English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Simon Larsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2320

PostPosted: 28.02.2012 23:00    Post subject: Reply with quote

Skremmende
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 625
Location: Ã…fjord

PostPosted: 29.02.2012 00:11    Post subject: Reply with quote

Vindbjart ønsker jo naturlig nok mest mulig penger, og hyper ham så mye som mulig. Da RBK hørte at "den nye Bratseth" spilte på Sørlandet, beit de altså på agnet. Latterlig at folk generelt tar uttalelsene fra Vindbjart for god fisk (noe jeg har inntrykk av at enkelte gjør).

Når det er sagt, det er godt mulig Larsen er en god spiller. Og det er vel flere som har skrytt av ham. Men det er greit å se på motivasjonen bak uttalelsene, når folk snakker i mediene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.02.2012 00:18    Post subject: Reply with quote

Merket meg akkurat det samme, TomH. Lite sammenheng mellom Jönssons uttalelser hvor det virket som det var en spiller som allerede var kartlagt, og Henriksens som antyder at dette er et helt nytt prospekt.

Enten er dette scouting gjennom media - hvilket er veldig feil måte å gå frem på, samtidig som det viser mangel på oversikt i det norske markedet, eller så er det håpløst lite kommunikasjon innad i klubben. I beste fall er Henriksens uttalelser feilsitert eller misforstått av media.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 29.02.2012 00:41    Post subject: Reply with quote

Leste at VIF var nærmest en overgang for Simon. Men nå er altså situasjonen annerledes, etter det jeg har forstått. Man kan spørre seg selv hvorfor. Vil Larsen til Rosenborg? Vil Larsen til Molde?

Forøvrig lett å skjønne hvorfor Vindbjart har hypet han opp i media, ettersom de vil tjene mest mulig penger for han.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 29.02.2012 00:53    Post subject: Reply with quote

Start hadde fanget opp spilleren som amatør og fulgt ham en tid. Treneren i Vindbjart ringte til VIF, Molde og RBK da han ble markedssjef. VIF og Molde reagerte tvert. RBK reagerte ikke før en tid senere.
Det betyr at spilleren kan velge blant tilbud fra fire klubber dersom RBK velger å prøve å hente ham etter å ha snakket sammen i morgen.

Men har ikke RBK allerede for flere uker siden erklært at de nå jakter en høyreback i utlandet? Samsvarer dette med at de faktisk hadde Larsen på radaren? Har RBK bare fulgt ham i media og tatt innkommende samtaler fra Vindbjart? Eller har alle ambisjoner om jevnlig gruppespill i Europa forduftet fra mange klubbansattes hoder de siste ukene, slik at Simon Larsen nå faktisk passer til Hoftuns nyannonserte ambisjoner om å heller mønstre et lag som årlig kan være med og kjempe om en bronsemedalje?

"I januar 2012 fikk vi forespørsel fra Start om han kunne spille kamp for dem i Colorline cup. Det fikk han selvsagt lov til og gjorde det veldig bra mot bl.a to svenske topplag (Gais og Hacken). Etter dette skjønte vi selvsagt at Start virkelig mente alvor med Simon. Da det kom en ny forespørsel om han kunne spille mot Bryne i februar, var selvsagt det også greit for oss. Han var jo tross alt VFK- spiller med nytegnet 3-årig proffkontrakt. Han var vår spiller.

På dette tidspunktet ble gamle Skeie ble utpekt som markedssjef i VFK. Det ble noen telefoner til kontakter i Molde, VIF og RBK og sportsredaksjonen i fvn. Det førte til at Molde og VIF satt ringside når Simon storspilte for Start i uvant høyre back posisjon. De fikk bekreftet mine utsagn til gangs, og meldte selvsagt interesse umiddelbart. RBK glimret dessverre med sitt fravær i nevnte kamp, men kom etter kort tid sterkt på banen etter å ha fått mange gode referanser på Simon.
...Jeg vet det var mange som humret godt da Skeie i en to siders "rubrikkannonse" dagen før kampen mot Bryne, hadde gått ut å brukt virkelig STORE bokstaver og til og med våget seg til å sammenligne Simon med legendariske Rune Bratseth.
...(Deretter gjorde han en god kamp mot Bryne.)
...Det var derfor ikke så merkelig at Molde, RBK og VIF var på tråden ganske raskt. Men nå var det de virkelig STORE gutta som hadde blitt koblet inn. Ole Gunnar Solskjær, Erik Hoftun og Martin Andresen hadde sett lyset.
Fra bloggen til Vindbjart-treneren.

Dette samsvarer også godt med dagens Trond Henriksen-sitat i Adressa: "- Vi har hørt så mye om han at vi ville komme ned og se på ham."

Da fremstår tidligere uttalelser fra RBK, om at de har fulgt ham, i et merkelig lys.
De har ikke sett ham, men hørt om ham. Det fremstilles som å ha fulgt ham.
Deretter reiser de ned for å se på ham, fordi Molde, VIF og Start er blitt veldig interesserte og det har stått så mye positivt om ham i Fædrelandsvennen?

I tilfelle opptrer RBKs sportslige ledelse etter en oppskrift på å ende med for dyre, oppbydde norske spillere. Gode kjøp må foretas før andre (blant annet lag med gullambisjoner) har lagt sine bud på bordet.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 29.02.2012 01:13    Post subject: Reply with quote

Om Larsen skal være høyreback, burde RBK heller gått for Wembangomo. Ønsker RBK Larsen som stopper, burde de latt være å kjøpe Strandberg en uke i forveien.

RBK trenger ikke 5 stoppere. Rett og slett dårlig planlegging.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 29.02.2012 04:16    Post subject: Reply with quote

En sjælden gang enig med TomH. Oversigten i de lavere divisoner er alt for lav.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 29.02.2012 12:26    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r noen er enig med meg, innledes alltid innlegget med:
"En sjelden gang enig med TomH...".

Jeg skal ta dette opp med 2mas...
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 29.02.2012 13:12    Post subject: Reply with quote

Very Happy
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 29.02.2012 14:24    Post subject: Reply with quote

Bestemmer seg til helgen - Simon Larsen har tilbud fra Start, VIF og Molde
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 29.02.2012 14:30    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig vi aldri har vært virkelig interessert. Uansett er vi så dårlige på dette at jeg forventer ikke at Henriksen/Hoftun klarer å skaffe Larsen.

Last edited by Wannebo on 29.02.2012 17:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 29.02.2012 15:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror RBK er mer tent på Larsen enn Olsen pga førstnevntes fysikk. Jeg tviler litt på om RBK vinner kampen om Larsen. Merkelig om både Hagen og Larsen skulle ha havne i samme klubb.... Jeg tror RBK klarer å sikre seg en av disse viss de virkelig er interessert.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5321

PostPosted: 29.02.2012 17:09    Post subject: Reply with quote

Tror Henriksen fant ut han er oppskrytt av media, da han var å så nærmere på han. Håper han går til M**** eller VIF, og det viser deg at han ikke er så god likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 29.02.2012 18:07    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Om Larsen skal være høyreback, burde RBK heller gått for Wembangomo. Ønsker RBK Larsen som stopper, burde de latt være å kjøpe Strandberg en uke i forveien.

RBK trenger ikke 5 stoppere. Rett og slett dårlig planlegging.


Dersom man har hatt oversikt over Larsen i lang tid, noe jeg tror de ikke har hatt, og ment at han hadde førstelagspotensial som stopper vitner det om dårlig planlegging ja. Ja, man har usikkerheten rundt om han tar nivået med en gang. Det kan ha gjort at man vurderer han som en langtidsinvestering, og at man i tillegg burde ha en ny stopper på kort sikt. Men da burde man kjøpt inn en eldre stopper enn Strandberg i mine øyne.

I og med at Larsen blir betegnet som den nye Bratseth, burde det være stopper han ble satset på. Han kan sikkert være en bra back også, men rart å satse på en spiller fra lavere divisjoner som man må omskolere da i tilfelle.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 29.02.2012 19:29    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Larsen er god som høyreback, han spilte jo godt i denne posisjonen mot Bryne og hadde noen fine raid. Tilslaget er også bra.
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 01.03.2012 23:00    Post subject: Reply with quote

Klar for VIF ifølge en kar på VGD.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 01.03.2012 23:14    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Klar for VIF ifølge en kar på VGD.


Kilde?
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 01.03.2012 23:18    Post subject: Reply with quote

Tror uansett ikke helt på denne Larsen-hypen, så han kan godt gå til VIF for min del;)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21965

PostPosted: 01.03.2012 23:18    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Klar for VIF ifølge en kar på VGD.


Sier ikke at det ikke stemmer, men denne karen er kjent for å være et troll. Er ikke måte på hvor mange overganger han har annonsert i vinter. Har vel en relativt lav treffprosent.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 01.03.2012 23:24    Post subject: Reply with quote

Det virker ikke som at RBK har vært veldig interessert i Larsen, så jeg tror ikke det er noen katastrofe om han skulle havne i VIF. Og utsagn fra brukere på VGD har aldri vært noen særlig troverdig kilde.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 01.03.2012 23:36    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
thoves wrote:
Klar for VIF ifølge en kar på VGD.


Sier ikke at det ikke stemmer, men denne karen er kjent for å være et troll. Er ikke måte på hvor mange overganger han har annonsert i vinter. Har vel en relativt lav treffprosent.


Rene Nostradamus med andre ord;)
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.03.2012 00:59    Post subject: Reply with quote

Stod det ikke et sted at RBK skulle gi tilbakemelding ift. Larsen i løpet av onsdag?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.03.2012 01:02    Post subject: Reply with quote

Men er ikke sikkert at propagandaavdelinga i Vindbjart ønsker å kringkaste svaret? I hvert fall ikke dersom det var negativt for dem. De tjener jo på størst mulig interesse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.03.2012 01:04    Post subject: Reply with quote

Det er litt det jeg mener - kanskje RBK har gitt Vindbjart negativt svar, og da er det vel greit at han eventuelt går til VIF Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 02.03.2012 01:46    Post subject: Reply with quote

Men kan man stole på speidingen til RBK da?

RBK har gjort mange feilkjøp og feilvurderinger opp igjennom. Personlig heller jeg mot at det er like stor sjanse for at Larsen blir en kjempesuksess som det motsatte, selv om jeg aldri har sett ham spille.

Jeg stoler bare på egen speiding...
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb