English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Chibuike
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 118, 119, 120  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 13.07.2013 18:38    Post subject: Reply with quote

@Oddarild

Du kan kalle det hersketeknikk om du vil, men prøv å les den posten din en gang til. Jeg bare svarte deg med samme mynt/nivå. Sett han på et fly, klønet ballen i mål etc.

Om Chibbe fortsetter målraten sin er uvist. Hvis jeg skal putte penger på noe, satser jeg heller på Chibbe forran Mikkelsen. Han har i det minste ett sluttprodukt og det er hva vi trenger nå.

Personlig tror jeg begge er feil for RBK, men hadde vært supert om begge hadde lyktes.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 13.07.2013 18:51    Post subject: Reply with quote

Om vi først skal spille "skjev 4-3-3 med to midtspisser og fri ving" er det ingen i stallen som er bedre skikket til dette en Chibuike.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.07.2013 19:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes egentlig ikke Chibuike er god i det hele tatt som midtspiss. Han ser ut som han får instruksjoner om å spille omtrent som Bille, bortsett fra at han slett ikke er noen tanksenter, og han beveger seg like lite i rom som Bille, uten å ta de der lange hjemoverløpene som får Bille til å se dynamisk ut, og resultatet blir ganske stillestående. Det han derimot er god på er å vende på små flater, utfordre med ball og sette opp medspillere rettvendt, og disse ferdighetene tror jeg han får brukt mer med et bredere utgangspunkt. I det øyeblikket vi mistet Tarik synes jeg vi skulle ha gjort følgende:

1. Satt Chibuike rett inn som erstatter i den litt fri venstrekantrollen, som ligner en del på den han hadde suksess i for Häcken.

2. Gitt Micke Dorsin et mer defensivt oppdrag for å justere for den store forskjellen mellom Tarik og Chibbe defensivt, og balansert det med å slippe Gamboa litt oftere framover i banen på høyre.

3. Gitt Jonas Svensson ansvaret for hyppige indreløperbevegelser rundt Chibuike når/før han mottar ballen.

Vi har to spillere som er vesentlig mer skapende med ball enn resten av stallen i Chibuike og Dockal, på litt ulike måter. Hver for seg holder disse to et nivå konkurrentene i serien bare kan drømme om, og vi burde klare å bruke minst en av dem til enhver tid for å skape litt mer trøbbel enn vi har gjort hittil.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 13.07.2013 19:25    Post subject: Reply with quote

@Slitern

Okei, jeg ser at jeg var en smule krass selv, beklager det, og da fortjente jeg nok den!

Ja, det er ikke lett å si om noen av de er noe lurt å sette sparepengene sine på. Og den største grunnen til at jeg mener at vi bør satse på Mikkelsen nå er at han har lang kontrakt og skal passe inn i spillestilen vår, ikke at jeg syns han er så mye bedre eller mer spennende enn Chibbe, han var jo magisk de første kampene i RBK. Skulle gjerne sett han tilbake på det nivået. Da satt touchen, skuddene og fintene mye bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 13.07.2013 20:01    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Jeg syns per dags dato at Chibbe hører hjemme i RBK-stallen. Vi har ikke nok alternativ. Jeg er altså ikke enig at han skal sendes avgårde med en gang.

Når det er sagt så er det horribel argumentering av deg her Jangusk. Jeg har også "heldigvis evnen" til å se ting spillere gjør når Tv-kamera ikke er på de, og jeg ser helt andre ting enn du ser. Jeg ser dårlig plasseringsevne og lite gjennombrudshissighet og lite bevegelse.

Man kan ha forskjellige meninger, men du argumenterer nedlatende og jeg blir irritert av å lese den måten å diskutere på.


Dett bør jeg kunne skrive, all den tid jeg registrerer hvordan enkelte sier Cibbe er elendig teknisk, fotballdum og slike ting. Det var vel helst disse jeg tenkte på da jeg argumenterte dette med fotball utenfor kameravinkelen. Om du tar deg nær av dette kjenner jeg ikke så veldig hardt på, men vil slettes ikke krangle med noen. Og jeg tror neppe du bør føle deg støtt, for jeg har ikke registrert at du har skrevet slike ting om nettopp Chibbe. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 13.07.2013 22:43    Post subject: Reply with quote

50 stemmer avgitt på spørsmålet: «Hva bør skje med Chibbe?»

Han bør satses på: 84% og 42 stemmer
Han bør selges: 16% og 8 stemmer

Trodde faktisk det skulle være jevnere! Razz
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 13.07.2013 23:12    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvordan det hadde sett ut om man satte opp en slik poll for et par måneder siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 13.07.2013 23:19    Post subject: Reply with quote

Kan det være at folk faktisk greier å se at Chibbe ikke er en typisk Norsk traust spiller, som faktisk kan spille ball? Håper det er dette som gjør at folk setter pris på at han faktisk skaper ting, selv om det ser rimelig tilfeldig ut enkelte ganger.

Mannen er faktisk meget flink til å spille fotball, så fortsett å gi han tillitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.07.2013 23:52    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
50 stemmer avgitt på spørsmålet: «Hva bør skje med Chibbe?»

Han bør satses på: 84% og 42 stemmer
Han bør selges: 16% og 8 stemmer

Trodde faktisk det skulle være jevnere! Razz


Kan vel ha sammenheng med at han har snublet inn noen mål i de siste kampene. Det skal ikke så mye til for å snu slike trender Smile
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 14.07.2013 22:09    Post subject: Reply with quote

TL/EL: 5 kamper fra start, 6 mål, 1 målgivende.

Variabelt fra John i dag. Han er jo ingen spiss, men er lur i boksen, tidvis grei møtende, har et par fantastiske finter og er vanskelig å forholde seg til for motstanderne. Alle er vel enige om at han blir svært vanskelig å vrake framover.

I tillegg til leveranse av tellende resultat snakker vi om en gladgutt, med spektakulære tekniske detaljer og nå også akrobatiske feiringer. En (potensiell) publikumsfavoritt! Sign him up!
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 14.07.2013 22:16    Post subject: Reply with quote

Ja, han er en fantastisk god fotballspiller til å være fotballdum!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 14.07.2013 22:17    Post subject: Reply with quote

Haha!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 14.07.2013 22:48    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Ja, han er en fantastisk god fotballspiller til å være fotballdum!

Hvertfall til å både være fotballdum og ha elendig teknikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 15.07.2013 00:55    Post subject: Reply with quote

Det at han ikke var/er så god for RBK og har høyere snitt pr mål i en kamp sier litt om hvor dårlig Bille er til å score...
Back to top
View user's profile Send private message
oddarild
Proff


Joined: 16 Aug 2012
Posts: 281
Location: Lillehammer

PostPosted: 15.07.2013 01:43    Post subject: Reply with quote

I dag syns jeg han spiller ganske bra, har noen veldig viktige involveringer, og det er vanligvis nok for en spiss. Scorer han ett mål og har en målgivende som i dag, så har han gjort jobben sin til gangs.. Men det kan hende det bare er meg som er håpløs, men jeg sliter med å glemme alle de kampene i foregående sesong da jeg rev meg i håret hver gang han var borti ballen. Syns han også i dag bommer på en del elementære ting som mottak/ pasning, men så har han de to fintene, den ene som ender med kall det gjerne en målgivende, noe heldig, (i det legger jeg at det ikke er med overlegg at han sentrer til Dockal) også står han der han skal etter å ha stablet seg på beina igjen, og setter inn et godt skudd som kommer fort på han og i en kinkig høyde. Han har jo hatt en egen evne i de siste kampene til å stå på rett plass, og det er utrolig viktig og bra! Så han fortjener mer ros enn ris i det siste. Om det fortsetter så blir han som Knerten sier veldig vanskelig å sette ut av laget, MEN (det er et men) når det blir slutt på de matchavgjørende involveringene, som det jo alltid blir hvis man ikke heter Messi eller Ronaldo, da ser det meste Chibbe gjør på banen veldig dumt ut. Og akkurat det tror jeg all den kritikken som dere irriterer dere over stammer fra. Alle er enige om at han er en potensiell matchvinner, og kan gjøre ting helt på egenhånd, men når det uteblir, da er han kun irriterende, og da glemmer man fort de viktige målene han har scoret tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
Doves
Junior


Joined: 10 Jul 2013
Posts: 33

PostPosted: 15.07.2013 03:10    Post subject: Reply with quote

Ett avsnitt eller to er virkelig forskjellen på Nobelpris eller ikke. Ingen leser dette, men alle kan sikkert elske hva du sier...
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 15.07.2013 08:38    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:
................... Alle er enige om at han er en potensiell matchvinner, og kan gjøre ting helt på egenhånd, men når det uteblir, da er han kun irriterende, og da glemmer man fort de viktige målene han har scoret tidligere.


River meg ikke langt nær like mye i håret over Chibuike i dette tilfellet som jeg gjorde med Prica..
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 15.07.2013 09:17    Post subject: Reply with quote

Selv om ikke spissplassen er Chibiukes beste posisjon, mener jeg han er mye av grunnen til at vi framsto mer som et lag mot Odd enn tidligere. Han var veldig god som oppspillspunkt og til å holde på ballen for å få med resten av laget.

Med Bille som spiss, går ballen ofte i bakrom på han, noe som krever et enormt tempo av de andre for å komme etter. Det syns jeg ofte vi ikke har lyktes med og har gjort at vi har fått strekk i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 15.07.2013 09:34    Post subject: Reply with quote

Chibbe blir umulig å sette ut av laget nå, med over 1 mål pr kamp. Samme med Dockal og målpoengene han kommer med.

Skal bli spennende å se Chibbe sammen med eks. Søderlund.

Må være show å være PJH nå, med ett lass av spillere i god form RBK
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 15.07.2013 09:45    Post subject: Reply with quote

Synes det er artig og fortjent at Chibuike får spilletid igjen, og at han får vist hva han kan. Men yndlingsrollen hans eksisterer ikke i mer enn halvparten av kampene vi spiller, og når vi også har Midtsjø og Berntsen (og Dockal?) som passer best som OMS, så tror jeg vi kommer best ut av det ved å selge Chibbe, og kjøpe en Tarik-erstatter. Sørloth jr. må jo også få noen muligheter fremover Smile Men prisen må være riktig!
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 15.07.2013 09:56    Post subject: Reply with quote

Sliter wrote:
Chibbe blir umulig å sette ut av laget nå, med over 1 mål pr kamp. Samme med Dockal og målpoengene han kommer med.

Skal bli spennende å se Chibbe sammen med eks. Søderlund.

Må være show å være PJH nå, med ett lass av spillere i god form RBK


Virkelig morro å se han her nå! PJH vil og få en enorm utfordring i å holde alle happy og "på alerten". Chibbe må nok tåle litt benketid uten å syte når alle er klare igjen. Da får vi se om han virkelig er en lagspiller mentalt.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 15.07.2013 10:26    Post subject: Reply with quote

Han må tåle litt benking, det er jeg forsåvidt enig i, men jeg synes overhodet ikke at han har vært noe typisk eksempel på en syter i den tiden han ikke har fått tillit heller. Jeg synes hans fremgangsmåte i så måte har vært omtrent forbilledlig hvis vi for eksempel sammenligner med en sur Dockal.

Jeg ser samtidig ingen grunn til at Söderlund automatisk skal få en plass på dette laget på bekostning av Chibbe.

Ideelt sett bør Chibbe, Bille og Söder rullere på de to plassene der forran, med Chibbe posisjonert på venstre med fokus inn mot 16-meteren, Bille i midten og Söder som vikar på begge plassene. Jeg tror Bille og Chibbe vil kunne utgjøre et lite mareritt for ethvert forsvar her til lands med uforutsigbarheten til John og Kraften til Nicki.

...så kan denne Helland prøve å overbevise oss om at han er bedre enn Mikkelsen på andre siden, selv om jeg personlig har mine tvil.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 15.07.2013 10:51    Post subject: Reply with quote

Er ikke Helland venstrefot?

Chibbe har tatt seg sammen i det siste, og snakket mer på banen enn utenfor, men å totalt sett kalle det forbilledlig når han blant annet har nektet å varme opp/la seg bytte inn, for deretter å si at han vil bli solgt, blir for drøyt. Jeg vil ihvertfall ikke at han skal være noe forbilde for noen som helst i så henseende.

Men nå reddet han seg fra sparken ved å ta seg sammen, og gå i seg selv. Det skal han ha.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 15.07.2013 11:09    Post subject: Reply with quote

Nå forsøkte jeg vel å relatere det med forbilledlig med Dockal, og det mener jeg fortsatt, men jeg skal være ærlig nok til å innrømme at jeg hadde glemt/fortrengt den innbytte-fadesen.

Den var ikke pen.

Når det gjelder Helland, så er jeg klar over at han er venstrefoting, men de (få) gangene jeg har sett han, mener jeg da at han har holdt til på høyre side - om RBK har tenkt å bruke ham der, vet jeg ikke så mye om.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.07.2013 12:04    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Det at han ikke var/er så god for RBK og har høyere snitt pr mål i en kamp sier litt om hvor dårlig Bille er til å score...


... men mest om flaks og uflaks. Bille har hatt mange harde avslutninger i stolpen, mens Chibbe har fått noen særdeles heldige mål.

Skjønt jeg er usikker på hva "høyere snitt pr mål i en kamp" egentlig betyr ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 118, 119, 120  Next
Page 71 of 120

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb