English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lyon
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2005 18:57    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro jeg kommer til å applaudere Carew. Han har aldri gjort meg noe vondt. Og at han velger utlandet fremfor Rosenborg har jeg vel egentlig forståelse for. Han var riktignok aldri en såkalt "rosenborger", det har han heller aldri vært. Men jeg ser ikke hvorfor man skal pipe mot en spiller som kanskje har den beste scoringsstatistikken etter Ivers.
Han spilte ikke mange kamper, og scoret ikke så mange mål, men 19 mål på 17 kamper i RBK-trøya, det er nok til at jeg applauderer.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 28.09.2005 20:31    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å mislike Carew. Jeg synes han har forandret seg litt som type også de siste årene. Der hvor jeg tidligere så for meg en litt klysete, brautende type, synes jeg nå å se en rolig, selvsikker, men samtidig ydmyk person. Kort sagt: han oppfører seg som en voksen mann, snarere enn en guttunge. Og så synes jeg han representerer norsk fotball på en glimrende måte. At han hjalp RBK til andre gruppespill i CL i sin tid er heller ikke å forakte.

Forøvrig tror jeg kampen kommer til å ende 1-1. Høres kanskje pessimistisk ut, men a) jeg blir overrasket om vi ikke får mål, og b) vi spiller som regel uavgjort mot antatt bedre motstandere hjemme i CL.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 28.09.2005 21:36    Post subject: Reply with quote

Pokker! 0-1 like før pause! RBK har hatt et par sjanser til mål, blant annet et skudd i stanga, men det er Lyon som har presset, gitt. Jeg synes spesielt Braaten og Skjelbred har gjort en veldig bra kamp så langt. Men jævlig surt at Lyon skulle få mål akkurat idet klokka passerte 45 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sticks
Junior


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 48
Location: Orkdal

PostPosted: 28.09.2005 21:44    Post subject: Reply with quote

Surt dette. Typisk. Men - vi kommer tilbake og scorer 3 etter pause.

Men nå - tilbake til kamp! Razz
_________________
RBK Rosenborg. Alltid! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.09.2005 22:11    Post subject: Reply with quote

vi kommer ikke på høyt nok nivå, men så lenge r mad sliter mot olympiakos er verden bra
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 28.09.2005 22:41    Post subject: Reply with quote

Jaja. 0-1 til full tid. Jeg er glad for å se at Braaten har begynt å jobbe i 90 minutter, fortsetter han med det blir han stor for RBK neste sesong. Jeg synes forøvrig hele laget jobbet bra i dag, og det var en helt ok kamp, selv om det ikke ble noe mål den riktige veien.

Jeg synes forøvrig det er like greit om Real Madrid vinner over Olympiakos. Jeg ser Lyon og Real som de klare favorittene til å ta de to øverste plassene i gruppa, og da må vi komme foran Olympiakos for å ta tredjeplassen. Slik sett unner jeg dem færrest mulig poeng. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.09.2005 22:42    Post subject: Reply with quote

arb. moralen synes jeg tross alt var bra, selv om det ble tap. Det er klart det var en vanskelig kamp mot et av europas mest fremgangsrike lag...

EDIT: TAF: Jeg ble nok litt for ivrig på andreplassen ja Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Candyman
Proff


Joined: 05 Jun 2005
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2005 22:45    Post subject: Reply with quote

Berg hadde en del utilgivelige feilpasninger, ellers er jeg fornøyd med innsatsen i det store og hele. Enkelt å se at dette laget slo Real Madrid 3-0, Diarra var sykt bra på hodet og ellers i duellene, og de to midtstopperne var også veldig bra. Rart at to Brazilianere kan være så gode i forsvar egentlig! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Brakka
Rutinert


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 829
Location: Hamar

PostPosted: 28.09.2005 22:51    Post subject: Reply with quote

Dette er et helt greit tap egentlig. Men det som irritérer meg i ettertid er situasjonen de fikk målet på, begynte med at de fikk et fryktelig billig frispark i god posisjon, og på den påfølgende corner fikk de målet.Mad
Det var en jevnspilt kamp med kanskje et ørlite Lyon-overtak. Men for all del, vi spiller jo mot europas beste lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.09.2005 22:53    Post subject: Reply with quote

Det som også irriterer meg er det i tillegg til det du sa, er at E.Johnsen kanskje burde holdt den ballen så Beto slapp å klarere Crying or Very sad , menmen
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 28.09.2005 23:01    Post subject: Reply with quote

Det som irriterer meg mest i ettertid er at Strand ikke rakk å få presset skuddet sitt ned på returen da ballen gikk i stanga. Ville blitt et av de peneste målene rbk har scoret i CL. Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.09.2005 23:12    Post subject: Reply with quote

... eller at den hadde gått direkte inn
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2005 23:12    Post subject: Reply with quote

Det er mye bra å hente med seg, men hvorfor i all verden blir vi så forbanna utrygge i pasningsspillet når det er CL og et av europas aller beste lag på motsatt halvdel, Ørjan? Du var suveren mot Odd, men i dag er du kanskje lagets dårligste. Skuffende.
Jan Gunnar løper ikke fullt så mye som mot Odd, og Vidar har altfor mange ballmist offensivt.
Jeg savnet de gode, gamle relasjonene med Ståle offensivt på venstresida.
Christer positiv da han kom inn. Alex må bare vente på ny sesong og nye sjanser.

Og Daniel Braaten vil bli gull verdt i tida fremover. Han jobber og sliter i 90 minutter, og har mye positivt å bidra med i dag. Men han klarer det ikke alene. Thorstein prøver, men ingen av ballene han får er presise, bortsett fra én, og den roter han bort selv.

Men jeg HATER å tape 1-0. Da vil jeg heller bli rundspilt og tape 2,3-0.

Det mest irriterende i dag er at Frode bælmer den skuddsjansen sin milevis over. Også fryktelig irriterende at Real Madrid vinner sin kamp. Trond har fått en katastrofestart på CL.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 28.09.2005 23:17    Post subject: Reply with quote

bare jeg som synes denne kampen var bedre enn Olympiakos kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 28.09.2005 23:17    Post subject: Reply with quote

Alt i alt ett greit tap. Kunne vel forsåvidt ikke forvente noe annet, selv om med litt tour så hadde vi fått med oss ett poeng fra denne. Synes alle spilte rimelig greit jeg. Dorsin har virkelig spilt seg opp iløpet av høsten!
Vidar synes jeg var en av de bedre idag.
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 28.09.2005 23:24    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Christer positiv da han kom inn.

Enig. Ble spesielt imponert over den pene lille detaljen i det nedtaket mot slutten. Viste stor ballkontroll, og varmet veldig i et rbk-hjerte.

joakleis wrote:
Det mest irriterende i dag er at Frode bælmer den skuddsjansen sin milevis over.

Enig igjen. Den burde ha gått inn. Egentlig savner jeg en spisstype i troppen som er stor og sterk og god i lufta, som FJ utvilsomt er, men som samtidig viser litt mer finesse og er mer venn med ballen. Azar Karadas ville kanskje ha fått bedre dreis på det skuddet? Bare spekulasjoner, selvfølgelig.

joakleis wrote:
Også fryktelig irriterende at Real Madrid vinner sin kamp. Trond har fått en katastrofestart på CL.

Her er jeg definitivt uenig. Jeg ser gjerne at Olympiakos taper så mange kamper som mulig, da har vi desto større sjans på å kapre tredjeplassen. Jeg unner Sollied all mulig suksess, men ikke mot oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 28.09.2005 23:35    Post subject: Reply with quote

Egentlig var det en bra kamp av RBK. Noen blir avslørt på manglende internasjonale ferdigheter, Ørjan Berg er helt klart på hell, teknikken og farten til Frode Johnsen blir for dårlig.. Helstad har heller ingen god dag, mangler litt fart.. Men de som var veldig bra var Per,Beto & Riseth.. Håper at Høgmo lar Alexsander Tetty ta over for Ørjan til neste år... For Ørjan bør gå til Bodø nå....... Å gi han 2 nye år var en tabbe...
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2005 23:43    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner faen ikke hvorfor Carew får så jævlig mye skryt etter denne kampen. Han var jo anonym i 87 minutter.
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 28.09.2005 23:44    Post subject: Reply with quote

Med litt tur kunne vi tatt ett poeng i denne kampen, men Lyon er nok dessverre hakket bedre enn oss. Dessverre mangler vi litt tempo i forflyttninga og presisjon i pasningsspillet for å hevde oss på dette nivået. Synes Braaten og Per var mest positive. Disse to kan dominere for oss neste sesong og har det som trengs for å hevde seg på internasjonalt nivå også.
Quote:
Men de som var veldig bra var Per,Beto & Riseth

Riseth var forsåvidt bra defensivt, men han er for dårlig med ballen. På dette nivået er du avhengig av å ha forsvarsspillere som kan starte angrep med mye større presisjon enn det Riseth klarer.
Back to top
View user's profile Send private message
tvins
Junior


Joined: 31 Jan 2005
Posts: 50
Location: Heimdal

PostPosted: 28.09.2005 23:47    Post subject: Reply with quote

Synes det var alt formye balltap idag. Det som iritere meg mest er at dommern bleste av kampen i en situasjon der RBK kom i stor fart mot mål og fort kunne ha laget en stor sjanse. Men dommern va jo dårlig. Synes også at stensaas skulle fått en ny sjanse idag, for dorsin hadde heller ikke dagen sin. Ellers ok, synes mye tyder på at gutta bynne å bli noe bedre trent. De holder jo alle sammen i 90 min Smile

Det er ennå 12 poeng igjen å dele ut å vi tar 6.
_________________
Ka sjer a?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2005 23:48    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Vi har slått et veldig godt lag i kveld. Vi vet at det er vanskelig å vinne her på Lerkendal. Det klarte vi i kveld, og det er vi stolte over, sa Gerard Houllier etter den knepne seieren på Lerkendal onsdag kveld.

_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 28.09.2005 23:53    Post subject: Reply with quote

er ikke negativ fordi vi kommer til å spille mye bedre når temperaturen er krøpet langt under minus på lerkendal. spiller vi bra blir det seks poeng hjemme. husk at lag tidligere har gått videre med sju(!) poeng. om vi også får til et mirakel på bortebane kan vi ta andreplassen. vi møtte muligens europas neste beste lag etter barcelona for tiden. vi spilte greit og tapte knapt. derfor føler jeg meg ikke så skuffet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 28.09.2005 23:54    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
Det som irriterer meg mest i ettertid er at Strand ikke rakk å få presset skuddet sitt ned på returen da ballen gikk i stanga. Ville blitt et av de peneste målene rbk har scoret i CL. Crying or Very sad


Hadde blitt offside, uansett. Ikke noe å tenke over. Ikke hør på hva Stokke og Eggen sa. Strand forstyrrer ved å prøve å nå den ballen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 28.09.2005 23:58    Post subject: Reply with quote

Latterlig kamp. DOmmern ødela store deler av 2. omgang. Herregud, Lyon spillerne filma jo konstant og dommern dømte frispark. mens når RBK ble takla så ble spillet bare blåst videre, uten noe fordel. Kjedelig kamp. Greit resultat også, men uavgjort hadde vel kasnkje vært bedre (det hadde det blitt dersom dommern hadde dømt straffe for handsen(?))
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 29.09.2005 00:14    Post subject: Reply with quote

Ingen hands. Traff kneet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb