English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 180, 181, 182  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 17.03.2009 21:15    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Traore er å rekne som lokalspiller til sommeren og kan også bekle venstreback plassen.
Først etter jul da kontraken ble inngått.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bartmainj
Senior


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 175
Location: Haugesund

PostPosted: 17.03.2009 21:25    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Når Winsnes og Johnsen kan fullføre legestudie i mens dem spiller på topp så bør det absolutt være mulig å fullføre VGS med litt velvilje fra studieplassen uten at det trenger å gå utover den sportslige utviklingen.


Ja, det levner lite tvil om det, men det kommer jo litt an på hva Pål selv mener er fornuftig og passende. Han var jo ikke med til Barcelona pga prioritering av skole om jeg husker rett?
Kanskje litt off-topic nå?
_________________
"TrønderShop" - Tøffe T-skjorter o.l. med trønderske motiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 17.03.2009 21:40    Post subject: Reply with quote

Han var med till Barcelona men inte till La Manga pga av skolan och en kommande vistelse på La Manga med G19.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 18.03.2009 19:15    Post subject: Reply with quote

Kopierer mitt eget inlegg fra Mikke-tråden

kris0stby wrote:
Keenoir wrote:
Hvem er svenskenes back på u-21 laget?


Det er igrunnen en fin tradisjon vi bygger oss Very Happy

Om man får nok penger er hvemsomhelst til salgs, selv Hamrén. Hva prisen bør være for Dorsin skal jeg ikke gå så direkte inn på, men han er for meg en bedre spiller enn Stoor, og burde prises deretter. Seriens beste back ten tvil. Er solid defensivt og meget dyktig offensivt, om enn med litt mindre vilje til inlegg med årene.
Personlig er jeg enig med dere som skulle sett ham her resten av karriæren. Virker som han trives og har slått seg til ro, og jeg ville ihvertfall ha roa med ham på laget.
Eventelle erstattere burde man vel holde et øye etter, og det skal kunne være mulig om Lustig fortsetter den gode lærekurven han har hatt defensivt. 1 spiller i bakerste ledd av gangen bør kunne høres bra ut. Enn så lenge er Lustig den, men om han begynner å dominere er ikke Flo noen dårlig løsning


Nå er det jo også snakk om midtbanespillere, iogmed at kvartetten Ciljan, Tettey, Sapara og Annan er sportveis salgsobjekter. Vil gjerne se vi selger så få som mulig av gangen, men alle vil nok være forsvunnet innen 2-3 år.
Mulige erstattere jeg kommer på i farten: Kleiven, B.H.Riise, Hauger... Anyone else?

Heldigvis er vel Albert god nok innen da
Back to top
View user's profile Send private message
zicoz
Junior


Joined: 22 Mar 2009
Posts: 49

PostPosted: 22.03.2009 18:51    Post subject: Reply with quote

Moldes Thioune kan være en meget god erstatning om vi selger Marek eller PCS. Har rett og slett vert brilljant mot BG sålangt. Men om vi tenker på kvotesystemet så er kan kanskje bare en erstatning for Marek.
Back to top
View user's profile Send private message
kkakk
Rutinert


Joined: 30 Jan 2009
Posts: 725
Location: Trondheim

PostPosted: 22.03.2009 19:17    Post subject: Reply with quote

For de som ville hente Oliver Occean må bare se første omgang av LSK - Viking kampen..
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 22.03.2009 19:22    Post subject: Reply with quote

Synes skuddteknikken hans er prima vare Smile
Back to top
View user's profile Send private message
kkakk
Rutinert


Joined: 30 Jan 2009
Posts: 725
Location: Trondheim

PostPosted: 22.03.2009 19:25    Post subject: Reply with quote

Helt fantastisk at det går ann å bomme med 16 meter alene med keeper! var ikke langt unna å bli innkast
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 27.03.2009 10:24    Post subject: Reply with quote

Både Start og Odd har store problemer økonomisk nå, noe jeg synes vi burde utnyttet i sommer. Mister vi noen på midten så kan kanskje Kleven og Lekven være aktuelle? Usikker på navna, men mener det var rett Smile
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 27.03.2009 10:29    Post subject: Reply with quote

Apropos Odd; Fredrik Gulsvik har jo lenge vært betrangtet som et solid talent. Den største styrken hans er kanskje skuddfoten hans. Noen som har følgt med han, og vet hvor god han er nå? Evt Olsen-type som erstatter for skjelbred på høyre?
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 27.03.2009 10:31    Post subject: Reply with quote

Blir oppgitt av navnene dere kommer med, Gulsvik er vel ikke fast hos Odd engang.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 27.03.2009 10:33    Post subject: Reply with quote

Mulig det, følger ikke allverden med Odd. Men han VAR hvertfall god engang Smile
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.03.2009 10:38    Post subject: Reply with quote

Det vil jeg ikke si. Det var heller altfor mange som mente han ville bli god.
Back to top
View user's profile Send private message
Brandy
Proff


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 335

PostPosted: 27.03.2009 10:51    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke være fast på andre lag for at vi skal kjøpe dem. Azar Karadas var vel heller ikke fast på Brann da han ble kjøpt, og det var et gullkjøp, selv om han dessverre stagnerte.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 27.03.2009 10:53    Post subject: Reply with quote

Noen ganger virker det som om noen bare kjeder seg og kaster ut vilt tilfeldige TL navn i denne tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 27.03.2009 11:08    Post subject: Reply with quote

Det er jo lov ha det litt morro med å spekulære litt i hvilke spillere som kunne gjort en god jobb for Rosenborg. Når det gjelder det nevnte kandidatene så er ikke Kleiven noe dårlig tips da han er litt samme spillertypen som Skjelbred og kan da komme inn som en eventuell erstatter. Lekven er vel egentlig en indreløpertype noe som vi egentlig ikke trenger da vi spiller uten indreløpere. Gulsvik har nok nok med å spille seg inn på Odd. Stopperplassen som er der vi har et potensial for å forsterke så er Odd og Start dårlig forspent og ingen av deres alternativer hadde vært i nærheten av vår førsteellver.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.03.2009 11:17    Post subject: Reply with quote

Gulsvik har jeg aldri sett det helt store i, annet enn en bra skuddfot.

Slik er det i mediene Norge - er man unggutt og smeller ballen i krysset på frispark et par ganger, er man kommende stjerne.

Fagermo har valgt å ikke bruke Gulsvik fast i år, fordi han "ikke har hatt den utviklinga man håpet på i vinter". Når han sliter med fast plass på Odd, er han ikke god nok til å en gang være inbytter hos oss.

Glem Gulsvik. Jeg tipper han i beste fall blir en brukbar TL-spiller.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 27.03.2009 11:30    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Noen ganger virker det som om noen bare kjeder seg og kaster ut vilt tilfeldige TL navn i denne tråden.


I dette tilfellet regner jeg med det skyldes FM - der Gulsvik på siste versjon er helt latterlig god.

Ellers er jeg enig med deg. Jeg vrir og vrenger meg i irritrasjon over mange av de forslagene som kommer her. Skulle tro vi var Moss og ikke Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kkakk
Rutinert


Joined: 30 Jan 2009
Posts: 725
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2009 12:15    Post subject: Reply with quote

Finnes mye gull i TL i unge spillere. Noen av disse vil jo senere dominere TL, da kan jeg gjerne se at de gjør det i RBK i stede for i start f.eks. Derfor synes jeg Kleiven ikke er et så dumt alternativ
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.03.2009 12:30    Post subject: Reply with quote

Neida, Kleiven er ikke noe dumt alternativ, og det handler jo ikke om at alle unge spillere er for dårlige. Men å skulle kjøpe inn Gulsvik som erstatter for Skjelbred i sommer når han aldri har vært spesielt god engang, det blir å legge lista vel lavt.

Det samme kan vel sies om å anbefale spillere som har spilt 1 god kamp i Tippeligaen (Thioune). Ferske tilvekster i Tippeligaen bør vel i alle fall prestere godt i en 5-6 kamper før man begynner å snakke Rosenborg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.03.2009 12:31    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si jeg for min del har sett noen virkelig lovende unge i TL siden Forren, og han prøvde vi vel oss på.

Jeg kjenner ikke til all verden av unge rekrutter i det ganske land, men vi har faktisk mange lovende selv, og på mange plasser.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 27.03.2009 15:23    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
joko- wrote:
Noen ganger virker det som om noen bare kjeder seg og kaster ut vilt tilfeldige TL navn i denne tråden.


I dette tilfellet regner jeg med det skyldes FM - der Gulsvik på siste versjon er helt latterlig god.

Ellers er jeg enig med deg. Jeg vrir og vrenger meg i irritrasjon over mange av de forslagene som kommer her. Skulle tro vi var Moss og ikke Rosenborg.



Sier meg enig i den. Slutt med den fortreffelige talentspeidingen blant Odds innbytterbenk. Om vi absolutt skal prate juniorer så har vi like "lovende talenter" i egne rekker.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 27.03.2009 15:40    Post subject: Reply with quote

Det jeg håper RBK utvikler mest av selv er spisser fordi de er som oftest dyrest, og backer fordi det er veldig få gode backer.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 28.03.2009 12:43    Post subject: Reply with quote

Her er en interessant kar på litt sikt:

http://www.vg.no/sport/fo...tid=551981

Ingo viser imponerende ferdigheter i denne filmsnutten.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 28.03.2009 12:47    Post subject: Reply with quote

Skulle akkurat til å poste det samme. Virker veldig god han, og bare 15 år. Som det står så spilte han på g17-g19 da han var 14!! Spillte i Herenveen også. Han er islandsk og har nok da en ganske ydmyk holdning, og det liker vi:)

HÃ¥per han er interessert i RBK og at RBK snakker med han.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 180, 181, 182  Next
Page 111 of 182

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb