English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd
Goto page 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Odd?
Örlund
0%
 0%  [ 0 ]
Gamboa
1%
 1%  [ 2 ]
Reginiussen
1%
 1%  [ 2 ]
Strandberg
0%
 0%  [ 0 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
37%
 37%  [ 53 ]
Berntsen
50%
 50%  [ 71 ]
Svensson
4%
 4%  [ 6 ]
Dockal
0%
 0%  [ 0 ]
Chibuike
4%
 4%  [ 6 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 141

Author Message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 07.07.2013 22:35    Post subject: Rosenborg - Odd Reply with quote

Rosenborg BK - Odds BK


vs.


Dato: 14.07.13
Kl.: 19:00
Stadion: Lerkendal Stadion
TV: TV 2
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 07.07.2013 23:39    Post subject: Reply with quote

Har på følelsen at Berntsen spiller seg inn på midtbanen etter storspill mot Crusaders.
Selnæs ut.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.07.2013 13:42    Post subject: Reply with quote

Dommer: Ken Henry Johnsen
Assistentdommere: Jan Erik Engan, Reidar Gundersen
Fjerdedommer: Kjetil Hansen

Les mer: Dommeroppsett Tippeligaens 16. runde

Sistnevnte er tidligere RBK-dommer, men representerer nå Charlottenlund. Spørsmålet er om han vil vise avstand fra røttene sine, og bevise at han ikke er "hjemmefjerdedommer", eller om han behersker seg og er 50/50.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 09.07.2013 15:07    Post subject: Reply with quote

Utrolig sjelden jeg opplever at fjerdedommer innvirker mye på kampforløpet, så det tror jeg går veldig bra. Kanskje han legger til et kvarter dersom RBK ligger under... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 09.07.2013 18:32    Post subject: Reply with quote

Festlige kampannonser fra RBK før denne kampen: Sodd vs Odd. RBK

Sodd kunne de forresten ha solgt i kioskene også. Særlig i måneder med r. Varmende, god og lettservert mat med lokalt særpreg og potensielt vel så god fortjeneste som en mer uhåndterlig, smaksfattig burger. Pappbeger med sodd funker helt greit.

Nok OT, så fra mat til matta: Chibuike må vel starte som spiss. Kan vi vente at Sørloth jr debuterer på slutten og at Chibuike og Mikkelsen ikke spiller mer enn at de er fit for fight mot St. Johnstone fire dager senere?

En stor mangel for oss i denne kampen kan bli hodestyrke. Lukter litt Rønning eller Høiland inn for Mikkelsen/Chibuike siste del av andre omgang.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.07.2013 23:38    Post subject: Reply with quote

He-he, Dagens Næringsliv hang seg opp i «Kokte sodd på Odd»-overskrifta mi for to år siden. Smile

Naturligvis overdrev jeg Hansen-opplegget med vilje. Er jo rimelig ofte det er trønderske fjerdedommere på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 09.07.2013 23:53    Post subject: Reply with quote

@2mas:

«Kokte sodd på Odd», gir jeg Tommel'n opp! for! Måtte det skje igjen! Mr. Green
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Cessna
Rutinert


Joined: 06 Jul 2009
Posts: 584
Location: Trondheim

PostPosted: 10.07.2013 03:43    Post subject: Reply with quote

Hva selger de på Lerkendal? Pølser, pommes frites, hamburger?
(Er kjøkkensjef i en mindre bedrift per i dag)

Sodd er veldig anvendelig. Jeg ser ingen grunn til å ikke servere det på Lerkendal. En gang iblant. Det kreves en del kjøkkenapparat for å koke / vedlikeholde mengder med Sodd.. Og det skal være godt flatbrød til.

Liker heller ikke tanken på gamle hamburgere. Du kan steke og prøve å være parat, men tar det mer enn 10 min fra burgeren blir stekt og til den serveres så blir det som å spise McDonald's Burger. Som å spise gummi.
"Førstemann til mølla?" Skal du stå i burgerkø så er det fordi du venter på at den er ferdigstekt.

I digress?

Odd: 9. Plass i Tippeligaen etter 15 kamper


Kjedelig lag med en kjedelig plassering på tabellen.
De har en landslagsklasse-keeper som har spilt godt de siste kampene jeg har fått med meg. De "pælmer" en del GOD del langballer opp mot vår gode venn Frode Johnsen, deres target man med stor T.
De knuste nettopp Haugesund som vi tapte imot i April.
De vant 1-0 over Sarpsborg. En kamp vi husker best fordi:
1: 16. Mai på Lerkendal
2: Første seieren på noen år
3: Lunnas keeperspill som bare overskygges av Arnold Origi pr. i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 10.07.2013 10:42    Post subject: Reply with quote

Off jeg får dessverre ikke sett kampen siden jeg skal jobbe. Har sett alle RBK-kamper i 2 sesonger og ikke mistet noen men bare i fjor mistet jeg Odd da jeg reiste. Ser ut som jeg mister Odd-kampen igjen.

Noen her som vet hvordan jeg kan få sett hele kampen når jeg kommer hjem? Ty!
Back to top
View user's profile Send private message
HOFFA
Veteran


Joined: 04 Aug 2012
Posts: 1468

PostPosted: 10.07.2013 10:46    Post subject: Reply with quote

PVR, VHS eller mulig du har en Beta2000 Smile
_________________
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 10.07.2013 13:25    Post subject: Reply with quote

TV2 legger den ut på Sumo dagen etter.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.07.2013 15:07    Post subject: Reply with quote

Egentlig irriterende at www.csports.no ikke har arkivrettigheter til TV2-kampene. Det burde de ha hatt.

Går an å spole tilbake i direktesendinga på søndag, men det er vel bare to timer?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 10.07.2013 15:42    Post subject: Reply with quote

Stemmer, 2mas. Gikk på en smell en gang da jeg skulle se Start-kampen i reprise pga jobb. Kjøpte sumoabbonement og fant da ut at to timer tilbake var det maksimale man kunne spole.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 10.07.2013 22:54    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
He-he, Dagens Næringsliv hang seg opp i «Kokte sodd på Odd»-overskrifta mi for to år siden. Smile

Tittelen på DN-artikkelen - "Rosensorg" - er veldig Tellefsen 1976-aktig.
Ellers flere interessante opplysninger:
Quote:
«Kokte sodd på Odd», står det på hjemmesiden til Rosenborgs supporterklubb. Etter tre minutter av kampen mot Odd Grenland kom Mushaga Bakenga fri på utsiden av 16-meteren og skrudde et langskudd i krysset. Til slutt sto det 7–0 til Rosenborg, en så overbevisende seier at noen av Odd-spillerne etter kampen løp bort til Rosenborgsupporterne og klappet for dem.
Tommel'n opp!

Quote:
Senere samme kveld spiller Åge Aleksandersen konsert i Ibsenhuset i Skien. Han har ikke gitt opp Rosenborg, viser det seg, han er bare på turné. («En-to-tre-fire-fem-seks-sju-null», teller han opp, før «Levva Livet».)
Fantastisk. Very Happy
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.07.2013 00:10    Post subject: Reply with quote

Den mye omtalte annonsen i Adressa:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 12.07.2013 14:43    Post subject: Reply with quote

Generelt

Arrow Lagene møter hverandre for 30.gang i øverste divisjon siden 1963. RBK har vunnet 18 av møtene, Odd bare 3, mens 8 har endt uavgjort.
Arrow RBK har vunnet 8 av 14 møter på Lerkendal (de har vunnet 10 av 15 møter i Skien).
Arrow Odd har ikke vunnet mot RBK på de 15 siste TL-kampene. I Trondheim er RBK ubeseiret på de 9 siste møtene, siden 0-1 i april 2002. Espen Hoff ble matchvinner for Odd.
Arrow Odd har ikke scoret på sine 4 siste TL-kamper mot Rosenborg.
Arrow Odd har ikke scoret på sine to siste kamper i Trondheim. Odd har ikke scoret mer enn ett mål borte mot Rosenborg i TL siden 5-3 seier i oktober 1999. Frode Johnsen og Morten Fevang scoret hvert sitt mål for Odd i den kampen (Bård Borgersen, Tor Gunnar Johnsen og Espen Hoff de tre andre).
Arrow Det tilsvarende oppgjøret i fjor endte 0-0 den 20.mai, etter at Odd tapte 0-7 på Lerkendal i august 2011. Det er Odds største tap i øverste divisjon siden serieomleggingen i 1963. Alle Odds tre verste tap har kommet på Lerkendal, laget tapte 0-6 også i 1967 og 2005.
Arrow Rosenborg vant det omvendte oppgjøret 1-0 i Skien den 17.mars. Mike Jensen (71’) ble matchvinner der.

Rosenborg | Spillerstatistikk

Arrow Mer enn 30 poeng på de 15 første kampene er gullgaranti for Rosenborg i Tippeligaen. Samtlige 12 sesonger siden 1991 hvor RBK har hatt mer enn 30 poeng på dette tidspunktet har endt med gull til slutt.
Arrow Rosenborg har 9 strake kamper uten tap i Tippeligaen siden 0-1 hjemme mot Sandnes Ulf den 28.april.
Arrow Rosenborg har holdt nullen i sine 3 siste kamper i Tippeligaen, og de 3 siste hjemme i TL. Sist laget holdt nullen i mer enn 3 hjemmekamper på rad i TL var i 2010 med 7 kamper fra april til juli. Den rekken ble brutt med 1-1 mot Odd den 18.juli.
Arrow Rosenborg har bare scoret 4 mål på sine 5 siste TL-kamper. Men de scoret 7 mot Crusaders i EL-kvalifisering torsdag kveld (7-2).
Arrow Med Tarik Elyounoussi (6 mål) solgt og Nicki Bille (5 mål) på skadelista har RBK ingen spillere tilgjengelig som har scoret mer enn 2 TL-mål for klubben så langt denne sesongen.
Arrow Daniel Örlund kan spille sin kamp nummer 100 i Tippeligaen.

Odd | Spillerstatistikk

Arrow Odd har to poeng mer etter halvspilt serie i år ( 18 ) enn de hadde i 2011 og 2012 (16). Vi må tilbake til 2010 for å finne en bedre poengfangst etter 15 kamper for Odd, da hadde de 21 poeng.
Arrow Odd har for første gang denne sesongen gått 4 kamper på rad uten tap. Forrige tap i TL var 0-2 borte mot Aalesund den 20.mai. Lagets beste rekke i 2012 var 6 kamper uten tap i april-mai.
Arrow Odd har holdt nullen i sine to siste kamper i TL. Laget har bare sluppet inn 15 mål på 15 kamper denne sesongen. Bare RBK og Godset (12) har færre baklengs halvveis.
Arrow Odd har aldri tidligere sluppet inn færre mål i Tippeligaen. 15 mål halvveis er to mål færre enn etter 15 kamper i 2006, da laget hadde 17 baklengs.
Arrow I 6 av 15 kamper har Odd gått av banen uten å score denne sesongen. I hele 2012 var det kun 7 kamper hvor Odd ikke klarte å score.
Arrow Ingen Odd-spiller har klart å score to mål i én og samme kamp verken i serie eller cup denne sesongen.
Arrow Frode Johnsens mål sist mot Sarpsborg var Odds første spillemål på bortebane denne sesongen. Herolind Shala har scoret de to andre bortemålene på straffespark.
Arrow Frode Johnsen scoret 80 mål på 145 kamper for RBK i TL fra 2000-2006. Han har 27 mål på 102 i TL for Odd.
Arrow Jone Samuelsen kan spille sin kamp nummer 200 i Tippeligaen.
Arrow Elbasan Rashani har 2 gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.

altomfotball.no
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Alexander Sørloth trente alternativt i formiddag grunnet vond legg. 17-åringen blir likevel med på benken.

(...)

Etter å ha valgt fem reserver i tillegg til "skadevikarer" mot Crusaders, er "serielaget" trolig tilbake på banen i morgen. Bekreftelsen lar vente på seg fordi formasjonstreninga var stengt.

Antatt Rosenborg-lag:
Daniel Örlund

Cristian Gamboa - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Mikael Dorsin

Mike Jensen - Ole Selnæs - Jonas Svensson

Borek Dockal - John Chibuike - Tobias Mikkelsen

Les mer: Ny kamp for vikarangrepet

I dag var oppvarming og tekniske øvelser på treningsbanen mens hele laget spaserte bort til stadion for å ha formasjonstrening. Todelinga skyldtes nok regnet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 14.07.2013 09:49    Post subject: Reply with quote

Som jeg ønsker meg en god fotballkamp her. Håper Rbk kaster nervene over bord, og har det rette tenningsnivået.

Jeg tror disse starter:

Ørlund

Gamboa, Reg, Strandberg, Dorsin

Jensen, Selnæs, Jonas S

Docal, Chibbe, Mikkelsen

Kunne vel gjerne skjøvet Chibbe ut på Mikkelsens plass og startet med en ung Sørloth. Men dette tørr de vel ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2013 09:55    Post subject: Reply with quote

Kan det hende Berntsen faktisk starter? Ellers synes jeg det var merkelig å hvile han de siste 20 minuttene mot Crusaders, mens Mike og Ole spilte 90 minutter. Kan man se for seg Berntsen - Jensen - Svensson på midten?
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 14.07.2013 10:23    Post subject: Reply with quote

Håper Berntsen starter. Ble veldig imponert av han mot Crusaders. Bra arbeidsvilje, god fart og teknikk. Synes han tar en del smarte løp, og tørr i det minste å utfordre med ball.
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 14.07.2013 11:03    Post subject: Reply with quote

Enig,ble imponert over berntsen som indreløper! selnes blir for treig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 14.07.2013 11:08    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært spennende å sett Berntsen - Jensen - Svensson som midtbanetrio i kveld. Blir spennende å se hva Perry velger.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 14.07.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

Enig i at det byttet virker helt Janne Jönsson om Berntsen ikke starter i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 14.07.2013 12:11    Post subject: Reply with quote

Kunne tenkt meg å se følgende lag:

Örlund
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Berntsen - Jensen - Svensson
Dockal - Chibuike - Mikkelsen

Synes ikke Selnæs har overbevist. Frykter at han blir tatt enkelt ut, slik som mot LSK.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.07.2013 12:26    Post subject: Reply with quote

Føler samtidig at dette er en sånn type kamp som Selnæs bør få spille for å kunne vokse på det.

Er faktisk mer usikker på om jeg vil ha Selnæs sentralt mot skottene på torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Next
Page 1 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb