English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2008
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir den tøffeste konkurrenten?
FK Bodø/Glimt
6%
 6%  [ 4 ]
SK Brann
28%
 28%  [ 18 ]
Fredrikstad FK
0%
 0%  [ 0 ]
Hamarkameratene IL
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm SK
9%
 9%  [ 6 ]
FC Lyn Oslo
1%
 1%  [ 1 ]
Molde FK
0%
 0%  [ 0 ]
Stabæk IF
6%
 6%  [ 4 ]
Strømsgodset IF
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø IL
4%
 4%  [ 3 ]
Viking FK
40%
 40%  [ 26 ]
VÃ¥lerengens IF
3%
 3%  [ 2 ]
Aalesunds FK
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 64

Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.11.2007 23:13    Post subject: Reply with quote

Første omgang blei desverre prega av elendig dømming, stort sett konsekvent pro Odd. Kampen ble i stor grad ødelagt av utvisningen av han derre Glimtspilleren som kom etter et feil idømt frispark.

Uansett, jeg håper på Glimt. Mye artigere fotball enn Odd, samt at jeg ønsker Fevang fandenivold. Spillere som i snitt ødelegger minst en spiller i året har ikke noe i toppdivisjonen å gjøre.


Synes forresten handelspolitikken til satsende lag virker å ta helt av allerede fra startblokka. Det er så vidt stadionlys på arenaene i TL har slukket, men allerede snakker lag som Brann, Lillestrøm og Vålerenga om flere spillere de jobber hardt med å hente. De nærmest overbyr hverandre i ren desperasjon, og eksempelvis tilbyr Brann Huseklepp en lønn og sign-on-fee som tilsvarer det å kjøpe en meget habil TL-spiller fri fra kontrakt. Og dette er en spiller som har fått såpass lite spilletid at Brann må legge såpass store summer på bordet for ikke å miste ham.

Det er mange måneder til Tippeligaen 08 er i gang, så lagene har tid til å titte litt mer. Vi fikk Sapara for 10 millioner pga god timing, forhåndsjobbing og tolmodighet. Vi kunne sikkert fått en Andresen for 20.

Aalbu nevnte for kort tid siden at selv om VIF når har fått mange millioner fra sponsorer, kom de ikke til å handle som fulle sjømenn. Men de viser allerede at de har pengebruk som en. Omtrent fra siste dag i TL-07 henta de inn ny trener/midtbanestrateg, jobber med en spiller som Hæstad (og garantert fler) og skal hente inn et trenerteam som etter det jeg har forstått til slutt skal bestå av fem mann. Ambisjonsnivået er det samme som vi har hørt fra de fleste lag som har vært innom øvre halvdel av tabellen siden årtusenskiftet - best i Norge/Skandinavia/Norden, og markante i Europa. Innenfor varierende tidsrammer, selvsagt. Til og med nedrykkslaget Start, med stjernespillere i fri flyt ut dørene har denne ambisjonen. Og det skal skje i løper av fem korte år. De skal med andre ord sjokkere norsk og europeisk fotball på fire. Fra Adecco-ligaen får de ikke utrettet så mye i forhold til den målsetningen.

Jeg husker det glade 90-tall, da RBK var eneste klubb i Norge med særlig handlekraft. Da haglet det fra alle kanter om at RBK konsekvent henta toppspillere fra andre lag for så å benke og/eller ødelegge dem. I dag viser det seg at klubbene som har fått samme handlekraft i form av investorkroner i hvertfall ikke er noe bedre. Når lag som har landslagsspillere i enkelte posisjoner går etter meget dyre og etablerte spillere i samme posisjon fra andre topplag, skriker det om dårlige prioriteringer, usunn kjøpelyst, og etterhvert mistillitt fra minst en av disse toppspillerene. Det viser seg nemlig at en klubb som får låne rikingenes VISA-kort er like skjødesløse ved innkjøp som vi har vært på vårt verste. Om ikke verre.

Jeg ser en stygg tendens som ulmer i norsk fotball. Man begynner å få engelske tendenser hvor styggrike markedskrefter velger sitt lag som hobbyprosjekt, og vi ender opp med at det laget med rikest onkler tar over for de lagene med langsiktig og langsom oppbygd kompetanse og ressurser.

Det er i hvertfall to ting som skiller oss markant fra de andre topplagene i Tippeligaen. Pengene vi har, bruker og har brukt, er ervervet gjennom steintung langsiktig jobbing og skyhøy kompetanse. I tillegg viser vi i år i år igjen at kompetansen og erfaringen vår ikke skal undervurderes. Vi har meget godt utgangspunkt til å komme videre fra gruppespill i CL, og det med tidenes vanskeligste gruppe, tidenes kanskje tynneste spillerstall, og en elendig norsk sesong bak oss.

Jeg håper det viser seg at kompetanse på RBK-nivå ikke kan kjøpes for penger og hentes inn over natta i TL 2008. Vår suksess i CL i år begynte nemlig med steinhardt og målretta arbeid på starten av 90-tallet. Da var vi en liten fattig "drittklubb" som måtte krangle seg opp i verden mot alle odds. De fleste toppklubbene i Norge i dag hadde mått gjort det samme, om det ikke var for investorer og rike onkler med for mye penger og for lite hobbyer.

Jeg er i hvertfall stolt av å kunne si at CL 2007 er ene og alene vårt verk. Suksessen i år er på grunn av personer som Nils Arne Eggen, Erik Hoftun, Roar Strand og Bent Skammelsrud. Ikke John Fredriksen, Per Berg, eller menn i samtalegrupper med tøffe engelske navn som "HardBall".

Langt innlegg, men det måtte ut!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 09.11.2007 01:02    Post subject: Reply with quote

Flott lesning Zorac! Du er absolutt ikke den eneste som er stolt over klubben og alt det den har fått til. Og ikke minst måten, som du sier. Hardt arbeid er blitt til erfaring og kompetanse som ikke kan kjøpes. Ikke bare kan vi være stolte av det, men det er også betryggende. Klubber kan vifte med millioner av kroner, men det betyr heldigvis ikke alt.

Heia Rosenborg
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.11.2007 21:56    Post subject: Reply with quote

Hilsenen til Fevang var rett og slett veldig bra:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 11.11.2007 23:08    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Fevang får bare tåle det, det var vel han som tok en stoltidis på en eller annen glimt unggutt under en treningskamp mellom de to lagene tidligere i sesongen?
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 11.11.2007 23:11    Post subject: Reply with quote

Jepp, Ruben Imingen husker nok den episoden ganske godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.11.2007 23:35    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig Fevang ikke har noe i denne tråden å gjøre om noen timer. Spillere som har forbruk på et par leggbein i året, har ingen ting i toppen av norsk fotball å gjøre. Forsåvidt fair å spille tøft, men Fevang er idiot.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 11.11.2007 23:36    Post subject: Reply with quote

Har kommet ned den rulletrappa der mangfoldige ganger sjøl, var i militæret i Bodø, og de har plassert seg helt perfekt. Den ankomsthallen er svær, og det må ha kommet som et skikkelig sjokk på Odd-folka å bli møtt av det banneret. Kudos til Den Gule Horde.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1182
Location: Eksiltilværelse på vestlandet.

PostPosted: 12.11.2007 00:43    Post subject: Reply with quote

Syns reaksjonen til Flindt Bjerg var usmakelig. Fans MÅ få ytre seg fritt.

Odd-sjefen raser mot Glimts supportere
_________________
at ease
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.11.2007 14:02    Post subject: Reply with quote

Å spille kvalik i Bodø er som å reise på e-cupkamp i Øst-Europa på 60-tallet:

Odd-spillerne Rune Almenning Jarstein og Morten Fevang ble begge vekket klokka fire på hotellrommet i Bodø natt til mandag. I en vase med blomster var det gjemt ei vekkerklokke som sendte ut skremmende lyder.

(...)

Dette er ikke første gang bortelag har fått gjennomgå i Bodø. Under cupen i 1975 ble Start-spillere holdt våkne utover natten etter at ivrige supportere kastet fiskeavfall på taket i 2. etasje på Sas-hotellet.

Les mer: - Trodde det var bombe

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dotcom
Senior


Joined: 25 Oct 2007
Posts: 118
Location: internets

PostPosted: 12.11.2007 15:03    Post subject: Reply with quote

Bomber er vel litt drøyt, enten de er falske eller ikke. Fiskeavfall er jeg helt klart for
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.11.2007 15:15    Post subject: Reply with quote

Halvdan Sivertsen nøler heller ikke med å oppfordre folk til å møte opp på kamp.

– Jeg håper på 5000 mennesker på Aspmyra. Egentlig burde Aspmyra vært utsolgt og vel så det, men det er ingenting som tyder på at Bodø skal klare å mobilisere på lik linje med det byer som for eksempel Aalesund klarer, sier Sivertsen og fortsetter.

– Jeg håper inderlig jeg tar feil. Jeg håper hele byen stiller opp og støtter laget sitt i 90 minutter.

Les mer: - Møt opp på Aspmyra!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 13.11.2007 19:32    Post subject: Reply with quote

Han tok feil.
Aspmyra var så godt som utsolgt. Alle sitteplassene var revet bort.
Ståplassene og 2-3 seter på Toyota var tomme.
Utrolig stemning og dritdeilig å tenke at Glimt skal spille mot Rosenborg til neste år Very Happy
Får håpe vi slår dere for en gangs skyld Wink Faen på tide!
Jeg er spent på hva Ingebrigtsen klarer å hente av forsterkninger. Han påstår i alle fall at han har planer om 4-5 nye spillere og at hvert ledd skal forsterkes. Håper det blir en opptur til neste år også Smile
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 13.11.2007 20:28    Post subject: Reply with quote

Den eneste oppturen dere får er bortekampen mot Tromsø (forsøk på en tørr vits).

Tror utvidelsen av Tippeligaen passer Glimt bra. De skal kunne holde seg unna nedrykksplassen. Bruttern som trener blir uansett spennende Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2008 15:41    Post subject: Reply with quote

- Rosenborg vinner Tippeligaen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 14.01.2008 15:53    Post subject: Reply with quote

Ja, vi får håpe de får rett, men vi trenger å styrke det defensive om det skal holde. Jeg synes Vif overvurderes, jeg synes de fortsatt mangler offensiv slagkraft. Stabæk undervurderes, og det tror jeg er en rolle de trives utmerket i. Jeg mener dette laget fort kan bli den største utfordreren til gull, deserre kan Brann også kunne blande seg oppi der, men mener de overpresterte i fjor. Går det dårlig fra start kan det lett bli surmuling igjen. Viking trenger en toppspiss om de skal følge mer i toppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 13.03.2008 20:02    Post subject: Reply with quote

Noe som ikker så gøy å lese:
Robbie Winters wrote:
- Vi møtte et lag som var veldig komfortable med ballen i beina. Det var en god test for oss denne kampen mot en spillestil vi vanligvis ikke møter hjemme.


Det er altså snakk om at et lag i Segunda División som ikke stilte med toppet lag, er mer ballsikkert enn de fleste TL-lag, og det er ingen grunn til å tvile på Robbie Winters vurderingsevne her. Jeg blir nesten direkte deprimert av ståa i TL.
Back to top
View user's profile Send private message
Tommærn
Veteran


Joined: 14 Dec 2005
Posts: 1099

PostPosted: 14.03.2008 10:03    Post subject: Reply with quote

Dette er litt av grunnen til at jeg blir fly forbanna når Rosenborg blir kritisert for spillestilen de har prøvd å få til i det siste. Må jo ha minst 1 ballbesittende lag i norge! Desuten tror jeg Rosenborg er tjent med det når gutta begynner å bli vant med spillestilen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.03.2008 01:25    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:
Viking trenger en toppspiss om de skal følge mer i toppen.

Hva?!
De har Peter Ijeh og i tillegg til det har de kjøpt Andrius Velicka fra skotske Hearts. Martin Fillo vil nok også bidra en god del offensivt.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.03.2008 01:27    Post subject: Reply with quote

Da var vel Ijeh på vei bort i tillegg til at Velicka og Fillo ikke var klar?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.03.2008 01:31    Post subject: Reply with quote

Opps!
Beklager det isåfall.. Embarassed

Kortslutning. Smile
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Anders4
Proff


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 445

PostPosted: 15.03.2008 02:16    Post subject: Reply with quote

Tommærn wrote:
Dette er litt av grunnen til at jeg blir fly forbanna når Rosenborg blir kritisert for spillestilen de har prøvd å få til i det siste. Må jo ha minst 1 ballbesittende lag i norge! Desuten tror jeg Rosenborg er tjent med det når gutta begynner å bli vant med spillestilen.


Tenker du på Vidar Davidsen når han kommenterte RBK i de seneste e-cup-kampene som resulterte i tap?
Jeg ble forbannet når kan klaget på at Skjelbred gikk med ball istedet for å hele tida slå rett opp mot spissene uansett om det var hensiktsmessig eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 15.03.2008 04:34    Post subject: Reply with quote

Ahh, 14 dager til TL-start. 16 for vår del.. Kjenner jeg er skikkelig gira nå. sånn det skal være når snøen smelter bort, veiene tørker og gresset byner å se mindre gult ut.

Får forhåpentligvis en kjempestart på sesongen mot lyn. satser på 3-0 som i fjor, ble det ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 15.03.2008 11:58    Post subject: Reply with quote

Lyn - Rosenborg 2-1 (T)

Rosenborg - Lyn 3-0 (S)
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 15.03.2008 15:45    Post subject: Reply with quote

RBK

Last edited by Trondheim on 16.03.2008 16:08; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 15.03.2008 16:42    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig tror Aafk kommer over Mfk på tabellen..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Next
Page 2 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb