English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2011
Goto page 1, 2, 3 ... 49, 50, 51  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer i 2011?
SK Brann
0%
 0%  [ 0 ]
Fredrikstad FK
2%
 2%  [ 2 ]
FK Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm SK
2%
 2%  [ 2 ]
Molde FK
8%
 8%  [ 7 ]
Odds BK
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg 08
1%
 1%  [ 1 ]
Sogndal IL
2%
 2%  [ 2 ]
Stabæk IF
5%
 5%  [ 5 ]
IK Start
2%
 2%  [ 2 ]
Strømsgodset IF
1%
 1%  [ 1 ]
Tromsø IL
10%
 10%  [ 9 ]
Viking FK
4%
 4%  [ 4 ]
VÃ¥lerengens IF
57%
 57%  [ 48 ]
Aalesunds FK
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 84

Author Message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.11.2010 17:44    Post subject: Tippeligaen 2011 Reply with quote

Med dagens 4-1-seier borte mot Hønefoss er det vel overveiende sannsynlig at Fredrikstad tar den siste plassen i neste års eliteserie.

Prøver meg med sesongens aller første tabelltips, basert på ren historisk synsing og gjetting. Vil naturligvis kunne være rom for endringer fram mot 20. mars etter hvert som spillere skifter klubb og lagenes form og fasong i treningskampene viser seg. Men her er et utgangspunkt:

----

2011-sesongen blir i mine øyne jevnere enn årets sesong, og færre kamper vil ha resultatet litt gitt på forhånd. Særlig vil det ha noe å si for bunnstriden, hvor flere lag antakelig blir innblandet helt fram til det siste. Som jeg tidligere har vært inne på, så tror jeg også at interessen har nådd bunnen for denne gang, selv om jeg ikke vil konkludere hundre prosent ennå.

1. Rosenborg
2. Viking
3. Odd Grenland
4. Tromsø
5. Fredrikstad
6. Molde
7. VÃ¥lerenga
8. Stabæk
9. Sarpsborg
10. Sogndal
11. Lillestrøm
12. Start
13. Strømsgodset
14. Aalesund
15. Brann
16. Haugesund
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 21.11.2010 17:49    Post subject: Reply with quote

Bommer grovt på Godset igjen ja ser jeg Smile Tviler sterkt på at Odd tar medalje og at Reka klarer å kjøre Aafk såpass til helvete. Ellers ser ikke tipset ditt så dårlig ut. Men husk en ting når du tipper sk bånn på nedrykk: Huseklepp alene er nok en garantist for å holde seg i TL, dessverre. Så får vi se om han blir i skrapklubben.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 21.11.2010 17:50    Post subject: Reply with quote

Hva er bakgrunnen for at du har Sarpsborg og Sogndal så mye høyere enn Aalesund og Haugesund?

Vil gjerne se deg forklare litt rundt hvorfor du mener tabellen ender som dette Smile Da blir det mer interessant enn bare en tenkt tabell.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.11.2010 17:54    Post subject: Reply with quote

Det er jo egentlig bare ren galskap og vill gjetting å kjøre tabelltips for Tippeligaen 2011 allerede nå, uansett Razz
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 21.11.2010 18:00    Post subject: Reply with quote

Tippeligaen er umulig å tippe. Vålerenga kan like gjerne kjempe mot nedrykk som om ligagullet, det samme med Molde. Men en ting er sikkert, Viking kommer ikke på 2.plass. Rart hvordan folk hvert år tror Viking skal bli så gode. At man ikke lærer.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.11.2010 19:24    Post subject: Reply with quote

FFK på 5te plass, hva har du røyka kristobal? Hehe
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.11.2010 19:28    Post subject: Reply with quote

Viking har det med å ikke innfri ja. Men velger foreløpig å tro at en hel vinter nå skal gjøre godt for Hareides menn.

Det som er med neste år, er at jeg tror vi får se at de lagene som kommer opp generelt vil slå bedre fra seg. Jeg tror vi får en sånn sesong som vil gjøre det vanskelig for Semb å argumentere for en redusert eliteserie igjen.

Etterhenget etter serieutvidelsen som jeg mente vi ville få se i år er nå ferdig, og sammensettingen av eliteserien er mer riktig ved at de 16 beste lagene faktisk spiller der.

Tidlig å si noe om neste år ennå, naturligvis, men utfallet av den norske serien er vel bortimot like enkelt eller vanskelig å spå i dag som 19. mars 2011.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.11.2010 19:29    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
FFK på 5te plass, hva har du røyka kristobal? Hehe


Tok de ikke sølv for to år siden? Litt ned fra det er helt naturlig slik jeg ser det Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.11.2010 22:35    Post subject: Reply with quote

Hvis du har sett de i aksjon i år så ville jeg tippet et sted mellom 12-16 plass. Smile
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.11.2010 23:41    Post subject: Reply with quote

Akkurat hva de har vist i år er ikke så mye å legge vekt på i mine øyne. De har spillere med eliteerfaring, er en klubb som nettopp har vært oppe, og har nok potensial til å heve seg både med spillerne som er der og gjennom mulige forsterkninger. Jeg mener de har en god mulighet til å gjøre det som veldig mange har gjort før dem, gå rett opp og i toppen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 22.11.2010 00:02    Post subject: Reply with quote

Morsomt tips Kristobal.
Og jeg blir VELDIG imponert om du opprettholder ditt tips på Molde og VIF og de faktisk slår til Very Happy
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 22.11.2010 01:31    Post subject: Reply with quote

Er det noen som garantert kommer til å bli opprettholdt er det nok akkurat de to. For øvrig kan jeg nok finne på enkelte endringer fram til seriestart, men jeg er jo glad i å holde på den oppfatningen jeg har gjort meg opp Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 22.11.2010 10:02    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Akkurat hva de har vist i år er ikke så mye å legge vekt på i mine øyne. De har spillere med eliteerfaring, er en klubb som nettopp har vært oppe, og har nok potensial til å heve seg både med spillerne som er der og gjennom mulige forsterkninger. Jeg mener de har en god mulighet til å gjøre det som veldig mange har gjort før dem, gå rett opp og i toppen.


FFK har ikke penger, ergo har de ikke råd til å hente inn dyre forsterkninger. De har en trener som har mistet garderoben for lenge siden, kan jo hende de henter inn en ny. Men så var det de pengene da. Av de spillerne som rykket ned med klubben er det ikke mange igjen. De må satse på annenrangs vare og egenavl og kommer ikke til å gå rett opp i toppen. Du skal få en pils av meg om de blir blant topp 5. Wink
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 22.11.2010 10:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du undervurderer hvor jevnt det faktisk er mellom AL og TL. Alt handler om å få flyten fra start av, og for FFK er det mulig tror jeg. Lag som FKH (2010), Sandefjord (2009), Bodø/Glimt (2008), Stabæk (2006), Start (2005) og HamKam (2004) har vel heller ikke alle hatt de store ressursene og/eller forsterket seg betydelig etter opprykket.

Naturligvis er det ikke gitt at det blir sånn neste år, og for alt man vet så kan Sarpsborg eller Sogndal bli laget som overrasker, men jeg mener FFK har de beste forutsetningene Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 22.11.2010 11:03    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vel vi heller ser en sesong som 2007 hvor ingen av de nyopprykkede overrasker enormt. Men nå var jo det også en sesong med kun to nyopprykkede lag, og ikke tre som vi har hatt de siste tre sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 22.11.2010 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg innbiller meg at det måtte være verre å overraske etter et opprykk fram til 2007, som markerte toppen av den økonomiske gullalderen hvor klubbene i TL (trodde de) kunne øse ut med penger fra Sareptas krukke. Vi får se. Jeg synes uansett det er moro å kunne gjøre seg noen små tanker allerede nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 22.11.2010 13:24    Post subject: Reply with quote

Bra at folk ser hvor skadelig 2007 sesogen faktisk var for tippeligaen og landslaget. Husker godt Erik Soler i CL-studio etter vi hadde slått Valencia i Spania der han snakket om Landslaget som skulle til EM, og at når vi Rosenborg kunne slå Valencia, så kunne Brann, Stabæk, Viking og Lillestrøm også gjøre det bare fordi de 4 lagene lå forran oss på tabellen. Generellt mente han at norsk fotball sto forran en nivåøkning.

Så feil kan man ta. ingen liga på 14-16 lag er tjent med at over halvparten av lagene har som ambisjon å være topp 3, og at 5-6 lag har som ambisjon å være gullkandidat vært år. (Vålerenga, Rosenborg, Lillestrøm, Brann, Viking, Stabæk).

Grunnen til at 2007 sesongen ble så ille som den ble for framtida strekker seg langt tilbake. Jeg tror det skyldes at da Rosenborg var dominerende på 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet så kunne hvem som helst ta sølv(Kongsvinger tok sølv i 92), med andre ord; da Rosenborg "falt" i 2005 så kunne hvem som helst ta gull. Brann og Vålerenga fikk straks ambisjoner og satte igang en lønnsfest som Viking og Lillestrøm slengte seg på.

Nedturen for landslaget var et faktum da Håkon oppdal slapp inn en hodeløs utlingning hjemme mot Tyrkia da EM-billetten skulle sikres på høsten. En majoritet av spillerne i Norsk fotball var på den tiden mentalt svake og Tyrkia tok over kampen og vant. grunnlaget for nedturen var lagt i 2007, selve nedturen kom i 2008 da et sterkt preget landslag var så mentalt svake at de lot den begredelige EM-kvalliken påvirke alle kampene i 08 der landslaget ikke vant en eneste kamp. Det fortsatte i tippeligaen der mange av topplagene fra 07 hadde satset inn mot 08 men møtte bare veggen(Viking, Brann, Lillestrøm). Så kom finanskrisen og bare Rosenborg greide å stå imot av de klubbene som har/hadde ambisjoner.

La oss håpe at klubbene har lært slik at vi slipper en hodeløs økonomisk satsing der halve tippligaen er gullkandidater.
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 22.11.2010 17:58    Post subject: Reply with quote

Lenge siden vinneren av Adeccoligaen har rykket ned året etter. Så lenge jeg har fulgt med (siden 2002) har vinneren alltid berget seg året etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 22.11.2010 20:22    Post subject: Reply with quote

Ja, det har vel vært 2. sesongen i TL som har vært problemet de siste årene.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 22.11.2010 21:24    Post subject: Reply with quote

Viking paa 2? Folk laerer tydeligvis aldri.

Vaalerenga er mine klare favoritter, Rosenborg vil maatte kjempe hardt neste sesong om gullet. Ogsaa spent paa Molde. Brann har gjort to kloke signeringer og kvittet seg med drittspillere som Vaagan og Solli, samt en hau av islendinger. Tror de karrer seg til midt paa tabellen, men Skarsfjord maa gaa tidlig i sesongen.
_________________
Frihet for Assange. In Assange we trust.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 23.11.2010 00:02    Post subject: Reply with quote

Vålerenga slipper tur til AKA Arena neste sesong antakelg. Så de unngår jo et tap der da, kanskje Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 23.11.2010 12:08    Post subject: Reply with quote

Tidlig spådom:

1.Rosenborg
2.Stabæk
3.Start
4.VÃ¥lerenga
5.Tromsø
6.Viking
7.Molde
8.Odd Grenland
9.Strømsgodset
10.Aalesund
11.Fredrikstad
12.Brann
13.Sogndal
14.Sarpsborg08
15.Lillestrøm
16.Haugesund

Som vanlig orginalt å tippe RBK på topp ettersom vi er midt inne i tidenes lengste norske rad av kamper uten tap. Likevel usikkerhetsmomenter i ny trener og tap av nøkkelspillere. Av mangel på utfordrere er det ikke med dårlig samvittighet jeg putter oss på topp igjen.

De andre medaljene går jeg litt etter hjertet. Jeg tror Stabæk, som mellom 2007 og 2009 gjorde medaljesamlingen komplett, kun hadde en arbeidsulykke i 2010 og at de er vår sterkeste utfordrer neste år. Jeg håper også Start greier å holde seg på sitt stabile toppnivå selv om de mistet Goodson.

Vålerenga klarer nok ikke en like sterk sesong igjen, ei heller TIL. Tror likevel Alfheim nok en gang blir et av de sterkeste bortebanene å spille på.

Viking og Molde vil havne litt over midten av tabellen. Ingen av lagene bør undervurderes, men de kommer ikke høyt. Gunnar scorer høyt på interesse i Molde, men ny trener var vel strengt tatt ikke det Molde trengte. Lov å ha troa på Viking, men når de kjøper Sæternes sier det egentlig nok om deres ambisjoner.

Odd havner midt på tabellen...

Så kommer Godset, som klarer seg bra uten ambisjonsløse Marcus Pedersen. Mye spennende unggutter som gjør Marienlyst til et av de vanskligste bortebanene i Tippeligaen.

Aalesund må regne med å falle på tabellen, og de kan fort falle enda lenger også. Èn sesong i toppen er ikke bevismateriale nok for å unngå bunnlagsstempelet. Husk at Aafk kom på plassen over play-off i 2007 og 2009 (play-off 2008). 2011 Kan fort bli et skikkelig mageplask, og gå veldig galt om de ikke er forberedt på det.

Fredrikstad berger seg på ren skjær entusiasme, men 2010 var ikke overbevisende. Brann bør selge Huseklepp, så både de selv og Huseklepp kan utvikle seg videre. Tror ingen av partene tjener på at han er der nå.

Sogndal berger plassen, jeg håper Sarpsborg tar play-off. Lillestrøm rykker ned. Henning Berg lever uansett farlig om de ikke gjør det. LSK har gått medaljeløse siden 2001 og vil nok mer enn å bare berge seg neste år.

Haugesund blir jumbo, men her er det mye tilfeldigheter. Tror ingen av lagene som rykker opp havner sist i 2011.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 23.11.2010 17:18    Post subject: Reply with quote

Hva er den greia med unge Godset forresten? Jeg har ikke fulgt så nøye med på dem eller andre norske klubber i år, men lagoppstillingen til Godset i cupfinalen var jo alt annet enn ung? Betyr ung "uetablert" i denne sammenheng?
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 23.11.2010 19:45    Post subject: Reply with quote

Regnet i fødselsår så var Godsets lagoppstilling i cupfinalen ett år yngre til sammen enn det laget vi stilte i serieavslutningen, og uten at jeg har gått i detalj på hvem som er født tidlig og sent på året så vil jeg dermed si at de var omtrent akkurat like gamle:

Her er våre ungkalver:

Daniel Örlund - Mikael Lustig, Mattias Bjärsmyr, Vadim Demidov, Mikael Dorsin - Markus Henriksen, Anthony Annan, Per Ciljan Skjelbred - Morten Moldskred, Steffen Iversen, Rade Prica.

Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 23.11.2010 21:48    Post subject: Reply with quote

Det handler om at Godset har valgt å gi mye spilletid til noen unge spillere som til tider har utmerket seg på en veldig positiv måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 49, 50, 51  Next
Page 1 of 51

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb