English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 03.09.2012 22:22    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
EspN wrote:
Haha,issah gidder ikke og springe,henger etter i alle dueller og slår mye feil! vi taper også midtbanen.


Har du sett kampen? Eller dikter du opp noe bare for å være negativ?


Han gjorde en general tabbe og slippe markeringen som vi var heldig med at ikke ble mål.
Flere feil pasninger,dårlig valg etc

Men det er min mening.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.09.2012 22:26    Post subject: Reply with quote

Jeg var på Nadderud i dag, og koste meg, spesielt i andre omgang.

Fra der hvor jeg stod syns jeg at Issah spilte en meget god kamp, og jeg simpelthen elsker Gamboa. Hver gang vi fikk ballen på vår høyreside kom Gamboa fossende på trommestikkeføtter for å overlappe. Virkelig moro å se på ham i dag.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.09.2012 22:32    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
senador wrote:
blir stygt mot Leverkusen og Metalist med et slikt omstendelig og upresist angrepsspill. Dette holder ikke mål.


Vet ikke hvor realistisk det er, men håper du tar like feil som du gjorde i 2007 mtp internasjonale kamper.


Ja, tok jeg egentlig feil? Vi ble latterliggjort til det skammelige mot både Chelsea og Schalke. Vi spilte to gode kamper mot et lag med hyppige trenerskifter, intern uro og dårlig selvtillit. Greit nok, det var en god prestasjon, men vi må være ærlige å si at det Valencialaget vi møtte da, var langt i fra noe storlag.

Se på spillet vi presterer. Skaper vi mange sjanser mot dårlige lag? Spiller vi solid defensivt? Er vi gode og raske på kontringer?

Tre essensielle spørsmål som RBK ikke oppfyller. Det holder ikke mot Leverkusen og Metalist.

Tror du at RBK vinner mot disse lagene? Baserer du dette på naiv tro ? eller har du noen fornuftige argumenter som gjør at RBK kan vinne ?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.09.2012 22:37    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Ja, tok jeg egentlig feil?


Du overgår jo Kristobal glatt når det kommer til tro på egne spådommer og profetier, så at du skal være i stand til å innrømme at du tok feil her, er vel alldeles for mye forlangt.

At det i det hele tatt er mulig å trekke ned Valencia-kampene såpass, bare for å kunne stå på sitt... Ja, det er vel ganske symptomatisk for hva slags type du er.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2012 22:58    Post subject: Reply with quote

- Nei, han er ikke borti meg, men som jeg sier til dommer Edvartsen: Jeg er redd for å få knottene hans i balla. Jeg er livredd, han kommer i stor fart og jeg blir hindret, sier Tarik Elyounoussi om situasjonen som oppsto fem minutter før full tid.

Les mer: - Nei, han er ikke borti meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 03.09.2012 23:06    Post subject: Reply with quote

Det Valencialaget vi møtte var i krise da vi møtte dem. Senador har sine ord i behold.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.09.2012 01:03    Post subject: Reply with quote

Tullprat. De hadde akkurat vært gjennom sin beste åpning i La Liga i klubbens historie da CL startet. "Krisen" startet vel på Lerkendal og eskalerte til sitt klimaks da vi banket dem i Spania. Vi spilte fantastisk fotball i begge kampene, spesielt på bortebane. Å skulle hevde at vi gjorde et dårlig gruppespill i 2007 er bare så latterlig at det går på saklighet og troverdighet løs.

Vi hevet oss enormt til europacup den gang, og hadde vi fått til et lignende spill i EL i år - kommer vi garantert til å bite bra fra oss. Ikke at jeg tror det skjer, men altså om vi skulle få "gjenoppleve" 2007.

Senador sa jo uansett for ikke lenge siden at han var for ung til å dra på årsmøtet, så jeg antar at han hadde lagt seg i god tid før de kampene startet. Er vel også derfor han ikke har det helt klart hva som skjedde den gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2012 01:17    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Nei, han er ikke borti meg, men som jeg sier til dommer Edvartsen: Jeg er redd for å få knottene hans i balla. Jeg er livredd, han kommer i stor fart og jeg blir hindret, sier Tarik Elyounoussi om situasjonen som oppsto fem minutter før full tid.

Les mer: - Nei, han er ikke borti meg

God og helt korrekt dømming av Edvardsen om han dømte på hindring og farlig spill fremfor regelrett felling der. Også voksent av Larsen i etterkant. Folk må heller ikke glemme å gi Tarik en stjerne i margen for et bra løp som vi aldri ser av andre i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 04.09.2012 01:20    Post subject: Reply with quote

Valencia var gode. Vi rådførte oss med NAE.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.09.2012 07:05    Post subject: Reply with quote

Jeg husker godt at det ble kommentert at publikum hadde viftet med hvite lommetørkler på tribunen kampen forut og at misnøyen var stor. Er da heller ikke vanskelig å erindre hvordan vi ble rundspilt av Schalke.

Det var to stolte seire mot Valencia, men totalen er vel litt som Senador beskriver, det må da vel være vanskelig å komme unna.
Back to top
View user's profile Send private message
cbas10an
Senior


Joined: 18 May 2009
Posts: 220

PostPosted: 04.09.2012 07:55    Post subject: Reply with quote

Valencia vant 6 av de 8 første kampene i ligaen denne sesongen, samt at de slo Schalke04 1-0 på bortebane, men tapte for Chelsea 1-2 på hjemmebane før de 2 møtene med oss.
De 10 kampene etter vår første kamp mot dem endte med 3 seirer, 1 uavgjort og 6 tap.

Slik jeg tolker dette startet kollapsen med våre møter i CL.
At det var RBK's skyld tviler jeg på, men da RBK gikk ut på Lerkendal den 24 oktober 2007 var det et av topplagene i Spania dem skulle møte!
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 04.09.2012 07:56    Post subject: Reply with quote

Dette holder selvsagt ikke i e-cup'en,men vi må huske på at vi alltid slet i påfølgende tippeligakamp etter en CL kamp også. Men er enig i at det er et par ting som uroer,det ene er vår manglende evne til å omsette gode kontringsmuligheter i mål,det andre ere se Chibbe spille. En spiller med god teknikk og fart,men som fremdeles går i feil rom eller offside og som fremdeles er vaksinert mot å spille en pasning. Lurer på hva JJ og trenerteamet har gjort for å bedre dette, det har åpenbart null effekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.09.2012 08:34    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg husker godt at det ble kommentert at publikum hadde viftet med hvite lommetørkler på tribunen kampen forut og at misnøyen var stor.


Ser ikke noe poeng i å gjenta det jeg allerede har skrevet. De lommetørklene kom opp da det var igjen et kvartér av kampen.

Rosenborg var i en mye dypere krise enn det Valencia var på daværende tidspunkt, men det er liksom ikke så nøye å ta med i beregningen. Selv ikke når temaet altså er om vi hevet oss eller ikke til europacup det året.

Din ukritiske omfavnelse av alt senador skriver har blitt et prinsipp for deg, men jeg kan fortelle deg at det går på troverdigheten din løs. Her er du og senador på tandemsykkel i retning jordet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 04.09.2012 08:36    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Dette holder selvsagt ikke i e-cup'en,men vi må huske på at vi alltid slet i påfølgende tippeligakamp etter en CL kamp også.


Det er nok feil. Vi slet ofte i kampene FØR CL-kampene skal det være.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.09.2012 08:37    Post subject: Reply with quote

cbas10an wrote:
Valencia vant 6 av de 8 første kampene i ligaen denne sesongen, samt at de slo Schalke04 1-0 på bortebane, men tapte for Chelsea 1-2 på hjemmebane før de 2 møtene med oss.


Vi på vår side, kom rett fra et 1-4-tap mot Lillestrøm. På de åtte siste kampene i ligaen mot Valencia, hadde vi 4 seire, 1 uavgjort og 5 tap. I tillegg hadde vi tapt hjemme mot Schalke og spilt uavgjort på Stamford Bridge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.09.2012 08:42    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
senador wrote:
Ja, tok jeg egentlig feil?


Du overgår jo Kristobal glatt når det kommer til tro på egne spådommer og profetier, så at du skal være i stand til å innrømme at du tok feil her, er vel alldeles for mye forlangt.

At det i det hele tatt er mulig å trekke ned Valencia-kampene såpass, bare for å kunne stå på sitt... Ja, det er vel ganske symptomatisk for hva slags type du er.


Poenget var at Kristobal mente at jeg tok feil i mine spådommer før CL-runden i 2007. Er det feil når man blir latterliggjort til det skammelige i 3 av 6 kamper, spiller en uavgjort på flaks og vinner to kamper mot Valencia som er bra. Jeg vil ikke si at jeg dermed tok helt feil. Problemet er at dere verdsetter disse Valenciakampene i så stor grad at dere har glemt og ikke ser prestasjonen som ble gjort i de andre tre kampene. Valenciakampene var en god prestasjon. Men det må gå ant å se bak resultatene også. Hvis vi var så sabla gode det året hvorfor ble vi latterliggjort mot Chelsea og Schalke da? Her snakker jeg ikke om å tape anstendig, men skammelige opptredener. Vi vant heller ikke serien.

Som jeg sa i et svar til deg så har jo mange av mine spådommer slått til. Spesielt når det gjelder effektivisering og kostnadsbesparelse. Det nekter jo du å innse. I følge din logikk vil man treffe bare man er konsekvent nok i mengingene sine. En del trodde på topp30, 40000 på Lerkendal og 600mill i omsetning. Det er ingen som traff med den og ingen som vil gjøre det heller, men i følge deg er det en del som vil gjøre det til slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.09.2012 08:49    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Konesseur wrote:
Jeg husker godt at det ble kommentert at publikum hadde viftet med hvite lommetørkler på tribunen kampen forut og at misnøyen var stor.


Ser ikke noe poeng i å gjenta det jeg allerede har skrevet. De lommetørklene kom opp da det var igjen et kvartér av kampen.

Rosenborg var i en mye dypere krise enn det Valencia var på daværende tidspunkt, men det er liksom ikke så nøye å ta med i beregningen. Selv ikke når temaet altså er om vi hevet oss eller ikke til europacup det året.

Din ukritiske omfavnelse av alt senador skriver har blitt et prinsipp for deg, men jeg kan fortelle deg at det går på troverdigheten din løs. Her er du og senador på tandemsykkel i retning jordet.


Se på deg selv. Du nekter plent å innrømme at jeg og Konesseur har hatt rett i mye av det som har skjedd. Det er greit nok at det erger deg maks at jeg har fått rett i mye av spådommene, men dette blir for dumt. Rett og slett barnslig.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.09.2012 08:54    Post subject: Reply with quote

For min del vil jeg ikke kalle det spådommer eller tipping.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.09.2012 08:58    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Se på deg selv. Du nekter plent å innrømme at jeg og Konesseur har hatt rett i mye av det som har skjedd.


Vi snakker da for pokker ikke om "mye av det som har skjedd". Vi snakker om konkrete ting fra 2007-sesongen, der du bommet kraftig - men likevel tvilholder på at du hadde rett. Er ikke rart du anser deg som en spåmaker når du tar slike "fulltreffere" til din inntekt.

Sju poeng i den steintøffe gruppen var langt over pari i forhold til hvordan vi hadde fremstått den sesongen.

Men for guds skyld, jeg skal ikke ta fra deg gleden det tydeligvis gir deg å fremstå som klarsynt. Du får riktignok Henning Hai Lee Yang til å se ut som en skarpskytter av Nostradamus' kaliber, men vi skal ikke la det stoppe deg. Du får raljere videre, med støttekontakt Konesseur hakk i hæl.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.09.2012 09:00    Post subject: Reply with quote

Vi er nå i hvert fall to med samme virkelighetsoppfatning Senador.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.09.2012 09:01    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg ikke visst hvem du var, hadde jeg trodd du satt og ironiserte/harsellerte ovenfor senador nå. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 04.09.2012 09:23    Post subject: Reply with quote

Kort kommentar, de to kampene mot Valencia, kanskje spesielt kampen på Mestalla, er noe av det beste RBK har prestert. Måten vi rundspilte de i 2. omg er helt utrolig. Valencia var heldige som ikke slapp inn 4-5.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 04.09.2012 09:26    Post subject: Reply with quote

Hvis man mener Valencia var i dårlig form, at prestasjonen dermed var dårlig eller at vi presterte dårlig det året, har man ikke bare en annerledes virkelighetsoppfatning, man lever i en alternativ virkelighet.

Rosenborg gjorde sin beste sesong i CL poengmessig siden 2000/2001 (hvor det også ble 7 poeng.) og sanket flere poeng enn vi har tatt i snitt på alle deltakelsene i gruppespillet.

Å pisse på klubbens historie bare for å bevise et poeng blir ganske dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2012 09:29    Post subject: Reply with quote

Helt riktig Georgios. Blant annet har Konè 3 100%sjanser og alt i alt så er vi like nærme 5-0 som de er noen utligning.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.09.2012 09:34    Post subject: Reply with quote

Det er greit at man er tilhenger, men det er lov å omtale flere enkeltkamper fra det året som flaue. Det er ikke akkurat å ta i. Spesielt bortekampen mot Schalke var virkelig ille slik jeg erindrer det, men også hjemmekampen mot Chelsea og hjemmekampen mot Schalke var vel ikke det helt store.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb