English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 14.01.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

Stille og rolig på ryktebørsen, blir gal! Gi meg ett par signeringer Hoftun!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 14.01.2013 21:14    Post subject: Reply with quote

Litt trist at det på forumet til RBK angående nye spillere diskuteres hvor gode lagdelene til Molde er, hvem Molde skal selge, hvem Molde evt skal erstatte de som blir solgt med, om Molde svekkes eller ikke av salget etc. Molde er vår største utfordrer ja, men personlig gir jeg faen i hva de foretar seg, fordi vi er RBK og vi skal slå Molde og alle andre i tippeligaen fordi vi er det beste laget, ikke fordi de evt svekkes! Forren og Solskjaer må gjerne bli i Molde til de pansjoneres for min del. Det betyr bare at vi må bli enda bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 14.01.2013 21:32    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig,vi må kun ha fokus på oss selv. Tror ikke det skal så mye til for og bli bedre enn de,ble ikke imponert over de sist sesong.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 14.01.2013 22:24    Post subject: Reply with quote

Omar Elabdellaoui har valgt å avslutte oppholdet i Feyenoord. Tvilsomt om han har noen framtid i City. Back som Perry kjenner godt fra U-21 og som kanskje kan bli hentet billig. Mer spennende enn Høgli i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 14.01.2013 22:27    Post subject: Reply with quote

Tenkte akkurat det samme selv, men du kom meg i forkjøpet. Bør ikke være spesielt dyr for oss og med de nye reglene vil han heller ikke gå på kvoten.

I samme artikkel kan vi se at Harmet Singh ikke akkurat har fått veldig mange kamper siden overgangen i sommer. Kunne vært et kurant alternativ å skikke på i forhold til en ankerposisjon på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 14.01.2013 22:49    Post subject: Reply with quote

Mer interessant enn Høgli, ja. Kjenner Perry fra U21-laget og virker å ha "internasjonale ferdigheter" (teknikk/fart). Kan også spille på flere posisjoner (alle plasser på høyresiden i 4-3-3?), og har vært del av gode treningsmiljøer i City og Feyenoord. Lån med opsjon på kjøp for en ikke så altfor dyr penge høres fornuftig ut. Tommel'n opp!

For øvrig:

The club let Elabdellaoui go at his request and reports in Holland suggest he is closing on a new loan deal with Bundesliga 2 side Eintracht Braunschweig.

Tror det lønner seg å være i forkant, skulle han gjøre et godt U21-EM.
_________________
No al calcio moderno


Last edited by Jonas on 14.01.2013 22:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 14.01.2013 22:52    Post subject: Reply with quote

Omar er en type spiller jeg hadde heller sett for meg på venstrebacken i stedet for Høgli.
Perry kjenner han godt fra U21 og er ett stort talent med bra tempo og en moderne back.
Han passer perfekt som en erstatter til Dorsin og tar jeg ikke helt feil kan han også spille høyre back til nød.

Håper dette er ett alternativ som står høyt på lista hos de på brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 14.01.2013 23:03    Post subject: Reply with quote

Omar har ingen erfaring fra venstreback?

Han har jo først de siste månedene delvis blitt omskolert til høyreback. Der har vi Gamboa - de to er veldig like. Omar er dog målfarlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 15.01.2013 00:03    Post subject: Reply with quote

Omar kan vel spille både kant og back? Mulig også sentralt. En slik spiller med norsk pass burde være interessant for oss. Flotte basisferdigheter, ville tilført oss en unik bredde. Internasjonalt snitt i spillestilen, bra fot. Slår neppe igjennom i City. Bør handle før U21-EM. Sikker på at andre middels klubber i en av de beste ligaene vil synes han er interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 15.01.2013 00:41    Post subject: Reply with quote

Pusic er tilgjengelig på free transfer... http://fotball.adressa.no...263852.ece

Tanker? sett svært lite av han, personlig.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 15.01.2013 01:40    Post subject: Reply with quote

Og gå i fra VIF til FFK vitner ikke på kvalitet? Har han kvaliteter?
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 15.01.2013 01:44    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:
Omar Elabdellaoui har valgt å avslutte oppholdet i Feyenoord. Tvilsomt om han har noen framtid i City. Back som Perry kjenner godt fra U-21 og som kanskje kan bli hentet billig. Mer spennende enn Høgli i mine øyne.


Number10 wrote:
Perry kjenner han godt fra U21


Kan jo tenkes at Perry heller ønsker Høgli, nettopp fordi han kjenner Elabdellaoui fra U-21... Wink
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 15.01.2013 08:23    Post subject: Reply with quote

Veldig positiv til Omar, en moderne type. Imponerte meg veldig for U21 borte mot England.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 15.01.2013 08:28    Post subject: Reply with quote

Pusic... søtt navn iallfall...!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 15.01.2013 08:41    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Veldig positiv til Omar, en moderne type. Imponerte meg veldig for U21 borte mot England.


Om vi kjøper Vilsvik fra Godset, så kommer Omar til å dra dit. Da er det bedre å hente Omar direkte, spør du meg. Godset har "førsterett" på City-spillere i Norge, men de har jo ingen grunn til å hente ham om de får beholde den middelmådige tyskeren sin.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.01.2013 09:01    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at han ville "Hjem" hvis de brukte en box-til-boxspiller/Ving som back - og da som backup i tilegg...

Back er han ikke.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 15.01.2013 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper Mix har sagt ja til en kontraktavtale med Hoftun, og at han signerer formelt etter USA-turneen. (sikkert takket ja over e-post e.l.)

Dette begrunner jeg i at vi ikke har hoert et kvekk om erstattere for Mix paa vei inn, pluss at vi proever aa kvitte oss med Issah. Jeg tipper Stefan Johansen var tenkt paa som erstatter til Issah, og at hvorvidt vi henter SJ beror paa hva som skjer med Issah. Forblir Issah i rbk, saa tviler jeg paa at vi henter SJ, evt noen andre nye (naa har riktignok klubben gaatt langt i aa si at vi skal ha inn en ny sentral midt, men det er mulig de sier seg fornoeyd med en re-signering av Mix).

Hvis vi har baade Mix, Issah og SJ, saa begynner veien opp aa bli vel lang for ungguttene; Selnaes, Midtsjoe, Svensson og Berntsen. Derfor tror jeg at vi ender enten paa Mix+Issah, eller Mix+SJ
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 15.01.2013 13:31    Post subject: Reply with quote

Martin Pusic 8 mål på 26 kamper i fjorårets sesong.

men

" I Vålerenga ble det bare tre mål på 16 kamper, men spissen Pusic mente seg feilbrukt av Martin Andresen, som plasserte ham på venstrekanten."

5 mål på 10 kamper for FFK i nedrykkstrid er heller ingen bragd, men vi har bare en midtspiss pr dags dato. Er det så ille å gå etter en Pusic på free transfer da?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2013 13:33    Post subject: Reply with quote

Personlig så syns jeg det er ille ja. Håper ikke han ender hos oss, ikke engang som nød-backup på benken.
Han hadde sannsynligvis reddet inn flere poeng som innhopper enn det svært unge Sørloth vil gjøre, men jeg forventer at det enten hentes inn noen bedre enn Pusic, eller yngre og mer talenfull.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 15.01.2013 15:09    Post subject: Reply with quote

Brann interesserte i Pusic.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 15.01.2013 18:40    Post subject: Reply with quote

Synes vi skulle prøve å hente den danske U-19 spilleren Riza Durmisi. Venstreback og kant. Har kontrakt med Brøndby til juni 2013 og bør kunne hentes rimelig da klubben sliter økonomisk.
Klubben har blant annet lånt 75 prosent av spillernes januarlønn, så løp og kjøp.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 15.01.2013 18:44    Post subject: Reply with quote

Jo mer jeg leser om div. løsninger blir jeg mer og mer overbevist om at Høgli er feil mann..
Føler meg ganske sikker på at Gamboa blir en stund - han var superpositiv i fjor, trives og er en gladgutt.. Kanskje blir han solgt, men det blir likevel feil å ha Høgli som en evt back-up der!
Dorsin holder en sesong til - minst. Høgli er primært høyreback. Hvorfor benke kapteinen nå, en kvotespiller som knapt har gjort bedre sesonger før?
Det finnes bedre alternativer som Skogsrud, Omar, Augustinsson, Lumb (dyr i drift!?) og sikkert flere til.... Høgli blir det nesten for dumt å bruke så mye penger på, selv om han selvfølgelig hadde hevet kvaliteten i stallen betraktelig!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 15.01.2013 19:13    Post subject: Reply with quote

Kanskje Høgli (igjen) er et han er spill for galleriet? Slike ting har skjedd før.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2013 19:16    Post subject: Reply with quote

Augustinsson har signert for IFK Göteborg for øvrig.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Noldus!
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 107

PostPosted: 15.01.2013 19:27    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...ntImage/1/

Noen som vet hvem spilleren til venstre er? Kjenner han ikke igjen..


Last edited by Noldus! on 15.01.2013 19:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 155, 156, 157  Next
Page 56 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb