English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thorstein Helstad
Goto page 1, 2, 3 ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 17.04.2005 22:46    Post subject: Thorstein Helstad Reply with quote

Frode har fått sjansen på topp i alle 3 kampene siden han skrev under på nytt, og han har ikke akkurat overbevist...

Helstad har såvidt jeg husker ikke startet på topp i noen viktige kamper på evigheter. Kan faktisk ikke huske når....

I sesonginnledningen så sliter vi voldsomt med å være farlige foran mål og med avslutningseffektivitet når sjansene kommer...

Er det riktig å stille med Frode på topp i kamp etter kamp når vi har Helstad tilgjengelig ?

Jeg mener vi med fordel kan spille med Helstad på topp og spille mer tolmodig og bredere med flankespillerne.

La midtbanespillerne og "spissene" ligge nærmere hverandre slik at både midtspissen og flankespillerne får større bakrom å angripe og at de blir mer involvert i "midtbanekriginga".

Når vi så får fart på ballen så kan vi utfordre med 5 mann i fart og pushe resten av laget etter.

Nå er det for mye strekk i laget og for statisk på topp med tre spillere som ikke blir skikkelig involvert i spillet.

Frode Johnsen kan vi plassere på benken sålenge, og hive han innpå når Helstad har løpt seg tom.

Vi trenger han også men kanskje ikke fra start, med dagens form og manglende bevegelighet.

Hva mener du ?

Og...mot FFK...så er det på tide å begynne å rope på Helstad om Johnsen starter....
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 17.04.2005 23:02    Post subject: Reply with quote

Følger det du sier her. Men vi mister en god del luftstyrke både defensivt og offensivt. Samtidig som vi vinner endel gjennombruddskraft. Ikke sikker på hvordan det vil stå seg mot Fredrikstad som muligens vil ligge lavt? Men det bør prøves snart sånn at Helstad får prøvd seg der han er best.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 18.04.2005 07:15    Post subject: Reply with quote

Føler det mangler et alternativ her som er verdt å prøve ut.

Hva med Braaten som midtspiss? (Er enig med TomH i det, samt noen andre som har nevnt dette i andre tråder). Han har mer luftstyrke enn Helstad, og gjennombruddshissig, samt teknikken han viser til tider kjenner vi alle. Dessverre er han veldig variabel... Men det er jo Frode Johnsen også. Jeg syns faktisk Daniel Braaten hadde vært et minst like spennende midtspissvalg, til og med kanskje bedre...

Skjønt siden tråden bare gjelder Helstad vs. Johnsen... Det blir tight... Den luftstyrken til Johnsen blir ihvertfall savnet mot et lag som Fredrikstad... vet heller ikke om neste bortekamp mot Lillestrøm er det lureste, men kanskje heller da...

Dette er faktisk slik jeg ser det vrient, selv om jeg gjerne er en av de som drar av seg en del hår grunnet en del Frode Johnsen involveringer innimellom! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 18.04.2005 09:52    Post subject: Reply with quote

Gi Helstad sjansen. Frode Johnsen er ute av form
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 18.04.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

La oss prøve Braaten som midtspiss i et par kamper.
Takk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
YO
Junior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 33

PostPosted: 18.04.2005 13:38    Post subject: Reply with quote

Ja, la Braaten få sjansen fra start i et par kamper.

Last edited by YO on 11.11.2005 20:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 18.04.2005 18:24    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
La oss prøve Braaten som midtspiss i et par kamper.
Takk


Vi så jo hvor bra det gikk i fjor. F.eks mot Moille. Det var bra kamp av Braaten(?)

Jeg ville nok ha likt å sett Braaten får prøve seg et par kamper som midtspiss, for å se hvordan det går. Tror dog at han er best som ving.
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2005 18:32    Post subject: Reply with quote

Sad synes frode har vært litt slapp i det siste. la thorstein slippe til
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 18.04.2005 18:41    Post subject: Reply with quote

Til de som vil prøve Braaten i midten så synes jeg at han skal få bli stabil i 1.rolle før han blir kastet ut i andre utfordringer. Braaten har ett stykke å gå når det gjelder å velge riktig, og han trenger å spille jevnlig om ikke fast i samme posisjon. Det samme gjelder forøvrig Solli og Ødegaard.

Helstad har mange års erfaring som spiss i HamKam, Brann og Austria Wien med en effektivitet på linje med Brattbakk/Johnsen. Når RBK`s sjanseutnyttelse er såpass lav som den er og Frode ikke imponerer på noen måte annet en å være en lur rev i kontraktsforhandlinger, så er det på tide å bruke han til det han er kjøpt til.

Ikke på flanken for der skal Braaten/Ødegaard spille seg gode....

Ett annet argument for Helstad er at Johnsen er på landslagstur sammen med Braaten og det gir muligheter for drillinga av følgende offensive spillere:


Brattbakk-Helstad-Ødegaard
Winsnes-Berg-Strand


RBK spillere på landslagstur har ofte vert noe dovne ved hjemkomst og med troppens størrelse og ønsket om rullering så bør kanskje noen av landslagsgutta få hvile mot FFK ?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 18.04.2005 20:24    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg der. La gjerne noen av landslagsgutta hvile siden de pleier å være litt rufsete etter å ha vært bort på landslagssamling.

Tror kampen mot Fredrikstad blir en vanskeligere nøtt enn mange i utgangspunktet tror. Drillo er en luring serru..

Synd vi ikke får en hel ukes trening med hele troppen.. Det hadde vi trengt etter spillet i Bodø..
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 18.04.2005 21:15    Post subject: Reply with quote

3 mål og 1 målgivende på Ødegaard i Abrahallen idag, så jeg håper Ødegaard får sjansen sammen med Helstad mot FFK.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2005 21:23    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
3 mål og 1 målgivende på Ødegaard i Abrahallen idag, så jeg håper Ødegaard får sjansen sammen med Helstad mot FFK.


Var du på treninga elr? Ødegaard spillte visst ikke så bra når han komm inn mot Glimt...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 18.04.2005 21:42    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
Litjeggen wrote:
3 mål og 1 målgivende på Ødegaard i Abrahallen idag, så jeg håper Ødegaard får sjansen sammen med Helstad mot FFK.


Var du på treninga elr? Ødegaard spillte visst ikke så bra når han komm inn mot Glimt...


Det var 2. divisjonskamp mot Steinkjer... Så ut som Storflor og Ødegaard hadde spilt godt sammen. Storflor hadde assist til 2 av Ødegaards 3 mål, og Ødegaard hadde assist til 1 av Storflors 2 mål:
http://fotball.adressa.no...leID=76882

2. divisjon eller ikke... vi trenger spillere som dunker ballen i mål!
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 24.04.2005 22:49    Post subject: Reply with quote

Da er det på tide å vekke denne tråden til live igjen.

Etter 3 seriekamper med Frode på topp så er vi nr.9 på tabellen og har skoret 3 fattige mål.

Mange har sagt mye i forskjellige tråder og jeg skal ikke repetere.

Viser heller til dagbladets spillerbørs for RBK der Frode er den med klart dårligest score hittil med 4 i snitt. Se tabellen her

..eller tabellen over alle spillere der Frode er nr 121 eller noe sånt.

Vi er noen som har mast om Frode`s manglende kvaliteter siden han kom tilbake fra skaden, men nå må vel alle se at han pr.idag ikke er god nok til midtspissrollen.[/url]
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 25.04.2005 00:07    Post subject: Reply with quote

Nettavisen har også Frode Johnsen som RBK`s dårligste hittil.

Og til sist har VG komt til samme konklusjon , dårligst av RBK`erne og rundt 120 totalt...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Balder
Proff


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 458
Location: Trondheim

PostPosted: 25.04.2005 07:54    Post subject: Reply with quote

Helt klart at Helstad bør testes som spiss i steden for Johnsen. På lengre sikt så tror jeg det er en fordel både for Johnsen og Helstad. Helstad er jo en reindyrka striker, noe Rosenborg bør dra større fordel av.

Likte det jeg så i går av oppbygging av angrepet, men det var mye stillestående og ubesluttsom dødtid utpå der. Dødt på tribunene var det også, og ofte var plankehaugen, eller hva de kaller seg, de som stod for gaulinga og synginga...

Tilbake til Helstad: Trekker vi inn en mindre hodesterk spiller, så mister vi også bredden på kantene (for vingene kan ikke legge inn høye baller i feltet), men på den andre siden får vi mye kraftigere gjennombruddskraft. Mot slike kjedelige lag som FFK så hjelper det lite med gjennombrudd siden 9 mann ligger innenfor 16 meter til enhver tid, men mot mer offensive lag så er det etter min mening absolutt en fordel å ha Helstad som striker.
_________________
"If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever."
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 25.04.2005 14:46    Post subject: Reply with quote

Det er veldig viktig for RBK at vi ikke kikker så mye på avisenes spillerbørser... det er så mye udugelighet og vektlegging av trynefaktor ute og går blant sportsjournalister! Sammenlignet med andre lag blir dessuten RBK-spillere belønnet veldig lavt. Hvis en spiller utmerker seg på et dritlag så får han jo konsekvent bra karakter på børsen... på RBK hadde han kanskje bare vært en middels spiller og aldri fått mer enn middels karakter. osv osv....
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 15.05.2005 12:28    Post subject: Reply with quote

Syns Malmøkampen viste at Johnsen ikke er så ubetydelig som midtspiss som enkelte her på forumet vil ha det til...
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 15.05.2005 15:25    Post subject: Reply with quote

Mikkmakk wrote:
Syns Malmøkampen viste at Johnsen ikke er så ubetydelig som midtspiss som enkelte her på forumet vil ha det til...


Syns Malmøkampen viste at Johnsen er fin å ha som innbytter...

Johnsen ER effektiv når det kommer kvalitetsinnlegg fra kantene. Han sto stille på nøyaktig de samme punkt på 4 meter ved begge målene mot Malmø og puttet slik en spiss SKAL gjøre. Ikke mer eller mindre. Tidligere i år har han misset på slike sjanser.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 16.05.2005 00:41    Post subject: Reply with quote

Syns Rosenborg blir et helt annet lag med en spillertype som Johnsen på banen. Førsteomgangen mot Malmø er vel en av de svakeste for RBK på lenge. Men her er vi bare rett og slett uenig. Blir bra med Helstad mot Viking hvis kampen åpner seg opp med strekk i lagene.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.05.2005 11:19    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:

Syns Malmøkampen viste at Johnsen er fin å ha som innbytter...

Johnsen ER effektiv når det kommer kvalitetsinnlegg fra kantene. Han sto stille på nøyaktig de samme punkt på 4 meter ved begge målene mot Malmø og puttet slik en spiss SKAL gjøre. Ikke mer eller mindre. Tidligere i år har han misset på slike sjanser.


Problemet er at middelmådighetene rundt Helstad fortsatt spiller som det var Frode på topp, når Helstad får sjansen. Det er DET jeg har nevnt tidligere når jeg har sgt at Frode (indirekte selvsagt) har "ødelagt" RBKs angrepsspill. Vi har ikke lengre noen måter å angripe på annet enn lempipnga mot skallen til Frode. Hvor vanskelig er det da, når mannen knapt vinner hodedueller lenger.

Se matchen mot Lyn, var det mye 433 RBK-style over det? Raka vegen mot spissene over midtbanen.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 16.05.2005 13:42    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det har vert frustrerende å se kampene mot Malmø og FCK fordi at spissene til våre svenske og danske rivaler FÅR oppspill som er riktige hele tiden, og som utnytter deres sterke sider.

Vi sender avgårde baller i retning våre angreps-spillere og innlegg i retning boksen.

Vi har faktisk veldig mye å lære av FCK/Malmø.

Oppspill må være av kvalitet og det må være en relasjonell samhandling (svadauttrykk ) mellom den som spiller opp og den som blir spillt til. Denne relasjonen kan ikke være den samme med Helstad som med Johnsen.

Med Johnsen på banen så kan han involveres med kvalitetsinnlegg eller ved at han flikker til flankespiller. Å satse på at Frode mottar ballen og spiller den videre fungerer ikke uten at han møter skikkelig og skaffer seg rom nok til å kontrollere ballen, og så mye beveger han seg ikke.

Med Helstad på banen så må ballen spilles i rom han kan utfordre i eller i bena slik han kan vende opp, ikke de løse lompene mot han.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 16.05.2005 23:37    Post subject: Reply with quote

Men hvis vi skal lempe ballene opp mot pannebrasken til Frode, så må jo midtbanen løpe enda mer enn før, og det er jo omtrent bare Roar som løper på midtbanen vår. Ihvertfall var det det i dag. Med Frode som spiss må vi, slik jeg ser det, stille enda større krav til vingene våre, at de fungerer som de skal, og kommer med de gode innleggene. Først da er Frode farlig. Det viste jo Øyvind og Frode til gangs mot Malmø.

Med Torstein som spiss kan vi i større grad slå lange baller i rom, eller korte pasninger på fot, med midtbanespillere og vinger på løp.
Torstein har sin styrke med ballen i beina, mens Frode duger omtrent utelukkende med pannebrasken rettvendt mot motstanderens mål.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 30.05.2005 00:09    Post subject: Reply with quote

5 mål på Helstad til nå gir 111 minutt mellom hvert mål. Omregnet til "full spilletid i 26 kamper skulle det gitt 21 mål på en sesong, eller 0,8 mål pr kamp.

Helstads effektivitet er mao litt over F.Johnsens snitt for RBK karrieren...

Spilleminutt pr. mål:

Bärlin 55 min
Sæternes 100 min
Berre 104 min
Helstad 111 min
Østenstad 154 min
Tessem 155
Ã…rst 202 min
Iversen 234 min
R.Strand 257 min
F.Johnsen 405 min
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 12.06.2005 22:59    Post subject: Reply with quote

De neste kampene framover er kamper der vi trenger en bakromsangripende spiss:

Brann - Rosenborg
Rosenborg - VÃ¥lerenga
Tromsø - Rosenborg
Aalesund - Rosenborg

F.Johnsen er helt ute av målform og bør få en lengre pause på benken for å finne tilbake til killerinstinktet.

Med VIF hjemme og tre bortekamper så kan det være smart å spille inn en kontringsorientert trio fremst.

Brann-kampen er helt klart en kamp der en taktikk med solid defensivt arbeid og kontringsorientert angrepsfotball vil være fornuftig.

VIF-kampen er også en kamp der vi klok av skade bør prioritere defensivt arbeid, skjønt en Frode Johnsen i form kunne vert en mann for anledningen.

Tromsø borte er en typisk kontringskamp ( husker noen forrige ? )

Aafk borte med kunstgress er også en kamp som innbyr til hurtig spill langs bakken.

Med Frode Johnsens uteblivende skoringsform, Brattbakks gryende form, Helstad og Storflors brukbare form og Ødegaard og Braaten snart tilbake fra skader så burde det være en fornuftig strategi å prioritere defensiv organisering med hurtig kontringsfotball den neste måneden.

Frode vil kunne være en nyttig spiller å hive innpå om en trenger å endre angrepsmønster underveis, og han vil komme bedre til sin rett med friske bein mot slitne motstandere sent i kampene.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 28, 29, 30  Next
Page 1 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb