English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
seler
Senior


Joined: 09 Nov 2011
Posts: 245

PostPosted: 11.11.2011 22:03    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se hvordan stallen ser ut når vi starter serien neste år. Har forhåpninger om noe sånt:

Bråthen
Larsen Kwarasay (potensiell brannfakkel)
+ en lokal unggutt. Burde kanske vært Barlil, men han forsvinner til Ranheim

Biffen
Wangberg
Dorsin (greit med litt back-up)
Joakim VÃ¥ge Nilsen
Brede Moe (han kommer til å bli kanon)
Even Hovland
+ en kanongod høyreback, som jeg virkelig ikke skjønner hvor de skal finne. Kanskje Eggen Hedenstad/Vilsvik

Svensson
Dockal
Issah
Midstjø
Selnæs
Berntsen
Ã…sen

Chibbe
Bakenga
Fredheim Holm (greit med back-up)
Fall
Marcus Pedersen

Ut:

Markus Henriksen: utviklinga har stoppet helt opp, og han virker for meg å være en spiller som passer MYE bedre inn i ett "eggensk" 4-3-3 system med en klar rolle, enn i ett mer fritt/rotete 4-4-2 ala Jønsson. Kan nok få en bra slump med penger for han også.

Jon Inge Høiland: Skrap

Mikael Lustig: Lukter serie B lang vei

Morten Moldskred: Kommentar overflødig

Boti Goa: Tidenes mikke mus- kjøp

Alejandro Lago: Har gått fra å være en ok back-up til å bli altfor dårlig, dessverre

Michael Jamtfall: Mariekjeks

Daniel Ørlund: Ikke i nærheten av å være en keeper som skal stå i mål på RBK. Minner om en keeper fra 70-tallet, så umoderne som du får det.
Når han i tillegg ikke lenger er stabil, er han ubrukelig i mine øyne.

Per Verner Rønning: Send han til Ranheim eller Vuku

Fredrik Winsnes: Legger opp, et par år for seint.

I tillegg bør selvfølgelig støtteapparatet under kniven. Jamtfall bør gå, da hans historikk og CV rett og slett stinker som en gammel gympose. Sliter også med å se hva Rambo bidrar med. En fin fyr, for all del, men virker ikke som om han har sekken full av fotballfaglig kompetanse(årets understatement). Også VELDIG usikker på Janne, først og fremst da angrepsspillet fremstår helt forferdelig planløst.
_________________
'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 11.11.2011 22:09    Post subject: Reply with quote

Du tror altså at vi handler Larsen Kwarasay, Hedenstad, Hovland, Våge Nilsen, Moe, Fall og Pedersen i januar? Større sjanse for at nissen kommer. Disse spillerne vil vel koste opp mot 50 mill?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
seler
Senior


Joined: 09 Nov 2011
Posts: 245

PostPosted: 11.11.2011 22:13    Post subject: Reply with quote

De koster nok en god del ja. Men samtidig forventer jeg at et eventuelt salg av Henriksen vil bringe inn en god del cash. Ørlund kan vi nok også få noen millioner før, utrolig nok. Men hallo, at vi skal få ALLE de nevnte, er nærmest utopi. Tror likevel at vi bør kunne få tak i 4-5 av dem.

Moldskred bør vi også kunne få noen millioner for, virker jo som Tromsø har en sær fetisj for han
_________________
'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2011 22:14    Post subject: Reply with quote

2012-laget bør bygges med egne talenter, og gode, utenlandske juveler som Torbjørnssen kommer over. Middelmådigheter og svensker kan holde seg langt vekk.
Back to top
View user's profile Send private message
seler
Senior


Joined: 09 Nov 2011
Posts: 245

PostPosted: 11.11.2011 22:17    Post subject: Reply with quote

Helt enig brandy. Men samtidig er jeg stygt redd for at vi ikke har gode nok unge spillere i egne rekker, utenom de som allerede er i a-stallen. Kanskje utenom på midtbanen

haha, brandy eventuet brady
_________________
'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2011 22:21    Post subject: Reply with quote

De vil nok vokse med spilletid og gode spillere rundt seg. Men da kreves det en bedre trener enn hva vi har i klubben i dag. Så får vi i tillegg fylle opp der hullene er størst.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 11.11.2011 22:27    Post subject: Reply with quote

Beklager meningsløst innlegg, men hadde jeg tatt over RBK hadde ellever og stall sett slik ut neste år:

INN:
Larsen Kwarasey (5 mill)
Vilsvik (5 mill)
Storflor (2,5 mill)
Hovland (10 mill)
Hedenstad (3 mill)
Totalt: 25,5 mill

UT:
Henriksen (20 mill)
Dorsin (3 mll)
Prica (5 mill)
Moldskred (2,5 mill)
Høiland (1 mill)
Ørlund (2,5 mill)
Fredheim Holm (1 mill)
Per Verner Rønning (0,5 mill)
Lago (gratis)
Winsnes (gratis)
Totalt: 33 mill

Larsen Kwarasey

Hedenstad - Hovland - Larsen - Vilsvik

Oviasu - Issah
Storflor - Dockal - Chibiuke

Bakenga

Benk: Bråthen, Aasbakk, Wangberg, Svensson, Åsen, Midtsjø, Berntsen.
Tribunen: Selnæs, Bjørnholm (stopper), Riksvold.

Dette laget har det meste! Ballferdigheter (alle foran), tempo (Oviasu, Storflor, Bakenga, Chibiuke), overblikk (Storflor, Chibiuke), målfarlighet (Bakenga, Dockal, Oviasu, Chibiuke) og er i tillegg sterkt defensivt da det er god løpskapasitet. RBK kommer selvfølgelig aldri til å satse på et så "artig" lag, og kommer heller til å kjøre en gråere og tristere linje. Men laget mitt hadde altså ført til inntjening av x antall millioner økonomisk, og bedre fotball. Jada, laget er ungt, men vi må begynne på nytt nå. Vi har ikke noe valg.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2011 22:34    Post subject: Reply with quote

Ikke dumt bytte det der. Hvis vi får hva du tror for alle de spillerne som skal ut, tjener vi 8 millioner på overganger, får en langt lavere spillerlønnspost i klubben og står igjen med et lag med større potensiale og bedre sammensetning enn hva vi har i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 11.11.2011 22:35    Post subject: Reply with quote

Ser greit ut det...men hvem skulle lede gutta?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 11.11.2011 22:37    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Vi hiver ut spillere som er elendige og har høy lønn, det er jo selvmord økonomisk. Høiland, Winsnes, Moldskred, Ørlund etc. Vi kan ikke ha slike spillere til skyhøy lønn (spesielt ikke de 3 førstnevnte som ikke engang spiller fast!). Dessverre kommer ikke RBK til å satse på Osei. I dag så man ham akkurat som han er.

Driblet seg oppover som stopper, spilte alltid langs bakken, vant alt av dueller - og hadde to pasninger som kunne blitt livsfarlig - man fikk se hele "totalpakken" Osei, som i følge meg passer klart best på midtbanen. Med han er vel for uortodoks for de gråe, triste preferansene vi har.

Dockal føler jeg blir helt borte på kanten. Han har et godt blikk for spillet og er en av få som evner å true mål med skudd (om han kommer i posisjon) - derfor vil jeg ha ham som bindeledd. Chibiuke har ikke blikk til det. Ser for meg den gladfotballen vi kunne prestert med de 6 fremste der + Hedenstad og Vilsvik som har ballferdigheter til å bidra - for ikke å glemme Hovland!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 11.11.2011 22:38    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Ser greit ut det...men hvem skulle lede gutta?

I det innlegget står det jo hva som hadde skjedd om jeg hadde ledet laget, men... Wink

Nei, helst NAE, selvsagt!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2011 22:40    Post subject: Reply with quote

Det finnes ikke et lag der ute, som kommer til å gi slike priser for spillere som en klubb er ute etter å kaste ut av laget. Det er helt usannsynlig at man kun må ut med 3 millioner for Hedenstad. I tillegg er det urealistisk at man kaprer Hovland og Vilsvik.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 11.11.2011 22:41    Post subject: Reply with quote

Er prisene så urealistiske? Stabæk er jo i økonomisk krise, Godset sliter også økonomisk. Men om du øker Hedenstad til 5 og Vilsvik til 8 da, så tjener vi fortsatt penger - for ikke å snakke om lønnsutgifter.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 11.11.2011 22:49    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha knerten som SD. Han oppfyller jo alle mine ønsker og kommer med et par forundringspakker i tillegg. Og NAE har jo leilighet i Spania, så han blir jo liksom fra litt utenfor Skandinavia. Cool
Back to top
View user's profile Send private message
OzzeyH
Proff


Joined: 04 May 2011
Posts: 315

PostPosted: 11.11.2011 23:28    Post subject: Reply with quote

Storflor , nei takk.. gamle mannen..

Villsvik og Hovland ender opp i RøkkeFk.. uten tvil.. hvem vil vell ikke spille under Solskjær, istede for "Jaaaa"nne AntitallentJønsson..

Vil også ha en mer sterkere og målfarlig spiss.. Mush er god, men ville muligens hatt event. Fall der oppe sammen med han.. Har mista trua på Chibbe..
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 11.11.2011 23:36    Post subject: Reply with quote

Chibbe var knall i første 3 kampene, tror fortsatt han kan bli bra for oss. Første vi trenger nå er en kjapp stopper og å få bytta ut primadonnaene/de på utgående kontrakt med huet et visst annet sted enn der det burde være!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 11.11.2011 23:41    Post subject: Reply with quote

Sportslig_Leder wrote:


Vil også ha en mer sterkere og målfarlig spiss.. Mush er god, men ville muligens hatt event. Fall der oppe sammen med han


Mush er jo målfarlig - han har tosiffert antall seriemål fordelt stort bare på korte innhopp. Den gutten bli knall med skikkelig tillit.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OzzeyH
Proff


Joined: 04 May 2011
Posts: 315

PostPosted: 11.11.2011 23:50    Post subject: Reply with quote

Ja Mush er som sakt god, og målfarlig.. men en spiller som kan score en 20 - 25 mål pr sesong. Med tillit og fast plass kan Mush bli den spissen.. men han trenger også en målfarlig makker.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.11.2011 00:13    Post subject: Reply with quote

Ord kan ikke beskrive hvor deprimert jeg blir av tanken på alt som må gjøres for at klubben skal finne sitt sanne jeg igjen. Er vi heldige, har det skjedd om fem år.

Min drømme-ellever kan ses under her, hvor Eggen har tatt ett år i trenerstolen imens den ny-komponerte ledelsen med blant annet Kjetil Siem i sving finner treneren som skal gi oss kontinuiteten vi aldri før i dette årtusenet har hatt. Jørn og Trond driver reisebyrå i Alaska.

ST-produkt

ST-produkt - Larsen - Hovland - ST-produkt

Issah - Annan

Dockal - Chibuike - Svensson

Fall/Bakenga
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.11.2011 02:15    Post subject: Reply with quote

Synes det blir for tynt med kun Bakenga på topp der. Grunnen er som følger:

1. Han kan ikke holde lenge på ballen.
2. Han er ikke en ballmøtende spiss.
3. Han er ikke spesielt god på hodet.

Da er det ikke vits i å legge innlegg mot Bakenga.

Vi bør nok ha en annen erstatter for Prica som er bedre en Bakenga.

Jeg håper Bakenga blir bedre foran mål og det hadde vært konge hvis han utviklet seg til å bli en kald avslutter som han har vist tegn til.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2011 02:19    Post subject: Reply with quote

Mitt håp for neste sesong;

*

Hedenstad - Larsen - Hovland - Dorsin

Issah - *

Dockal - Chibuike - Svensson

Fall/Bakenga



Tror dessverre ikke at Dorsin forlater oss, ei heller Janne.


* - Spillere som er hostet opp fra Stig Torbjørnsen
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1645

PostPosted: 12.11.2011 09:50    Post subject: Reply with quote

Hedenstad for 3 mill høres lite ut..tror ikke Stabæk selger for det, men de må kanskje selge..

Vi bør skaffe oss en sjef i forsvaret og mener vi må strekke oss langt for å få Hovland..
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 12.11.2011 11:38    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel noe som heter markedspris Very Happy Hvis Rbk er interessert, er det vel flere på banen. Blir nok en budrunde, men jeg ser vel ikke så mange flere enn 3 Norske som går over 3 mill. Så vil det jo vise seg hvem som har behov og er villig til å strekke seg. Stabæk kan vel bli nødt til å selge til høyeste bud, etter at NFF og Nancy har fått sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 12.11.2011 11:42    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Synes det blir for tynt med kun Bakenga på topp der. Grunnen er som følger:

1. Han kan ikke holde lenge på ballen.
2. Han er ikke en ballmøtende spiss.
3. Han er ikke spesielt god på hodet.

Da er det ikke vits i å legge innlegg mot Bakenga.

Vi bør nok ha en annen erstatter for Prica som er bedre en Bakenga.

Jeg håper Bakenga blir bedre foran mål og det hadde vært konge hvis han utviklet seg til å bli en kald avslutter som han har vist tegn til.


Hvorfor skulle vi ønske å legge inn så mange innlegg på Bakenga han skal da selvsagt spilles igjennom. Oppspillspunktet når vi har behov for det blir Chibuike da det går fint an å slå oppspill langs bakken.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.11.2011 12:03    Post subject: Reply with quote

Litt lettere sagt en gjort. Vi klarer sjelden å spille gjennom spillere i kamper. Det har vi nesten aldri gjort, så å få til et slikt spill krever mye arbeid. Chibuike er heller ikke noen god møtende spiss, han sliter med å¨dempe ball i pressede situasjoner, og kan fort miste den. Bakenga er ikke rask nok til å være en spiller vi skal satse på som kun et gjennomspillspunkt. Vi blir akterutseilt mot middelmådig Europeisk motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 74, 75, 76  Next
Page 2 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb