English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 81, 82, 83  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 08.08.2005 12:31    Post subject: Reply with quote

Er delvis fornøyd. Godt vi ikke fikk enda en assistentrener som "bare" skal lede oss ut sesongen, og at vi fikk Høgmo såpass tidlig. Som nevnt hadde duoen Høgmo/Nordli a la Lillestrøms Fjørtoft/Rösler vært bra til neste sesong siden Nordlie åpenbart vil trene Start ut sesongen for å prøve seg på et ligagull. Dessuten vil det ikke koste like mye som å ansette en meritert europeisk trener som kjenner lite til den norske ligaen. Har tro på at Høgmo kan få oss opp blandt de fem beste, men det vil nok bli litt variable resultater i begynnelsen. Ligaen er såpass jevn at det burde være oppnåelig. Bare synd vi er utslått av cupen fordi det blir neppe noen tur ut i Europa neste år basert på ligaresultater. Men ligger ikke Rosenborg ganske godt an på Fair Play lista da? Fullt mulig at vi kvalifiserer oss til UEFA cupen basert på den.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 08.08.2005 13:16    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Nordlie og Start vil mest sannsynlig slå 4.- plassen til Tromsø fra i fjor,


og hvor er OL-gullet til Nordlie?
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 13:22    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
Brady wrote:
Nordlie og Start vil mest sannsynlig slå 4.- plassen til Tromsø fra i fjor,


og hvor er OL-gullet til Nordlie?


Jeg vil tro at de fleste norske trenere på Tippeligatrenernivå ville vunnet noe med damelandslaget. Jeg tror også 99 % ville valgt å trene en Tippeligaklubb fremfor damelandslaget hvis de fikk valget.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 14:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror og håper Høgmo kan bli en suksess. Han virker svært profesjonell, selv om han kanskje ikke har all verdens av meritter å se tilbake på. Førstevalget mitt hadde nok vært Nordli, men han kunne vi aldri fått midt i sesongen uansett. Da blir Høgmo et godt valg slik jeg ser det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 08.08.2005 14:25    Post subject: Reply with quote

Pressekonferansen og ordlyden til Høgmo gir meg håp! Bjørn Hansen blir med igjen også. Tror dette kan bli bra.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 14:41    Post subject: Reply with quote

duttend wrote:
Men ligger ikke Rosenborg ganske godt an på Fair Play lista da? Fullt mulig at vi kvalifiserer oss til UEFA cupen basert på den.

Det er Norge som får Fair Play plass i tilfellet, og da blir det 3. eller 4. plass, litt avhengig av hvem som vinner cup'en...
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 08.08.2005 14:47    Post subject: Reply with quote

Det er jo litt feil diskusjon da, men er det ikke pga fair-play at Viking er med i år?
9.plass er hvertfall ikke noe som gir UEFA-cup plass.

Når det gjelder Høgmo så er det et interessant valg. Ser på nettavisen at Nordlie valgte Start på fredag og da var det kanskje ikke mange aktuelle.
Litt overrasket over at KTE ikke nevnes, men.... Vi får se utover. Håper hvertfall at Høgmo lykkes. Ønsker han velkommen og lykke til.
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 08.08.2005 14:53    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
duttend wrote:
Men ligger ikke Rosenborg ganske godt an på Fair Play lista da? Fullt mulig at vi kvalifiserer oss til UEFA cupen basert på den.

Det er Norge som får Fair Play plass i tilfellet, og da blir det 3. eller 4. plass, litt avhengig av hvem som vinner cup'en...

Riktig, Norge vant den lista i fjor, men det er også nasjonale rankinger. Det er det beste laget på Fair Play lista i Norge som ikke allerede er kvalifisert som får plassen. Vi kom på første plass på den i fjor og pga at de lag som allerede var kvalifisert kom rett etter oss på lista var det Viking som fikk plassen.


Last edited by duttend on 08.08.2005 14:56; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2005 14:55    Post subject: Reply with quote

Tankegangen Høgmo skisserte på pressekonferansen (Ble sendt direkte på NRK Nett-TV) imponerte meg veldig!

Her er det snakk om nøyaktighet og grundighet på alle felt.

Quote:
Løs sitering: Han krevde faktisk å installere et system for å måle hvor langt alle spillerne løper under kamp på Lerkendal! Sa at det ikke burde stå på pengene.... Very Happy


Han er MANNEN!
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 08.08.2005 14:59    Post subject: Reply with quote

på lista over gule kort i år ligger vi midt på tabellen (der også), dessuten har vi rødkortet til skjelbred. Hamkam har færrest gule kort og ingen røde. fair-play-rankingen regner vel med noen flere faktorer, men kortene er viktigst, så jeg tror vi sliter.

dessuten er det bare ca hvert 4-5 år norge tar fair-play-plass, statistisk sett.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 08.08.2005 16:06    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Tankegangen Høgmo skisserte på pressekonferansen (Ble sendt direkte på NRK Nett-TV) imponerte meg veldig!

Her er det snakk om nøyaktighet og grundighet på alle felt.

Quote:
Løs sitering: Han krevde faktisk å installere et system for å måle hvor langt alle spillerne løper under kamp på Lerkendal! Sa at det ikke burde stå på pengene.... Very Happy


Han er MANNEN!


Har vært litt småskeptisk til Høgmo, men han var offensiv på pressekonferanse og jeg likte det jeg hørte. Jeg er optimist.
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 08.08.2005 16:13    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også han sagde mange fornuftige ting, han sagde jo også at han forventer at vi er i toppen allerede til næste år. Så må vi jo bare vente og se hvad der sker.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Candyman
Proff


Joined: 05 Jun 2005
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 16:19    Post subject: Reply with quote

Vi bør være i toppen allerede ved sesongslutt, ikke til neste år!
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 16:22    Post subject: Reply with quote

Candyman wrote:
Vi bør være i toppen allerede ved sesongslutt, ikke til neste år!

Nå må vi bremse litt, synes jeg. Vi har råd til å havne midt på treet en sesong. Nå må vi ta ett skritt av gangen, og det aller viktigste er å kvalifisere oss til CL, og ta de ni poengene vi trenger for å være sikret videre Tippeligaspill. Så får vi ta det derfra. Vi kan ikke kreve noen topplassering med tanke på hvordan ting har utartet seg i år. Og Høgmo vil neppe revolusjonere Rosenborg på en uke.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
doris
Veteran


Joined: 04 Aug 2005
Posts: 1330

PostPosted: 08.08.2005 16:48    Post subject: Reply with quote

Er redd for at Høgmo burde blitt ansatt for leeenge siden, hvis det skulle vært et realt håp om CL-spill i år..men det har sikkert skjedd større under. Ikke regn med at vi går videre iallfall Smile
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 08.08.2005 16:56    Post subject: Reply with quote

Brady,
må nok en gang rette opp noe som skurrer litt:

- Høgmo ble ikke damelandslagstrener fordi han søkte eller ba om jobben. Han ble spurt og takket nei. NFF spurte en gang til og Høgmo takket nei enda en gang. Ved 3. forsøk ble han overtalt.

- Nei, man er vel ikke like vant med RBK fotball her (i Tromsø), som i Trondheim. Men vi ser jo når lag blir utspilt. Det er ikke vanskelig å skille mellom defensiv og offensiv fotball. Imidlertid har jeg nok sett RBK flere ganger enn TIL (gjennom TV). Nå som Høgmo er i din hjemby, kan du jo spørre ham om hvilken plassering han trodde TIL ville fått i fjor, om ikke MGPedersen og Kovacs var blitt solgt.

- Høgmo trodde på gull ,og
- TIL trodde på gull.

Høgmo er offensiv i tankegangen, og lagene han leder tror de kan flytte fjell.
Tro meg, RBK kommer til å gjøre det godt til neste år. Høgmo vil ikke være fornøyd med en 2.plass...
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 08.08.2005 17:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er i hvertfall MEGET GODT FORNØYD ! Very Happy Very Happy Very Happy Smile Smile Smile Wink Wink Wink RBK RBK RBK Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!

Men jeg kan ikke se hva 2mas (Sjef) mener om annsettelsen! Rolling Eyes Wink

Og kan noen si meg hvem som er vår assistenttrener "nå"!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jørgen12345
Junior


Joined: 07 Aug 2005
Posts: 5

PostPosted: 08.08.2005 17:27    Post subject: Nye trenerduo Reply with quote

Det at Bjørn Hansen nå faktisk går i bresjen sammen med Høgmo borger bra for rosenborg.

Nå får Rosenborg et meget sterkt trenerteam som står bra til hverandre, selv om spillet nok kan bli defensivt.
Husk Bjørn Hansen har vært den som har utfylt N.A.Eggens offensive tankegang og iallefall gjort at RBK ikke har spilt 100% gung ho offensiv fotball.

Nå kan man jo vitse mye om RBKs defensive styrke opp gjennom årene, men min mening er at uten Bjørn Hansen ved sin side så hadde ikke N.A.Eggen opplevd den suksessen med RBK som han gjorde.
Back to top
View user's profile Send private message
Svennie
Senior


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 170
Location: Oslo

PostPosted: 08.08.2005 18:13    Post subject: Reply with quote

Synes det er bra at Per Matias Høgmo ble ansatt jeg.. Smile Han er da ihvertfall 100 ganger bedre enn Perry.... Hadde kanskje heller håpt på Tom Nordlie, men når det ble som det ble, så er jeg glad det ble Høgmo. Han virker som en fin fyr som vet hva han driver med. Smile
_________________
Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 08.08.2005 19:12    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
på lista over gule kort i år ligger vi midt på tabellen (der også), dessuten har vi rødkortet til skjelbred. Hamkam har færrest gule kort og ingen røde. fair-play-rankingen regner vel med noen flere faktorer, men kortene er viktigst, så jeg tror vi sliter.

dessuten er det bare ca hvert 4-5 år norge tar fair-play-plass, statistisk sett.

Nå er Fair Play lista langt fra en kortranking. Den baseres faktisk mer på kamprapportene som 4:de dommerne leverer inn etter kamp. Vi har vunnet denne lista de seneste årene og samtidig ikke vært det 'snilleste' laget mtp kort. I fjor var vi på midten av 'korttabellen' og vi kom samtidig på første plass på Fair Play lista. Ser ingen grunn til at dette ikke kan skje igjen, men som du sier må Norge havne på første plass. Vi har alltid vært blandt de øverste landene på Fair Play lista og uansett om Norge ikke skulle vinne den går det an å bli trukket ut hvis man er i topp fem (usikker på hvor mange lag det egentlig er, men det er noe i den duren).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 19:35    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Nå som Høgmo er i din hjemby, kan du jo spørre ham om hvilken plassering han trodde TIL ville fått i fjor, om ikke MGPedersen og Kovacs var blitt solgt.

- Høgmo trodde på gull ,og
- TIL trodde på gull.

Høgmo er offensiv i tankegangen, og lagene han leder tror de kan flytte fjell.
Tro meg, RBK kommer til å gjøre det godt til neste år. Høgmo vil ikke være fornøyd med en 2.plass...


Har egentlig bestemt meg for å prøve å være positiv til Høgmo nå, før det motsatte blir bevist, men du får frem det negative igjen Wink

MG Pedersen ble solgt, og det var et tap, selv om Yndestad ikke var noen dårlig erstatter. Kovacs var ikke i første-11ern så regner ikke det som noe stort tap. Du må heller ikke glemme at Tromsø fikk Patrice Bernier til høstsesongen, en spiller som Høgmo selv karakteriserte som Tippeligaens beste midtbanespiller i fjor. Det må da veie kraftig opp for salget av Pedersen, selv om de spilt epå to forskjellige posisjoner.

Er greit at han trodde på gull i fjor, men i høstsesongen plukket de poeng som et nedrykkslag (15 poeng). Er han så utrolig avhengig av en spiller gir ikke det en god signaleffekt til resten av laget, og det så ikke ut som om de kunne flytte fjell på sensommeren/høsten i fjor iallfall.

Han gjentok faktisk på pressekonferansen MGPedersens salg som en forklaring på at Tromsø gjorde det dårlig i høst. Det argumentet hans syns jeg er syltynt og labert.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 08.08.2005 20:13    Post subject: Reply with quote

Du ser da hvordan Brann sliter uten Kvisvik og Andresen. Så spillere kan faktisk ha veldig stor innflytelse på resten av laget Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sølve
Rutinert


Joined: 20 Sep 2003
Posts: 670

PostPosted: 08.08.2005 20:25    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
og hvor er OL-gullet til Nordlie?

Høgmo har ikkje OL-gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 20:56    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Du ser da hvordan Brann sliter uten Kvisvik og Andresen. Så spillere kan faktisk ha veldig stor innflytelse på resten av laget Wink


Da er det opp til treneren å unngå at laget faller sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2005 22:43    Post subject: Reply with quote

- Med Per-Mathias Høgmo får klubben en av de faglig sterkeste trenere i norsk fotball. Med Drillos taktikk som våpen førte han kvinnelandslaget til OL-gull i 2 000, og seinere har han vist at det er mulig å smi den taktikken i lokale varianter etter spillerutvalget.

Les mer: Drillo-ball på Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 81, 82, 83  Next
Page 4 of 83

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb