English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 08.11.2007 17:58    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Jeg vil bare fortelle alle som maser om at Henriksen skal bli hovedtrener nå, dere har mistet deres rett til å klage på styret. Det er faen meg lov å tenke lengere enn hva dere ser på banen i 3 kamper. Henriksen er overhodet ikke god nok trener for Rosenborg.



Hahaha, kongekommentar av Joko.

Jeg anbefaler alle å kjøre Østerdalen heretter!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 08.11.2007 20:17    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Steinar Nilsen hater vel nesten Rosenborg enda mer enn Arild Stavrum gjør?


Minner meg på en ting... Etter hjemmekampen mot Valencia sto Arild Stavrum på TV2 og skrøt uhemmet av Rosenborg i 5 minutter. Fyren virket nesten helt frelst Very Happy

(jeje, off-topic Razz )
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 08.11.2007 20:25    Post subject: Reply with quote

Makan til vrøvl fra Recon og Joko om Trond. Han burde ha trent dere! Trond handler om kontinuitet. Etter Åge, Per Mathias og Tørum, så er det ingen tvil om at Trond (som har vært der siden 2000) står seg fint! Stoler på hva Bjørn Hansen syns, jeg!

Men det er i alle tilfeller helt uinteressant, for Sollied kommer nok tilbake. Og da kan Trond og Tronsd styre sammen! Evt. Trond, Perry og Trond.
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 08.11.2007 20:29    Post subject: Reply with quote

Et forslag: Begynn å bruk etternavn også.
Henriksen er en midlertidig løsning, og bør bli med det. Han er uten tvil en god trener, men ikke god nok for RBK på langt sikt.

Mao. enig med Joko.
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 08.11.2007 20:39    Post subject: Reply with quote

KTE er blitt litt klarere og mindre ullen i språket etter Valencia-kampen med å si ting som "det er slik vi skal spille og det er slike spilletyper vi vil ha". Det ergrer sikkert noen (og det er vel grunnen til at Tørum ikke er der lenger). Men det erger ikke Rambo, og jeg tror de to gutta kan prate sammen om hvordan de vil ha det. Og på nyåret finner vi nok også ut hvordan Kåre klarer seg i eliteserien (hvis resultatet står seg ut), og da tror jeg vi får mer pekepinn om radarparet bruttern og rambo. Uansett, tror jeg vi er solid rustet hvis Sollied faller gjennom som førstevalg.

Ellers leste jeg Hundre Års Ensomhet av Gabriel Garcia Marqez, der begge hovedpersonene hadde samme navn. Det var vanskelig å holde styr....
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 08.11.2007 21:29    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
, men ikke god nok for RBK på langt sikt.


Hva begrunner du dette med, Stubbelur.

Er ikke slik at jeg er for Henriksen som hovedtrener, men slike bastante påstander krever nesten en forklaring.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 08.11.2007 22:32    Post subject: Reply with quote

ssjovold wrote:
Makan til vrøvl fra Recon og Joko om Trond. Han burde ha trent dere! Trond handler om kontinuitet. Etter Åge, Per Mathias og Tørum, så er det ingen tvil om at Trond (som har vært der siden 2000) står seg fint! Stoler på hva Bjørn Hansen syns, jeg!

Men det er i alle tilfeller helt uinteressant, for Sollied kommer nok tilbake. Og da kan Trond og Tronsd styre sammen! Evt. Trond, Perry og Trond.


herregud! se for deg hva som vil skje neste sesong, med rambo som trener, hvis resultatene ikke kommer. han kommer til å få kjørt seg enda verre enn tørum.
vi må slutte å ødelegge trenertalenter ved å kaste på dem mer ansvar enn de kan takle. rosenborg er en storklubb. når man ikke har mer enn ett års tålmodighet til trenere så sier det seg selv at vi ikke kan ansette trener basert på en gjetning om de kan bli en god trener.
vi har ikke råd til å ta den sjansen.
og jeg unner ikke rambo det helvete det er å være en fersk urutinert trener midt i all den faenskapen.
så gi meg en erfaren trener som har vært ute en vinternatt før, uansett om han kommer fra mo i rana eller et annet sted
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.11.2007 23:41    Post subject: Reply with quote

Trond Henriksen er ingen mann for framtida. Ikke ennå i allefall. Altfor urutinert til å ta oss videre, og ubeskrevet blad i motgang. Vi har gang på gang ansatt trenere som har funka bra på kort sikt. Tørum redda en elendig vår-sesong i fjor ved å hanke inn gullet mot alle odds. I år har han hovedansvaret for at vi havna på 5. plass.

Tilbys Henriksen en kontrakt nå, har ikke Rosenborg Ballklub lært en dritt. Henriksen gjør på mange måter det Tørum gjorde i fjor. Han redder en skakkjørt sesong ved å "overprestere".

Jeg ser absolutt poenget med at Henriksen sitter på kompetanse, kunnskap og instillinger som kan gjøre han til en meget god trener. Men jeg ønsker ikke på noen måte at "Nordenst stolthet" nok en gang skal være utprøvningsplass for ferske trenertalenter.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 08.11.2007 23:44    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Stubbelur wrote:
, men ikke god nok for RBK på langt sikt.


Hva begrunner du dette med, Stubbelur.

Er ikke slik at jeg er for Henriksen som hovedtrener, men slike bastante påstander krever nesten en forklaring.


Han har vært trener i RBK siden 2006. Å bli en skikkelig god trener krever mange ting, blant annet lang erfaring. Og det har ikke Trond Børge Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.11.2007 23:46    Post subject: Reply with quote

Da er han ikke god nok på kort sikt, ikke lang.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 09.11.2007 00:06    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at vi bør ha han til vi får en erstatter. Dvs. han er det beste alternativet fram til da, men han bør ikke trene Rosenborg lenge.
Altså er han god nok på kort sikt, men ikke på lang sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.11.2007 00:08    Post subject: Reply with quote

Greit nok, men det er likefullt merkelig sagt. Det er jo om han er egnet til å ta over permanent vi snakker om. Der er han ikke en god kandidat på kort sikt, men han kan være det på langt sikt. Mulig du tenker på noe annet, som jeg ikke forstår.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 09.11.2007 00:09    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er trøtt og dårlig til å formulere meg^^

Bottom line: Vil ha Sollied, ikke Henriksen=)

Edit: Skjønte det nå. Kanskje om noen år, når han har fått utviklet seg litt, så er han god nok. Nå derimot er han ikke det.
Med "lang sikt" mente jeg egentlig "permanent".
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 09.11.2007 00:12    Post subject: Reply with quote

All heder og ære til vår kjære Rambo, men det blir bare dumt og mat for journalistene om vi ansetter han på heltid!!!

Det er jo mulig han kommer til å ta RBK til gull neste år, men om så ikke skjer...

Vi lære av feila våre!
Back to top
View user's profile Send private message
micke
Proff


Joined: 20 May 2007
Posts: 298

PostPosted: 09.11.2007 00:16    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

herregud! se for deg hva som vil skje neste sesong, med rambo som trener, hvis resultatene ikke kommer. han kommer til å få kjørt seg enda verre enn tørum.
vi må slutte å ødelegge trenertalenter ved å kaste på dem mer ansvar enn de kan takle. rosenborg er en storklubb. når man ikke har mer enn ett års tålmodighet til trenere så sier det seg selv at vi ikke kan ansette trener basert på en gjetning om de kan bli en god trener.
vi har ikke råd til å ta den sjansen.
og jeg unner ikke rambo det helvete det er å være en fersk urutinert trener midt i all den faenskapen.
så gi meg en erfaren trener som har vært ute en vinternatt før, uansett om han kommer fra mo i rana eller et annet sted


Amen broder. MEN om Rambo hadde vært den første assistenten i rekka tror jeg han ville gjort det bra, men når det er sagt, så har klubben satt seg i en slik posisjon at det ikke lar seg gjøre å gjennomføre en hel sesong med assistenten som fikk 3 års kontrakt. Alle kommer til å snakke om urettferdighet og bla bla bla ovenfor Ola By, Perry og Tørum. Her må det vises Profesjonalitet og gjøre jobben de skal gjøre. HENT NÅ FOR **** SOLLIED!!
_________________
Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right.
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 09.11.2007 00:59    Post subject: Reply with quote

ssjovold wrote:
Trond handler om kontinuitet. Etter Åge, Per Mathias og Tørum, så er det ingen tvil om at Trond (som har vært der siden 2000) står seg fint! Stoler på hva Bjørn Hansen syns, jeg!


Du hoppet over én, Ola. Men så hadde jo han kontinuitet i massevis. Og vi så hvordan det endte.

Erfaring og kontinuitet er ikke det samme. Ikke at du mente at det var det samme, men kan misforståes.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 09.11.2007 01:08    Post subject: Reply with quote

Det var da ikke no galt med Ola By Rise som trener.
Vi vant ligaen, kom til CL!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 09.11.2007 01:13    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ absolutt. Er egentlig enig med deg jeg, men likevel. Han fikk jo fyken for en grunn.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nero
Proff


Joined: 22 Apr 2006
Posts: 309

PostPosted: 09.11.2007 02:02    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Jeg vil bare fortelle alle som maser om at Henriksen skal bli hovedtrener nå, dere har mistet deres rett til å klage på styret.


Hvem er disse alle? Litt absurd å lese en debatt der 20 personer legger ut om hvorfor Rambo ikke bør bli fast hovedtrener, når det maks er 1-2 som argumenterer i mot.

Det kan da ikke være galt å peke på at mannen gjør noe positivt, selv om man heller vil ha ham som assistent enn hovedtrener? Tror forøvrig ikke Rambo er like sårbar overfor mediene som de siste fire trenerne har vært. Han er en hardhaus med godt humør, noe som kommer godt med om det "verste" skulle skje...
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 09.11.2007 04:14    Post subject: Reply with quote

Henriksen virker som en kul fyr. Ingenting i veien med å ha en karismatisk trener med baller på størrelse med en stuts.

Og har han i tillegg en klar fotballfilosofi som går overens med Rosenborgs historie, samt nåværende spillermateriell, så er han jo langt på vei. Jeg må si at jeg er mye mindre skeptisk nå til Henriksen enn jeg var på samme tidspunkt til Tørum.

Erfaring? Vel, heller den perfekte fyren uten, enn en middelmådighet med. Bare Krokseter og resten av resultatsfanatikerne tar seg en pille.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2007 15:30    Post subject: Reply with quote

Hvor viktig endringene i trenerkabalen har vært for seinhøstens oppblomstring i RBK, kan neppe noen si noe sikkert om.

Men alle som fulgte tirsdagens trening på Lerkendal kunne se at noe har forandret seg. Trond «Rambo» Henriksen er like direkte og kompromissløs som dirigent på treningsfeltet, som han i sin tid var som spiller. Han ligner rett og slett litt på Nils Arne Eggen.

Da Alexander Tettey slo en tversoverpasning og fikk brudd imot, ble spillet stoppet. Tettey fikk klar beskjed om hva han skulle gjøre neste gang i tilsvarende situasjon: Slå bakover i støtte eller framover i rom. I lengderetning, med andre ord. For enhver pris ikke på tvers.

På samme måte ble spillet stoppet da Fredrik Stoor ikke fullførte et løp slik en sideback i Rosenborg forventes å gjøre.

- En av tingene Knut Tørum ikke var flink nok til, var konkrete tilbakemeldinger på treningsfeltet, konstaterer Mini Jakobsen, som var en av mange tilskuere til tirsdagstreningen.

Les mer: «Rambo» helt sjef
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PIN-kode
Rutinert


Joined: 22 Feb 2007
Posts: 622

PostPosted: 28.11.2007 21:55    Post subject: Reply with quote

Ingen fotballklok trener. Det bør virkelig ikke være SNAKK om å beholde han som hovedtrener til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

"Ingen fotballklok trener". Neivel? Mulig jeg er enig med konklusjonen din. Men hva mener du egentlig? I ettepåklokskapens navn burde vel midbanen vært bedre defensivt balansert ikveld. Men det er jo etterpåklokskap.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Tommærn
Veteran


Joined: 14 Dec 2005
Posts: 1099

PostPosted: 28.11.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter her egentlig ganske følelsesløs og kald. Forventa ikke seier i dag, knapt et poeng. Det eneste som irriterer meg er at Basma fikk 5 min. CL fotball når man ligger under 4 - 0 og har et tallent i Nordvik på benken. Skuffa. Det finns ikke argumenter for å IKKE sette inn Nordvik mot slutten der!!! Noen???? Argumenter?!?! Prøv!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
hmm82
Junior


Joined: 28 May 2006
Posts: 73
Location: Trondheim

PostPosted: 28.11.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Lurer på hva taktikken før dagens kamp var.... Rosenborg hang jo ikke sammen. Alt for stor strekk i lage fra første til siste spilleminutt. Trodde kanskje Henriksen skulle gjøre noen forandringer i pausen, men vi kom jo ut i samme stil. Både laget og trenerteamet får stryk i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 21, 22, 23  Next
Page 3 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb