English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 155, 156, 157
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.08.2013 13:31    Post subject: Reply with quote

Nå var det ganske mange som ønsket seg Johansen, da, inkludert klubben. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 12.08.2013 13:47    Post subject: Reply with quote

He he,
ja og jeg var vilt begeistret da jeg skjønte at Perry ville kjøpe Stefan Johansen. MEN, jeg husker at det faktisk var noen som mente at Stefan Johansen var "hypet" og at en sesong var for lite til å vise seg som en forsterkning for RBK.

Noen som husker hvem det var som kan ha skrevet det?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 12.08.2013 13:51    Post subject: Reply with quote

Det var vel mange som var skeptisk til om han ville klare å følge opp fjorårssesongen. Historien gir oss jo utallige eksempler på at spiller som slår så plutselig gjennom får et lite tilbakefall. Var ikke overbevist om at han ville få en like god sesong i 2013 jeg heller, men likevel en det var verdt å gå for.

Han har jo muligens vært enda bedre i år enn han var i fjor, og det er jo meget positivt. Kan få en stor karriere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 12.08.2013 13:52    Post subject: Reply with quote

Krevde ikke Godset 10 mill for å slippe han til oss i vinter da?
Men uansett, hadde vi fått Johansen hadde vi ikke fått Mike, og jeg er ikke så sikker på at jeg hadde ofret Mike for Stefan Johansen heller.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 12.08.2013 13:55    Post subject: Reply with quote

Jensen gratis i stedet for 8-10 mill for Johansen any day.Men jeg hadde likt å sett Johansen i RBK, men han forsvinner nok snart til utlandet. Må si jeg egentlig er overrasket over at han fortsatt er i Godset, Molde solgte Eikrem og Johansen er bedre en Eikrem. Men så er Eikrem tidligere Man Utd unggutt så han har vel fått mer oppmerksomhet pga det.
Back to top
View user's profile Send private message
El Agentos
Junior


Joined: 19 Nov 2011
Posts: 65

PostPosted: 12.08.2013 14:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig at det kanskje var tidlig å konkludere med at Stefan Johansen var god nok til å bli hentet for 10 million før årets sesong, og at det var faret for et lite blaff, for det er det hos alle spillere som "slår igjennom". Men kvalitetene som han viste i fjor, det er kvaliteter som er så utrolig skjelden, og i tillegg har han nå tatt det et stort steg videre. Jeg vil påstå at han helt klart kunne forsvart prislappen på 10 millioner når vi nå ser utviklingen. Og de som heller hadde valgt Jensen nå i etterpåklokskapensånd kontra Johansen 10 million viser kortsiktig og klønette tankegang. Som sagt, så syns jeg Jensen gjør det bra. Men på tippeliganivå så er han bra.. MEN på et høyere internasjonalt nivå, så tror jeg han blir for enkel, og ikke en spiller som kan ta oss ut i Europa. Med det så mener jeg at ferdighetene hans blir utjevnet og vel så det, det tviler jeg på med Johansen. Hadde vi gitt 10 million for Stefan Johansen, så hadde han sannsynligvis kunne gitt oss mange ganger kjøpssummen tilbake i suksess og videresalg.

Når man nå ser at Stefan er utilgjengelig, så ville jeg gått for Ulvestad som har kontrakt ut 2014, og så lenge den ikke blir forlenget, så kan han kjøpes for en aksaptabel sum om spilleren selv ønsker det. Grunnen til jeg mener RBK må gå for han, er at han har ferdighetsnivå hakket over de andre vi har, og utvikling som tilsier at han knapt har vist en brøkdel av det. Når jeg da tenker internasjonalt nivå, så er det det hurtige fotballhodet, den gode nærteknikken og det gode passningsspillet som gjør han så interessant. Når han da i tillleg er den som skorer høyste på alle løpetester, i tillegg til å ha bra driv og går vinnende ut av alle dueller så blir det meget spennende.

Fellesnevneren for Stefan Johansen, Magnus Wolf Eikrem, Fredrik Ulvestad og kanskje til og med Gudmundur Thoriransson er at de har det kjappe hodet, nærteknikken og vurderingsevnene som gjør at de nesten aldri mister ball. Toppet av et passningsreportoar som kan slå enkle til geniale passninger, og de blir brukt til rett tid. Slike spillere er unik i form av de er så skjelden, og denne typen håper jeg RBK higer etter. Henriksen var en slik en, Sappara var en slik, dog Sappara var mindre hardtarbeidene en de andre nevnte. Sappara havner vel heller i kategorien "luksusspiller" ala Barrantes, de som har den ekstrem kreativiten og tilrettelegger og avslutter egenskapene.

Men slik RBK spiller pr dags dato så skjønner jeg godt at de ikke hentet Barrantes, for hans deffansive egenskaper og løpskapasitet passet ikke inn i dagens formasjon. Dessuten har RBK Berntsen som kan se ut som en mini Barrantes Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 155, 156, 157
Page 157 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb