English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillere på vei bort
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2004 12:37    Post subject: Spillere pÃ¥ vei bort Reply with quote

Odd Inge Olsen og Lars Blixt er allerede ferdige i Rosenborg. Alexander Lund Hansen blir leid ut til FFK hele 2005.

Nå virker det også ut til at Christer George og Torjus Hansén er på vei bort. RBK har gitt Aalesund tillatelse til å snakke med begge.

Må si at jeg synes dette er feil av RBK - så fremt at man ikke planlegger å hente inn flere spillere. I øyeblikket er ingenting bekreftet, men det er mulig at det foregår konkrete ting i kulissene utover Martin Andresen.

Forholder meg dermed til dagens situasjon: Vi trenger fire midtstoppere, og derfor kan vi ikke kvitte oss med Hansén uten videre.

På midtbanen er det også viktig å holde fast ved de få spillerne vi har der. Når vi ser bort fra ungkalvene Skjelbred og Tettey, har vi bare Winsnes, Solli, Strand og Berg utenom George. Når man vet at de to sistnevnte er skadeplaget som bare det, samtidig som at de begge synger på siste verset av RBK-karrierene sine, blir det feil å gi bort Georgie.

Synes RBK heller skal holde seg til det Perry sa her om dagen:

- Vi har pratet om 20- 22 pluss tre keepere, sier han til Dagbladet.

I øyeblikket teller A-stallen 2005 tre keepere pluss 23 utespillere, inkludert Koppinen og Ødegaard og de tre unguttene Skjelbred, Tettey og Sæther Moen. Vet ikke om Perry regner de tre siste som fullverdige alternativ, men konklusjonen er i alle fall som følger:

RBK kan ikke kvitte seg med flere spillere enn hva de henter inn; i vår klaget man over for tynt stall, og det må ikke skje igjen!


Last edited by 2mas on 02.12.2004 12:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.12.2004 12:41    Post subject: Reply with quote

Perry ønsket jo 2-3 nye offensive. Med Ødegaard i boks står det igjen 1-2 på midtbanen. 0-1 i tillegg til Martin. Ingen katastrofe å bytte George med Martin.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2004 12:45    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ingen katastrofe å bytte George med Martin.


Jepp, men som jeg konkluderte med:

"RBK kan ikke kvitte seg med flere spillere enn hva de henter inn."

Altså; vi må ha erstattere på plass eller underveis slik at vi ikke fortynner stallen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.12.2004 12:52    Post subject: Reply with quote

Vi kan i alle fall ikke kvitte oss med George uten å få forsterkninger ... men det er jo en stund til overgangsvinduet stenger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.03.2005 14:31    Post subject: Reply with quote

- Spør du hvilken norsk spiller jeg kunne tenke meg å hente inn nå, er svaret Fredrik Winsnes. En god, spillende, sentral midtbanemann, sier Odd-trener Arne Sandstø.

Les mer: Odd vil ha Winsnes

Forventningene til Winsnes var store da han kom tilbake fra Hammarby foran 2003-sesongen:

"Winsnes har vært en av de beste midtbanespillerne i Norge i mange år. Denne sesongen har han også vært en av de beste i svensk fotball. På et bunnlag. Han har flere ganger demonstrert kapasiteten på ypperste internasjonalt nivå med Rosenborg i Champions League, men er kanskje den spilleren som i sterkest grad har lidd under Nils Arne Eggens prioritering av gamlegutta Skammelsrud, Strand, Berg.

Urettferdig eller ikke. Winsnes har i hvert fall hatt godt av å få full tillit under gjestesesongen i svenske Hammarby. Suksessen i Allsvenskan har vært så stor at Åge Hareide har krevd Winsnes tilbake - mot svenskenes sterke ønske.

Og landslagsframtida til Winsnes er langt på vei Hareides ansvar. Det er i Rosenborg Winsnes må utvikle seg - og ta det siste steget som gjør ham til en sterk og stabil midtbanespiller på høyt nivå. Det skjer ganske sikkert."

Les mer: Winsnes kan bli Norges Scholes

Det er vel det siste punktet det fortsatt skorter litt på. Winsnes viser alltid fin innsats - var f.eks. bra da han kom inn på tampen av Esbjerg-kampen, men har ikke riktig tatt steget opp - ennå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.03.2005 16:14    Post subject: Reply with quote

Glemte vel egentlig å skrive hva jeg synes om interessen fra Odd:

RBK må beholde Fredrik, nå som både Roar og Ørjan er på vei ut. Det tror jeg Bratseth og Perry også forstår, og dermed avslår Odds tilbud om forhandlinger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 02.03.2005 17:00    Post subject: Reply with quote

Det eneste argumentet jeg ser for å beholde Winsnes er lokal tilhørighet.

Som spillertype (midtbaneanker) passer han dessverre ikke inn i RBK`s spillestil. Han blir for treg og omstendelig med ballen. Han er IKKE et trygt anker (- og det må jo et anker være).
Som indreløper er han heller ikke spesielt god. Nei, bare selg ham om man får et godt tilbud!

Det finnes erstattere som er bedre
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 02.03.2005 17:05    Post subject: Reply with quote

Jeg synes heller ikke Winsnes er det perfekte anker - men hvem skal hentes inn da? Finnes det spillere i Norge (som KAN og VIL gå til RBK) som er aktuelle, eller må det letes utenlands? I etterpåklokskapens ånd tror jeg RBK ville gjort lurt i å bla opp de ekstra kronene som skulle til for å få Sæternes og Andresen, nå sitter vi igjen med null forsterkning i midtbaneleddet, og en halvslapp Helstad på topp. Får håpe unge Ciljan får tillit og slår til Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 02.03.2005 17:13    Post subject: Reply with quote

Under Hareide så var Winsnes bra, men hadde en så der sesong ifjor( som resten av laget). Winsnes kan komme tilbake, så å selge han vil være uforståelig for meg særlig med de problemene midtbanen sliter med nå.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 02.03.2005 18:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er Alexander Tettey som kommer til å blomstre i denne sesongen. Merk mine ord. Blomstre!
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 03.03.2005 11:41    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per det!
Yes, det finnes spillere i Norge som kan erstatte Winsnes som spiller. Hvorvidt man kan erstatte hans sosiale engasjement og som medmenneske, det vet jeg ikke. Til det kjenner jeg hverken ham eller evt erstattere godt nok. Det er også en viktig symboleffekt i hans lokale tilhørighet - men som spiller kan han erstattes!
(jeg har et par forslag på tidl sider av "Nye spillere").
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 03.03.2005 11:52    Post subject: Reply with quote

Kan ikke fatte at det er noen grunn til å spekulere om Winsnes framtid bare fordi noen har lyst på spillern...

Alle spillerne i RBK står på noens ønskeliste.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Jalla
Junior


Joined: 19 Aug 2004
Posts: 49

PostPosted: 22.03.2005 11:15    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=103445

Selge? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Jalla
Junior


Joined: 19 Aug 2004
Posts: 49

PostPosted: 22.03.2005 11:21    Post subject: Reply with quote

forresten, er det ikke typisk av Johnsen å gå ut i media for den minste lille ting?
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 22.03.2005 11:46    Post subject: Reply with quote

Ole-m wrote:
forresten, er det ikke typisk av Johnsen å gå ut i media for den minste lille ting?


Jovisst. Skjønt, "gå ut i media", han ringer neppe 1000-tipset på eget initiativ. Men han er mer åpenhjertig med journalister enn de fleste.

Forstår mannen godt, jeg. Han var toppscorer i tippeligaen i fjor og så får han tilbud om toårskontrakt? Er jo bortimot en fornærmelse. Jeg hadde også begynt å se meg om etter andre plasser å dra (hvis ikke jeg hadde vært RBK-tilhenger, da...).

Men det er også godt å se at klubbledelsen er i stand til å stille krav de også. Er han og vi virkelig heldige så er Crystal Palace fortsatt interesserte...
Back to top
View user's profile Send private message
Jalla
Junior


Joined: 19 Aug 2004
Posts: 49

PostPosted: 22.03.2005 11:58    Post subject: Reply with quote

Ok. "gå ut i media" var kanskje feil uttrykk, men det er vel ikke noen vits gå ut om kontrakt forhandlinger som sikkert bare er i starten enda, han vet vel at VG skaper store overskrifter om sånt?

I tillegg så er Frode 31 år og da er det jo vanlig at man ikke blir tilbudt lengre kontrakter enn to år.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 22.03.2005 16:01    Post subject: Reply with quote

hehe, det ble ikke det store oppstusset rundt Frode-artikkelen her gitt. Cool
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2005 18:03    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
hehe, det ble ikke det store oppstusset rundt Frode-artikkelen her gitt. Cool


He-he, desto flere på rbk.no som reagerer på at Frode "bare" får to år om gangen: F.J bør få lengre kontrakt!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gastromat
Senior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 104

PostPosted: 22.03.2005 18:08    Post subject: Reply with quote

Frode må fortsette i rosenborg... han er jo en del av rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2005 18:25    Post subject: Reply with quote

RBK vil jo at Frode skal fortsette, men vil samtidig ikke gjenoppleve situasjonen med f.eks. Odd Inge Olsen, som ble sittende to år på benken før han la opp. Altså ønsker man å ta to år av gangen i stedet for fire, slik som spilleren sjøl ønsker.

Det er samtidig helt naturlig at en gammel mann (31 år) ønsker seg en fet langtidskontrakt.

Regner likevel med at dette løser seg. Det er ikke mange ukene siden at han slo fast at han vil bli værende: Johnsen avslutter gjerne i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.03.2005 12:53    Post subject: Reply with quote

Frodes svirrebror, Ole Basma, tenker også på mulighetene til å dra utenlands:

- Jeg må tenke grundig igjennom om jeg har lyst på et siste eventyr, sier Basma.

Les mer: Basma vurderer fremtiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 23.03.2005 13:27    Post subject: Reply with quote

Tipper både Basma og Johnsen blir.

Mediene stikker jo fram små ekstrasetninger for alt de er verdt. Så de har sikkert ikke sagt det med så store bokstaver som diverse forsider og artikler viste det fram som.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 23.03.2005 18:28    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen må gjerne få 3 eller 4 årskontrakt om han på død og løv vil, så får RBK mer for han når han ber om å bli solgt om ettpar år...

..at han selv fullfører en 4 årskontrakt med tilhørende benkesliting og B-kamper er tvilsomt og da er den økonomiske risikoen for RBK svært liten med å tilby ettpar år ekstra.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 23.03.2005 18:55    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Frode Johnsen må gjerne få 3 eller 4 årskontrakt om han på død og løv vil, så får RBK mer for han når han ber om å bli solgt om ettpar år...

..at han selv fullfører en 4 årskontrakt med tilhørende benkesliting og B-kamper er tvilsomt og da er den økonomiske risikoen for RBK svært liten med å tilby ettpar år ekstra.


Om et par år er Johnsen 33 år, og da er ikke han ønsket i udlandet. Så hvis Johnsen tagener en ny kontrakt er han nok i Rosenborg indtil hans karriere er ovre(medmindre han tager et par år i en anden norsk klub).
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2005 09:38    Post subject: Reply with quote

Tromsø får ikke leie Rønningen

TIL vil gjerne ha Ivar som vikar for skadde Knut Borch, men RBK sier nei.

– Det er nok ikke så aktuelt etter det jeg forstår. Han hadde vært et godt alternativ for oss. De skal ha et oppsummeringsmøte i dag og så får vi se, sier TIL-trener Otto Ulseth.

Les mer: TIL vil ha Rønningen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb