English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Legia Warszawa - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 23.08.2012 20:31    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Spartacus wrote:
Et bra resultat på bortebane, som forventet, og da blir det fest på lerkendal den 30.08.12. Vi trengte ikke å gi alt i dag, men vi var solide og gjorde det som behøvdes, og det kjenntegner gode lag.


Absurd kommentar.

1. Fest på Lerkendal som det var mot Servette? Med noenlunde samme utg.pkt.

2. Så det at Dockal redder rævva vår gang på gang er egentlig uttrykk for hvor solide og laidback vi er på bortebane? Det er derfor vi kjører lange baller mot Prica på slutten? Vi trengte ikke å gi alt, og det hele var kalkulert?


Vi er nødt til å forholde oss annerledes neste torsdag, enn hva vi måtte gjøre mot Servette. Ettersom Legia er et betraktelig bedre lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 23.08.2012 20:33    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Spartacus wrote:
Et bra resultat på bortebane, som forventet, og da blir det fest på lerkendal den 30.08.12. Vi trengte ikke å gi alt i dag, men vi var solide og gjorde det som behøvdes, og det kjenntegner gode lag.


Absurd kommentar.

1. Fest på Lerkendal som det var mot Servette? Med noenlunde samme utg.pkt.

2. Så det at Dockal redder rævva vår gang på gang er egentlig uttrykk for hvor solide og laidback vi er på bortebane? Det er derfor vi kjører lange baller mot Prica på slutten? Vi trengte ikke å gi alt, og det hele var kalkulert?


Hva er absurd?

1. Seieren over Legia, og hva det medfører kommer til å bli feiret?

2. Ok, jeg er grenseløs positiv, likeså som enkelte må finne noe negativt uansett. Endog, medfører det ikke riktighet at etter scoringen til Legia så presset vi på, og når vi fikk målet våres ble vi mer forsiktig. Noe lange baller opp mot Prica indikerer, ikke bli tatt i ubalanse.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 23.08.2012 20:34    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Det handler vel litt om at man ser klare svakheter og mangler i laget, som ikke burde være der. Og at man er langt unna å ta ut potensialet i spillergruppa. Man ser jo at midtbanen ikke fungerer, og de gode sekvensene består av at enkeltspillere finner sammen, uten at det er en del av et solid grunnspill. Etter hvert blir man lei av at de fleste kamper som RBK er involvert i, har dårlig kvalitet. Man får aldri utviklet seg nok dersom man alltid er "utfallsorientert" og ikke "prosessorientert".

Resultatet er definitivt godkjent og vel så det mhp kvalifisering, men det var ikke et stort lag vi møtte i dag.

Tiltredes. Tommel'n opp!
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 23.08.2012 20:34    Post subject: Reply with quote

DelPiero wrote:


Da ser vi veldig forskjellig på dette. Jeg ser et lag som henger sammen gjennom hele kampen. Slipper til 4-5 sjanser, som man nesten må regne med på bortebane.
Samtidig innehar laget nå mye gode ballspillere der vi ser de spiller seg ut av trengte posisjoner der den lange ballen ble brukt enda mer før.
Vår possession førte ikke til altfor mange sjanser, om det er noe jeg skal være negativ til så er det akkurat det.
Men i helhet en meget godkjent bortekamp i europa.


Ja vi gør nok det. Jeg synes ikke dette er en meget godkjent bortekamp, til det skaber vi alt for lidt offensivt mot et dårligt lag. Resultatet er dog meget godkjent.

Selvfølgelig må man regne med chancer i mot på bortebane, men det er måten chancerne kommer på i dag, som gør at jeg synes forsvarsspillet ikke er bra. Det skal ikke være muligt og spille sig så enkelt til chancer, som det Legia gør i dag, når vi er i overtal defensivt.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 23.08.2012 20:36    Post subject: Reply with quote

Leiga var ikke gode i dag. Det var 8 - 5 i sjanse statistikken til dem i dag. Folk har vært hysteriske siden andre runde i denne EL kvalliken, "Åh herregud Jagodina fra Serbia blir vel for tøft". "Oi, oi, oi Servette valser over oss". "Legia - Rosenborg 4-0". Vi spiller bra, RBK er dog litt for dårlige på nest siste touch for at vi skal si at vi var kjempe farlige, men sack the fuck up! Legia var på høyde med ett topp 4 lag i TL i dag. Spiller vi slik som dette, samt at vi forbedrer litt på siste tredjedel av banen, ja da vinner vi. Er det mulig å sutre for 1-1? De aller fleste hadde i resultattipstråden spådd Rosenborg til å gå på ett tap, om ikke ett stor tap. Dette er et godt resultat i forkant av hjemme oppgjøret. Jeg forventa en forsvarskamp i 90 min i dag, det var det ikke i nærheten av. RBK var trygge med ballen og virket innstilt på å ikke få panikk i dag.

Når det gjelder Høiland har jeg ikke bestandig vært fornøyd med han i år, men defensivt har han vært trygg. Hvis du har spilt aktivt over 7-er fotball i livet ditt, ja da vet du at han skal ut å prøve å stanse den mannen når Mix er på etterskudd. Er det noen sin skyld i målet er det Dockal som ikke forskyver hele veien ned.

Bra jobba gutta Tommel'n opp!


Last edited by JanneB on 23.08.2012 20:39; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 23.08.2012 20:37    Post subject: Reply with quote

fab4fan wrote:
Slapp av harald, er ike sur på deg Very Happy


Det har jeg ikke trodd heller Smile
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 23.08.2012 20:37    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke så mange som klager på kampen i dag. Spørsmålet er hva vi gjør i hjemmekampen. Eller gjemmekampen om nollnoll-Jönsson får det som han vil.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 23.08.2012 20:38    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Vi trengte ikke å gi alt i dag, men vi var solide og gjorde det som behøvdes, og det kjenntegner gode lag.

Mener du at vi kontrollerte denne inn til 1-1 og at det ikke var innslag av tilfeldigheter/flaks som ga oss et godt resultat?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 23.08.2012 20:38    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Leiga var ikke gode i dag. Det var 8 - 5 i sjanse statistikken til dem i dag. Folk har vært hysteriske siden andre runde i denne EL kvalliken, "Åh herregud Jagodina fra Serbia blir vel for tøft". "Oi, oi, oi Servette valser over oss". "Legia - Rosenborg 4-0". Vi spiller bra, RBK er dog litt for dårlige på nest siste touch for at vi skal si at vi var kjempe farlige, men sack the fuck up! Legia var på høyde med ett topp 4 lag i TL i dag. Spiller vi slik som dette, samt at vi forbedrer litt på siste tredjedel av banen, ja da vinner vi. Er det mulig å sutre for 1-1? De aller fleste hadde i resultattipstråden spådd Rosenborg til å gå på et tap, om ikke ett stor tap. Dette er et god resultat i forkant av hjemme oppgjøret. Hadde forventet en forsvarskamp i 90 min i dag, det var det ikke i nærheten av i dag. RBK var trygge med ballen og virket innstilt på å ikke få panikk i dag.

Når det gjelder Høiland har jeg ikke bestandig vært fornøyd med han i år, men defensivt har han vært trygg. Hvis du har spilt aktivt over 7-er fotball i livet ditt, ja da vet du at han skal ut å prøve å stanse den mannen når Mix er på etterskudd. Er det noen sin skyld i målet er det Dockal som ikke forskyver hele veien ned.

Bra jobba gutta Tommel'n opp!


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.08.2012 20:38    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
DelPiero wrote:


Da ser vi veldig forskjellig på dette. Jeg ser et lag som henger sammen gjennom hele kampen. Slipper til 4-5 sjanser, som man nesten må regne med på bortebane.
Samtidig innehar laget nå mye gode ballspillere der vi ser de spiller seg ut av trengte posisjoner der den lange ballen ble brukt enda mer før.
Vår possession førte ikke til altfor mange sjanser, om det er noe jeg skal være negativ til så er det akkurat det.
Men i helhet en meget godkjent bortekamp i europa.


Ja vi gør nok det. Jeg synes ikke dette er en meget godkjent bortekamp, til det skaber vi alt for lidt offensivt mot et dårligt lag. Resultatet er dog meget godkjent.

Selvfølgelig må man regne med chancer i mot på bortebane, men det er måten chancerne kommer på i dag, som gør at jeg synes forsvarsspillet ikke er bra. Det skal ikke være muligt og spille sig så enkelt til chancer, som det Legia gør i dag, når vi er i overtal defensivt.


Det verste er at jeg faktisk er litt enig i det Harald skriver, men jeg kommer selvsagt aldri til å innrømme det Razz
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 23.08.2012 20:39    Post subject: Reply with quote

Spartacus,

1. Ja, vi gikk videre mot Servette, men var det en fest? For all del, benekter ikke at det kan skje. Såpass begrenset er Legia, men ut i fra spillet til RBK de siste to årene synes jeg det er en smule absurd å forvente fest, slik vi kunne gjøre i kvalikrundene på 90- og begynnelsen av 00-tallet.

2. Forskjellen er vel at det som blir trukket frem av negative elementer ved spillet vårt er reelt, mens den storyen du snakker opp her er ren fantasi. Det finnes kamper der det bedre laget kontrollerer inn et ok resultat på bortebane uten å ha brukt mye krefter. Dette var ikke en slik kamp - punktum.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 23.08.2012 20:40    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig driter i om det blir fest,så lenge vi kommer oss til europa league!: )
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 23.08.2012 20:41    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Spartacus wrote:
Vi trengte ikke å gi alt i dag, men vi var solide og gjorde det som behøvdes, og det kjenntegner gode lag.

Mener du at vi kontrollerte denne inn til 1-1 og at det ikke var innslag av tilfeldigheter/flaks som ga oss et godt resultat?


Definer tilfeldigheter i løpet av en fotballkamp? Vi har mye mer å gå på, men dette var en typisk kamp på bortebane i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 23.08.2012 20:42    Post subject: Reply with quote

Nå må vi slutte med denne negativiteten på 20-årsdagen for et av de pinligste nederlagene våre i eliteserien. Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.08.2012 20:43    Post subject: Reply with quote

Folk snakker om at Legia kom for lett til sjanser til tross for at de er et dårlig lag. Faktumet er at de hadde kommet til enda flere sjanser om vi ikke hadde vært så gode defensivt. Vi gjorde dem dårlige i store deler av kampen. Det var heller ikke stort mer enn 2-3 store målsjanser Legia fikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 23.08.2012 20:45    Post subject: Reply with quote

Med den argumentationen, attach, så vil jeg smide ud at det er kun pga. Legia var så dårlige, at de kun skabte 2-3 store chancer.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
DelPiero
Proff


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 403

PostPosted: 23.08.2012 20:46    Post subject: Reply with quote

Attach og Harald: Halvfullt eller halvtomt glass?
_________________
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best-
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 23.08.2012 20:46    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
gisp! wrote:
Spartacus wrote:
Vi trengte ikke å gi alt i dag, men vi var solide og gjorde det som behøvdes, og det kjenntegner gode lag.

Mener du at vi kontrollerte denne inn til 1-1 og at det ikke var innslag av tilfeldigheter/flaks som ga oss et godt resultat?


Definer tilfeldigheter i løpet av en fotballkamp? Vi har mye mer å gå på, men dette var en typisk kamp på bortebane i Europa.

Ikke uttømmende definert, men noen tilfeldigheter kan være at avslutningene deres gikk rett på keeper eller et glimt av ... er det lyskraft JJ kaller det ... fra Dockal?

SÃ¥ er det din tur: Mener du vi kontrollerte denne inn til 1-1?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 23.08.2012 20:48    Post subject: Reply with quote

DelPiero wrote:
Attach og Harald: Halvfullt eller halvtomt glass?


Ja det var lidt det som var mit poeng, når man argumenterer på den måten Smile
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 23.08.2012 20:48    Post subject: Reply with quote

@ Gisp.

Er vel ikke mer tilfeldig at Dockal lager mål i dag enn at Legia skårer.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 23.08.2012 20:50    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Spartacus,

1. Ja, vi gikk videre mot Servette, men var det en fest? For all del, benekter ikke at det kan skje. Såpass begrenset er Legia, men ut i fra spillet til RBK de siste to årene synes jeg det er en smule absurd å forvente fest, slik vi kunne gjøre i kvalikrundene på 90- og begynnelsen av 00-tallet.

2. Forskjellen er vel at det som blir trukket frem av negative elementer ved spillet vårt er reelt, mens den storyen du snakker opp her er ren fantasi. Det finnes kamper der det bedre laget kontrollerer inn et ok resultat på bortebane uten å ha brukt mye krefter. Dette var ikke en slik kamp - punktum.


1. Hva har dette punktet med dagens realiter å gjøre? Når jeg skriver fest på lerkendal da tenker jeg på at vi feirer seieren og at vi er i gruppespillet.

2.Hva vet du om det? Utifra kampbildet synes jeg vi hadde god kontroll, og hadde vi absolutt trengt et mål til er jeg ganske sikker på at vi hadde klart det. Endog er det ikke verdt den lille risikoen, ettersom 1-1 er et jævla bra resultat på bortebane i Europa, mot nesten ethvert lag. Spør hvem som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 23.08.2012 20:52    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Med den argumentationen, attach, så vil jeg smide ud at det er kun pga. Legia var så dårlige, at de kun skabte 2-3 store chancer.


Latterlig negativ påstand...
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 23.08.2012 20:53    Post subject: Reply with quote

Hvorfor?
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 23.08.2012 20:55    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Spartacus wrote:
gisp! wrote:
Spartacus wrote:
Vi trengte ikke å gi alt i dag, men vi var solide og gjorde det som behøvdes, og det kjenntegner gode lag.

Mener du at vi kontrollerte denne inn til 1-1 og at det ikke var innslag av tilfeldigheter/flaks som ga oss et godt resultat?


Definer tilfeldigheter i løpet av en fotballkamp? Vi har mye mer å gå på, men dette var en typisk kamp på bortebane i Europa.

Ikke uttømmende definert, men noen tilfeldigheter kan være at avslutningene deres gikk rett på keeper eller et glimt av ... er det lyskraft JJ kaller det ... fra Dockal?

SÃ¥ er det din tur: Mener du vi kontrollerte denne inn til 1-1?


Man skal ikke undervurdere tilfeldighetens rolle, men når det gjelder målet våres, har Dockal gjort noe liknede før? Nei, aldri.

Har svart på spørsmålet.
Back to top
View user's profile Send private message
SondrMan
Rutinert


Joined: 24 Jul 2009
Posts: 535
Location: Jessheim

PostPosted: 23.08.2012 20:55    Post subject: Reply with quote

Steike dette var godt!

Jeg synes vi gjorde en ganske grei andre omgang. Kom ikke til de altfor store sjansene, men vi stoppet Legia et par ganger.. og vi har Dockal! Åååherrreeguuuuud som jeg elsker denne mannen!!!

Jeg er veldig positiv til kampen om en uke!

Jeg synes også det er kjempe gøy at både Molde og Tromsø har veldig gode resultater til returoppgjøret. Tenk om vi hadde fått TRE NORSKE lag i Europa? Det hadde vært veldig kult... men selvfølgelig er det RBK som er det viktigste.

Goooo RBK! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Next
Page 27 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb