English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK2 - Ranheim
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 24.03.2009 21:45    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Dem som presterer best skal spille


Nettopp! Og det er Iversen, så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 24.03.2009 21:45    Post subject: Reply with quote

Hvorfor herske det ikke tvil om det? Hamrèn var svært unlatende med å si at det var forholdene eller om han hadde vraket Iversen og unlot hele spørsmålet på en elegant måte. Jeg tror at Prica har en meget stor stjerne i Hamrèn sin bok og Brann kampen er først om 14 dager og mye kan skje i mellomtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 24.03.2009 21:47    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er vel en av det få gangene jeg har fått beskjed om at jeg er for kritisk vanligvis er det "lykkepiller" jeg går på. Jeg får vel stort sett beskjed om det når jeg kritiserer populære spillere/personer som Skjelbred, Iversen og Hamrèn, mens lykkepillene kommer frem når jeg våger å backe opp spillere som Stoor, Jarstein, Annan, Miller, Pelu og Konan når dem blir heftig kritisert her inne.


Ja, du har tydeligvis påtatt deg ansvaret for å være forumets Robin Hood.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 24.03.2009 21:54    Post subject: Reply with quote

Lykkepillen er det vel du som har dratt frem, men syntes du virkelig at Iversen var fantastisk mot Vålerenga? Jeg syntes han var bra ,men har fremdeles mye å gå på og et klippekort er det siste han trenger. Presterer han så godt som vi vet han kan så kommer han til å spille majoritetene av kampene. Hvis du ser litt bak i Iversen tråden så kan du se at jeg også har gitt han skryt tidligere der for sin fotballinteligens og at han har et stort potensial til å være en nøkkelspiller for oss. Jeg vil ikke kalle meg noen Robin Hood ,men jeg reagerer når folk kommer med det som ofte er veldig enkle og forhastede konklusjoner som de ofte må svelge på et senere tidspunkt. Jeg er heller ikke alene om å være kritisk til f.eks Skjelbred eller Iversen og jeg var heller ikke alene om å kritisere og frykte at Hamrèn skal begynne å leke med en dårlige balansert 4-4-2 formasjon hvor vi mangler det rette spillertypene.

Last edited by Keenoir on 24.03.2009 21:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 24.03.2009 21:56    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er vel en av det få gangene jeg har fått beskjed om at jeg er for kritisk vanligvis er det "lykkepiller" jeg går på. Jeg får vel stort sett beskjed om det når jeg kritiserer populære spillere/personer som Skjelbred, Iversen og Hamrèn, mens lykkepillene kommer frem når jeg våger å backe opp spillere som Stoor, Jarstein, Annan, Miller, Pelu og Konan når dem blir heftig kritisert her inne. Jeg har allerede klargjort for at formasjonen i henhold til min mening var den viktigeste grunnen til at vi kollapset i forsvar igår, men det hjelpte ikke at vi fikk inn en spiss som knapt beveget seg slo dårlige passninger og hadde mange ballmisser i risikable soner. Det hjelpte jo selvsagt heller ikke at makkeren Prica på det samme tidspunktet var akkurat like dårlig.

Jeg forstår bare ikke hvorfor alle synes det er så selvsagt at Iversen skal være et soleklart førstevalg. Personlig vil jeg se mer av alle tre før jeg ville konkludert med hvem som er best. Det synspunktet håper jeg Hamrèn også vil ha og det er en uting at enkelte skal ha kortere vei inn på laget på grunn av status, alder, lønn, osv. Dem som presterer best skal spille og det systemet som virker best skal brukes selvom det betyr at en må benke såkalte stjerner.


Jag börjar bli trött på din negativa kampanj mot Iversen som börjar nå episka dimensioner och snart kan jämföras med Senadors negativa kampanj mot Brakka och TomHs mot Lago. Du har väl snart skrivit 20 negativa inlägg om Iversens fjuttiga inhopp på skridskobanan i går. Det är min bestämda uppfattning att du inte kan förhålla dig ojektivt till Iversens insats på fotbollsplanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 24.03.2009 21:58    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Fullstendig enig i at han er en av Rosenborg sine mest fotballsmarte spillere. Gjør neste alltid fornuftige valg med ballen i beina. Når det nå ser ut som han endelig har blitt seriøs i treningsarbeidet. Da begynner jeg virkelig å få tro på at Hamrèn skal klare å ta ut det beste fra Iversen og da har vi tippeligaens beste spiss.

Quote:
Hva som skjer om to-tre år én ting: Da Adresseavisen snakket med spissen i går var han langt mer opptatt av den aller nærmeste fremtiden. Etter kneoperasjonen før jul, hvor Iversen fikk fjernet noe smårusk han hadde slitt med i tre måneder, nærmer han seg mer og mer å kunne trene med ball igjen.

– Jeg hÃ¥per at det kan skje i løpet av uka. NÃ¥ har jeg jobbet hardt i tre-fire uker for Ã¥ komme i godt fysisk slag, sÃ¥ det blir bra Ã¥ fÃ¥ begynne med ball, sier han.

– Steffen har vært veldig dedikert den siste tiden. Han søker informasjon av oss, og har trent mer enn det vi har tillagt ham, skryter medisinsk koordinator Haakon Schwabe.

– Mange har tidligere sperret opp øynene nÃ¥r man har sett deg drive frivillig løpstrening uten en ball i beina. Har du tatt deg pÃ¥ tak, Steffen?

– Hehe. Man blir jo eldre, og da mÃ¥ man tenke pÃ¥ kroppen. Samtidig har vi et veldig godt støtteapparat som jeg kan snakke med om ulike løsninger. Det fungerer bra, sier han.



Ønsker å avslutte karrieren i RBK


Keenoir wrote:
Det er ikke nødvendigvis gode holdninger enn ser etter i en kaptein. Iversen er en leder og spillerene vil høre på han og det er viktig. En kan også håpe at det nye ansvaret som er gitt til Iversen skal gjøre at han skjerper seg.


Dette bare på det 2 - 3 siste sidene på Iversen sin tråd så det stemmer ikke at jeg har hatt noen hatkampanje mot Iversen. Jeg blir heller angrepet for at jeg ikke vil gi Iversen klippekort etter en god/brukbar kamp mot Vålerenga og gjerne vil se mer av Prica og Zahora før jeg vil dele ut det klippekortet og for den slags skyld se mer av Iversen for å se prestasjonene er varige. Jeg har det to siste sesongene i minne og det har ikke vært spesielt bra over store deler av sesongen og derfor har han mye å bevise. At potensialet er skyhøyt er det vel ingen som betviler og tegnene er gode for at Iversen kan få sin beste sesong side 2006.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 24.03.2009 22:08    Post subject: Reply with quote

Jag har läst åtminstone ett 50-tal negativa inlägg från dig om Iversen, och snart ett 20-tal sedan matchen i går. Det citerade inlägget har jag missat och måste vara undantaget som bekräftar regeln. Igår slaktade du Hamrén för att Iversen byttes in för den för dagen svaga Olsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 24.03.2009 22:16    Post subject: Reply with quote

Jeg slaktet Hamerèn for det taktiske grepet om å legge om til 4-4-2 uten å ha passende spilletyper på banen til å utføre det på en god måte. Jeg hadde faktisk syntes det var langt mer fornuftig å plassere Iversen/Prica direkte i Olsen sin rolle og beholdt laget sin fasong. Hvis planen vår er å spille 4-4-2 med flat midtbane så er det noe alvorlig galt med sammensetningen av stallen vår siden den ikke består av en eneste anstendig kantspiller. Diamant kan virke fordi vi har gode indreløpere, offensive sidebacker, flere gode anker og offensive midtbanespillere og en god del gode spisser.

f.eks slik



Jarstein

Lustig Lago Demidov Dorsin

Annan

Skjelbred Tettey

Sapara

Iversen Zahora



I en slik formasjon vil en ikke ha en passende rolle til Olsen som vil bli offret for en ekstra spiss. Formasjonen vi spiller med idag er 4-2-3-1 at det bør være mulig å plassere f.eks Zahora på en av kantene og få frem styrkene hans fremdeles. Jeg tror også det er mulig å bruke Iversen/Prica i en kantrolle, men det er viktig at backen følger opp bakifra og at motsatt ving holder bredden sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 24.03.2009 22:27    Post subject: Reply with quote

Jag menar att leder man 4-0 så kan man göra vissa experiment. Och det var intressanta att se Iversen/Prica tillsammans på topp och det var bra att ge Iversen matchträning samt att Iversen var bra att på def. och off. dödboll på slutet.. Nu kan de efterkloka konstatera att Tromsö gjorde två mål efter dåligt ingripande av Prica alternativt holding av Koppinen och ett offsidemål. Ingen av målen kan sägas ha något med Iversens inhopp el formationsändringen att göra.
Back to top
View user's profile Send private message
kkakk
Rutinert


Joined: 30 Jan 2009
Posts: 725
Location: Trondheim

PostPosted: 24.03.2009 22:31    Post subject: Reply with quote

Noen som har sett oppsummeringen? Litt morro å høre hamren sitte å snakke i bakgrunnen Wink

Forøvrig meget fint mål av zahora, sikkelig goalgetter mål
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 24.03.2009 22:34    Post subject: Reply with quote

Nei ,men det var tydelig at vi slet med balansen når vi byttet formasjon og heldigvis så reagerte Hamrèn hurtig og rettet det opp. Det hadde vært langt mer spennde å se Prica - Iversen partnerskapet i et balansert lag med ordentlig kantspillere eller i en diamantformasjon. Vi har desutten prøvd med Tettey, Skjelbred og Sapara som kantspillere i flat firer før og det fungerte ikke spesielt godt sist. Vi hadde tross alt enda et bytte igjen hvorfor ikke prøvd f.eks Helland på venstrevingen? Som forøvrig virker til å være en ekstremt spennde spiller som snart bør få lov til å prøve seg i tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 24.03.2009 22:35    Post subject: Reply with quote

Herlig at Zahora markerer seg, vil se han mot Brann nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 24.03.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

Han starter nok på benken. Ingen av de andre som har spilt seg ut av laget akkurat.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 24.03.2009 23:32    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med det, hadde vært artig om han fikk en halvtime dog.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 25.03.2009 17:09    Post subject: Reply with quote

Siden når drev keenoir noen negativ kampanje mot noen?? Aldri som jeg har sett i løpet av mine 6 mnd her ihvertfall...

Desverre nekter mitt dårlige nett meg å åpne videoer eller sider med store bilder, men det gleder meg at Zahora markerer seg. Blir nok minst ett inhopp på ham mot brann
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb