English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 01.06.2004 15:27    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Jeg mener Dede er en spiller som må komme til Rosenborg til sommeren. Hvis han er så god som de påstår er det ikke mye å vente på. Send med Brattbakk som bytte. Hvis ikke han viser en helt annen holdning på banen så er det bare å sende han vekk. Han trenger ikke dusje etter kampen, da han kmapt løp en gang. Skuffende er det eneste ordet der.

Det er flere svensker som er på tur tilbake til Sverige. Jeg synes de heller skal til Rosenborg. Dette er spillere som har spillt i Italia i flere år og som har vist at de er gode.

http://www.dn.se/DNet/jsp...7&a=270094

Men jeg vil ha Hoset og Sæternes. Uansett hva andre sier. Vi trenger de!!


Ja, måske Rosenborg skulle kigge lidt på de 2 spillere. Medmindre de har lyst til at komme hjem til Sverige igen, ligesom mange af de norske spillere der spiller i udlandet gør på et tidspunkt.
Syntes dog hverken vi skal sælge eller bytte Brattbak væk ( medmindre vi kan få en superstjerne Wink ) for selv om han slet ikke har været i nærheden af hans tidligere niveau, så tror jeg at han kan komme der op igen hvis han får tid. [/b]
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bamse
Senior


Joined: 10 May 2004
Posts: 201
Location: Lundamo

PostPosted: 01.06.2004 15:49    Post subject: Reply with quote

Synes Dorsin og Dede` virker spennende, ettersom det står på txt-tv på Nrk e Rosenborg i dialog me Djurgården ang Dorsin!
Overraskende og positive nyheter !!! Very Happy


_____________________________________________________________

Rosenborg, et eventyr i sort og hvitt!
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 01.06.2004 16:20    Post subject: re: sogndalspillere Reply with quote

Tror det kan vaere lurt aa kjoepe en haandfull songdalspillere hvis man skal kjope. De er ikke utrpreget stjerner, prisnivaaet er fornuftig, og i tillegg spiller de i en spillestil som passer RBK perfekt paa grunn av treneren deres. Arbeidsmoralen er riktig, og fotballkulturen er riktig.

Naar kjopte vi noen fra Sogndal sist?
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
Baadshah
Senior


Joined: 13 May 2004
Posts: 146

PostPosted: 01.06.2004 17:46    Post subject: Reply with quote

Jedidalen
Junior

Men vet noen hvor gammel denne Dede er? Det er vel ikke noen vits i å hente noen som er gamlere enn ca. 27-28år?

Han er 24Ã¥r! Wink Laughing Cool Very Happy Very Happy Cool Laughing Wink


http://www.rbkweb.com/vis/2727
_________________
RBK NORWAY RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah
Senior


Joined: 13 May 2004
Posts: 146

PostPosted: 01.06.2004 17:47    Post subject: Reply with quote

Jeg må bare si at det har hvert en KONGEDAG idag!
Very Happy Smile Surprised Cool Laughing Wink Very Happy Smile Surprised Cool Laughing Wink
_________________
RBK NORWAY RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Toom
Senior


Joined: 11 May 2004
Posts: 170
Location: Kristiansand

PostPosted: 01.06.2004 19:36    Post subject: Aktuelle spillere Reply with quote

Arrow Mikael Dorsin
Arrow Dedé
Arrow Robbie Russell
Arrow Alexander Ødegaard

Dette er vel spillerene som er mest aktuelle for Rosenborg i øyeblikket. Dedé er vel kanskje minst aktuell av dem, tviler på at han kommer til Lerkendal.

Dorsin er et spennende kjøp, hvis det går i boks.. Det er Alex Ødegaard også i aller høyeste grad! Spillertypen Åge Hareide mangler på landslaget også!

Robbi Russell er jo god, det har han bevist, men hans defensive kvaliteter? Er de gode nok for Rosenborg? Jeg vet ikke.. Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2004 20:43    Post subject: Re: Aktuelle spillere Reply with quote

Toom wrote:
Robbi Russell er jo god, det har han bevist, men hans defensive kvaliteter? Er de gode nok for Rosenborg? Jeg vet ikke.. Wink


Midtbanespilleren Hassan El Fakiri blir lovprist for sine offensive ferdigheter som back, og tidligere har RBK brukt spillere som Kalle Løken og Vegard Heggem som høyreback. Tror det skal gå bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah
Senior


Joined: 13 May 2004
Posts: 146

PostPosted: 01.06.2004 21:02    Post subject: Reply with quote

Det høres ut som om Dedé er en meget god spiss, 6 mål på 8 kamper! Very Happy Smile Cool Laughing Wink
Men det spørs om han klarer det norske nivået! Surprised Confused Embarassed Rolling Eyes
_________________
RBK NORWAY RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 01.06.2004 22:03    Post subject: Reply with quote

Tror ikke nivået blir så vanskelig for dede å matche.... heller om han passer inn!

Ødegård
Russell
Dorsin

De spillerene som bør satses på nå, by gjerne litt for de. men jeg tror du får alle de for under 20 mill!

Hvor spiller forresten Ødegård?Razz Midtbane sentral?

Lag etter sommeren:

-----------------------Johnsen----------------
Basma/Russell - Hoftun - Riseth - Stensaas/(Dorsin*)

Ødegård/Russell - Solli/Ødegård - Berg/Winsnes

Johnsen/Ødegård
Karadas/Storflor ----------Brattbakk/Storflor

(*= vet ikke helt hvor god han er)

Klarte ikke helt å bestemme meg
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kolstad I.L
Junior


Joined: 05 Sep 2003
Posts: 34

PostPosted: 02.06.2004 00:01    Post subject: Reply with quote

NO må vi slutt å tenk på Gamst Pedersen, Hangelad og Hoseth.......
I fjor da kunne vi kjøpt Gamst Pedersen for en billig penge samme med Hangeland, vi trenger ikke dra fra Tromsø uten Lars Iver Strand! Strand kommer til å bli en lignene sak neste år hvor Rosenborg har vist intresse men så kommer de store klubbene å tar han rett foran nesa på oss!

Ta en sjangs på Strand og se hva som blir ut av ham til slutt Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 02.06.2004 02:00    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
... Jeg har vært vitne til en spiller med fantastisk selvtilit utenpå banen.(Hans arild eliassen,nå MO,tidligere Hammerfest fotball klubb) Han var hele tiden villig til å utfordre. det var ikke bestandig han lyktes, men svært ofte...og da var det nesten bestandig mål... han prøvde i værtfall... helhjertet!! ...
Rolling Eyes Smile Very Happy


Nå har han virkelig funnet seg til rette hos "bruntrøyene". 5 mål de siste tre kampene Smile

Blomstrer i uvant rolle
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.06.2004 10:33    Post subject: Reply with quote

VG skriver i dag at RBK og Djurgården har blitt enige om en overgangssum på 7 millioner kroner for Mikael Dorsin. Jeg tar det for gitt at svensken godtar de personlige betingelsene han blir tilbudt, og dermed fastslår jeg: Rosenborg har sikret seg sommerens første spillerforsterkning.

Så får vi se hvem flere som kommer. Alt styret om og med Hoset, Hangeland og Gamst ser heldigvis ut til å lagt seg, og litt relatiske summer og navn står igjen:

Jeg tar det nesten for gitt at Robbie Russell kommer. I vinter var det først og fremst amerikaneren selv som forhindret en overgang, og nå som han har ombestemt seg, bør det gå i boks. At Sogndal drøyer med et svar og unnskylder seg med at de ikke vil la førstelagsspillere forlate klubben underveis i nedrykksdramaet, tolker jeg som en forhandlingsstrategi fra sogningenes side.

I følge Bratseth er Daniel Braaten og Bengt Sæternes uaktuelle forsterkninger i nuläget, men det er mange andre spennende navn på blokka:

Alexander Ødegaard er en spiller som jeg personlig lenge har hatt sansen for, og jeg var godt fornøyd da Rune B. bekreftet interesse for Sogndal-spilleren da jeg intervjuet ham forleden. At Ødegaard også er i landslagssjef Hareides planer, bør være kvalitetstegn nok. I dagens Bergens Tidende bekrefter Bratseth at Rosenborg har sendt en henvendelse til Sogndal angående kjøp av 23-åringen. Sogndal-sportsdirektør Svein Bakke ser umiddelbart ut til å være tverr, men me får sjå...

I fjor var det snakk om at Hareide var interessert i flere spillere fra Allsvenskan. Jon Inge Høiland (Malmö FF), Christoffer Andersson (da Helsingborg, nå Lillestrøm) og Andreas Andersson (AIK) var blant de bekreftede navnene. Og med Perry inn i trenerapparatet opprettholdes interessen for "østlige" spillere. I løpet av denne uka har følgende navn dukket opp (i tillegg til Dorsin, da):

» Dedé Anderson (brasiliansk spiss, 24 år, Kalmar FF)
» Paulinho Guára (brasiliansk spiss, 24 år, Örgryte)
» Mikael Antonsson (midtstopper, 23 år, IFK Göteborg)
» Babis Stefanidis (høyreving, 23 år, Djurgården)

Basert på det jeg har sett av allsvensk fotball på SVT og Canal+ de siste årene, vil jeg påstå at alle fire er gode nok for Rosenborg. At de i tillegg er i rett alder, er helt klart en annen fordel. I tillegg er jeg rimelig sikker på at hele gjengen har mye billigere prislapper enn det de norske Tippeliga-klubbene har satt på profilene sine. Mas om at RBK ødelegger for konkurrentene slipper vi også om Bratseth drar på "harry-handletur".

Löp och köp, grabben! Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 02.06.2004 11:43    Post subject: Reply with quote

Thomas, ser ikke bort fra at vi ender opp med Dorsin og Russel slik det når ser ut. I tillegg skal vi vel ikke se bort fra en overgang (kanskje ved sesongslutt) for Alex Ødegaard.

Jeg mener samtlige av de tre ovennevnte spillerne er kvalitetsspillere, og at de vil passe godt inn i RBK. Fornuftige kjøp.

MEN:
Utgjør dette noen kvalitetsforskjell på laget fra dag èn? Jeg mener de tre spillerne ikke vil føre til at laget blir bedre denne sesongen, kun føre til at man oppnår en bredere dekning i forhold til i dag.

2 av dem er altså sidebacker. Tror ikke at Russel og Dorsin på bekostning av Basma og Stensaas vil føre til den store kvalitetshevingen av laget.

Ødegaard er indreløper. Der har vi Ørjan Berg, Roar Strand og Jan Gunnar Solli. Ødegaard vil være en fin tilvekst, spesielt hvis vi hensyntar aldersproblematikken rundt dagens lag, samt at han er en utrolig spennende type, men jeg tviler på at han vil være med på å heve midtbaneleddet denne sesongen.

Hvis man ender opp med de tre nevnte spillerne som nye forsterkninger, har vi altså fylt på de lagdelene som allerede er de sterkeste lagdelene i dagens stall; forsvaret og midtbanen.

Angrepet, som jeg mener er akilleshælen i årets lag, ser det ikke ut til at man vil gjøre noe med, selv om det nevnes noen aktuelle navn her og der. Det er ikke til å komme ifra at en angrepsspiller koster mer enn en sideback, men slik virker det ikke som Rosenborg tenker. Man henter altså en talentfull svansk back til ca. 7 millioner (7 millioner er utrolig mye penger for en sideback!), men mener Bengt Sæternes ikke er verdt 8 millioner (er klar over at han er 29 år). Har en stygg følelse av at RBK ikke vil kjøpe inn en ny ving eller spiss nettopp pga at det vil koste noe mer enn å kjøpe en sideback.

Min personlige mening er at hvis man ender opp uten forsterkninger i angrepet i sommer, vil kvaliteten i laget ikke være nevneverdig styrket sammenlignet med i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 02.06.2004 12:22    Post subject: Reply with quote

RBK vurderer faktisk Alexander Ødegaard som ving:

http://www.dagbladet.no/s...99503.html
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.06.2004 12:51    Post subject: Reply with quote

sander a wrote:
Ødegaard er indreløper.


Nei, han er høyreving. Det er Bolseth, Nyan og Stadheim som utgjør Sogndals (meget gode) midtbaneledd. Med Ødegaard og George på plass i tillegg til Storflor, kan RBK selge Enerly i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 02.06.2004 13:02    Post subject: Reply with quote

Han spilte da vitterlig indreløper mot RBK?

http://www.tv2.no/sport/f...chId=58956

Var det evt. en enkelthendelse?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.06.2004 13:22    Post subject: Reply with quote

sander a wrote:
Han spilte da vitterlig indreløper mot RBK?


Nei. Vet ikke hvorfor TV2/Nettavisen har satt han opp som venstre indreløper i lagoppstillingen si.

Sogndal stilte slik mot RBK:

Terje Skjeldestad

Robbie Russel - Kjetil Holvik - Børre Steenslid - Kurt Heggestad

Ousman Nyan - Rune Bolseth - Anders Stadheim

Alexander Ødegaard - Håvard Flo - Kim Rune Hellesund
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Toom
Senior


Joined: 11 May 2004
Posts: 170
Location: Kristiansand

PostPosted: 02.06.2004 14:56    Post subject: Reply with quote

Ble litt forvirra nå, bra du oppklarte saken 2mas Wink

Ødegaard har god teknikk, fart og ikke minst tørr han å utfordre! Han har også veldig mye å gå på tror jeg, kan nok utvikle seg mer i RBK enn i Sogndal.

Kan være en god erstatter for Helstad på landslaget også på sikt, Helstad er ikke god nok som høyreving mener nå jeg. Han mangler teknikk..

Vurderer å selge begge til RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Snoken
Junior


Joined: 02 Jun 2004
Posts: 1

PostPosted: 02.06.2004 15:39    Post subject: Reply with quote

Kort presentation av några av de allasvenska spelarna det talats om:

Mikael Dorsin: Vänsterback som gillar att följa med upp i anfallen. Ganska snabb och teknisk för att vara en svensk back. Utvecklades väldigt mycket förra året och såldes då till Strasbourg samt fick spela några träningskamper med A-landslaget. Tidigare kapten i U21-landslaget (innan han fick chansen i A-laget). Framgångsrik i början i Strasbourg och fick spela alla matcher från start. I januari-februari gjorde han några dåliga matcher, och sedan fick han inte spela så mycket under våren. Strasbourg bestämde sig då för att utnyttja klausulen att inte betala hela övergångssumman, så nu är han Djurgårdens spelare igen. Eftersom Djurgården redan har en bra vänsterback (Stenman, högerback i U21-landslaget) ville man direkt sälja Dorsin vidare. Jag tycker dock att Dorsin är klart bättre än Stenman, främst defensivt.

Dede: Brasiliansk anfallare som spelade i Hammarby förra året, mest som inhoppare. Trots detta gjorde 10 mål och var populär bland fansen. Klubbledningen och tränaren (Anders Linderoth, tidigare i Stabaek) verkade dock inte lika imponerade, utan sålde honom till Kalmar. Där har han gjort succé i år med sex mål på åtta matcher. En av de viktigaste anledningarna till att nykomlingen Kalmar blivit ett topplag. Hammarby letar desperat efter en målgörare...

Mikael Antonsson: Mittback i IFK Göteborg. Nyligen kallad "Allsvenskans bäste mittback". Stabil och bra mittback som varit mycket bra i U21-EM hittills, där Sverige slagit Portugal och Tyskland och är klart för semifinal.

Babis Stefanidis: Anfallare / höger mittfältare från Djurgården. Tackade nyligen nej till nytt kontrakt, ville ha bättre betalt. Nuvarande kontrakt går ut i november. Var ungdomsproffs i Iraklis (Babis föräldrar är invandrade från Grekland) innan han kom till Djurgården 2001. Var då väldigt liten och tunn, men har nu växt till sig lite. Bra framspelare, men ingen stor målskytt. Mycket bra teknik. Också duktig i U21-EM just nu.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah
Senior


Joined: 13 May 2004
Posts: 146

PostPosted: 02.06.2004 16:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes rbk bør kjøpe Mikael Antonsson (midtstopper, 23 år, IFK Göteborg). Very Happy Laughing
Rbk har 13 baklengs i år det er altfor mye så tidling, så vi trenger en midtbeck! (Bare 4 lag har slippet inn flere mål!)Embarassed Confused Surprised Crying or Very sad

sander a:
"Angrepet, som jeg mener er akilleshælen i årets lag, ser det ikke ut til at man vil gjøre noe med, selv om det nevnes noen aktuelle navn her og der. Det er ikke til å komme ifra at en angrepsspiller koster mer enn en sideback, men slik virker det ikke som Rosenborg tenker. Man henter altså en talentfull svansk back til ca. 7 millioner (7 millioner er utrolig mye penger for en sideback!), men mener Bengt Sæternes ikke er verdt 8 millioner (er klar over at han er 29 år). Har en stygg følelse av at RBK ikke vil kjøpe inn en ny ving eller spiss nettopp pga at det vil koste noe mer enn å kjøpe en sideback.

Min personlige mening er at hvis man ender opp uten forsterkninger i angrepet i sommer, vil kvaliteten i laget ikke være nevneverdig styrket sammenlignet med i dag."

Rbk har scoret 3 mest mål så langt i år, så jeg er ikke så besymret!
Tror nok spillerne vokner kolosalt til høsten! Very Happy Cool Laughing Wink

Min Mening:
Arrow Er da at førstpirioten til Rbk bør være forsvaret! Rolling Eyes
_________________
RBK NORWAY RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 02.06.2004 16:56    Post subject: Reply with quote

eter det som var å lese over virker Mikael Antonsson som en meget god spiller. Sammens med Dorsin, Russell og Ødegård er handlerunden helt komplett. Da kan Enerly selges.( han bør bli solgt, en spiller av hans klasse fortjener å spille)
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah
Senior


Joined: 13 May 2004
Posts: 146

PostPosted: 02.06.2004 17:11    Post subject: Reply with quote

Jeg er 100% enig!
Handlekurven er full! (Ferdig)
Very Happy Surprised Cool Shocked Laughing Wink Rolling Eyes Wink Laughing Cool Shocked Surprised Very Happy
_________________
RBK NORWAY RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 02.06.2004 17:45    Post subject: Reply with quote

Tror Russell og Dorsin kommer i sommer. Ødegård og Antonsson blir nok evt. aktuelle etter sesongen!
(Spørs nå om antonsson i det hele tatt blir vurdert da? eller er de spillerne som ble nevnt aktuelle?)
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 02.06.2004 17:46    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
sander a wrote:
Han spilte da vitterlig indreløper mot RBK?


Nei. Vet ikke hvorfor TV2/Nettavisen har satt han opp som venstre indreløper i lagoppstillingen si.

Sogndal stilte slik mot RBK:

Terje Skjeldestad

Robbie Russel - Kjetil Holvik - Børre Steenslid - Kurt Heggestad

Ousman Nyan - Rune Bolseth - Anders Stadheim

Alexander Ødegaard - Håvard Flo - Kim Rune Hellesund


Må si at Høyre sida til Sogndal er ekstremt sterk! den holder meget god klasse!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 02.06.2004 17:51    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort fra at Enerly kommer med på landslaget hvis han blir solgt i sommer! Enerly og Sørensen i form som konkurrenter på høyrevingen til Norge, det hadde vært noe det.. Enerly redder FFK fra nedrykk, merk mine ord!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 133, 134, 135  Next
Page 21 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb