English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeliga 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 45, 46, 47  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir nærmeste utfordrer til RBK?
SK Brann
1%
 1%  [ 2 ]
FK Haugesund
0%
 0%  [ 1 ]
Hønefoss BK
0%
 0%  [ 1 ]
Kongsvinger IL
1%
 1%  [ 2 ]
Lillestrøm SK
1%
 1%  [ 2 ]
Molde FK
13%
 13%  [ 14 ]
Odds BK
1%
 1%  [ 2 ]
Sandefjord Fb
0%
 0%  [ 0 ]
Stabæk IF
44%
 44%  [ 47 ]
IK Start
2%
 2%  [ 3 ]
Strømsgodset IF
1%
 1%  [ 2 ]
Tromsø IL
1%
 1%  [ 2 ]
Viking FK
19%
 19%  [ 20 ]
VÃ¥lerengens IF
5%
 5%  [ 6 ]
Aalesunds FK
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 105

Author Message
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 06.11.2009 19:58    Post subject: Reply with quote

Fantastisk!! Very Happy 2-0 til Særp..
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 06.11.2009 19:59    Post subject: Reply with quote

De har berget den. Det værste er at det ikke er så ufortjent at Særp vinner heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.11.2009 20:04    Post subject: Reply with quote

Ikke akkurat imponerende jobb av Nordlie. FFK-spillerne i ubalanse etter 15.min og spiller elendig fotball resten av kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.11.2009 20:04    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Steinkjer nære på å berge plassen i 2.div nå.


spennende
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 20:08    Post subject: Reply with quote

FFK fortjener ikke bedre. Festlig at de gikk ned, nok en fjær i hatten for Nordli Razz Nå får han bygge videre på FFK-huset sitt i Adecco. Makan til ubalansert fyr. Var helt ute av kontroll i starten av kampen og det smitta jo over på spillerne som ikke gjorde annet enn å klage på dommern kampen igjennom.

Jaja, da mangler det bare at overskriften på morgendagens VG lyder: "Nordli ferdig i FFK - RBK neste"..
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.11.2009 20:12    Post subject: Reply with quote

Sett på bakgrunn av denne ene kampen er det fortjent nok, men FFK er nok et bedre lag over tid. For en nøytral er det jo gøy og sjarmerende, men jeg har vært kritisk til kvalordningen hele veien fordi det er så ørsmå marginer med så betydelig forskjell både sportslig og økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jarln
Veteran


Joined: 13 Nov 2005
Posts: 1089

PostPosted: 06.11.2009 20:17    Post subject: Reply with quote

Sarpsborg møter Kongsvinger.. FFK ned, sensasjonelt!!! har nesten ikke ord for hvor rævva dette er.. Med tanke på økonomien i FFK er vel kanskje ikke veien til 2. div spesielt lang heller Smile

Dette blir spennende, og nå kjøper vi kanskje Celso Borges også?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 06.11.2009 20:20    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Steinkjer nære på å berge plassen i 2.div nå.


helvete Sad
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2909

PostPosted: 06.11.2009 20:21    Post subject: Reply with quote

Hønefoss, Haugesund og Kongsvinger/Sarpsborg opp.

18 gratispoeng det.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 20:23    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Sett på bakgrunn av denne ene kampen er det fortjent nok, men FFK er nok et bedre lag over tid. For en nøytral er det jo gøy og sjarmerende, men jeg har vært kritisk til kvalordningen hele veien fordi det er så ørsmå marginer med så betydelig forskjell både sportslig og økonomisk.


Jajo, det er jo snakk om marginer, men det må jo være en slags kvalikordning. Det er nok fordel det antatt svakeste lag at det bare er en kamp, men samtidig må de spille på bortebane. Et TL-lag skal stort sett slå nr 5 i ligaen under på hjemmebane. Det siste oppgjøret går jo også over hjemme og -borte. Jeg synes igrunn dette kvalikoppgjøret er en grei måte å gjøre det på. Hvordan skal man ellers gjøre det? Når en ikke presterer bedre enn det FFK har gjort i år så kan en ikke si noe på at det blir nedrykk på dem tilslutt, ihvertfall ikke bruke marginer som forklaring.
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 06.11.2009 20:24    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir mange gullkorn fra galehuset Fredrikstad de nærmeste dagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Bartmainj
Senior


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 175
Location: Haugesund

PostPosted: 06.11.2009 20:29    Post subject: Reply with quote

Verst tenkelige resultater i kveld med tanke på tippeligaens fremtid. Greit, Sarpsborg er faktisk en av de ti største byene i Norge, og har vel litt potensial. Men Kongsvinger? Ka i hælvete? Hva skal vi med no sånt drit? Er det ikke andre her som blir provosert over at slike traktorlag holder på å tråkker seg opp til tippeligaen? Det burde ikke vært mulig! Skam dere FFK, og pell dere opp igjen med en gang. Dere tilhører eliten, kanskje ikke av kvalitet, men definitivt med tanke på engasjemang, anlegg og tradisjon! Og da bør dere faen få til å ha tilstrekkelig kvalitet i laget til iallefall å holde dere i tippeligaen!
_________________
"TrønderShop" - Tøffe T-skjorter o.l. med trønderske motiv!
Back to top
View user's profile Send private message
TrønderBob
Rutinert


Joined: 02 Apr 2007
Posts: 900
Location: Lade

PostPosted: 06.11.2009 20:48    Post subject: Reply with quote

Håper ikke jeg er på bærtur men spilte ikke Øyvind Hoås for Fredrikstad? Artig at laget hans senker ned laget han spilte på i fjor Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 20:51    Post subject: Reply with quote

Tippeligaens fremtid? Hva er det du snakker om? Vil du ha et divisjonssystem hvor ingen rykker opp eller ned? Norsk fotball trenger at det er en viss utskiftning i våre øverste divisjoner, og at stadig nye ansikter får stifte beskjentskap med TL er på sikt bare en styrke fremfor en svakhet. På denne måten får flere lag prøve seg i TL samtidig som nivået på den nest øverste divisjonen blir bedre.

Nivået på TL for tida er ikke bedre enn at lag som Sarpsborg, Haugesund og Kongevinger alle kan plukke godt med poeng. Det var ikke så mange som likte Sandefjord da de kom opp og spilte på sin gamle stadion heller...
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.11.2009 20:53    Post subject: Reply with quote

Hoås er en av flere tidligere FFKere på Sarp08 ja. Hoås fikk vel den første eliteerfaringen i Molde og var den ulykksalige som ramla oppå Enerly i avslutninga 2005.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.11.2009 21:00    Post subject: Reply with quote

Åsmund: Det vil være gedigen forskjell på de lagene som rykker opp i år og de som har kommet opp de siste årene. Det er kanskje artig med utskiftning og at det er kort vei fra det ene til det andre, men det fremmer ikke og er ikke noe godt tegn for kvaliteten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 21:11    Post subject: Reply with quote

Kristobal: Hva i alle dager baserer du det på? Gedigen økonomisk forskjell? Kanskje en viss forskjell, men neppe gedigen. Gedigen sportslig forskjell? Neppe. Nivået i TL er så lavt at de beste lagene i Adecco fint kan klare å gjøre en god figur neste år. Tror ikke at Sandefjord når de rykket opp holdt et mye høyere nivå enn lagenme fra Adecco som kommer opp i år.

I tillegg så vil ringvirkningene av finanskrisa sannsynligvis bidra ytterligere til at forskjellen mellom de antatt svakeste og de i midtsjikiet blir mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.11.2009 21:22    Post subject: Reply with quote

Det er mulig en ytterligere nivåsenkning i eliten pga økonomi vil jevne ut noe, men det kan like gjerne bety at nyopprykkerne ikke blir bedre. De siste årene har de samme lagene gått opp og ned og hatt både lag og organisasjon med nylig eliteerfaring. Neste år kommer flere års middelhavsfarere opp, lag som står veldig mye dårligere rustet enn lagene som har kommet opp før om årene. Det blir en del stygge resultater i 2010, men for RBK er det ingen ulempe.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bartmainj
Senior


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 175
Location: Haugesund

PostPosted: 06.11.2009 21:33    Post subject: Reply with quote

Nei for all del, ingen skal rykke opp og ned. Akkurat det jeg mente. Ta på deg brilla.
Det jeg mener, er at jeg foretrekker å se lag som ikke bare er gode sportslig rykker opp. Det beste er om de har flere gode faktorer tilstede, som tradisjon, engasjemang, økonomi og anlegg. La meg være klar på dette; de som rykker opp fortjener det utelukket fordi de har prestert sportslig. Det er altså fortjent, og bra for de. Men det erger meg når andre lag som har flere gode faktorer en de lagene som knapt har det, ikke greier å rykke opp til eller holde seg i Tippeligaen. De mange gode faktorene de har til stede legger til rette for at de kan ha gode sportlige kvaliteter som gleder et større publikum. Det gjør meg irritert mao at et lag som Fredrikstad taper mot Sarpsborg og rykker ned.
Men litt ydmyk skal jeg være, det er selvsagt bra at andre lag får prøve seg. Men Kongsvinger? De kommer ikke til å utvikle seg.

Jeg vil ha en stabil norsk toppfotball, hvor lag ikke kjører berg- og dalbane mellom de 3 øverste divisjonene.
_________________
"TrønderShop" - Tøffe T-skjorter o.l. med trønderske motiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 21:53    Post subject: Reply with quote

På nippet til at jeg ikke gidder å svare deg når du starter så bråkjekt på svaret ditt til meg, men ofrer deg noen tastetrykk til likevel. For tenkte du likedan da RBK kvala til CL for første gang? Fra en liten europeisk by, løpebane til stadion, tynn e-cup historie etc... Ville du heller at en annen litt større og mer merritert klubb skulle tatt RBK sin plass den gangen?

Det at de med de største ressursene ikke alltid er best sportslig er noe som gjør fotballen sjarmerende. Før du rakker mer ned på Kongsvinger så vil jeg gjerne opplyse deg om at de faktisk har en ganske kurant historie og fotballkultur der nede. De har også NTG fotballgymnas i byen - en fin arena for å få tak i talenter. Så skjønner ikke helt hvorfor du mener så bastant at de ikke kan utvikle seg.

Istedet for å rakke ned på at de "små" klubbene gjør det så bra, får du heller rette sinne ditt mot de antatt "større" klubbene med et større potensial som da ikke klarer å prestere deretter.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 22:15    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Det vil være gedigen forskjell på de lagene som rykker opp i år og de som har kommet opp de siste årene. Det er kanskje artig med utskiftning og at det er kort vei fra det ene til det andre, men det fremmer ikke og er ikke noe godt tegn for kvaliteten.


Jeg syns dette utsagnet smaker litt 'Der Kaiser' etter et visst resultat i Milano før jul for 13 år siden.

Kvalitet er ikke ensbetydende med ressurser, heldigvis. Å klage over at de med best ressurser ikke hevder seg bra nok mot lag med et noe dårligere utgangspunkt, syns jeg ikke noe om.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.11.2009 22:43    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker ikke så mye om ressurser, mer om de faktiske sportslige kvalitetene. Overraskelser skjer hele tiden, og kanskje berger ett av dem. Men vi kommer til å se veldig stor kvalitetsforskjell i ligaen neste år i forhold til hva vi har sett de siste årene. Uten at det er negativt for utviklingen på sikt nødvendigvis, fordi vi får et klarere skille hvor ikke alle kjemper mer mot hverandre enn for å bli bedre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 06.11.2009 22:52    Post subject: Reply with quote

Spent på hva som skjer med Nordlie fremover. Mislyktes med redningsarbeidet sitt i år. Kan karrieren som elitelagstrener være over for godt?
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 23:03    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Jeg snakker ikke så mye om ressurser, mer om de faktiske sportslige kvalitetene.


Men hvordan kan man bedømme disse kvalitetene om man ikke bruker oppnådde kampresultater som fasit?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 07.11.2009 00:00    Post subject: Reply with quote

Enig Brady, jeg har liten tro på at det blir så fryktelig mange kasteballer neste år, da forskjellen mellom adecco har vært liten det siste årene for vanligvis ville det vært unaturlig at det kommer så mange spillere fra lavere divisjoner og dominerer toppserien hvert år og det kommer det fremdeles å være. I år går tydeligvis skille ved Rosenborg iforhold til kvalitet.

Når det gjelder Fredrikstad så får dem som fortjent da dem kanskje er den dårligst styrte klubben i sammen med Lyn og Tromsø som var tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 45, 46, 47  Next
Page 2 of 47

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb