English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Solli
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 09.09.2005 10:38    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Til dere som maser om Sollis dårlige pasningskvalitet:
(Dessverre har jeg ikke vært i stand til å finne artikkelen igjen, men den sto i VG eller Dagbladet i løpet av de siste 5-6 dagene)

Et (internasjonalt) kjent selskap som driver med spilleranalyser (på vegne av UEFA?) har analysert seg frem til treffprosent (og feilprosent) på pasningene til samtlige spillere som spilte i CL i fjor.

Det viste seg også at det var flere kjente og "gode" spillere, med langt høyere popularitet enn Solli, som hadde lavere treffprosent. Solli lå forøvrig over snittet...

Dette innlegget er kun ment som et innlegg på Sollis pasningskvalitet - ikke andre kvaliteter. Resultatene bekrefter ellers det jeg hele tiden har ment - at Sollis pasningskvalitet slett ikke er så dårlig som "alle" vil ha det til.

Dette sier ingenting om hvor bra pasningskvaltiet en spiller har, så lenge systemet ikke tar høyde for om pasningene går i lengderetningen eller blir dyttet til siden eller bakover.

Jeg vil tro at f.eks. Fredrik Winsnes fort kan få en større feilprosent enn Solli på en slik undersøkelse, men det er fordi han oftere prøver på vanskeligere og mer kreative pasninger. Jeg tar vel ikke mye feil hvis jeg sier at Winsnes har flere målgivende pasninger enn Solli.
Back to top
View user's profile Send private message
blubbin
Proff

PostPosted: 09.09.2005 12:30    Post subject: Reply with quote

Solli hadde 0 mål og 2 assists i fjor i ligaen, og til nå i år har han 0 mål og 1 assist, hvis vi ser bort fra målet/selvmålet mot Bodø/Glimt. Dette er rett og slett tragisk for en midtbanespiller i Rosenborg. Blir nok ikke noe bedre som back.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 09.09.2005 12:54    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
Solli hadde 0 mål og 2 assists i fjor i ligaen, og til nå i år har han 0 mål og 1 assist, hvis vi ser bort fra målet/selvmålet mot Bodø/Glimt. Dette er rett og slett tragisk for en midtbanespiller i Rosenborg. Blir nok ikke noe bedre som back.

Til sammenligning hadde f.eks. Fredrik Winsnes 3 mål og 8 assist i fjor.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2005 14:16    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Til sammenligning hadde f.eks. Fredrik Winsnes 3 mål og 8 assist i fjor.

Det sier faktisk en god del! Solli mangler den kreative kraften.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2005 14:18    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
TomH wrote:
Til dere som maser om Sollis dårlige pasningskvalitet:
(Dessverre har jeg ikke vært i stand til å finne artikkelen igjen, men den sto i VG eller Dagbladet i løpet av de siste 5-6 dagene)

Et (internasjonalt) kjent selskap som driver med spilleranalyser (på vegne av UEFA?) har analysert seg frem til treffprosent (og feilprosent) på pasningene til samtlige spillere som spilte i CL i fjor.

Det viste seg også at det var flere kjente og "gode" spillere, med langt høyere popularitet enn Solli, som hadde lavere treffprosent. Solli lå forøvrig over snittet...

Dette innlegget er kun ment som et innlegg på Sollis pasningskvalitet - ikke andre kvaliteter. Resultatene bekrefter ellers det jeg hele tiden har ment - at Sollis pasningskvalitet slett ikke er så dårlig som "alle" vil ha det til.

Dette sier ingenting om hvor bra pasningskvaltiet en spiller har, så lenge systemet ikke tar høyde for om pasningene går i lengderetningen eller blir dyttet til siden eller bakover.

Jeg vil tro at f.eks. Fredrik Winsnes fort kan få en større feilprosent enn Solli på en slik undersøkelse, men det er fordi han oftere prøver på vanskeligere og mer kreative pasninger. Jeg tar vel ikke mye feil hvis jeg sier at Winsnes har flere målgivende pasninger enn Solli.

Det sier heller ingenting om at Solli er den som taper ballen mest i farlige situasjoner.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

Begynder og like han Høgmo

- Jeg har en jobb å gjøre og det har han også. Dersom jeg mener at det er best for laget at han spiller på høyre back må Jan Gunnar innfinne seg med det, sier Høgmo til VG Nett

Blåser i Sollis ønsker

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
blubbin
Proff

PostPosted: 13.09.2005 14:50    Post subject: Reply with quote

På tide at Høgmo innser at det beste for laget er om Solli befinner seg på benken.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 14.09.2005 00:10    Post subject: Reply with quote

nå synes jeg vi skal gi solli en sesong til. tilogmed dorsin var dugelig god idag! HURRA! Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.09.2005 00:13    Post subject: Reply with quote

I den ene omgangen jeg fikk sett, så det ut som om dorsin hadde fått en rakett i rævva av høgmo. Han var jo supervillig på overlap jo!? Det har jeg savnet. God defensivt var han og.
Johnny W
Veteran

PostPosted: 14.09.2005 01:05    Post subject: Reply with quote

Syns Solli, som resten av laget, gjorde det veldig bra i dag. Men jeg syns ikke plassen hans er på vingen. Til det har han ikke bra nok teknikk eller akselerasjon. Sats på Braaten på høyrevingen, så kan Solli prøve å kjempe seg til en plass på midtbanen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.09.2005 23:53    Post subject: Reply with quote

Solli lar det ikke være noen tvil om at han ser på seg selv som midtbanespiller også i framtiden.

- Jeg ble hentet til Rosenborg som midtbanespiller, og jeg er i min fulle rett til å kreve å spille der. Så får treneren bestemme om jeg får er god nok til å spille der, eller om jeg må sitte på benken, sier 24-åringen.

Les mer: ...men jeg er jo midtbanespiller, for søren...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2005 11:01    Post subject: Reply with quote

Fremtidas Rosenborg skal bygges rundt Solli. Hvis han stabiliserer seg på nivået han hadde mot Olympiakos og Odd, så er det ikke noe problem for meg. Han har utvilsomt mye inne!

Tenk dere Solli, Braaten og Skjelbred på sitt beste samtidig. Det er litt av en trio, det!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.09.2005 11:11    Post subject: Reply with quote

- Jan Gunnar var stor. Han var rett og slett outstanding, sier Høgmo, og slår samtidig fast at det skal 24-åringen få fortsette å være - i favorittrollen sentralt.

- Vi har sett det på trening i det siste. Jan Gunnar har vært utrolig god i den rollen. Vi kommer til å bygge fremtidens Rosenborg rundt Jan Gunnar på midtbanen, sier Høgmo.

Les mer: Fremtidens midtbanesjef
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2005 12:18    Post subject: Reply with quote

Puhh......

Bringer tilbage dårlige minder om kommentarene som kom efter at Solli spillede en god kamp på den centrale midtbane. Vil se Solli præstere over tid før vi kalder ham den nye midtbanesjef.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 26.09.2005 12:33    Post subject: Reply with quote

nå har han nå hatt tre gode kamper over et kortere tidsrom (steaua, olymp, odd). jeg gleder meg til å se solli på onsdag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2005 12:39    Post subject: Reply with quote

Ja, Solli har vist glimt av sitt store potensiale i det siste. I går spilte vi med to defensive midtbanespillere. Jeg vet ikke om det har noen betydning for Solli? Han overbeviste jo ikke akkurat da han hadde den sentrale midtbanerollen alene. Er han best i tospann sentralt, kanskje?
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 26.09.2005 12:43    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Den spilleren som kom best ut i høyest treffprosent i CL (i farta har jeg også glemt navnet på ham) var en av de kjente italienske stjerneplaymakerne (playmaker på landslaget og klubblaget). Han hadde en treffprosent på snaut 82.

Andrea Pirlo tenker du nok på.

Har for øvrig alltid ment at kritikken mot Solli har vært i overkant kritisk. Det at Solli mister ballen ofte bør ikke nødvendigvis bety at det kun er hans feil. Det har mye med bevegelsen foran han å gjøre og det har vært kollektivet Rosenborg som har svikta i år. Ikke enkeltspillere, selv om det har vært jævlig å se Dorsin på banen i noen av kampene.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 26.09.2005 15:35    Post subject: Reply with quote

Får drømmerollen

Vet ikke helt om jeg føler meg trygg på solli der enda (mer trygg på ham som en av to bak, enn i 433), men syns egentlig høgmo kom med en grei begrunnelse.

- Jeg har sett at usikkerheten har tynget ham. Derfor har han fått beskjed om at hans plass er sentralt på midtbanen, og vi vil dyrke ham i den posisjonen. Jeg har ikke lagt noe personlig prestisje i dette og har ingen problemer med at denne avgjørelsen er motstridene i forhold til det jeg har sagt tidligere, sier Høgmo til VG Nett.

Han beskriver Sollis prestasjon i går som «outstanding». Helomvendingen skyldes ifølge Høgmo en totalvurdering der neste års assistenttrener Knut Tørem har vært inne i bildet.

- Jeg kjenner jo Jan Gunnar godt fra tiden med U21-landslaget. Han var meget god sentralt på midtbanen da vi møtte gode lag som Tyskland, Ukraina og Danmark. Nå har han fått beskjed om at han skal spille sentralt, og i går fikk vi svaret. Backprosjektet er lagt dødt, slår Høgmo fast.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 26.09.2005 15:57    Post subject: Reply with quote

Var rimelig skeptisk til det back-prosjektet så det er like greit at det nå er fastslått at han er midtbanespiller. Men det gjenstår å se om han er god nok.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2005 16:04    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er positivt at Høgmo er i stand til å gå tilbake på ting.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 26.09.2005 16:09    Post subject: Reply with quote

Hittil så har ikke Solli vert stabil nok på høyt nivå til å forsvare en såpass viktig rolle.

MEN, kanskje kan Høgmo forme Solli og plukke av han feilvalga og gjøre han bedre og mer aggresiv og smart som førsteforsvarer ?

Har ikke helt trua på Solli men har rimelig bra tru på Høgmo som spillerutvikler og da kan vel kanskje Solli bli voksen i løpet av vinteren ?
Veteran

PostPosted: 27.09.2005 22:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er glad det ser ut til at man her på forumet stadig viser at man har tro på Høgmo. Dette tror jeg vil smitte over på spillerne. Spillerne merker alltid fansens "tro". For meg er det overhodet ingen tvil om at Høgmo vil ha positiv innvirkning på samtlige spillere - også JGSolli (av de spillerne han ønsker å beholde i stallen - har forøvrig hørt noe nyss om at Høgmo ikke er helt fornøyd med FJohnsen som spiss)

Høgmo hadde VELDIG positiv innvirkning på spillerne i TIL, de hevet seg kolososalt i løpet av den tiden han var der...

(Her oppe i Tromsø er ingen av de jeg har jevnlig i kontakt med i tvil om at Høgmo var et bedre valg enn noen annen kandidat i Norge.)
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 08.10.2005 14:10    Post subject: Reply with quote

Moden ?
http://www.rbk.no/jangunnar/

..uten sammeheng forøvrig:

Sammenligner seg selv med "Silda" i adressa:

Quote:

-Hva skal jeg si? Christian er roligere med ball og kanskje mer pasningssikker enn Jan Gunnar Solli. Jeg har i stedet et steg som er mer utpreget, og jeg er nok en enda bedre duellspiller, sier Jan Gunnar Solli, som ønsker både Grindheim og Hæstad lykke til.

Er Solli virkelig en bedre duellspiller enn Grindheim ?
Rutinert

PostPosted: 08.10.2005 15:00    Post subject: Reply with quote

Det vet jeg ikke, men jeg synes Solli burde starte kampen i dag. Han har vist veldig god form i det siste. Det samme må jeg si om Storflor, pussig at han ikke kom med i troppen, i alle fall når Alex Valencia måtte forlate troppen.

Grindheim er vel kanskje mer stabil enn Solli? Hareide tenker sikkert på å ha en spiller som kan legge pasninger opp til Ivers, og det er vel Grindheim best på.
Back to top
blubbin
Proff

PostPosted: 09.10.2005 16:03    Post subject: Reply with quote

Hm..
Jeg ville nå gladelig godtatt en byttehandel mellom Grindheim og Solli, ville vært vi som måtte ha betalt et par mill i mellomlegg og ikke Vif i så fall for å si det sånn:P
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 83, 84, 85  Next
Page 7 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb