mål og godt kan bli toppscorer. (håper Helstad motbeviser dette!) På Brann er keeperen selvfølgelig et stort spørsmålstegn.

For å si det sånn så er det en forskjell fra når Bodø Glimt skulle forsvare seriesølvet og nå med Vålerenga. Vålerenga har nå etterhvert en helt annen finansiell styrke som klubb. De kommer bare til å bli bedre under Kjetil Rekdal.

Å kun se på poengsummer kan man heller ikke siden hele eliteserien i fjor var jevnere og muligens bedre enn på lenge. Viking kommer til å bli bedre, Lillestrøm tror jeg også hadde godt av et trenerskifte. Ham- kam kommer fortsatt til å være gode selv med middels spillere. Fredrikstad likeså. Det blir med andre ord færre lette kamper.

Den største garantien for at RBK likevel skal klare å dra i land dette også i år heter Nils Arne eggen, men han er ikke hovedtrener og Perry har enda tilgode å vinne noe seriemesterskap som hovedtrener.

Håper RBK motbeviser dette og helst spiller skjorta av motstanderne og ihvertfall slår Vålerenga i en kamp så det fortsatt blir levelig å bo i Oslo!

Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2005 13:03    Post subject: Reply with quote

VIF har litt småpussig oppladning foran seriestart - i alle fall hittils: I helga skal de delta i nok en innendørsturnering, denne gang i Aalborg, hvor blant annet danske oldboys-stjerner er motstander: Rekdal mot Laudrup
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.02.2005 17:36    Post subject: Reply with quote

VIF og Klanen er svært opptatt av bohemstemplet sitt, og jeg måtte trekke litt på smilebåndet da en på VG Nett-forumet påpeke at VIF-supporterne derfor må huske på å følge Bohemens ni bud, med trykk på det niende:

    Du skal skrive ditt eget liv.

    Du skal overskjære dine familierøtter.

    Man kann seine eltern nie schlecht genug behandeln.

    Du skal aldri slå din neste for mindre enn fem kroner.

    Du skal hate og forakte alle bønder, såsom: Bjørnstjerne Bjørnson, Kristo-fer Kristo-fersen og Kolbenstvedt.

    Du skal aldri bære celluloidmansjetter.

    Unngå aldri å gjøre skandale i Christiania Theater.

    Du skal aldri angre.

    Du skal ta livet deg.


Mr. Green
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.02.2005 20:04    Post subject: Reply with quote

He-he, måtte trekke på smilebåndet da jeg bladde gjennom programbladet på Lerkendal i går. Fans fra FCK, VIF og Malmö var intervjuet under tittelen "Royale fans", og den norske representanten kunne fortelle følgende:

- Jeg har vært medlem i Klanen siden 1996 da jeg flyttet til Oslo. Opprinnelig er jeg fra Mo i Rana.

Dette er vel et typisk Klanen-medlem!? Fellesnevneren hos folket i gjengen som hele tida må fortelle at de hater bønder, er jo at de nettopp er ... bønder sjøl. Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2005 21:15    Post subject: Reply with quote

Quote:
Du trenger ikke miste kontakten med hjembygda selv om du bor i Oslo. Det kryr av bygdeforeninger som danser halling og spiser komler.


Les mer: Bygda i byen

Klanen er vel den største av disse foreningene i hovedstaden? Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 09.03.2005 09:22    Post subject: Reply with quote

VÃ¥lerenga rakner..

Nå glipper han kanskje riktignok for oss også, men så lenge VIF også mister han, så bry deg meg ikke så mye. Fortsetter det slik, blir nok gullet RBK's i år, også..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 09.03.2005 11:02    Post subject: Reply with quote

Vernetroyer skrev:
Quote:
VÃ¥lerenga rakner..

Nå glipper han kanskje riktignok for oss også, men så lenge VIF også mister han, så bry deg meg ikke så mye. Fortsetter det slik, blir nok gullet RBK's i år, også..


Det er vel ikke noe morsomt å vinne seriegull fordi motstanderene har blitt svekket... Er jo mye større å klare det mens motstanderene våre er på sitt sterkeste...!

Når det er sagt så har jo VIF så mange å ta av på midtbanen nå at selv om en profil som Gashi forsvinner så blir de faktisk ikke nevneverdig svekket der... og det sier litt!
Back to top
View user's profile Send private message
gastromat
Senior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 104

PostPosted: 18.03.2005 00:07    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...leID=75312 kanskje vi slipper å se hissig proppen på en stund
Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.04.2005 22:37    Post subject: Reply with quote

Ståle Solbakken:

- Det er sinnssykt mange medgangssupportere i Vålerenga. Det er «in» å heie på dem. Noen aner jo ikke hva slags lag de heier på engang.

Les mer: - Har vokst fra VIF-hatet

Endelig et kjent navn som tør si det mange forlengst har oppdaget, nemlig at en stor andel av medlemmene i Klanen er folk som opprinnelig ikke har vært særlig interessert i fotball.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2005 19:24    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Quote:
Du trenger ikke miste kontakten med hjembygda selv om du bor i Oslo. Det kryr av bygdeforeninger som danser halling og spiser komler.


Les mer: Bygda i byen

Klanen er vel den største av disse foreningene i hovedstaden? Razz


Mer om samme tema, denne gang fra Morgenbladet:

VÃ¥lerenga fins ikke

Av Alfred P. Austen


Man registrerer at fotballaget Vålerenga, av ekspertkommentatorer tippet som årets serievinner, eftertrykkelig tapte sin første kamp. For et virkelig fotballag ville dette vært et slag i ansiktet. Heldigvis for Vålerenga finnes laget ikke. Laget er et ønske, en dagdrøm. Vålerenga handler ikke om fotball, men om innflyttere til hovedstaden og deres behov for å være gode mennesker.

Ifølge legenden sognet laget til Oslos østkant, spillerne er alkoholiserte bohemer og tilhengerne øldrikkende proletarer med et hjerte av gull. Sannheten er at klubben er et økonomisk Tsjernobyl, holdt i live av tankrederen John Fredriksen, Norges rikeste mann. Spillerne kommer fra hele landet og vel så det, de fordeler sin tid likelig mellom aerob trening, frisøren og Porsche-forhandleren.

Hva publikum angår, heter deres organiserte gren Klanen. Igjen ser man et pussig utslag av nordmenns manglende kunnskap om sprog og historie. Tanken går uvilkårlig til dt norske rederiet Color Line, med navn hentet fra den amerikanske raseskillepolitikken. I USA er Klanen en organisasjon som dreper mennesker for deres hudfarge. Den norske Klanen hater åpenbart ikke afroamerikanere. De hater ingen for deres hudfarge. De hater bønder.

Klanen omtaler og –synger alle som ikke bor i Oslo, som "bønder". Dette er et helt naturlig uttrykk for ubehaget ved tanken på at maten kommer et steds fra. Bondehatet er et uttrykk for pølsespisernes nevrose. Så langt fra primærnæringen befinner klansmennene seg. De vil ikke påminnes at pølsene (langt på vei) har en fortid som storfe. De vil ikke se maten i ansiktet, de foretrekker kjøttet sitt kvernet, utspedd og formet på ny.

Denne bondefikseringen er ingen tilfeldighet – ikke mer enn at de som nylig har sluttet å røyke, knapt snakker om annet enn sigaretter. De fleste i Klanen er bønder. I likhet med spillerne er de innflyttere. Foreldrene deres er bønder. Selv er de akademikere, byråkrater og offentlige ansatte, de har forlatt bygden for å realisere seg selv i Oslo. Slik homofile og lesbiske kommer til hovedstaden for å leve ut sin legning blant likesinnede, kommer utkantens ulykkelige til Oslo for å bli født på ny som ikke-bønder: Glade, inkluderende følelsesmennesker – harde på utsiden, myke inni. Dette er Klanens egentlige funksjon: Den er et permanent ritual, en kontinuerlig voksendåp for mennesker som ønsker å glemme hvor pølsene kommer fra. Klanens medlemmer kverner seg selv, sprer seg ut, de former seg selv på ny.

Bydelen Vålerengen er for lengst rammet av gentrification. Østkanten finnes ikke, den egentlige østkanten har flyttet ut av sentrum og skiftet hudfarge. Takket være en dyktig gjennomført mediekampanje er likevel nostalgien sterkere enn virkeligheten. Den sproglige arbeiderismen, hvis like man ikke har hørt siden AKP(m-l)s velmaktsdager, får doktorander fra Kåfjord og sosionomer fra Lyngdal til å vifte med røde og blå skjerf og gaule om "bønda".

Vålerengens tilhengere får nu kjøpt undertøy i klubbens farger. Slik skiller den helstøpte Klansmann seg ikke fra syvåringen som sover under sin Kaptein Sabeltann-dyne. Begge finner trøst og ro i sine favorittfortellinger.

Merkevarebygging er på sitt mest effektive når målgruppen selv gjør informasjonskonsulentenes arbeid for dem.

Vålerenga fins ikke. Klanen heier på seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pilsn
Junior


Joined: 15 Mar 2005
Posts: 18

PostPosted: 08.05.2005 18:52    Post subject: Reply with quote

TYPISK!!!! Vif har så jævli flax!!!! Nå vant de 0-1 over BodøGlimt to min. før slutt... De var kun to ganger på glimt sin banehalvdel i andre omgang og Steffen klinker den inn... FLAX!! SURT! KJEDELIG!! IKKE FORTJENT!!!!!!!
_________________
"Hælspark å tunnælla, scoringa å saltoa, Rosenborg e laget vess nånn skull lur på det!"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 213, 214, 215  Next
Page 2 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb