English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Torbjørnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2013 18:14    Post subject: Reply with quote

En annen ting som kan være positivt med dette, er at klubben vår kanskje klarer å kvitte seg med Stars&Friends litt etter litt.

Har fått inntrykk av at Stars&Friends har fått et noe usunt tak på RBK de siste årene, der de representerer spillerne vi ønsker å kjøpe og selge, i kontraktsforhandlinger og som speidernettverket vårt. De har i flere år sitti på alle sider av bordet i vår sportslige satsing. Kanskje er vi på vei til å kvitte oss med dette.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.02.2013 18:15    Post subject: Reply with quote

zaphod81

Hvordan vet du at disse svingningene skyldes Hoftun? Baserer du disse konklusjonene på at det er Hoftun, som i egenskap av sin stilling har offentliggjort nyhetene?

ST sa opp selv sist han sluttet. Hvis dette skyldtes Hoftun, har jeg vanskelig for å se at han skulle la seg ansette under Hoftun på nytt.

All logikk tilsier at budsjett eller andre avgjørelser ovenfra, gjorde arbeidssituasjonen til ST så vanskelig sist, at han valgte å gå. Så har Hoftun, under en ny ledelse klart å legge til rette for god speiderdrift igjen, og dermed klart å få han ansatt igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2013 18:22    Post subject: Reply with quote

Om det var slik at Stig T sa opp selv om vi ønsket han videre så hadde Rosenborg selvsagt ansatt en ny speider etter at Stig sa opp. Det at de ikke gjorde det sier mye i den saken. Jeg sier ikke at det var Hoftun som ikke ønsket han videre, det har jeg ikke peiling på. Men det var ganske tydelig at RBK ikke ønsket en speider lenger.

Og om Hoftun hadde ønsket en speider så er det hans jobb som sportslig leder å sørge for at styret godkjenner ressursbruk på speider.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.02.2013 18:27    Post subject: Reply with quote

Jeg baserer dette blant annet på at Hoftun holdt foredrag om hvordan Rosenborg ønsket å drive spillerlogistikk (etter Norge-Skandinavia-osv.) allerede for mange år siden, i nøyaktig samme form som det ble presentert sist, og jeg føler meg ganske sikker på hans posisjon der.

Når det gjelder Torbjørnsens oppsigelse, så tror jeg ikke det var noen stor konflikt der, bare nye arbeidsbetingelser som han ikke ville godta da. Nå er betingelsene endret. Som leder for sportslig avdeling er det faktisk Erik Hoftuns ansvar å sørge for tilstrekkelige rammer til speiding, dersom det er viktig nok for sportslig satsning, og uttalelser fra styret tyder jo på at Hoftun stort sett har hatt all makt til å definere hva som er viktig der - de legger seg ikke borti sportslige avgjørelser.

Så for å svare på spørsmålet ditt, alltid regimetro PerO, så vet jeg ikke dette, jeg tror det. Akkurat som du tror Hoftun bare jobbet som en flink liten slave etter de stramme rammene noen (hvem?) påtvang ham. Det som er helt sikkert, er at det slett ikke er slik at "all logikk tilsier" at disse svingningene ikke er Hoftuns verk, og at han endelig har klart å framskaffe en speider igjen, til tross for motbør og hinder på vegen. Det fins nok av indisier på at han har hatt både makt og midler nok til å gjøre en atskillig bedre jobb enn han har, og dette mener jeg bare er ett eksempel på hvorfor han ikke lykkes i jobben sin.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.02.2013 18:42    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Om det var slik at Stig T sa opp selv om vi ønsket han videre så hadde Rosenborg selvsagt ansatt en ny speider etter at Stig sa opp. Det at de ikke gjorde det sier mye i den saken. Jeg sier ikke at det var Hoftun som ikke ønsket han videre, det har jeg ikke peiling på. Men det var ganske tydelig at RBK ikke ønsket en speider lenger.

Og om Hoftun hadde ønsket en speider så er det hans jobb som sportslig leder å sørge for at styret godkjenner ressursbruk på speider.


Selvfølgelig er det Hoftuns jobb. Men alle vi som har vært gjennom slike budsjettprosesser, vet at man ikke alltid vinner slaget i første runde. Hvis jeg ikke husker helt feil, så gikk det ett (kanskje 2) år, så var ST tilbake på innleid basis.

Alternativet til Hoftun i en slik situasjon, er enten å kjempe internt for sitt syn, eller gå av.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.02.2013 18:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81

Se over. Selvfølgelig er det Hoftuns jobb å kjempe for de riktige rammene for sportslig avdeling. Men det betyr hverken at han skal gå av hver gang han ikke får 100% gjennomslag, eller at han skal offentliggjøre sin uenighet.

Tror du bør lære deg å at alt som sies offentlig i en organisasjon aom RBK, er i tråd med de vedtak og strategier som finnes. De sier overhodet ikke noen ting om den enkelte ansatte synspunkt på strategiene.

Forøvrig må jeg si at eneste gangen jeg har fått med meg fra styrehold at de stoler på sportslig avdelings vurderinger og lar dem styre dette, er fra Koteng etter at han kom inn. Og nå er ST tilbake som ansatt.

edit: Forøvrig hvis du mener jeg alltid er regimetro, kan du lese hva jeg mener om årets budsjett i økonomitråden....


Last edited by PerO on 26.02.2013 19:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.02.2013 18:51    Post subject: Reply with quote

Sak fra da han sluttet i 2009:

Quote:
- Jeg har tenkt på det en stund. Men det var Rosenborg som tok initiativ til en samtale. De lurte på hvor vi kunne spare penger i min jobb, og da foreslo jeg heller at jeg sluttet, sier Torbjørnsen til VG.

Torbjørnsen har vært i RBK i litt over tre år. Rosenborg vil fortsatt benytte seg av talentspeiderens tjenester, men ikke på heltid. Heretter skal talentspeideren jobbe i agentfirmaet Stars & Friends.


Det kom vel også frem at Torbjørnsen "kjedet seg" og følte han ikke ble brukt. At klubben ønsket å bruke mindre penger på hans kompetanse er jo et ganske sterkt signal, så jeg forstår Torbjørnsens valg godt.

Etter dette jobbet han jo som "free agent" og hjalp også andre norske klubber. RBK fikk forhandlet frem en slags eksklusivitet i Norge, men han fikk fortsatt lønna si fra Stars & Friends. I 2009 hadde vi spillere som Demidov, Stadsgaard, Konan, Traore, Sapara og Annan i klubben, spillere som Torbjørnsen hadde en finger med i spillet på, og Torbjørnsen-signeringene har ikke vært den samme omleggingen.

Tilfeldig eller ikke - han leverte klart bedre som fulltidsansatt i klubben enn som konsulent.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2013 18:52    Post subject: Reply with quote

Quote:
Forøvrig må jeg si at eneste gangen jeg har fått med meg fra styrehold at de stoler på sportslig avdelings vurderinger og lar dem styre dette, er fra Koteng etter at han kom inn. Og nå er ST tilbake som ansatt.


Nåja PerO. Stjernen&Koteng har gjort massive endringer etter at de kom inn i klubben på alle fronter. Det tok ikke lang tid før man "styrket teamet rundt Hoftun" AKA opprettet et team av ressurspersoner og tidligere SD osm ble trukket enda tettere inn for å jobbe med Hoftun.

Dette kan selvsagt være fordi man vil styrke en posisjon som gjør en god jobb men som har mye å gjøre, men det kan fort også være at man tidlig så at Hoftun ikke bar vekta si og at man måtte ha personer inn for å styre dette.

Omtrent samtidig så begynte sportslig avdeling å signere meget bra spillere. Igjen så kan dette være fordi rammene har blitt økt etter opprydning og nytt styre ikke har lagt føringer som gammelt styre kanskje gjorde, men det kan også være fordi kvalifisert perosnell nå er med å styrer Sportslig Avdeling...
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.02.2013 19:09    Post subject: Reply with quote

@Miami

Du beskriver vel med alle dine alternativer en ting jeg har sagt veldig mange ganger. Når vi ikke vet årsakene med 100% sikkerhet, ikke fordel skyld eller ros til enkeltpersoner, men til klubben som organisasjon.

Og, skal man henge noen for det som går galt, så er det styret. Enten har de gjort feilen selv, eller de er ansvarlig for å fjerne de som gjør feilene.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 27.02.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Noen som veit om Stig Torbjørnsen fortsatt er ansatt hos Stars and Friends til tross for at han har en uavhengig avtale med oss?
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 27.02.2013 12:23    Post subject: Reply with quote

Cluet er vel at han har avsluttet engasjementet med Stars and Friends for å jobbe 100 % med scouting for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.02.2013 12:24    Post subject: Reply with quote

"Nå er jobben i Stars and Friends avsluttet og Torbjørnsen skal igjen scoute eksklusivt for Rosenborg."

Tyder vel på at han nå er ansatt i RBK..?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 27.02.2013 12:26    Post subject: Reply with quote

På tide. Nå bør vi få noe med mer klasse enn Alas og Boti Goa (for å ta skrekkeksemplene).
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 27.02.2013 14:12    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
"Nå er jobben i Stars and Friends avsluttet og Torbjørnsen skal igjen scoute eksklusivt for Rosenborg."

Tyder vel på at han nå er ansatt i RBK..?


jo, men det er ikke ulovlig å ha to jobber heller. Og hadde han fortsatt vært anstatt i Stars and Friends, hadde det vært hipp som happ. Uansett greit å vite at hans jobb for Stars and friends er over og at han kun jobber for oss.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 27.02.2013 14:23    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
På tide. Nå bør vi få noe med mer klasse enn Alas og Boti Goa (for å ta skrekkeksemplene).


Issah? Eller var det ene og alene Hoftun sin signering?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.02.2013 15:53    Post subject: Reply with quote

I bunn og grunn er alle signeringen Hoftun sine, med godkjennelse fra styret.
Stig Torbjørnsen anbefaler mange spillere, noen få blir signert. De fleste ikke.
I samarbeid med hovedtrener tar Hoftun en avgjørelse på hvilke som blir og hvilke som ikke blir signert etter å ha sjekket det nærmere, ofte gjennom videoopptak. En del av å være sjef er byrden av å måtte stå ansvarlig for gode og dårlige kjøp.
At en anbefalt spiller faller igjennom i Tippeligaen og blir en flopp kan skyldes mange ting og man kan aldri med 100% sikkerhet vite om det skjer før man har prøvd, spesielt om det er en spiller fra et annet kontinent med annen kultur.
Torbjørnsen kan finne "den nye Messi", men om denne spilleren mistrives i Norge, sliter med å tilpasse seg kulturen, sliter med kommunikasjonen (har selv jobbet en plass med kun spansktalende, ingen enkel situasjon) kan denne spilleren ende opp som såkalt flopp.
Angående Torbjørnsen tilbake i full stilling er det utelukkende positivt for vår del da vi altid får de høyest anbefalte, og ikke ender opp med "restene" som kanskje har vert tilfelle de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.02.2013 16:02    Post subject: Reply with quote

Godt skrevet Montana. Jeg vil anta at hvis vi sjekker f.eks alle afrikanere som kommer til norge, så må vi antagelig regne med å få 5-10 Boti Goa mellom hver Annan. Det er en del av risikoen med å hente fra fremmede kulturer.

Men en Annan veier opp for svært mange Goa'er både i form av sportslig suksess, og antagelig økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.02.2013 16:23    Post subject: Reply with quote

Torbjørnsen sa jo faktisk i sin forrige periode som fulltidsansatt at hans viktigste jobb var å si nei til spillere klubben/Hoftun var hypp på. (Han stoppet blant annet en overgang for Bjørkøy.)

Torbjørnsens jobb er i grunn todelt - dels å finne "ukjente" talenter, dels å kvalitetssikre prospekter klubben allerede kjenner til.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.02.2013 16:38    Post subject: Reply with quote

Jepp, så er det viktig å påpeke at selv om Torbjørnsen skulle si nei til noen Hoftun var hypp på så kan Hoftun selvsagt overse det og trumfe gjennom en overgang. (han hører nok etter)
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 27.02.2013 18:03    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
(Han stoppet blant annet en overgang for Bjørkøy.)
Den overgangen røyk såvidt jeg husker på Bjørkøys lønnskrav. Krevde vel noe som 1,8 millioner i grunnlønn eller nå sånt. Noe kun de best betalte i RBK hadde selv på den tiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 28.02.2013 00:45    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
"Nå er jobben i Stars and Friends avsluttet og Torbjørnsen skal igjen scoute eksklusivt for Rosenborg."

Tyder vel på at han nå er ansatt i RBK..?

Han er innleid, ikke ansatt, for å scoute eksklusivt for RBK.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 28.02.2013 00:51    Post subject: Reply with quote

Ja, og måtte han bli en «hitman» for oss de neste år!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 28.02.2013 05:35    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
I bunn og grunn er alle signeringen Hoftun sine, med godkjennelse fra styret.
Stig Torbjørnsen anbefaler mange spillere, noen få blir signert. De fleste ikke.
I samarbeid med hovedtrener tar Hoftun en avgjørelse på hvilke som blir og hvilke som ikke blir signert etter å ha sjekket det nærmere, ofte gjennom videoopptak. En del av å være sjef er byrden av å måtte stå ansvarlig for gode og dårlige kjøp.


Egentlig tror jeg ikke på noe av det du snakker om her, men det i uthevet skrift, faller vel på sin egen urimelighet?

Og hva i all verden:

Quote:
En del av å være sjef er byrden av å måtte stå ansvarlig for gode og dårlige kjøp.


Stakkars jævel!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2013 12:09    Post subject: Reply with quote

rbk.no meldte først at han nå igjen er ansatt i klubben. Dette var feil.

Jeg fikk beskjed om å endre til at han nå er sin egen sjef - ikke lenger S&F.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 28.02.2013 15:27    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hva du ikke tror på attaboy.
Er det ikke Hoftun som signerer spillere, med godkjennelse fra styret?
Anbefaler ikke ST spillere?
Blir ikke noen av de signert, men de fleste ikke?
Tar ikke Hoftun en avgjørelse i samarbeid ned trener gjennom å se nærmere på anbefalingene ST kommer med, ofte ved å se videoopptak?
Er det ikke en del av byrden (gleden om du vil) av å være sjef å måtte stå ansvarlig for både gode og dårlige kjøp?

Gjerne utdyp litt når du mener at det noen skriver faller på sin egen urimelighet, men merker meg at innlegget ditt ble skrevet 05.30 på morgenen, trolig før kaffen hadde blitt konsumert Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 52, 53, 54  Next
Page 38 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb