English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Olsen Øveraas
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 10.02.2012 17:33    Post subject: Reply with quote

Olsen Øveraas har potensiale, håper vi signerer ham.
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 10.02.2012 17:36    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett spilleren, men hans professionelle holdning gjør at jeg er veldig positiv, selv usett.

Har Jønsson trua, så signer han Hoftun Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 10.02.2012 17:42    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Bra at du ser muligheten for at han kan ta skrittet videre fra Rosenborg og opp på toppnivå. Det er den kategorien spillere klubben trenger for å komme opp på toppnivå nemlig.


hehehe, fin den. Overdrev litt da. Han har definitivt noe for seg på breddenivå Wink Toppnivå vet jeg ikke enda.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.02.2012 17:46    Post subject: Reply with quote

He he,
Som Dolphin 72;
jeg er kjempepositiv til signering av Olsen Øveraas - uten å vite noen verdens ting annet enn det lille som står her.

Det sier vel litt om forventningene mine til RBKs signeringer i år.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 10.02.2012 18:10    Post subject: Reply with quote

Ut i fra beskrivelsen av han høres han veldig spennende ut og en de kan signere. Det er jo veldig liten risiko ved det i og med at han kommer billig og ikke vil kreve så mye i lønn. Forhåpentligvis viser han seg fram som kommer inn på laget og gjør det bra. Det er jo heller ingen krise i at Høiland blir høyreback i deler av sesongen med en ung, sulten spiller med potensial i bakhånd. Høiland er blant de beste backene i tippeligaen, selv om det ikke er optimalt.

Det er flere eksempler på spillere som har kommet fra et lavere nivå og tatt tippeligaen med storm i alderen 21-23. Moa, Mos, Solskjær, Forren og Lasse Olsen for å nevne noen.

Når det kommer til spørsmålet om hvorfor han ikke har blitt oppdaget før, så tror jeg at vi har hatt kontroll på han, men at det ikke har vært aktuelt å hente han før da vi har hatt Lustig.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 10.02.2012 18:57    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:
Høiland er blant de beste backene i tippeligaen


Sent på fredag ettermiddag kan jeg plassere en slik ytring på kontoen for selvpåført rus, stigende humør og lavere impulskontroll, men du mener vel ikke dette seriøst for eksempel en mandags morgen?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 10.02.2012 19:01    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:
Høiland er blant de beste backene i tippeligaen.


Dette kan ikke tolkes som annet enn en skriveleif, tull eller propaganda fra brakka. Høiland ville vært en av tippeligaens beste backer for 8-10 år siden, idag er han nærmere helt i andre ender av skalaen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 10.02.2012 19:06    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Burde ikke han vært kartlagt for år og dag siden? Var det først da han dro til England et par ukers tid at han kom under radaren til Hoftun? Har vi ikke kontroll på alle talentene i Trondheimsklubbene en gang?


Betimelig Question

Kanskje burde RBK hver vinter hatt en ledig plass i a-stallen som lokale spillere kunne ha konkurrert om. Spillere kunne ha blitt både invitert av klubben eller tatt kontakt selv. "Premien" til den som RBK vil ha er (minst)en ettårskontrakt som a-spiller. Ville ha vært utrolig enkelt for RBK å fått oversikt over unge seniorspillere i hele Midt-Norge(feks Mo i Rana-Alesund) med dette opplegget. Lønna kunne ha blitt finansiert med midlene som går til dagens RBK-ambassadører.

Vedder på at JOØ er på høyde med flere av de andre kandidatene som har blitt vurdert på backplass. Vilsvik og Hagen kom jo også til TL fra det store intet......
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 10.02.2012 19:39    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Sent på fredag ettermiddag kan jeg plassere en slik ytring på kontoen for selvpåført rus, stigende humør og lavere impulskontroll, men du mener vel ikke dette seriøst for eksempel en mandags morgen?


He He... Jo, jeg mener at han er blant de bedre høyrebackene i Tippeligaen, men det sier vel så mye om de andre høyrebackene i TL som det gjør om Høiland Wink Skriver jo også i samme setning at det ikke er optimalt med han som førstevalg gjennom hele sesongen. Han holder et bra Tippeliganivå, men i Europa derimot holder han ikke helt mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 10.02.2012 19:52    Post subject: Reply with quote

Ikke rart folk har skylapper om klubbens tilstand om det er filteret de ser spillerne våre gjennom...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 11.02.2012 02:49    Post subject: Reply with quote

Godt mulig at dette kan være en fornuftig investering, men ikke akkurat hva jeg forventer meg av en Lustig-erstatter...
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 11.02.2012 13:43    Post subject: Reply with quote

Hvordan er JOØ rent kvalitetsmessig i forhold til brassen Thiago som trente med RBK sist høst? Noen som har sett begge og som kan sammenligne disse to i forhold til hverandre?
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 11.02.2012 13:54    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Godt mulig at dette kan være en fornuftig investering, men ikke akkurat hva jeg forventer meg av en Lustig-erstatter...


Nei, en Lustig-erstatter bør være en som kan pole ballen så langt han bare klarer og gjerne 1/10 ganger treffe på et innlegg. JOØ er dessverre ikke den type spiller så skjønner at han er under dine forventninger ja:)
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 11.02.2012 17:28    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
pingvindrops wrote:
Burde ikke han vært kartlagt for år og dag siden? Var det først da han dro til England et par ukers tid at han kom under radaren til Hoftun? Har vi ikke kontroll på alle talentene i Trondheimsklubbene en gang?


Betimelig Question

Kanskje burde RBK hver vinter hatt en ledig plass i a-stallen som lokale spillere kunne ha konkurrert om. Spillere kunne ha blitt både invitert av klubben eller tatt kontakt selv. "Premien" til den som RBK vil ha er (minst)en ettårskontrakt som a-spiller. Ville ha vært utrolig enkelt for RBK å fått oversikt over unge seniorspillere i hele Midt-Norge(feks Mo i Rana-Alesund) med dette opplegget. Lønna kunne ha blitt finansiert med midlene som går til dagens RBK-ambassadører.

Vedder på at JOØ er på høyde med flere av de andre kandidatene som har blitt vurdert på backplass. Vilsvik og Hagen kom jo også til TL fra det store intet......
Ja, det hadde vært en god ide!
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 14.02.2012 22:07    Post subject: Reply with quote

Dette er en mget hurtig, duellsterk spiller som også kan bidra offensivt med gode innleggsferdigheter og teknikk. Selv om vi signerer en annen høyreback bør denne mannen signeres. Ypperlig backup. Skal også nevnes at han har målteft ved dødballer.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 768

PostPosted: 14.02.2012 23:10    Post subject: Reply with quote

nice...er det mulighet for at han kommer på banen i kampen mot Glimt på fredag? ...som prøvespiller?
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 15.02.2012 00:21    Post subject: Reply with quote

HoldBrillan wrote:
Dette er en mget hurtig, duellsterk spiller som også kan bidra offensivt med gode innleggsferdigheter og teknikk. Selv om vi signerer en annen høyreback bør denne mannen signeres. Ypperlig backup. Skal også nevnes at han har målteft ved dødballer.


Han kan umulig være en ypperlig back up, av den enkle grunn at med den beskrivelsen så hadde han kunne erstattet hele back-firern helt alene. Da har han ikke noe som back up å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 15.02.2012 10:42    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan han gjør det i prøvespillet? Det står ingenting om det her, generelt på RBKweb, rbk.no eller i adressa. Jeg syns han høres veldig spennende ut, kanskje til å med ut som en som kan gå inn å heve laget, men i og med at det ikke framkommer om han holder nivået på treningene osv, så blir jeg litt usikker...
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 15.02.2012 10:44    Post subject: Reply with quote

Rett inn på laget, ja, med den godeste Olsen Øveraas ! Uansett risikerer RBK lite rent økonomisk ved å signere JOØ
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 15.02.2012 10:50    Post subject: Reply with quote

Med tanke på alderen hans mener jeg at han enten bør gå rett inn på laget i løpet av sesongen og vise seg som en klasseback i løpet av neste sesong. Henter man en annen back syns jeg ikke man skal hente JOØ, selv om han er en spiller med bra potensial og er en billig investering. Da ville jeg heller hatt en 18-19-åring med samme potensial som JOØ i backup. Hvis det finnes da Cool
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 15.02.2012 11:12    Post subject: Reply with quote

De finnes neppe pdd i Trøndelag. Årene fra 19 år til 22 år er viktige, mye utvikling skjer da, ikke minst på den mentale modenheten.

Enn om JOØ kunne ha blitt årets komet i TL.... På tide at RBK klarer å lage en god TL-spiller av en seniorspiller fra en lokal klubb.

BTW: Hvordan er tempoet til Aasbakk?
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 15.02.2012 11:18    Post subject: Reply with quote

Synes folk tar litt av her. Han er kanskje en spennende spillertype men det betyr jo ikke at han neodvendigvis har et stort potensiale.

Skulle jeg beskrevet meg selv som spiller hadde jeg ogsaa brukt beskrivelser som: hurtig, god med ball, god en-mot-en og godt tilslag. Dette betyr jo ikke at jeg er god nok for RBK, bare at jeg, paa mitt nivaa, er god paa disse tingene.

Olsen Øveraas har saavidt jeg vet spilt 2.divisjon de siste aarene uten aa dominere saa voldsomt saa det er ingenting som tilsier at han er noe stoerre back talent en f.eks Oviasu
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.02.2012 12:03    Post subject: Reply with quote

Du mener mannen knerten er det største som har skjedd RBK siden Storflor? Wink
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 15.02.2012 12:05    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Synes folk tar litt av her. Han er kanskje en spennende spillertype men det betyr jo ikke at han neodvendigvis har et stort potensiale.

Skulle jeg beskrevet meg selv som spiller hadde jeg ogsaa brukt beskrivelser som: hurtig, god med ball, god en-mot-en og godt tilslag. Dette betyr jo ikke at jeg er god nok for RBK, bare at jeg, paa mitt nivaa, er god paa disse tingene.

Olsen Øveraas har saavidt jeg vet spilt 2.divisjon de siste aarene uten aa dominere saa voldsomt saa det er ingenting som tilsier at han er noe stoerre back talent en f.eks Oviasu


Når ansatte i RBK beskriver kvalitetene til JOØ som gode på en rekke områder er det vel TL-malen de ligger til grunn og ikke noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 16.02.2012 16:39    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...224557.ece

Quote:
Jönsson bekrefter at han vurderer å kjøpe Stene og Øveraas.



Spennende med Øveraas Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 2 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb