English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page 1, 2, 3 ... 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.01.2012 18:45    Post subject: Reply with quote

Ivar Koteng er den nye styrelederen vår ifølge en lass folk på twitter samtidig... Vet ikke om vi har egen tråd så jeg poster her i første omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 26.01.2012 18:50    Post subject: Reply with quote

Så her settes alle kluter inn på eiendom?


- Han har kjøpt gråstein, som han har pusset slik at det skinner som gull. Han evner både å ta vare på byens historie og den fremtidige identitet.

Sier næringsforeningen om Koteng. Smile


Last edited by jacsonø on 26.01.2012 18:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2012 21:44    Post subject: Reply with quote

Ikke bare kvitrere som var kjappe: Vil påstå at få var tidligere ute med bekreftelsen enn undertegnede. Razz

Her er i alle fall begrunnelsen til valgkomitéleder Knut Efskin før det ekstraordinære årsmøtet i går kveld:

- Vi mener at hans bakgrunn er veldig riktig, og at mange av de egenskapene han har, vil bli veldig viktige som leder i Rosenborg.

- Han har vært dyktig til å bygge en organisasjon med gode og lojale medarbeidere. Ivar er ekstremt opptatt av å tenke enkelt, slik at man unngår fordyrende ledd i alle prosesser. Det er en viktig egenskap når man skal håndtere et utall av kunder og leverandører med integritet.

- Som bedriftseier handler mye om å optimalisere driften i virksomheten, og det vet jeg at Ivar er veldig god til.

- Valgkomitéen mener Ivar Koteng besitter mange kvaliteter og egenskaper som vil komme Rosenborg til gode i den situasjonen klubben er i. Vi vil nevne folkelighet. Han er opptatt av folk og glad i Rosenborg. Han skaper entusiasme. Han får ting gjort, tar beslutninger og tenker ukomplisert.

- Han styrer sin egen tid, og dét har vi vært veldig nøye med å spørre ham om: Ja, han er villig til å avsette det som skal til av tid for at han skal ta ledervervet i Rosenborg.

- Han er vant til å håndtere media, og han er ikke minst robust nok til å takle presset. Han har stor integritet. Han er god på forretningsdrift, og han har eiendomskompetanse. Dét kan komme godt med i den tida vi skal gå inn i med det nye eiendomsprosjektet.

.......................

Koteng har vært RBK-medlem siden 1993, og det vil jeg si at i seg sjøl er en styrke: Han er oppriktig interessert.

Hans eneste(?) formelle utdanning er agronom ved Skjetlein videregående skole. I stedet for å ta over heimgården, kjøpte han seg gravemaskin og begynte som entreprenør.

Ifølge Efskin har Koteng det "største og mest lønnsomme eiendomsselskapet i Trondheim". Jeg kan ikke bekrefte dette, men han eier i alle fall 240 000 kvm. næringseiendommer. I tillegg er han deleier av boligprosjektet Grilstad marina. Anslått verdi på eiendommene er 1,7 mrd.

Kuriositet: Han hadde Bjørn Hansen som trener i Kvik i daværende 4. divisjon i 1986 før han sjøl i seks år var formann i klubben, som da hadde lokaler på Rosenborg-brakka.

Dessuten verdt å nevne prosjektet Butterfly House for HIV-smittede barn i Sør-Afrika.

Det er sikkert bare å kontakte ham om noen har spørsmål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.01.2012 22:07    Post subject: Reply with quote

Reint så en kunne lurt på hvor tilfeldig innstillingen av Koteng er, mtp dette prosjektet som er i vinden nå.

Uansett - det eneste interessante er hvorvidt han (og Stjernen) kommer til å akseptere kompetansenivået i sportslig avdeling også, eller ta grep. Uten det er de like uinteressante for meg som alt annet. "Tøff" er bare et ord til det vises noe.


Og denne bruken av "folkelig" som kvalifikasjon gjør meg kvalm. Beskriver alt som er pill råttent i denne klubben. Koteng er folkelig. Scandic måtte det bli, for de kaller seg selv(!) folkelige. Stjernen er en "likandes" kar. Herregud... RBKs fremste kvalifikasjonskrav...

Det er som begrunnelsen for både Koteng og Stjernen er "han e folkelig, sånn som Rosenborg. Ja, å så e'n jo litt flenk å da, i tillægg." Rolling Eyes

Jeg håper begge har mer av det andre enn det første.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 27.01.2012 22:27    Post subject: Reply with quote

For meg ser Koteng ut for å være en fyr som får til det han ønsker å få til. En som bruker tiden sin der han får gjennomslag...men nå kjenner jeg ham bare gjennom det media har ønsket å skrive...Det han har bygd opp gjennom livet sier jo mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 27.01.2012 22:36    Post subject: Reply with quote

Kan jo ikke hogge hodet av ham før han har begynt heller. Men skjønner at man pdd er skeptisk til alt og alle i RBKs ve og vel. Ikke rart i grunn...
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 27.01.2012 22:48    Post subject: Reply with quote

Selv ser jeg meget positivt på dette valget, da jeg setter grunderevnene høyt. Dette er folk som er vant til å drive fram det man har troa på. Så får vi se hva mannen tror på etterhvert... han kan ihvertfall eiendom.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.01.2012 23:35    Post subject: Reply with quote

Jeg gjorde det enkelt. Jeg spurte ham. Så får vi se hva/om han svarer.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 27.01.2012 23:41    Post subject: Reply with quote

Luringen... Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.01.2012 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg er dritsmart, Jacsonø. Har du ikke skjønt det før?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.01.2012 23:47    Post subject: Reply with quote

Lov å spørre om hva du spurte om? Cool

Forresten kan du gjerne drive valgkamp her på forumet, Ivar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.01.2012 23:54    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Og denne bruken av "folkelig" som kvalifikasjon gjør meg kvalm. Beskriver alt som er pill råttent i denne klubben. Koteng er folkelig. Scandic måtte det bli, for de kaller seg selv(!) folkelige. Stjernen er en "likandes" kar. Herregud... RBKs fremste kvalifikasjonskrav...


Arrrgh ja, og som jeg hater det ordet. Det blir alltid brukt for å forsvare at ting kanskje ikke er så veldig intelligent eller objektivt bra, men det gjør ingenting, for det er "folkelig". Jeg kjenner at jeg nå uten videre tror Koteng er en sånn fyr som stort sett sitter og jabber skit med snusleppe og kaffekopp, mens han en gang i blant tar "en avgjørelse" med stor pondus og trommevirvler, basert på magefølelse og "erfaring", fordi han liksom skal være sjefen.

Egentlig er det urettferdig mot en antagelig, forhåpentligvis dyktig kar som Koteng at de trekker fram folkeligheten hans. Det høres ut som noen som trekker fram det gode humøret når de skal beskrive blind-daten sin.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.01.2012 23:55    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Lov å spørre om hva du spurte om? Cool

Recon wrote:
Uansett - det eneste interessante er hvorvidt han (og Stjernen) kommer til å akseptere kompetansenivået i sportslig avdeling også, eller ta grep.

_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 28.01.2012 00:06    Post subject: Reply with quote

For å få til det Koteng har stablet sammen gjennom livet, må du ha mer enn folkelighet. Du må vite at normalt sett så er 1+1=2, men hvis du gjør det på din måte så kan det bli 3 eller 5, men aldri mindre enn 2.

Tror nok Hoftun må endre litt på logistikken med Koteng som sjef. Blir nok ikke mange som går gratis heretter. Han har nok også en anelse om hva slags produkt som fyller Lerkendal.....
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 28.01.2012 00:07    Post subject: Reply with quote

Kiss of death Very Happy


_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 28.01.2012 00:10    Post subject: Reply with quote

Tror den mannen har respekt med seg uten å slå i bordet. Tror nok de fleste skraper litt med foten før de banker på kontordøra. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.01.2012 00:32    Post subject: Reply with quote


Full støtte til Koteng
- En bra mann, mener Nils Skutle.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 28.01.2012 02:50    Post subject: Reply with quote

Koteng sa at han ikke hadde helt greie på fotball som fag, han kan eiendom. Er veldig spent på den øvrige innstillinga, om det blir en som har kjennskap til fotballen også (ikke nødvendigvis som spiller).
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 28.01.2012 10:06    Post subject: Reply with quote

For min del lyder uttalelsene til både Stjernen og Koteng slik at jeg neppe tror at det betyr noe brudd med eksisterende kultur på Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 28.01.2012 10:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er vel av dem som i utgangspunktet er negativ til Koteng, fordi historikken taler litt mot ham. Han har brukt en del forretningstriks for å komme seg opp, som ikke alltid har vært etter boka, men det begynner også å bli noen år siden.

På den andre siden er det kanskje en slik styreleder RBK trenger nå, en som ikke nødvendigvis bryr seg nevneverdig om Hoftuns spillerkarriære i klubben, all den tid han ikke fungerer i den nåværende posisjonen.

Jeg mistenker at han hentes inn nettopp som en ryddegutt, fordi han er tøff nok til å ri av den stormen som blir når man må ta ytterligere nedskjæringer i administrasjonen, når man må skifte ut store deler av sportslig avdeling og når dagens trener skal tilbys en sluttpakke.

Han er også tøff nok til å stille krav til de som blir værende, slik at RBK ikke lenger framstår som en lokal Nav-avdeling, men som en fremgangsrik klubb, med god forvaltning og planmessing drift.

Om og hvis dette er tilfellet, kan han godt ta jobben for min del, så får heller en styreleder som ikke er like mye gründer, men en bedre driver ta over når lista er flyttet opp på det nivået den skal ligge på.
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 28.01.2012 10:12    Post subject: Reply with quote

I tilfelle Koteng: Send meg en pm om du vil ha litt konsulenthjelp og få butikken på kjøl. Jeg jobber gratis på denne.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 28.01.2012 10:19    Post subject: Reply with quote

Møt opp på årsmøtet og tilby dine tjenester. Ikke sikkert han leser her.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 28.01.2012 10:24    Post subject: Reply with quote

Vi får se... Jeg får pm litt fra her og der jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 28.01.2012 10:27    Post subject: Reply with quote

Lykke til!

At klubben kan komme til å bruke åtte millioner på en spiller de kunne fått gratis for et par år siden er kanskje ikke den beste starten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 28.01.2012 11:25    Post subject: Reply with quote

Nå må det vel bemerkes at Svendsen fortsatt sitter i stolen, og Koteng trenger en runde på årsmøtet før han kan belastes for Hoftuns shoppingvaner.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 71, 72, 73  Next
Page 1 of 73

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb