English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Start-Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Slobodan
Junior


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 2

PostPosted: 09.08.2005 04:33    Post subject: Start-Rosenborg Reply with quote

V


Start begynner å få nerver nå. Går snart på en kjempesmell Embarassed
Tenk når RBK slår Steua på bortebane om onsdagen. Ankommer Kristiansand Stadion med ny trener og et lag full av selvtillit. Idrett er psykologi!
Høgmoeffekten startet allerede i dag. Mange er redde for plassene sine og vil gi absolutt alt mot Start. Absolutt alt!. CL er bonus.

Hva med Start? De begynner å føle presset. Må prestere i hver kamp framover for å holde unna der oppe. All historikk de seneste åra sier det motsatte. Både Lillestrøm, Lyn, Brann, Vålerenga og Tromsø har de siste åra presset Vinneren (les: RBK) til døra. Nevn et av lagene over som greide det?

Hva med RBK?
Er blitt latterliggjort og ødelagt av medieomtale i nesten to år. Alle (nesten) vil at "Nå må vi hjelpe de andre lagene slik at Rosenborg ikke vinner serien". 90% av all presseomtale av RBK de siste to åra har vært negativt vinklet. Når du daglig får høre Du er ikke god - du er ikke god, så blir du - ikke god. RBK vinner ikke i år, og er kjempebra rent psykologisk. En gang måtte det bare skje. Presset om å prestere under press(en) er borte. Høgmos inntreden er et veiskille i RBK's nyere historie. Tror vi får se et lekent RBK-lag jeg på Stadion. Noen som har hørt om Ketchup-effekten?

RBK stiller med følgende lag mot Start:
Rønningen - Riseth, Kvarme, Lago, Stensås - Berg, LillePer - Braathen, Eguren , Ødegård - Helstad (4-2-3-1)


Heia RBK : Shocked Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 09.08.2005 05:36    Post subject: jassaa? Reply with quote

Det er lov til aa dromme...

Det er jo framdeles 27 poeng aa spille for, og vi ligger bare 14 poeng bak...

Sikter vi oss inn paa Royal League plassering kanskje?
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 09.08.2005 10:59    Post subject: Reply with quote

Nei... Fortell meg om Ketchup-effekten... Razz
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 09.08.2005 11:49    Post subject: Reply with quote

Det blir nå lite med støtte fra tribunene til Rosenborg. Da de ikke vil ha med supportere , men folk som er på en kamp i året i stede til Bucuresti.
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 09.08.2005 11:55    Post subject: Reply with quote

Og det sjokkerer deg Jomer? Du vet jo like godt som meg det synet de har på oss på Brakka.
har aldri vært spesielt hemmelig at de helst ikke vil ha med noen supportere i Champions League da. Dette er jo for sponsorfiffen, for de gir jo slik støtte....

Faen, at ikke de sponsorpungene ble karnøfla i London, da de blåste seg opp. Men Kjernens prektige måtte jo fram med fingeren seffern...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 09.08.2005 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde egentlig tenkt meg nedover for å hente Keiko, men det blir det dårlig med nå. Istedet blir det tur for å se den første tippeligakampen med ny trener. Han sa han ikke var noen frelser, men jeg ble litt frelst likevel. La oss heller håpe at de har et "kompleks" mot oss etter 3-0 på Lerkendal Smile. Dette går veien, etter at vi er "videre" i CL allerede etter i morra. Cool . Litt tidlig med laguttak nå, men synes det er på tide med lille-Per snart...

PS! 2mas: Kan du legge inn team-logoer i starten av denne kamp-posten?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.08.2005 12:13    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Kan du legge inn team-logoer i starten av denne kamp-posten?


Team-logo, du. Razz Har lagt til klubbmerker i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 09.08.2005 12:35    Post subject: Reply with quote

Det som sjokkerer meg er at Rosenborg hadde lovd plass til supportere og til slutt prioriterer de bort. Fordi flyet ble mindre enn først antatt. Da mener jeg supportere skulle stått i første rekke. Ikke vipen.

Men heldigvis nekter de ikke folk å reise i tippeligaen enda. Så dra til Kristiansand folkens og syng dere hese for klubben som driter i dere.
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 09.08.2005 12:36    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Jeg hadde egentlig tenkt meg nedover for å hente Keiko, men det blir det dårlig med nå. Istedet blir det tur for å se den første tippeligakampen med ny trener.


Sånn skal det være. Meld dere på turen! 600,- spenn.
går via Oslo også. Jeg kan være behjelpelig med å guide folk til nærmeste butikk som selger dahls, uanset vhor i Oslo!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
pshyconaut
Junior


Joined: 07 Aug 2004
Posts: 51
Location: Oslo Øst

PostPosted: 09.08.2005 12:56    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
pelun wrote:
Jeg hadde egentlig tenkt meg nedover for å hente Keiko, men det blir det dårlig med nå. Istedet blir det tur for å se den første tippeligakampen med ny trener.


Sånn skal det være. Meld dere på turen! 600,- spenn.
går via Oslo også. Jeg kan være behjelpelig med å guide folk til nærmeste butikk som selger dahls, uanset vhor i Oslo!


Er kanskje litt off topic nå, men hvilken butikk nærmest Torshov har Dahls??
Back to top
View user's profile Send private message
KenMan
Veteran


Joined: 07 Aug 2005
Posts: 1232
Location: Bergen

PostPosted: 09.08.2005 12:58    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Start, har jeg sagt i hele år at jeg ikke tror de vinner serien. Start er et lag med altfor urutinerte spillere, og jeg tror ikke de takler presset lenger. Men at de er et godt lag, det skal de ha. De har fått til masse der nede i løpet av kort tid nå. Jeg tror på RBK-seier, for nå går det ganske fort nedover med sørlendingene.
På den andre siden håper jeg at det er Start som tar seriegullet. Det hadde vært litt artig at de hadde vunnet, når ikke RBK klarer å ta det. Men egentlig er det det samme hvem som tar gullet i år, bare det ikke blir Vålerenga Rolling Eyes Men det absolutt beste hadde jo vært at RBK vinner... Men det er vel ikke engang teoretisk mulig lenger?! Sad

Men go RBK
_________________
"Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff-
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 09.08.2005 13:48    Post subject: Reply with quote

pshyconaut wrote:
Recon wrote:
pelun wrote:
Jeg hadde egentlig tenkt meg nedover for å hente Keiko, men det blir det dårlig med nå. Istedet blir det tur for å se den første tippeligakampen med ny trener.


Sånn skal det være. Meld dere på turen! 600,- spenn.
går via Oslo også. Jeg kan være behjelpelig med å guide folk til nærmeste butikk som selger dahls, uanset vhor i Oslo!


Er kanskje litt off topic nå, men hvilken butikk nærmest Torshov har Dahls??


Bunnpris Sagene Maridalsveien 154
Meny Kalbakk Kalbakkveien 6
Bunnpris Sofienberg Sofienberggata 57

Det hadde seffern hjulpet om jeg var litt bedre kjent i Oslo
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 09.08.2005 13:57    Post subject: Reply with quote

KenMan wrote:
Men det absolutt beste hadde jo vært at RBK vinner... Men det er vel ikke engang teoretisk mulig lenger?! Sad

Teoretisk er det ikke verre enn at RBK vinner alt. Hvis alle foran spiller uavgjort i alle sine gjenstående kamper er vi på topp. Start vil da på sølvplass ha 43 poeng, vi får 48. Men særlig realistisk...... Nei.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 09.08.2005 14:06    Post subject: Reply with quote

Synes forresten Start virker mye mere rutinert og kalde enn f.eks Vålerenga. Når VIF hadde sjansen til å legge litt press på Start før Viking-kampen (å komme et poeng bak med en kamp mindre) klarer de bare uavgjort 1-1 hjemme mot Tromsø. Og det var visst Tromsø som var best også (så ikke kampen, men rapportene sa vel det).
Samme i fjor. VIF, med den formen de hadde, burde passert RBK flere ganger, men når alt kom til alt svikter de i avgjørende øyeblikk.
De klarte å forsvare seg langt i UEFA-cupen med heldige bortemål, men de vant vel knapt en avgjørende kamp.
Start derimot har en vilje og pågangsmot som gir dem masse poeng på slutten av kamper.
Kan bli spennende å se om Høgmo får snudd den mentale biten så vi får to lag som står på for poenga til fløyta går.
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2005 10:38    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
pelun wrote:
Kan du legge inn team-logoer i starten av denne kamp-posten?


Team-logo, du. Razz Har lagt til klubbmerker i alle fall.


Er litt opphengt i dataspråket her og tenker på det som en gif-logo (tenker ikke på Sundsvall nå... hehe). Kall det gjerne et emblem, eller symbolet på stoltheten (i dette tilfellet bortelaget, selvfølgelig). Men det ble jo bra nå, 2mas, hehe...


Recon wrote:
pelun wrote:

Jeg hadde egentlig tenkt meg nedover for å hente Keiko, men det blir det dårlig med nå. Istedet blir det tur for å se den første tippeligakampen med ny trener.


Sånn skal det være. Meld dere på turen! 600,- spenn.
går via Oslo også. Jeg kan være behjelpelig med å guide folk til nærmeste butikk som selger dahls, uanset vhor i Oslo!

Kjører selv nedover, så får jeg med meg en eller to fester i tillegg... Wink

pshyconaut wrote:

Er kanskje litt off topic nå, men hvilken butikk nærmest Torshov har Dahls??

Skal innom noen i Schweigaardsgate. Synes å huske at de hadde en Bunnpris med Dahl's der....
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.08.2005 10:40    Post subject: Reply with quote

Bunnpris Schweigaard SCHWEIGAARDS GATE 92
Kun boks.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2005 11:45    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Bunnpris Schweigaard SCHWEIGAARDS GATE 92
Kun boks.

Hehe! My man! Du har f*** mæ tråla hele Oslo etter ordentlig øl. Jaja, da får jeg fylle opp bila med Dahls i Trondheim, så jeg får sjenka kompisen min i Kristiansand med mjød fra Nidaros. Skål for det blide sørlan' og for "kun" 6 poeng igjen opp til sikker plass...
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.08.2005 11:50    Post subject: Reply with quote

Du kan få 20 sjapper i Oslo av meg som har bjørnunger da, om det er det du trenger.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2005 13:00    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor RBK-supporterene/Kjernen møtes i Kristiansand?
Og da tenker jeg ikke på stadion... Smile

Hilsen øltørst...
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 11.08.2005 13:14    Post subject: Reply with quote

Sjekk på tursidene på kjernen.com om det fins noe info der, eller spør i tråden om kr.sand på forumet der.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 11.08.2005 13:31    Post subject: Reply with quote

Interresant i denne kampem blir hvem som får den hengende spissrollen/offensive midtbanerollen.

Starts voldsomme trykk i lufta burde kanskje vert ett argument for F.Johnsen men han vil jo aldri i livet rekke bak tidsnok siden de fleste av Starts angrep kommer kjapt med langpasning/direkte på ving...

Johnsen/Doffen - hvem vinner ballen tror dere ?

Håper Eguren får prøve seg og ovebevise med to nydelige målgivende stikkere til Helstad så er vi kvitt Johnsen for en stund...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 11.08.2005 13:33    Post subject: Reply with quote

seier i kr.sand vil vel også være å forære gullet til VIF....
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2005 13:38    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Sjekk på tursidene på kjernen.com om det fins noe info der, eller spør i tråden om kr.sand på forumet der.
Fant ikke noe info om ølhøl under turer, og klarte ikke å registrere meg på forumet heller ( ikke brukerfeil Wink ), så konsentrerer meg om dette forumet i stedet. Gidder du eller andre å prøve å hjelpe meg? Hørtes ut som en øltørst selv Recon, siden du hadde stålpeiling på alle Dahlsutsalgene i Oslo... Beer
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 11.08.2005 13:41    Post subject: Reply with quote

Var ikke uavgjort fra Lyn å forære gullet til VIF. Men så var det det at VIF må vinne (mot f.eks. Tromsø) for å tette luka til Start.
Dessuten, både Start og VIF har igjen oss. Slår vi den ene kan vi vel slå den andre.
Vi har jo også igjen Viking, så da forærer vi evt. gullet til LSK da.
Jeg heller har ikke noe særlig lyst til å se Hulsker og Berre med gullmedalje, men det er uaktuelt å gå rundt å håpe at RBK taper av den grunn.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 11.08.2005 13:46    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Interresant i denne kampem blir hvem som får den hengende spissrollen/offensive midtbanerollen.

Starts voldsomme trykk i lufta burde kanskje vert ett argument for F.Johnsen men han vil jo aldri i livet rekke bak tidsnok siden de fleste av Starts angrep kommer kjapt med langpasning/direkte på ving...

Johnsen/Doffen - hvem vinner ballen tror dere ?

Håper Eguren får prøve seg og ovebevise med to nydelige målgivende stikkere til Helstad så er vi kvitt Johnsen for en stund...


Liker deg jeg! Very Happy

Forøvrig, Starts trykk i lufta syns jeg ikke er et argument for Frode. Dette argumentet ble brukt for en tid siden mot et annet lag (husker ikke hvem i farta). Frode spilte, og ble ydmyka i lufta hele kampen.
Vet vi at Start er tøffe i lufta, bruk heller en kjapp jævel som kan stikke under de. Vi velger ikke spiss utifra hva han skal bidra med defensivt i RBK!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb