English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 04.09.2012 08:39    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er greit at man er tilhenger, men det er lov å omtale flere enkeltkamper fra det året som flaue. Det er ikke akkurat å ta i. Spesielt bortekampen mot Schalke var virkelig ille slik jeg erindrer det, men også hjemmekampen mot Chelsea og hjemmekampen mot Schalke var vel ikke det helt store.


Jada, det var dårlige - svært dårlige - enkeltkamper, men totalpresatsjonen det året var god. Å påstå noe annet blir bare fjernt. Hvis man da ikke forventer at hvert år skal være som 99/00
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 04.09.2012 08:41    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er greit at man er tilhenger, men det er lov å omtale flere enkeltkamper fra det året som flaue. Det er ikke akkurat å ta i. Spesielt bortekampen mot Schalke var virkelig ille slik jeg erindrer det, men også hjemmekampen mot Chelsea og hjemmekampen mot Schalke var vel ikke det helt store.


En liten klubb som RBK er avhengig av at alt fungerer optimalt for at vi skal gjøre gode prestasjoner i Europa. De gangene vi ikke presterer optimalt får det langt større utslag i CL og EL enn i TL. Schalke-kampen(e) er et eksempel, men det finnes mange - de fleste fra perioden vi var på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.09.2012 08:47    Post subject: Reply with quote

Jadda, vi har spilt noen "ikke fullt så imponerende" kamper før den tid. I sum så var innsatsen i 2007 sånn passe mye takket være en solid innsats mot Chelsea på bortebane.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 04.09.2012 08:52    Post subject: Reply with quote

Dette har utviklet seg til å bli en laaang link om noe som har svært lite med Stabæk-RBK å gjøre..

Jeg var på Nadderud, men så dessverre nesten ikke en jævla dritt.. Virkelig trist at man kan bjuda på kamp under slike forhold! Oppsummeringen etter kampen viste at det hadde hatt laaangt større underholdningsverdi å sett på TV, men jeg får trøste meg med å ha bidratt litt for spillerne under kampen..

Veldig viktig seier på det som for meg så ut som en relativt dårlig dag - i alle fall 1. omgang!? Fikk godfølelsen da Ivers entret banen, og jaggu fixa'n ikke biffen.. Synd Chibbe og Tarik ikke fikk satt et hver også..
Gamboa var dårlig i første. I andre så jeg ham nesten ikke (Nadderud). Kan ikke gi noen dom, men svært hyggelig å lese all skryt her inne. Håper vi nå slipper fler Høiland-flauser, men tror det ikke før jeg ser det..
Issah så bra ut, men når det er sagt hadde jeg altså ikke veldig god oversikt..

Deilig med 3 poeng og virkelig heng på de to foran! Går veien dette Very Happy
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 04.09.2012 08:56    Post subject: Reply with quote

Kom det som et sjokk at Nadderud er en drittbane? :)
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 04.09.2012 08:58    Post subject: Reply with quote

Schalke-kampen hjemme var ikke direkte dårlig da, men vi slet med å skape så veldig mye. Hadde det tilbakespillet etter bare kort tid havnet i eget mål for tyskerne kunne kampforløpet blitt annerledes, det samme om vi hadde utnyttet sjansen rett etter at de tok ledelsen.

Det var ingen blendende forestilling slik Valencia-kampene var, men dårlig var det ikke akkurat.

Tenker man tilbake til 1996 for eksempel, ble vi latterliggjort mot Milan på hjemmebane, tapte fortjent både hjemme og borte mot Porto og slo bare et ikke alt for bra IFK-lag hjemme og borte før vi vant borte mot et Milan i krise. Det er i hvert fall en måte å se det på, med 2007-brillene til Sena og Kono.

1997 var for øvrig den beste årgangen til RBK slik jeg ser det. 11 poeng i den gruppa var ursterkt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 04.09.2012 09:00    Post subject: Reply with quote

Schalke 07 så jeg "live" i Gelsenkirchen. Ikke enig at det var "dritt" dårlig, men det var tross alt i desember og sesongen her hadde vært ferdig en god stund. For å si det sånn, langt fra den værste kampen jeg husker på spillemessig. Tror de ble tatt litt på at de ikke hadde spilt kamper den siste tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 04.09.2012 09:00    Post subject: Reply with quote

Kom som et sjokk at det var SÅ dårlig.. Hva banen angår vet jeg ikke - så fin ut på TV, men tribunefasilitetene.... Å stå nesten jevnt med matta, 50 meter bak målet.. Håpløst!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 04.09.2012 09:04    Post subject: Reply with quote

Det er lenger til banen på Nadderud enn om du sto bakerst i klokkesvingen i gamle dager om du er bortesupporter. Rart at de kan bruke denne i 2012, og i Bærum og da gitt, med alle sossene og pengefolka. De har vel flotte tennisbaner og golfbaner der da sikkert Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2012 09:04    Post subject: Reply with quote

Helt bak mål!




RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.09.2012 09:16    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
ble vi latterliggjort mot Milan på hjemmebane(...)


Husker kampen som det var i går. Milan var veldig gode. Davids og Simone storspilte i angrepet til Milan. Det er vel kun Mancini som har spilt bedre på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 04.09.2012 09:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Tullprat. De hadde akkurat vært gjennom sin beste åpning i La Liga i klubbens historie da CL startet. "Krisen" startet vel på Lerkendal og eskalerte til sitt klimaks da vi banket dem i Spania.


Neinei, ser vi kun på de 3 første kampene i La Liga (like før den første CL-kampen i 2007, altså som du skriver da CL startet), hadde de bedre sesongåpning følgende høster fra og med 1993 til og med 2007 (sikkert flere ganger før det også, har ikke sjekket):
1993, 1994, 1995, 1998, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2006. Altså 10 av de 14 foregående årene hadde bedre sesongstart gitt kriteriene.

Men om vi skal tolke deg dithen at du mener sesongstart fram til den første RBK-kampen den høsten (etter 8 kamper), så ser det slik ut:
Høstene 2000 og 2003 hadde de bedre åpning enn i høsten 2007 på de første 8 kampene i La Liga.

Kilde: NIFS.no (krysser fingrene for at det ikke er noe tull der).

Hilsen pedanten Very Happy . (Poenget i innlegget ditt står likevel ved lag, Valencia hadde altså 6 seiere og 2 tap i La Liga før den første RBK-kampen i CL høsten 2007.)
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.09.2012 09:59    Post subject: Reply with quote

Kan "noen" vennligst holde seg til trådens tema? Confused
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.09.2012 14:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
senador wrote:
Se på deg selv. Du nekter plent å innrømme at jeg og Konesseur har hatt rett i mye av det som har skjedd.


Vi snakker da for pokker ikke om "mye av det som har skjedd". Vi snakker om konkrete ting fra 2007-sesongen, der du bommet kraftig - men likevel tvilholder på at du hadde rett. Er ikke rart du anser deg som en spåmaker når du tar slike "fulltreffere" til din inntekt.

Sju poeng i den steintøffe gruppen var langt over pari i forhold til hvordan vi hadde fremstått den sesongen.

Men for guds skyld, jeg skal ikke ta fra deg gleden det tydeligvis gir deg å fremstå som klarsynt. Du får riktignok Henning Hai Lee Yang til å se ut som en skarpskytter av Nostradamus' kaliber, men vi skal ikke la det stoppe deg. Du får raljere videre, med støttekontakt Konesseur hakk i hæl.


Hehe. Poenget mitt var at du vil aldri komme til å innrømme at jeg har rett. Det var derfor jeg nevte andre eksempler. Selv om det skrevet svart på hvitt vil du bagatelisere og komme frem til at hvem som helst kan få rett bare man har konsekvente meninger.

Jeg får ta det store poenget med teskje. Jeg synes det blir feil av Kristobal å påstå at jeg tok helt feil av mine "spådommer" for CL deltagelsen i 2007 når vi ble latterliggjort i 3kamper. Da har jeg 50% rett og 50% feil. Det er vel ikke ensbetydende med "helt feil". Er det dette du mener er å bomme kraftig?

Kristobal kom med et utsagn som at vi ikke vil møte sterkere motstand enn Stabæk. Jeg etterlyser rasjonelle argumenter fra de naive positive for hvordan man skal slå Leverkusen og Metalist i lys av RBKs prestasjoner i sesongen her. Som sagt har jeg nevt manglende offensiv samhandling, dårlig defensiv og kontringsevne som argumenter for at RBK ikke vinner mot de lagene. Det blir for dumt at man kommer med et barnslig svar og usakligehter som "tror du tar feil som du gjore i 2007".
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 04.09.2012 15:09    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jeg får ta det store poenget med teskje. Jeg synes det blir feil av Kristobal å påstå at jeg tok helt feil av mine "spådommer" for CL deltagelsen i 2007 når vi ble latterliggjort i 3kamper. Da har jeg 50% rett og 50% feil.


LOL.

Må gni meg i øynene.

Du hadde altså 50% rett i dine spådommer. Omtrent som meg og Tippekupongen sist helg, det.

Hilsen
Spåmannen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 04.09.2012 15:12    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Hilsen pedanten Very Happy . (Poenget i innlegget ditt står likevel ved lag, Valencia hadde altså 6 seiere og 2 tap i La Liga før den første RBK-kampen i CL høsten 2007.)


Husker ikke alle detaljene, men jeg husker jeg fulgte en blogg som skrev om La Liga den gang. På ett eller annet tidspunkt (husker ikke akkurat når, men før RBK-kampen), så skrev de om at Valencia hadde hatt klubbhistoriens beste åpning i La Liga.

Ikke noe jeg har dobbeltsjekket eller detaljsjekket nå i ettertid, men jeg husker den artikkelen der hver gang folk prøver å dysse ned prestasjonene mot Valencia.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 04.09.2012 15:21    Post subject: Reply with quote

Her har du oversikt over valencia kampene!

http://soccernet.espn.go....ia?cc=5739
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 04.09.2012 15:41    Post subject: Reply with quote

Vil vel tro at det ble skrevet etter seks runder da, noen dager før de møtte oss. Fem seire og ett tap.

De var muligens ikke i den aller dypeste krisen da de møtte oss første gang, selv om jeg ser det er en påstand som med jevne mellomrom dukker opp (spesielt fra ignorante fans av andre lag).

Mulig det i bloggen sto "en av de beste", men lyden var iallefall at de hadde åpnet knallsterkt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.09.2012 09:36    Post subject: Reply with quote

John fikk karakter 3 i adressa etter kampen, mens Tarik fikk 5. Bare jeg som ikke skjønner dette (?). Begge to brenner gode sjanser, men John gjør i det minste mye ut av seg, og skaper mye. Hadde jeg satt karakterer ville John fått 5 og Tarik 4.
Back to top
View user's profile Send private message
Podgy
Senior


Joined: 02 Aug 2012
Posts: 165
Location: Trondheim sør

PostPosted: 05.09.2012 09:43    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg. Tarik var virkelig blek. John var minst to karakterer bedre. Står at han prøver for mye selv, som noe veldig negativt. Problemet var at kantene/midtbanen ikke kom rundt, at Tarik ikke holdt bredde og at alternativene dermed var få. Så istedenfor å spille en støttepassing til midtbanen, blir han straffet for å prøve å angripe mot mål. Selvsagt er det for dårlige avslutninger, men det er mye bra fram til det. Mange av sjansene skaper han selv, og han var langt mindre i offside enn tidligere i sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 05.09.2012 10:00    Post subject: Reply with quote

Enig!
Det lille jeg fikk sett fra min elendige ståplass på Nadderud var en Tarik som ikke helt har funnet sin plass, og en Chibbe på gang..
Håper JJ velger å bruke disse som de egentlig eneste reelle førstevalg han har fremover, med Iversen som en back-up.
Sitter med en følelse av at det løsner for RBK nå.. Issah, Chibbe, Tarik, T-Reg og Gamboa vil gi oss mye moro i høst, i tillegg til de som alt har innfridd over tid!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.09.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

Tja-hm, Tarik har jo selv sagt at han synes at han og Chibbe er for like, og det synes jeg han har rett i. Iversen, Prica eller <ny> foran, og Tarik eller Chibbe bak, er nok bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.09.2012 10:37    Post subject: Reply with quote

Afrikanertrekk på børsen...?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.09.2012 10:45    Post subject: Reply with quote

Håper ikke det er afrikanertrekk.. Men jeg syns det har vært flere ganger også at John har fått litt dårlig betalt. Det er jo mulig å spille en god kamp uten å skåre mener jeg
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 05.09.2012 11:17    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle eventuelt Issah få så bra som han fikk da?

Det er som tidligere vist ingen ting som tilsier at Adressa bedømmer mørke spillere mer negativt enn andre medier her i landet i hvert fall.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb