English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 64, 65, 66  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 12.07.2013 17:47    Post subject: Reply with quote

Dette er jeg svært positiv til! Uansett hvem som kommer så vil det ta tid å danke ut Dorsin. Da har man tid på å få spilleren inn i system osv. Viktigere med hurtighet enn fotballfaglig kløkt i så hensyn mener jeg.

Attpåtil vil ikke spilleren gå rett inn på laget. Da kan vi spare midler og ev bruke de på å erstatte etablerte 11-er spillere (les Strandberg) når de drar.

Dette blir bra!!


Last edited by doffen on 12.07.2013 17:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 12.07.2013 17:47    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke denne interesse. Hvorfor skulle vi have fået interesse for en spiller som intet har vist i år og været skadet stort set hele sæsonen? Baseret på 2012 sæsonen var Skjelvik en middelmådig back i Allsvenskan ut fra hvad jeg har forstået.
Håber nivået på Kalmars backs er blevet betydelig bedre enn da de vant mesterskapet i 2008.


Last edited by iconbit on 12.07.2013 17:50; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mek95
Junior


Joined: 07 Sep 2012
Posts: 12
Location: Trondheim

PostPosted: 12.07.2013 17:49    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med de fleste hær at dette er et mye bedre alternativ enn Ciss. - Jeg veldig positiv til denne handelen Very Happy
_________________
RBK forever no matter what
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.07.2013 17:49    Post subject: Reply with quote

Megafonmannen er kjent for å aldri ta feil.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 12.07.2013 17:50    Post subject: Reply with quote

Iconbit:

Jeg tipper det er så enkelt som at Skjelvik har vært nr 2, 3 eller 4 på lista over backer man ønsker inn. Men etterhvert som de man har jaktet har gått til andre klubber eller blitt for dyre så har man bare klinket til med Skjelvik fordi vi MÅ ha inn folk til den skadeskutte, syltynne og utslitte troppen vår.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 12.07.2013 17:52    Post subject: Reply with quote

Tipper 1972 er inne på noe. I tillegg er han nok såpass rimelig at økonomisk risiko er spisbar om dette slår feil.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.07.2013 17:55    Post subject: Reply with quote

Og så kan han få lov til å bruke tid på å utvikle seg, i samarbeid med Dorsin. Det er ingen krise å bruke Micke en stund til.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
KFF_RBK
Rutinert


Joined: 30 Jan 2005
Posts: 714
Location: Sverige

PostPosted: 12.07.2013 17:57    Post subject: Reply with quote

Han är Gamboa-rask. Bra på att passera folk (mest tack vare farten), bra vänsterfot. Han kan vara lite junior-aktig, spelar ofta en bra omgång och sedan en sämre. Det sker att han sviktar lite i placeringen defensivt. Han är i alla fall inte sämre teknikst än Dorsin. Smartnessen är väl lite så som så. Kan fort bli Gamboa nr 2. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 12.07.2013 17:57    Post subject: Reply with quote

Nettopp haavarl, blir så bra så.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 12.07.2013 18:00    Post subject: Reply with quote

Haha Om han har Gamboas fart men også Gamboa sine defensive svakheter så kommer RBKWEB til å eksplodere med humørsvingninger som en sprettball! Høyeste lykkerus og verdensklasse, neste sekund drapstrusler og grining. Jeg gleder meg Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 12.07.2013 18:00    Post subject: Reply with quote

Jeg er likevel undret over entusiasmen 95% av brukerne her inne viser. Virker som stikkordene fart og målgivende er nok til å slenge tommelen opp. Dét med tilnærmet null peiling på fyren.

Utvikle seg? Skulle vi ikke ha spillere som gikk rett inn på laget fra dag én?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 12.07.2013 18:06    Post subject: Reply with quote

@1972MD. Tak for svaret. Synes dog stadig det er merkelig at gå efter en spiller, der har været plaget av skader hele sæsonen Rolling Eyes

Attaboy wrote:
Jeg er likevel undret over entusiasmen 95% av brukerne her inne viser. Virker som stikkordene fart og målgivende er nok til å slenge tommelen opp. Dét med tilnærmet null peiling på fyren.

Tommel'n opp! Sammen undren her. Jeg har læst alt, hvad jeg kan finde om Skjelvik på Kalmars forum, og jeg finder ikke noet, der får meg til at sætte forventningerne høyt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 12.07.2013 18:11    Post subject: Reply with quote

Skader schmader, vi har Haakon Schwabe! RBK
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 12.07.2013 18:14    Post subject: Reply with quote

Vi har fortsatt Dorsin og en spiller som Skjelvik kan dermed få tid til å både bli frisk og bli vant til laget/spillet på treningsfeltet. Dessuten får vi forhåpentligvis nok av sjanser utover sommeren og høsten til å la han spille også.

Jeg er positiv til dette. En norsk, rask og lovende back som Perry har kjennskap til fra U-21.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 12.07.2013 18:16    Post subject: Reply with quote

Har nå truffet på to av fire posisjoner dersom vi også henter Skjelvik.

Lasse Vibe har forøvrig nettopp blitt hentet av IFK Göteborg, mens Holster er blitt frigitt av GIF Sundsvall. Dermed stopper jeg nok på to.

Har forøvrig stor tro på Skjelvik i RBK. Kan vel fint spille både back og ving, og det er alltid bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 12.07.2013 18:27    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
@1972MD. Tak for svaret. Synes dog stadig det er merkelig at gå efter en spiller, der har været plaget av skader hele sæsonen Rolling Eyes

Attaboy wrote:
Jeg er likevel undret over entusiasmen 95% av brukerne her inne viser. Virker som stikkordene fart og målgivende er nok til å slenge tommelen opp. Dét med tilnærmet null peiling på fyren.

Tommel'n opp! Sammen undren her. Jeg har læst alt, hvad jeg kan finde om Skjelvik på Kalmars forum, og jeg finder ikke noet, der får meg til at sætte forventningerne høyt.


Var vell lite å finne om Gamboa på FCK's forum også før vi hentet han, og han har vel langt fra floppet. Men skjønner hva du mener.

Men en Gamboa uten farten sin ville ikke vært noe mer en gjennomsnittlig back i TL målestokk, så fart har en del å si
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 12.07.2013 18:29    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Mer er det ikke å si om den saken!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 12.07.2013 19:43    Post subject: Reply with quote

Nå ble jeg glad, etter å ha vært vekk fra pc-en i hele dag.
At det ble denne venstrebacken istedet for Ciss.
For det første er Sjelvik en bedre back + at Tromsø driter på draget med sin grådighet. Herlig signering om alt går i orden med denne.

Stor kudos til Hoftun, som roses skal når roses bør RBK
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 12.07.2013 19:48    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Menes det her at fotballfaglig er det samme som taktisk forståelse?
Hvis det er det, så tviler jeg på at han "slår" Andreas Nordvik på det området.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 12.07.2013 19:53    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har truffet godt med U21 backer tidligere, tenker da på Lustig,Stoor og Dorsin...

Så dette fortjener "liker" på alle statuser..
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 12.07.2013 19:57    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Jeg er likevel undret over entusiasmen 95% av brukerne her inne viser. Virker som stikkordene fart og målgivende er nok til å slenge tommelen opp. Dét med tilnærmet null peiling på fyren.

Utvikle seg? Skulle vi ikke ha spillere som gikk rett inn på laget fra dag én?


Med Micke klar for minst to er etter denne sessongen, tror jeg neppe Rosenborg kan velge fra en hylle eller to over denne. Og han vil få tid på seg, for Micke gir seg neppe uten kamp. Og bare det at det kommer en inn som kan true hans plass gjør det selvfølgelig ekstra trivelig for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 12.07.2013 20:18    Post subject: Reply with quote

Lerka wrote:
Var vell lite å finne om Gamboa på FCK's forum også før vi hentet han, og han har vel langt fra floppet. Men skjønner hva du mener.

Jeg tænker, at sammenligningen er lidt urimelig. Skjelvik spiller fast og Gamboa fik aldrig en ligakamp. Kalmars fans kender meget til Skjelvik, men FCKs fans kendte ikke Gamboa. Men tror likevel også jeg skjønner hva du mener.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 12.07.2013 20:20    Post subject: Reply with quote

Ser den, Jangusk, men det er ikke det jeg reagerer på. For her virker det som de fleste er overivrige og forventer en åpenbaring av en venstreback som kommer til å ta oss med storm. Dét uten at noen egentlig vet noe om ham. Ok, kanskje overdrevet sagt - men dog...

Til nå er det vel ingen, jeg gjentar, ingen som har kunnet hoste opp annet enn at han er rask, hadde noen målgivende (ingen vet hvordan de målgivende kom), og scorte et par mål i 2012. God venstrefot/innleggsfot er vel også blitt nevnt. Utover dette?

Noen har selvfølgelig nevnt ham som utfordrer til Micke, og derfor blir sett på som backup. Men skulle vi ikke handle typer som kunne gå rett inn på laget fra dag én?

Gamboa blir også nevnt, men til forskjell, så var det vel flere som husket hans tid i Fredrikstad før han gikk til FCK. Da hadde man mye mer å gå ut i fra.

Tar med denne:

Green Goblin wrote:
Hedon wrote:
Dine tanker om spilleren? Som Stabæk-mann kjenner du han vel bedre enn alle her.


Tja,

Nå er det rett nok en stund siden jeg har sett ham. Men skal man tro det man leser så må han åpenbart ha hatt en rivende utvikling, for det han presterte i Stabæk var ikke rare greiene. God fart, men ferdigheter som kunne få Kim Holmen til å fremstå som en slepen teknikker.

Nå var han rett nok virkelig ute i iskulden hos Lenartsson så det kan jo være at han har hatt godt av et miljøskifte.

Statsene hans er gode, men husk nå på at Kalmar ble nummer 10 i Allsvenskan i fjor og slapp inn 45 baljer - mer enn de vel har gjort på lang tid. Det er bedre i år. Men hvor mye har skjelvik vært på banen i år?

Jeg tør ikke si noe skråsikkert, men han skal som sagt ha gjort kvantesprang i utviklingen siden han forlot Stabæk for å kunne forsvare en plass i RBKs tropp.


Men for all del, jeg er ikke avvisende jeg heller, er nok bare litt mer skeptisk. Hadde håpet at noen kunne overbevist meg etter snart fire sider i denne tråden. Wink
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.07.2013 21:04    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
At det ble denne venstrebacken istedet for Ciss.


Vi kan selvsagt ha i bakhodet at ingenting er offisielt ennå.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 12.07.2013 21:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er avventende optimist. Ser ikke for meg at han blir spesielt dyr, så det er jo noe. Forhåpentligvis så er han scoutet godt av RBK-representanter som mener han gjør en god jobb i Kalmar.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 64, 65, 66  Next
Page 3 of 66

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb