English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir den tøffeste konkurrenten?
FK Bodø/Glimt
6%
 6%  [ 4 ]
SK Brann
28%
 28%  [ 18 ]
Fredrikstad FK
0%
 0%  [ 0 ]
Hamarkameratene IL
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm SK
9%
 9%  [ 6 ]
FC Lyn Oslo
1%
 1%  [ 1 ]
Molde FK
0%
 0%  [ 0 ]
Stabæk IF
6%
 6%  [ 4 ]
Strømsgodset IF
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø IL
4%
 4%  [ 3 ]
Viking FK
40%
 40%  [ 26 ]
VÃ¥lerengens IF
3%
 3%  [ 2 ]
Aalesunds FK
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 64

Author Message
michael collins
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 1526

PostPosted: 16.09.2008 23:14    Post subject: Reply with quote

Resultatene i de to siste kampene kan gi grunn til å tvile på om TILs form er like god som i sommer: Uavgjort mot Lyn (B) og Glimt (H). Fra og med RBK-kampen på Alfheim (4-0) har TIL følgende resultatrekke: HamKam-Tromsø (0-1), Fredrikstad-Tromsø (2-0), Tromsø-Aalesund (1-0), Lyn-Tromsø (3-3), Tromsø-Glimt (0-0). Mot de to bunnlagene HamKam og Aalesund vant vi. Mot de tre lagene nærmest bak oss på tabellen tok vi bare to poeng, men alle disse kampene inneholdt spesielle episoder. Mot FFK fikk vi et utrolig strengt dømt straffespark mot oss (men tapte for øvrig fortjent), mot Lyn fikk vi utvist en av våre faste midtstoppere etter fem minutter (også utrolig strengt idømt), mot Glimt fikk vi en alvorlig skade på den andre midtstopperen etter 10 minutter.

Før vi møter Stabæk hjemme i siste runde skal vi i tur og orden møte Strømsgodset (B), Lillestrøm (H), Viking (B), Molde (H) og Brann (B). Disse lagene ligger i skrivende stund på henholdsvis niende, tolvte, sjuende, ellevte og åttende plass på tabellen; alle bør altså være klart svakere enn de tre lagene vi har avgitt poeng mot siden 3. august.

Stabæk skal i tur og orden møte Viking (B), Molde (H), HamKam (H), Brann (B), Vålerenga (H) og Tromsø (B). Fredrikstad skal møte Glimt (B), Strømsgodset (H), Lillestrøm (B), Viking (H), Molde (B) og Lyn (H). Glimt skal møte FFK (H), HamKam (B), Vålerenga (H), Aalesund (B), Strømsgodset (H) og Rosenborg (B). Lyn skal møte Molde (H), Brann (B), RBK (H), HamKam (B), Aafk (H) og Fredrikstad (B). Rosenborg skal møte HamKam (H), Aalesund (B), Lyn (B), Strømsgodset (H), Lillestrøm (B) og Glimt (H).

Hvem har det letteste programmet av de seks lagene øverst på tabellen? Vi skal møte ett av de andre topplagene (Stabæk hjemme); Stabæk skal møte ett (Tromsø borte); FFK skal møte to (Glimt borte og Lyn hjemme); Glimt skal møte to (FFK hjemme og RBK borte); Lyn skal møte to (RBK hjemme og FFF borte); Rosenborg skal møte to (Lyn borte og Glimt hjemme).

Det kan se ut for at vi og Stabæk har det letteste programmet, vi skal spille mot hverandre, men ikke møte noen av de andre topplagene. Men TIL har to fordeler: 1) Vi har hjemmekamp; 2) kampen skal spilles 2. november...

For å glede Henning, som stadig beskylder meg for å være etterpåklok: Her er mitt tips for sluttrangeringen i Tippeligaen for de seks lagene som i dag ligger først på tabellen. 1) Stabæk 2) Tromsø; 3) Lyn 4) Fredrikstad 5) Rosenborg 6) Bodø/Glimt. Jeg tar høyde for at det kan komme lag bakfra og blande seg inn i rekkefølgen 4-6.

Så utfordrer jeg Henning og eventuelt andre til å legge inn tilsvarende tips!
_________________
DIXI
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 17.09.2008 09:05    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke beskyldt deg for å være etterpåklok, jeg har beskyldt deg for å komme med påstander ("jeg sa ditt og datt for x måneder siden", "dere mener ditt og datt") som du ikke kan gi belegg for.

Jeg er en elendig tipper og gidder ikke legge ned så mye arbeid som du har gjort. Ditt tips ser helt greit ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 27.09.2008 20:11    Post subject: Reply with quote

TIL-LSK 0-1
Og for første (og forhåpentligvis siste) gang i mitt liv håper jeg på LSK-seier.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 27.09.2008 20:35    Post subject: Reply with quote

Personlig håper jeg de vinner neste kamp også. Hvis dette står seg og vi vinner i morgen er det bare 4 poeng til 2.plass. Og hvis FFK roter litt i helga og LSK slår dem neste gang så er vi kanskje på medaljeplass med 3 kamper igjen.

Uansett om det er Molde eller LSK det gjelder. Når et lag bak oss på tabellen spiller mot et foran oss håper jeg alltid de vinner. Håper snart vi er tilbake på topp så jeg kan ha "favoritter" til nedrykk som kan tape hver helg også Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2008 16:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror både RBK og Glimt kommer på 47 poeng, men RBK går foran på målforskjell. Tromsø ender på 46, mens Fredrikstad får 42/43.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 29.09.2008 12:28    Post subject: Reply with quote

Har fått gleden av å bli sitert i danske Tipsbladet i forbindelse med en sak om Tippeligaen:

http://www.tipsbladet.dk/...gt-i-norge
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 29.09.2008 12:34    Post subject: Reply with quote

Overraska over at du ikke fikk inn noen ord om Berisha.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorreth
Rutinert


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 559

PostPosted: 29.09.2008 18:43    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Alle klubber kan beholde deres bedste spillere, og når alle kan se, at de kan kæmpe med i toppen, holder de på spillerne. Det er meget svært at få transfers til at foregå mellem de norske klubber og giver en dårlig udvikling. Spillerne har brug for miljøskifter ind imellem og at tage et par trin op ad stigen på vej mod en topklub i Europa er egentlig sundt. Klubber som Bodø/Glimt, Tromsø, osv. burde udvikle spillere og så lade dem gå til Brann, Rosenborg og Vålerenga, som burde være så meget bedre, at det ville udvikle dem før de gik videre til udlandet. Men nu bliver spillerne i de mindre klubber for længe, mange af dem udvikler sig kun lidt og kun enkelte havner i udlandet.

Eeeeh.
Det høres jo ut som at vi, Glimt (og Tromsø i tre parentes) er Norges svar på Brasil, noe vi ikke er, men jeg tar gjerne imot mange penger for talentene våre....

... Litt provoserende.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 04.10.2008 22:04    Post subject: Reply with quote

Tror det var en tråd her en gang som het spesielle hendelser, men finner den ikke igjen.

Men i hvert fall - da Stabæk sikret gullet i kveld gjorde Ham-Kam et trippelbytte. Jeg kunne ikke huske sist jeg hadde sett det på dette nivået. Som om ikke det var nok, så gjorde også Stabæk et trippelbytte etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 04.10.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Jeg husker ett, som 2mas og jeg har brukt i quizboka vår: De tre spillerne som ble byttet inn, samtidig, på overtid i omkampen i cupfinalen 1995, slik at alle tre ble cupmestere.

Ingen grunn til å røpe svaret (kjøp boka! Cool), men det har blitt spekulert i at Eggens valg om å bytte inn de tre ungguttene kan ha sammenheng med anger for et bytte han ikke gjorde i cupfinalen 1971.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 04.10.2008 23:46    Post subject: Reply with quote

Ja, stakkars Øystein Wormdal (14 år uten pokal).

Spesielle hendelser-tråden
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 05.10.2008 00:01    Post subject: Reply with quote

Supert! Takker. Man blir ikke profet i eget land. Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 05.10.2008 19:02    Post subject: Reply with quote

Fankens Fredrikstad som leder borte mot LSK. Skal det bli medaljer, tror jeg dette kan bli en nøkkelrunde, med i utgangspunktet vanskelige bortekamper for FFK og TIL. Selvsagt tre runder til å gjøre det på, men det hadde vært deilig å ligge ett poeng bak sølvet etter denne runden.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 05.10.2008 19:17    Post subject: Reply with quote

Jada Aalesund =D Er litt glad i de oransje askeladdene!
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 05.10.2008 19:19    Post subject: Reply with quote

Og nå har Aafk gått opp i ledelsen mot Godset. Glimt-seier nå, så blir det nerver for alvor i VIF. Laget har ikke bare enkle kamper igjen, og et nedrykk etter tap i kvallik mot Sogndal (deja vu) skulle jeg likt særdeles godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Saparius
Rutinert


Joined: 20 Dec 2007
Posts: 529
Location: Hjemme

PostPosted: 05.10.2008 19:28    Post subject: Reply with quote

Med VIF i Adeccoligaen så hadde det sett ut som alle norske supportere hadde gått rundt og knaska lykkepiller(Med untak av VIF supportere selvfølgelig)
_________________
-- Høh, pitabraud, hørt slikt!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 05.10.2008 19:29    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm har skåret!! Nå er det bare 2 mål til!
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 05.10.2008 19:31    Post subject: Reply with quote

VIFs harmeeth sing har fått rødt kort i kampen mot bodø/glimt. Stakkars Vålerenga nå!

Last edited by Flaav on 05.10.2008 19:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 05.10.2008 19:31    Post subject: Reply with quote

Et mål til lever jeg også fint med, tror uansett at vi må finne alle være 4 kamper for å ta medalje. Nå begynner Viking også å se farlige ut...
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 05.10.2008 19:36    Post subject: Reply with quote

Nja, jeg tror ikke RBK trenger 47 poeng for å kapre bronsen. Verken TIL eller FFK har vist fryktinngytende form i det siste. Viking er i form, men vi er et bedre lag. FFK møter forøvrig Viking i neste runde.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 05.10.2008 19:38    Post subject: Reply with quote

Der kom dritten...B/G mål..
Back to top
View user's profile Send private message
Saparius
Rutinert


Joined: 20 Dec 2007
Posts: 529
Location: Hjemme

PostPosted: 05.10.2008 19:38    Post subject: Reply with quote

Glimt mål

EDIT: Var for treig der.
_________________
-- Høh, pitabraud, hørt slikt!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 05.10.2008 19:40    Post subject: Reply with quote

Saparius: GLIMT! JA! Razz

SÃ¥ plustelig: Glimt...

Bestem deg Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 05.10.2008 19:40    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke se at et Glimt mål er dritt. Vi tar dem i siste kamp hjemme, og har vi ikke passert dem før, så gjør vi det da.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 05.10.2008 19:42    Post subject: Reply with quote

Du klarer ikke det nei? Synes det er bra å være sikker på å passere dem, vi er ikke garrantert å slå alle laga ut sesongen nå, er vi vel?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb