English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stabæk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 04.05.2012 20:03    Post subject: Reply with quote

Synes DOckal var Banens ener i dag også til tross for elendige avslutninger i første.
Midtsjø hadde et kanoninnhopp og bør vurderes fra start neste gang forran Svenson. Man ser tydelig hvor lite kreativitet vi har på venstresida i dag...

Ellers verd å notere at Sælnes nok er tapt om Bayern var tilstede for han er bare utrolig utrolig god.

Notes:

DFH: Fantastisk kamp i dag. Kjemper som en løve, klarer å holde på ballen og skaper utrolig mye med sine løp og mottak. Beste kampen hans jeg har sett!

Issah: Må settes på pasningstrening da han ikke evener å slå en 2meters støttepasning presist. Det så vi 3-4 eksempler på i dag. VDElvis skyld i f1-3 målet også med sin elendig pasning i forkant når RBK bryter slik at Stabæk kan rulle opp på venstre side igjen (målet). Nilsen velger å trekker frem Sælnes som skyldig i det, men sælnes får en høuy ball som han først header en gang og så i mangel på støtte prøver nok å heade den til innkast.

Kjempefin fotballkamp, storkoste meg. Men vi behøver virkelig en venstrekant!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Fortinbras
Senior


Joined: 16 May 2005
Posts: 116

PostPosted: 04.05.2012 20:03    Post subject: Reply with quote

Lurvete kamp. Her ser man hva som skjer når spillerne ikke gir 100%.

Imponert over Ivers' løpsstyrke; han tok et par defensive løp på slutten det står respekt av.

Alt annet enn imponert over Høiland. Er han bare lat eller klarer han virkelig ikke 90 minutter? Hans "press" på innlegget som gir 1-3 er en vits.

Dagens dårligste: MAX' kommentatorteam, der jeg aller mest er overrasket over hvor lite fotballkunnskap som skal til for å bli trener i Tromsø og Brann.

At overfallet på DHF kunne være årets klareste straffe, falt ingen av dem inn. Bring in the clowns..

PS: Noen som fikk med seg dagens Handshake for Peace?! Virkelig klasse over denne! Fikk akkurat en SMS fra Siem, der han kårer det til det 27. beste denne sesongen... (Man lå an til en sterk 19. plass før Hulsker blandet seg inn og trakk ned helhetsinntrykket markant.)
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 04.05.2012 20:04    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
abjoern wrote:
Issah - Greie involveringer.

Sånn bortsett fra å miste ballen to ganger og deretter drite i markering som fører til scoring i mot...


Vant ballen på vårt tredje mål, husk. Langt mer balansert midtbane etter at henriks forlot banen.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 04.05.2012 20:09    Post subject: Reply with quote

Quote:
Sælnes


Sorry, men må kommentere dette. Ekstremt mange som skriver navnet hans feil. Er det trøndersk uttalemåte som gjør det? Han heter altså SelnæsSmile
Back to top
View user's profile Send private message
Oddsking
Proff


Joined: 16 May 2011
Posts: 406
Location: Tigerstaden

PostPosted: 04.05.2012 20:10    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ble ankersen bytta ut? Issah syns jeg ikke fortjener en plass på laget. For en klabb!
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 04.05.2012 20:10    Post subject: Reply with quote

Prøver meg på en børs!

(Børsen 1-6)

-----------------------------

Ørlund 5 - Lite å gjøre, virker solid når han først har noe å gjøre.

Ankersen 4 - Dårlig teknisk, så ikke så mye av han.

Larsen 4 - Solid, men ikke på sitt beste.

Høiland 5 - Er litt overrasket over Høiland i dag, er med mye oppover, og fikser det bra.

Svensson 5 - Er lite med idag, fin scoring drar opp fra en 4.

Henriksen 3 - dårlig kamp av Henriksen i dag, dessverre med tanke på at var 3-4 klubber på stadion i dag.

Dockal 6 (BB) - Kjempe kamp av Dockal i dag! Løper mye og virker smart!

Iversen 4 - Sett han bedre! Mulig han spiller bedre med Chibuike eller Prica.

Holm 5 - Syntes han var god i dag, år beste av Holm.

-------------------------------------

Midtsjø 4 - Fin fint innhop av Midtsjø i dag, knall scoring! Håper vi får se mer av han.

Issah 2 - kommer inn, gjør ikke mye. Han er oså skyld i 3-1 scoringa.

Wangberg - SÃ¥ ikke mye av han.


Jønsson 4 - Jaaa, neeei, hva skal men sia, njaaa... Greie bytter, takler skadene bra..

-------------------------------------

Dommern 2 - Rare avgjørelser....

---------------------------------------

Kommentator 0 - ....


Last edited by Trondheim on 04.05.2012 20:14; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 04.05.2012 20:14    Post subject: Reply with quote

Oddsking wrote:
Hvorfor ble ankersen bytta ut? Issah syns jeg ikke fortjener en plass på laget. For en klabb!
Strekk i lysken
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 04.05.2012 20:14    Post subject: Reply with quote

Veldig negativ du var Trondheim!
_________________
You`ll never walk alone!!


Last edited by batigol on 04.05.2012 20:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 04.05.2012 20:15    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Prøver meg på en børs!

(Børsen 1-6)


Svært spesiell børs. Åpna Dahlsen?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 04.05.2012 20:19    Post subject: Reply with quote

Alt i alt en bra kamp på Lerkendal mot et lag vi normalt skal slå. I første omgang talte jeg 5 store sjanser, mot 0 for Stabæk og det var helt utrolig at vi ikke scoret før pause etter min mening.

I andre så vi et mønster vi har sett litt for ofte de siste årene, et RBK som stanger mot et lag som ligger med 11 mann på egen 16meter, en tragisk dårlig dommer som saboterer enda litt til og spillere som begynner å henge med hodet.

At vi har spillere fra egen stall som Midtsjø å sette inn er da supert og han gjorde et fantastisk innhopp i dag. For oss som har sett ham utenfor A-laget er ikke dette overraskende Smile

Ellers: Svensson scoret et flott mål, men jeg håper han brukes mer sentralt i fremtiden.

Godt å se at DFH er på gang.

Selnæs (?) er en fantastisk midtbanespiller!

Ankersen ser frisk ut!

Høiland er å foretrekke for Lustig. (Jeg vet han gjør feil tidvis, men har er i det minste innom defensivt nå og da).
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.05.2012 20:49    Post subject: Reply with quote

Intervju Svensson og Midtsjø
Intervju Jim Larsen
Høydepunkter
Intervju Jan Jönsson
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.05.2012 21:17    Post subject: Reply with quote

Synes Dockal har vært blant de beste i de aller fleste kampene i år, men er ikke enig i at han var den beste idag Razz

Strandberg for min del. Svensson skal ha for innsatsen, og Midtsjø for å lage litt action der framme.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 04.05.2012 21:23    Post subject: Reply with quote

Strandberg BB for min del og. Solid.

Ellers en jævlig slapp match. Dette burde vi vunnet langt mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 04.05.2012 21:29    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvordan flere her kan si at Holm spiller bra. Han gjør jo ikke noe produktivt for oss. At han har sin "beste" kamp for oss sier ALT!!

Ja han jobber, men det er fordi han er så treg at alle springer fra han. Om han starter neste kamp så skjønner jeg ingenting, det har han ikke forsvart.

Og hva er det med at Høiland ikke engang klarer å ta innkast ok. Elendig.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.05.2012 21:30    Post subject: Reply with quote

At vi senker oss ned på motstanderen sitt nivå (eventuelt OPP på motstanderen sitt nivå) er jo ikke noe nytt...
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 04.05.2012 21:32    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Hva faen? ISSAH???

Svensson sentralt, Midtsjø ute på kant og Prica fremme. Neivel.


Kanskje bra de ikke hører på deg da.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 04.05.2012 21:41    Post subject: Reply with quote

Ja, for Issah var jo strålende.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 04.05.2012 21:42    Post subject: Reply with quote

Hehe, enig der, men kanskje greit at Midtsjø ble spiss.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 04.05.2012 21:45    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Hva faen? ISSAH???

Svensson sentralt, Midtsjø ute på kant og Prica fremme. Neivel.


Hvis Svensson skal spille sentralt så er det som høyre eller venstre indreløper i en 3'er eller 5'er, hvis ikke , da blir det KANT.

Midsjø er enten OMS is "Henriksen-rollen", spiss eller "hengende spiss"...
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 04.05.2012 22:14    Post subject: Reply with quote

Ørlund 5

Ankersen 5 Friske tendenser
Larsen 5 Grei kamp
Strandberg 5 God bakover, men forferdelig pasningsspill som back
Høiland 4 Slår latterlig mye langt

Dockal 5 Ikke så imponert som resten i dag. For mye teknisk slurv i dag. Smart som vanlig.
Henriksen 4 Litt borte i dag
Selnæs 6 Som vanlig god
Svensson 5 Som vanlig når han er på kanten

Fredheim Holm 4 Bare ikke produktiv nok
Iversen 5 Ikke helt på topp i dag, par småfikse ting

Wangberg 6 Rutinert og kynisk
Midtsjø 7 BB Skaper mer på 30 minutter enn DFH har gjort i hele år. Klassespiller.

JJ 3 Trist inngang til kampen. Velger å slå langt mot Tippeligaens dårligste lag og satse på å vinne andreballer. Feigt å ikke la Midtsjø starte, og han burde senest kommet inn i pausen.

Helt til Midtsjø kom inn var dette veldig traurige greier. Utrolig tafatt og kjedelig angrepsspill med tydelig plan om å slå langt mot et så dårlig lag appelerer ikke til meg. Varmet i hjerterota å etter alle solemerker se Midtsjø spille seg til en klokkeklar plass i elleveren. Off.midt-rollen bør være hans nå, så får Chibiuke spille kant og Iversen og Prica konkurrere om spissplassen. Midtsjø har ferdigheter man ikke finner mye av i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 04.05.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

Det siste du skriver med Midtsjø bak Ivers/Prica og Chibbe på v kant og vår tjekkiske venn på h side lukter det gull av.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 04.05.2012 22:26    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Ørlund 5



JJ 3 Trist inngang til kampen. Velger å slå langt mot Tippeligaens dårligste lag og satse på å vinne andreballer. Feigt å ikke la Midtsjø starte, og han burde senest kommet inn i pausen.



Nå er det jo ingenting som tilsier at Midtsjø er så god at han skal inn i andre i utg.pkt.

Vi dominerer første omgang og det er jo bare uflaks at vi ikke leder 2 - 0. At Rosenborg har fått en noe mer direkte spillestil er smak og behag, men vi har vært desidert best i samtlige kamper (unntak LSK). Assa, vanskelig å forstå hva Janne skal gjøre? Om en ønsker omstendelig spill kan du se Brøndby. Hva er gærnt med å sette hurtig igang kontra å ha 32 touch? Respekterer at du liker en mer possesion orientert stil, a-okey (her er vi alle forskjellig)! Men JJ, hvordan kan han få 3? I tillegg gjør han gode taktiske grep. Hjemme på Lerkendal i år RBK vi vært som en traktor mot motstanderen.

Uansett heia RBK


Last edited by JanneB on 04.05.2012 22:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 04.05.2012 22:26    Post subject: Reply with quote

Risikerer sikkert å bli kalt både negativ og kanskje kravstor over å ikke juble over dagens seier og serieledelse, men dette var en skuffende 3-1 seier.

Først og fremst er det mangelen på en tydelig plan offensivt som drar ned inntrykket. Når vi gjenvant ballen på egen halvdel var det ofte null personer som startet bevegelser. Ofte ble det valgt pasning til feilvendt spiller som igjen hadde omtrent null bevegelser å spille på og valgte støttepasning bakover. Dermed rakk Stabæk å demme opp bakover.

Når vi mangler spillere med fart/teknikk til å passere ledd med ball, blir vi da temmelig lett å forutse.

Spillerne så ofte ut til å ikke ha noen instrukser om hvordan de skal løpe, hvor pasningen skal gå, hvilke andre bevegelser som da skal starte osv.
Dermed mistet vi ballen på feilpasninger i stedet for å være i gjennom og i bevegelse mot mål.

Jeg forsvarte Jönsson i fjor og hadde blant annet som signatur at de måtte se til å gi ham et lag. Jeg var med på å gi ham tid til å sette sitt preg på laget. Hvis mannen ikke har andre offensive planer enn å la det være opp til tilfeldige relasjoner mellom enkeltspillere og ellers bare prøve å få et mål på et eller annet vis, lukter det negativ spiral av RBK.
Barna kjedet seg. Kronene brukt på drakter, skjerf, buffer, luer, sekk, flagg, billetter, kioskmat ... føles litt bortkastet. Det er ingen som betaler for å se på lange innkast.

Hvis noen i Rosenborg-ledelsen lurer på hvorfor laget ikke lenger appelerer like sterkt til publikum, og eventuelt hvordan dette påvirker omsetningen på mange slags vis, så ta en titt på dagens offensive samhandlingsmønster.

Direkte frustrerende å se når Høiland gjenvinner ballen noen meter inn på egen halvdel, orienterer seg og ser null bevegelser å spille på på stillingen 0-0.

Honnør til spillerne som maktet å skape noe på egenhånd, men jeg er gjerne "surpomp" og sier: Vi skal ikke vinne hjemmekamper mot rævva møkkalag på denne måten i Rosenborg.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 04.05.2012 22:34    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
At Rosenborg har fått en noe mer direkte spillestil er smak og behag, men vi har vært desidert best i samtlige kamper (unntak LSK). Assa, vanskelig å forstå hva Janne skal gjøre? Om en ønsker omstendelig spill kan du se Brøndby. Hva er gærnt med å sette hurtig igang kontra å ha 32 touch?

Hva mener du? Spiller RBK direkte? Er vi gode til å kontre? Janne har ingen annen plan mot etablert forsvar enn lange pasninger opp fra back/stopper og mot spiss. Synes du dette er underholdende så skal jeg ikke ta fra deg det. Det går også veldig langt mellom gode kontringer, og vi har ingen faste spillmønstre som starter hos keeper. Ørlund poler jo konsekvent langt uansett. RBK anno 2012 spiller dessverre veldig trist og kjedelig fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
seler
Senior


Joined: 09 Nov 2011
Posts: 245

PostPosted: 04.05.2012 22:35    Post subject: Reply with quote

Som Knerten er jeg veldig uenig i den rosen han før her inne. For all del, skoring og assist er veldig bra, det skal jeg ikke ta bort fra han. MEN, han hr sikkert 10-12 åpne og frie innleggsmuligheter, som han ikke er i nærheten av å treffe på. Da blir det helt feil å si at han slo strålende innlegg. Samtidig jobbet han omtrent ikke defensivt, hadde en del slurv med ball, trøkker ikke til i en eneste duell, og virker veldig treg. Han gjør en middels kamp og er selvfølgelig med på å avgjøre kampen, men gjør likevel ikke en god kamp i mine øyne.

Midtsjø er strålende. Kommer inn og er skapende fra første sekund.

Drømmer om en midtbane 3-er med Selnæs, svensson og midtsjø. Der har du omtrent alt; en ballvinner og løpsmaskin, en balansespiller som kan strø og tre opp gjennom ledd, samt en mellomromsspiller som kan være med i avslutningsfasen. Men det skjer nok ikke med JJ

Edit: Snakket seff om Dockal innledningsvis der, ser jeg glemte å skrive navnet...
_________________
'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves


Last edited by seler on 04.05.2012 22:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb