English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nazi-Hauge
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 08:12    Post subject: Reply with quote

Du kan fortsette å diskutere dette på: www.rbk.no
Der finner du likesinnede....
Back to top
View user's profile Send private message
mcmort
Senior


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 157
Location: Lade

PostPosted: 08.08.2005 09:41    Post subject: Reply with quote

mono wrote:
Det er klart at han ikke dømte perfekt, men med tanke på dommerstanden i Norge (og resten av verden forøvrig) så var dette slettes ikke så verst.

Vi hadde allerede fått et billig straffespark, og det skulle bare mangle at han begynte å dele ut straffer i hytt og pine.

Powell skulle utvilsomt ha fått et gult kort, spesielt ettersom Eguren fikk det for den samme forseelsen tidligere i kampen.

Han kunne nok ha gitt tilsnakk til Frode og Kippe, men kanskje han gjorde det mens det var stopp i spillet?

Det jeg vil frem til er at dommeren ikke var så dårlig som folk skal ha det til! Mange av spillerne idag var mye verre enn dommeren.


Hvis du ærlig talt mener dette, lurer jeg på hva som skal til for at du mener det er dårlig dømming. Det er lenge siden jeg har sett så rævva dømming som de siste 40 i går.

Inkonsekvente avgjørelser (like forseelser dømmes ulikt), oppstykking i spillet så det holder, ingen bruk av fordel, pirking på hvor frispark/kast skal taes osv. osv.

Hvorfor er det sånn at enkelte dommere kan (?) reglene, men ikke selve spillet? Det vises så sinnsykt godt at de aldri har spillt fotball selv.

Forøvrig skjønner jeg godt folk som vil ta med seg gjenstander og pælme etter dommeren i kampens hete. Rolling Eyes

Når det er sagt, RBK sugde i 2. omg i går, men det er greit å ha et noe å kanalisere hatet sitt mot Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Daniel-
Senior


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 144

PostPosted: 08.08.2005 09:57    Post subject: Reply with quote

Ja, det er alltid like greit å skylde på dommeren, er det ikke..
Back to top
View user's profile Send private message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 08.08.2005 10:03    Post subject: Reply with quote

OK, Hauge var helt bak mål i går, men hva med RBK-spillerne? LSK var gode i går, dommeren mindre god, RBK var helt klart de dårligste aktørene ute på matta. Det som presteres i 2.omgang var rett og slett skandaløst dårlig. Det eneste positive er at nå kan det faktisk bare bli bedre......
Back to top
View user's profile Send private message
mcmort
Senior


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 157
Location: Lade

PostPosted: 08.08.2005 10:54    Post subject: Reply with quote

Theons wrote:
Ja, det er alltid like greit å skylde på dommeren, er det ikke..


Skylder ikke på dommeren, sier bare at han var elendig.
Back to top
View user's profile Send private message
KenMan
Veteran


Joined: 07 Aug 2005
Posts: 1232
Location: Bergen

PostPosted: 08.08.2005 10:56    Post subject: Reply with quote

mcmort wrote:
Skylder ikke på dommeren, sier bare at han var elendig.


Jamen det må være lov å skylde litt på dommeren i går. Hadde han ikke godkjent målet, ville resultatet sett annerledes ut. 1 poeng er bedre enn 0 også... Så dommeren på ta på seg sin del av skylda, men ikke all Wink
_________________
"Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff-
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 08.08.2005 11:50    Post subject: Reply with quote

Quote:

Det som virkelig irriterer er at han-hvis-navn-må-være-usagt, til tross for stadige påpekelser fra spillerne demonstrativt nekter å benytte storskjermene på stadion som viser at dette slettes ikke er mål, men frispark til keeper. Mer arrogant holdning har jeg ikke sett siden Hitler stod på talerstolen i 1939.


Dette er jo ikke lov, så hvorfor skal han da dømme etter skjermen? Blir jo videodømming det. Jeg er glad at storskjermen ikke benyttes til å dømme. Riktig nok får vi noe mot oss som kunne vært ungått men slik er fotballen, og jeg er sikker på at det fungerer begge veier.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
kikki
Senior


Joined: 28 Mar 2005
Posts: 226
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 11:51    Post subject: Reply with quote

når det spilles en slik kamp som i går hvor resultatet kunne tippet begge veier, er det klart at dommeren har en finger med i spillet. makan til dårlig dømming har jeg aldri vært med på (nesten). men dette burde vi jo være vant til nå. hauge er ikke den første som marsjerer ut på lerkendals gressmatter og allerede har satset penger på bortelaget. men jeg synes spillerene våre kunne konsentrert seg litt mindre om dommeren, og heller tenkt litt mer på deres egen innsats og spill. slike svin som hauge får man ikke gjort noe med allikevel.
_________________
- Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen)
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 08.08.2005 11:52    Post subject: Reply with quote

rbk_v.i.p wrote:
terje hauge e en for pult homo f**n!!! en så jævla Twisted Evil arogante jævel ska du leit leng etter ass!! Mad hate terje hauge!!!!!!! Mad perrry!! bra du dra!! RBK Neutral litt domt da:P


slike bør bannes før vi i 06 har rbk.no-forumet flyttet over hit...
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 08.08.2005 12:03    Post subject: Reply with quote

Hauge var dårlig, men det var ikke derfor vi tapte. Forøvrig kan vi aldri klage på situasjoner hvor vi ikke får straffespark med tanke på at Riseth burde hatt straffe mot seg i hver eneste situasjon innenfor 16-meteren. Det er to former for armbruk; den intelligente (Hoftun) og den idiotiske (Riseth)
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 08.08.2005 12:10    Post subject: Reply with quote

Hauge rapporter RBK til NFF. - Det burde vel heller vært motsatt, vel?. At det var RBK som skulle ha rapportert Hauge til NFF...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2005 17:06    Post subject: Reply with quote

Kunne tenkt meg en Nils Arne Eggen på sidelinja i går, som hadde satt dommeren så til de grader på plass. Det Hauge presterte av dømming i går var mildt sagt elendig. Spesielt når Hauge skal være Norges beste dommer. Faktisk kan jeg ikke huske at han har dømt en god kamp på Lerkendal de siste par årene. Tror faktisk vi har tapt dem alle, og jammen har ikke dommeren satt seg selv i fokus etter dem alle.

Og jeg mener at dommeren frarøver oss muligheten for i det minste å få med oss et velfortjent poeng i går. Spesielt etter at han godkjenner 2-1 målet, og i ettertid bestemmer seg for å straffe RBK fordi de var så forbanna på hans avgjørelse og fordi hele Lerkendal var imot ham. Det bør en så høyt ansett dommer som Terje Hauge holde seg for god til. Den episoden med Riseth er kanskje ikke frispark, men det er ihvertfall ikke frispark til Lillestrøm. Det er direkte galskap. Og hva med den situasjonen i første omgang, hvor Frode holdes bom fast, uten mulighet for å bevege seg, og får frispark i mot? Og hva med den situasjonen i første omgang hvor en Lillestrøm-spiller tviholder og dytter Roar overende uten at ballen engang er i spill. Det er jo ingen tvil om at han gjør det med vilje. Dommeren? Nei han ser ingen verdens ting. Og Eguren skulle jo aldri i verden hatt gult kort.

Dette er sannsynligvis den dårligste kampen Hauge noensinne har dømt. Det er synd at han skal dømme så dårlig når han er så rutinert. Det trodde jeg faktisk ikke var mulig. Nei gi meg heller Øvrebø. Han er i det minste fair, og dømmer etter beste evne. Norges Collina.

Men vi trenger selvsagt ikke glemme at vi på mange måter har oss selv å takke for at Lillestrøm fikk komme til de sjansene som de også scora på. Vi gir fra oss initiativet fullstendig fem minutter ut i andre omgang. Fra da av er det egentlig bare Lillestrøm det handler om. Men de skal ikke få frispark i 80% av duellene de er involverte i. De fikk en god del svært unødvendige frispark. Men de frisparkene er dommerens feil. Ikke vår.

Egentlig burde gulkortene hagla til de rødkledde i går. I stedet var det kampens snilleste mann som fikk kampens eneste gule kort. Galskap.

Men jeg forstår at Hauge rapporterer RBK til NFF. Den reprisekjøringa av 2-1 målet på storskjermene er å drepe en dommer. Selv om situasjonen var aldri så gal. Og det er ikke RBK verdig.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Svennie
Senior


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 170
Location: Oslo

PostPosted: 08.08.2005 18:29    Post subject: Reply with quote

Terje Hauge dømte utrolig ræva i går, men vi spilte ikke særlig bedre (spesielt ikke i 2.omgang)enn det han dømte heller....
_________________
Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 09.08.2005 07:52    Post subject: Reply with quote

Det er helt vanlig å vise mål i reprise på storskjerm. Hvis hauge mener at det ikke var noe problem med målet, har han heller ingen sak i NFF.
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 09.08.2005 08:53    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig med de som synes tråden burde stenges. Kanskje dumt av meg å fortsette på den, men makan.. Skylde på dommeren for et tap, for at treneren går av som trener etc blir bare dumt. Hadde Rosenborg vært best i dag, hadde de vunnet selv om dommeren ikke var på sitt beste. Jeg la ikke merke til at Hauge gjorde noen grove feil, under andre omgangen som jeg så. Riktignok skulle nok Espen Johnsen hatt frispark, men det er nå sånt som skjer i fotball. Enig med JellyFish, skulle til å skrive det han sa. Når dommeren har blåst, så er det ikke noe mer å gjøre med det. Selv om han senere på reprisen kan se dømminga var feil. Men når spillerne skulle vise han reprisen på storskjermen, tror jeg ikke de gjorde det for å få frispark i stedenfor, men for å vise at han dømte feil. Dette gjør jo tross alt dommeren bedre, lærer av sine feil. For å bli bedre, må man jo feile av og til. Rosenborg har da hatt dommeren på sin side noen kamper og, uten at det blir nevnt her. Fotball skal være som det her synes jeg. Setter følelser i gang hos folk, får opp engasjementet litt. Tenk så kjedelig med videodømming, om alt skal være korrekt. Da har man jo ingenting å hisse seg opp over og ingen å skylde på, som av og til kan være litt deilig etter et tap!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 09.08.2005 09:21    Post subject: Reply with quote

Du, lille frøken. Det er ikke spm om RBk skulle vunnet her, men uavgjort er noe annet enn tap! Du vet...poeng og sånt!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 09.08.2005 09:27    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Og Eguren skulle jo aldri i verden hatt gult kort.

Her er jeg uenig! Eguren skal dessverre ha gult kort. Han saboterer spillet. Uansett om han er snill resten av kampen. Feilen med den situasjonen er at Hauge ikke følger opp mot LSK-spillere som gjør det samme.
RBKw wrote:
Jeg er helt enig med de som synes tråden burde stenges. Kanskje dumt av meg å fortsette på den, men makan.. Skylde på dommeren for et tap, for at treneren går av som trener etc blir bare dumt. Hadde Rosenborg vært best i dag, hadde de vunnet selv om dommeren ikke var på sitt beste. Jeg la ikke merke til at Hauge gjorde noen grove feil, under andre omgangen som jeg så.

Enig i at overskriften i tråden ikke passer seg her.
For min del skylder jeg ikke på dommeren, selv om han hadde en avgjørende betydning. Det vil alltid kunne skje. Som det skjer at et lag som spillemessig er dårlig kan stjele både ett og tre poeng. Noe slikt ville det vært at RBK tok 1 poeng mot LSK. Johnsen skulle hatt frispark, men det er ingen skandale at Hauge misser den. Feilen hans er at han ikke innrømmer det etterpå.
De grove feilene jeg synes han gjør er dette med gulkortene. I en kamp som dette der LSK trenger poeng for å bli med i gullkampen, og RBK for å klatre mot tryggere grunn er det naturlig høy tempratur. Da blir det feil å gi kort for noe den ene veien og ikke den andre.
Ellers står han meget godt plassert på Basmas overfall på Koren, der han overser både et frispark og et gult kort.
Stefanuto slipper jo også unna med en grov stempling rett mot benken. Men den er det kanskje mer Assistentdommer som skal se enn Hauge.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 09.08.2005 09:35    Post subject: Reply with quote

Er vel ingen som skylder på Hauge for at vi spilte elendig. Men det at en dommer kan avgjøre kampen så totalt, må vi ha lov å diskutere.
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Svennie
Senior


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 170
Location: Oslo

PostPosted: 09.08.2005 10:19    Post subject: Reply with quote

Hvis Erguen skulle hatt gult kort, skulle da Magnus Powell hatt det også..Han gjorde akkurat det samme som Erguen, men slipper han unna?? Ja da, selvfølgelig..
_________________
Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 09.08.2005 13:37    Post subject: Reply with quote

RBK- jenta wrote:
Hvis Erguen skulle hatt gult kort, skulle da Magnus Powell hatt det også..Han gjorde akkurat det samme som Erguen, men slipper han unna?? Ja da, selvfølgelig..

Les det jeg skriver da. At Powell sparker bort ballen, og andre LSK-spillere stiller seg foran ballen når RBK skal sette i gang raskt på frispark mot slutten er også usportslig, men det gjør ikke Egurens bortsparking mindre usportslig. Usportslig opptreden straffes med kort.
Hauge gjør feilvurderinger på Powell m.fl., men det gjør det ikke til en feil avgjørelse at Eguren fikk kort. Samme som at han overså et par tvilsomme straffesituasjoner for RBK ikke gjør det feil at han blåste den første...
Håper uansett Høgmo rydder vekk slike unødvendige kort, som kan koste oss dyrt i lengden
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 09.08.2005 19:14    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Du, lille frøken. Det er ikke spm om RBk skulle vunnet her, men uavgjort er noe annet enn tap! Du vet...poeng og sånt!

Jeg sier ikke at det er det dere sier, men OM de hadde fullt ut fortjent poeng hadde de selv klart det, selv med dårlig dømming. Men herlighet, det er dette som er fotball! Fotball er følelser som må slippes fri!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 09.08.2005 19:31    Post subject: Reply with quote

Noen ganger dømmer dommerne feil å det er det bare å akseptere, de er faktisk bare mennesker de også.. det er menneskelig og feile.. dette går begge veier noen ganger får man litt heldige dømminger for og av og til noen imot.. slutt å syt over dette da... nok et tegn på frustrasjon over Rbk`s dårlige resultater i år...jaja... Det vil snu! RBK
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2005 00:07    Post subject: Reply with quote

Det er menneskelig å feile, men det er lov å sette spørsmålstegn ved at dommeren gjør SÅ mange feil. Dessuten så er det ikke første gang Terje Hauge dømmer bort RBK på Lerkendal.
Og hvorfor skal Norges "beste" dommer begynne å straffe RBK fordi han ikke tåler motbør?
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 10.08.2005 08:10    Post subject: Reply with quote

Enig.... Det er tydelig merkbart at Hauge kollapser totalt etter 1-2 scoringen. Han takler tydeligvis ikke at spillerne er uenig og ramler helt ut. Kamper består jo av omdiskuterte situasjoner, og uavhengig av om dommeren gjør feil eller ikke må en regne med at det koker av og til. Da må han legge situasjonen bak seg og gå videre.
Og hvis han mener at Riseth protesterte for heftig, skulle han delt ut et gult kort til han, i stedet for å "hevne" seg med å konsekvent dømme mot han i resten av kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 10.08.2005 10:41    Post subject: Reply with quote

Sytekopper Wink hehe RBK
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb