English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 28.11.2003 18:14    Post subject: Reply with quote

Det er mye som tyder på at Ola By Rise kan klare seg helt fint som hovedtrener. Mitt førstevalg ville ha vært Knut Torbjørn Eggen i team med Ola, men jeg forstår det godt dersom han vil fortsette i Fredrikstad i en sesong eller to til.

Til alle som snakker om RBK i sitt hjerte osv, ikke glem at vi er nordmenn også da... (landslaget)? Det hadde vært verre dersom Hareide hadde forlatt RBK til fordel for en annen klubb f. eks....!

Og glem heller ikke at han ledet RBK til seriegull, NM-gull og tredje runde i UEFA-cupen? Bare en uheldig (og utrettferdig!) trekning hindret RBK fra å kvalifisere seg til CL. RBK har vel aldri vært så suverene i norge noen gang? RBK har også gjort svært gode spillerkjøp med Hareide som hovedtrener: Solli, Riseth, Storflor... få (eller ingen) bomkjøp? Torjus Hansèn har ikke spilt så mye, så jeg kan ikke si om han er riktig eller ikke.... I tillegg har han gitt de riktige spillerne tillit (Stensaas, Solli...).... generelt svært mange KLOKE valg.

Takk for en flott sesong og lykke til med landslaget, mener nå jeg...!
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 28.11.2003 18:55    Post subject: Reply with quote

ola har værtfall hjerte i klubben... å har vært assistent under eggen... d burde holde..! ola, eggen junior, trond sollied... det er eneste mulighetene... alle tror jeg vil gjøre det bedre enn hareide..! blant annet pga bedre spillestil....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2003 18:55    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg fubar!

Denne siste perioden har skygger over alt det bra han har gjort, lykke til på landslaget Åge!

Ola By Rise som trener!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 28.08.2004 12:05    Post subject: Ã…ge Hareide Reply with quote

I følge dagbladet.no hadde Hareide og NFF en muntlig avtale om at Hareide skulle ta over landslaget lenge før dette ble kjent for ledelsen i Rosenborg. Dette betyr isåfall at Hareide i samtaler med sin arbeidsgiver faktisk satt og løy om sin fremtid i klubben.

Quote:
Dagbladet kan i dag avsløre at Hareide allerede i uke 38, midt i september 2003, inngikk en muntlig avtale om å bli Sembs etterfølger. Bare en håndfull personer visste om dette.

Hele historien:
http://www.dagbladet.no/s...06785.html
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 28.08.2004 12:18    Post subject: Reply with quote

hareide kan ryke og reise uansett hva som nå egentli skjedde i den saken..... han har ingenting hær å gjøre igjen.... itillegg avskyr jeg han for hvordan han ødela rosenborg stilen... Evil
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2004 15:33    Post subject: Reply with quote

Dette er fortid, så jeg hadde ikke tenkt å bry meg.

Vil bare ha sagt at man kan godt si han ødela Rosenborg stilen, men han tilførte også laget mye defensivt. Hørte ikke mange klager da han ledet laget til en overbevisende tittel i ligaen i fjor.

Men som sagt, dette er fortid. La oss glede oss over at det offensive begynner å sitte, og håpe på suksess på alle fronter ved endt sesong.
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
pelun
Proff


Joined: 09 Aug 2004
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2004 16:22    Post subject: Reply with quote

Hareide er ikke lenger hatet av meg. Jeg tror faktisk at han forsøkte å holde dette hemmelig pga. europacupen vi skulle spille... Faktum er at Åge Hareide sikret gull i både serie- og cup og tidenes beste sesong i UEFA-cupen i 2003, før han ble landslagssjef. Selvfølgelig kan vi kritisere måten han dro på, hvorfor han ikke informerte ledelsen i Rosenborg om sitt valg på et tidligere tidspunkt, og hvorfor han var så uklar i sine meldinger til pressen? En god leder bør ikke være så vinglete...

Historien har vist oss at Rosenborg klarer seg likevel. Jeg føler ikke at vi har den samme tryggheten som i fjor, men jeg tror likevel vi rir litt på de defensive prinsippene fra Hareide. Serien er så godt som sikret og CL og RL står for dør. Det blir en spennende høst...

Landslaget er jo noe en hver trener drømmer om, og med tanke på at han egentlig ikke har noen geografisk tilknytning til Rosenborg og Trondheim er det lettere for han å dra. Hvis vi i tillegg er litt nasjonalistiske og ser stort på det, er han jo faktisk det beste som har hendt landslaget på lang tid; fortsatt ubeseiret.

Vi får håpe på det beste på lørdag...
Back to top
View user's profile Send private message
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 30.08.2004 16:28    Post subject: Reply with quote

Monz wrote:
Dette er fortid, så jeg hadde ikke tenkt å bry meg.

Vil bare ha sagt at man kan godt si han ødela Rosenborg stilen, men han tilførte også laget mye defensivt. Hørte ikke mange klager da han ledet laget til en overbevisende tittel i ligaen i fjor.



du hørte faktisk meg....jeg var kanskje den som var sterkest ute og kritiserte Hareide... men du har rett i at det var ikke mange....
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 31.08.2004 16:41    Post subject: Reply with quote

Når Hareide gikk, så fikk vi Ola. Helt perfekt.

Hareide drillet inn forsvar, og det trengte vi naturligvis; at vi nå må drille inn angrepsspillet igjen gjør ikke noe. De siste to årenes resultater i Europa er langt hyggeligere enn da Eggen pisket laget i angrep.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.08.2005 13:22    Post subject: Reply with quote

Skal ikke grave for mye i gamle sår, men jeg må si at media er historieløse. Har sett flere pussige bisetninger i avisene de siste ukene der journalistene nærmest undrer seg over at Hareide fortsatt er upopulær i Trondheim...

Har ikke lest boka til Hareide (må kanskje låne den og ta en titt), men hva sier han egentlig sjøl om de hemmelige forhandlingene med NFF?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.08.2005 13:37    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Har ikke lest boka til Hareide (må kanskje låne den og ta en titt), men hva sier han egentlig sjøl om de hemmelige forhandlingene med NFF?


Fint lite. SÃ¥ godt som ingenting, faktisk..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.08.2005 13:39    Post subject: Reply with quote

Kunne tenke meg det, ja... Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 22.08.2005 08:05    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Når Hareide gikk, så fikk vi Ola. Helt perfekt.


I etterpåklokskapens lys vil jeg vel si at jeg ikke lenger synes det var så perfekt. Det hadde vel vært bedre med en erfaren og merittert hovedtrener den gang.
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 22.08.2005 09:37    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
haavarl wrote:
Når Hareide gikk, så fikk vi Ola. Helt perfekt.


I etterpåklokskapens lys vil jeg vel si at jeg ikke lenger synes det var så perfekt. Det hadde vel vært bedre med en erfaren og merittert hovedtrener den gang.


Ola står fortsatt nedtegnet som eneste norske fotballtrener som har fått sparken etter seriegull og kvalifisering til Champions League.

Men nei, for klubben førte det dessverre til altfor mye uro. Det hadde neppe skadet om han hadde prøvd seg som hovedtrener et annet sted først.
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 22.08.2005 10:05    Post subject: Reply with quote

ganske sprøtt egentli at en trener som tar gull og kvalifiserer klubben til champions league skal få sparken ja, men det ligger vel mere en det bak den bestluttningen, b.l.a at spillergruppen ikke hadde særlig tillit til Ola er vel en av hovedgrunnene, de likte vel ikke det aldersoppgjøret han prøvde å begynne på da, og så var han vel ikke nok lig Nae i oppførselen, men det skal jo godt gjøres, det nærmeste man kommer i dag er vel Tom Nordlie... RBK
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2005 10:20    Post subject: Reply with quote

Hareide fortsetter med den berømte vinglinga si. I går slo han fast at Kurt Nilsen er en tyster, men trakk det så tilbake igjen: Navnga Kurt Nilsen som kjendis-tipser
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 06.12.2005 16:55    Post subject: Reply with quote

Hareide burde fått bank.. Mannen passer IKKE som landslagstrener, han kan hute seg tilbake til Molde som leter etter erstatter for Bosse.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 07.12.2005 16:09    Post subject: Reply with quote

Hareide bør få sparken som landslagssjef. Når en ser hvilken gigant Carew var for Lyon i går, og ser resten av landslagsspillerne som gjør det godt i sine klubber, er det uforståelig at vi kan være så dårlig som det Hareides menn er.
Back to top
View user's profile Send private message
doris
Veteran


Joined: 04 Aug 2005
Posts: 1330

PostPosted: 07.12.2005 16:44    Post subject: Reply with quote

Hareide er en god klubbtrener, det vet alle. Med mer erfaring blir han nok flinkere til å få det beste ut av spillerne på korte samlinger også. Vanskelig å vite hvor man har fyren. Han tenker langsiktig mtp landslaget, satser ungt. Forøvrig virker han ganske korttenkt når han uten dekning hogger hodet av Kurt Nilsen i media.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 08.12.2005 11:24    Post subject: Reply with quote

Riseth føler seg uthengt av Davy

- Nesten alle landslagsspillerne var ute på noe den kvelden i september. Noen gikk på kino, noen besøkte venner. Jeg gikk på kafé i Oslo med en kamerat, forteller Vidar Riseth.

Litt usikker på om Vidar drakk eller ikke, men synes det er greit at han får forklart seg. Er det ikke andre som har sett ham drikke før kamp i tideligere sesonger?

Les mer: http://www.vg.no/pub/vgar...tid=298763
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.06.2006 11:30    Post subject: Reply with quote

Lanseres som svensk trenerkandidat

Nå skal det sies at det sikkert ikke er mye hold i disse ryktene, men det høres jo unektelig ut som et kjent scenario hvis Hareide går til Sverige, Høgmo tar over Norge og RBK blir sittende igjen med Knut Tørum som hovedtrener. Etter dårlige resultater blir han sparket og de bestemmer seg igjen for å prøve med assistenten til assistenten som da vel er Rambo. Time will show.
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 26.06.2006 11:38    Post subject: Reply with quote

Ypperlig måte å bli kvitt både Hareide og Høgmo på Razz
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 26.06.2006 11:48    Post subject: Reply with quote

-Smigrende for Norge
http://pub.tv2.no/nettavi...668712.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 26.06.2006 14:44    Post subject: Reply with quote

Hareide til Sverige -> Høgmo ny landslagstrener -> Jørn Andersen overtar Rosenborg hadde vært et bedre valg Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 26.06.2006 14:45    Post subject: Reply with quote

Ikke for å være frekk men Jørn Andersen kan jo ikke snakke norsk engang! Confused
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 95, 96, 97  Next
Page 2 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb