English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Mikkelsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 53, 54, 55  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 12.08.2013 15:18    Post subject: Reply with quote

Lån ham ut til Ranheim, så får han finne formen der.
Back to top
View user's profile Send private message
obri
Proff


Joined: 08 Oct 2012
Posts: 344
Location: trheim

PostPosted: 12.08.2013 15:22    Post subject: Reply with quote

GÃ¥r ikke ! Daniel Krogstad,Mike Stilson og Bendik Bye er bedre!
_________________
Kjem alltid en ny kamp .....
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 12.08.2013 15:29    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:

Jeg tror begejstringen over at hente Mikkelsen var så stor, at folk glemte at spørre seg selv om dette. 1) Mikkelsen er en spiller, der spillede fast på et fantastisk FCN-lag i 2011/2012 og sluttede af med et glimrende EM. 2) Mikkelsen er en spiller, der var så usynlig i Brøndby, at Danmarks største fodboldside bold.dk ikke engang lavede en selvstændig artikel, da han blev solgt til FCN. 3) Mikkelsen er en spiller, der på et halvt år kun får 97 minutter på banen i Bundesligaen, selvom laget der lige har købt ham ligger sidst.

Tre meget forskellige versioner af samme spiller. Selvfølgelig forventer alle, at Mikkelsen præserterer som i version 1). Sådan er forventningerne her i Rosenborg og på den baggrund er Mikkelsen selvfølgelig et stort flopp.


Her tror jeg vi er inne på kjernen av problemet.
Det ville ikke vært første gang en spiller flopper i RBK etter å ha vert stjerne i tidligere klubb, så man kan spørre seg hvor nøye man har speidet Mikkelsen i Tyskland.
Uforløst potensiale eller ei, det skal presteres for å inneha en fast plass i en toppklubb, og det finnes en grense for hvor lenge man kan vente på at noen skal slå til.
Et fotballag lever i nuet, og den viktigste kampen er alltid den neste.
Itillegg har man det faktum at om Mikkelsen skulle begynne å storspille neste år så går det en halv sesong før han forsvinner til en større klubb. Sats på de som presterer idag, så får Mikkelsen kjempe seg inn i laget eller floppe. Jeg gir han til sommervinduet 2014 før jeg gir han opp totalt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kokeplate
Rutinert


Joined: 24 Oct 2007
Posts: 539
Location: Trøndelag

PostPosted: 12.08.2013 15:58    Post subject: Reply with quote

Hørte fra en som hadde pratet med en av gutta på laget, at Mikkelsen var utrolig god på trening. Kanskje bestemann. At han ikke fikk ut noen ting i kamp skjønte de ingenting av.

Det kan kanskje være grunnen til den enorme tilliten han har fått.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 12.08.2013 15:59    Post subject: Reply with quote

@Montana Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 12.08.2013 15:59    Post subject: Reply with quote

Perry sa jo også i møtet med supporterne for en stund siden at vi "bare skulle vente", fordi det var noe stort på gang med Mikkelsen. Så stemmer nok bra at han har imponert veldig på trening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 12.08.2013 18:08    Post subject: Reply with quote

Treningene inneholder jo mest spill på små baner så kanskje det er der han er best? Kan låne han ut til bedriftslaget mitt som spiller 7`er, men kan ikke garantere han spilletid....
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 12.08.2013 18:16    Post subject: Reply with quote

Er Perry dyktig nok til å få potensialet ut av Mikkelsen?
Han løper veldig mye feil og spiller for ofte ballen bakover.
Synd å si det, men en trener ved navn Deila tror jeg har fått ut potensialet hans.
Han glimter tidvis til og da er han god med sine driblinger og klikk-klakk-spill.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 12.08.2013 19:23    Post subject: Reply with quote

Hvis Mikkelsen briljerer på trening, så må Perry finne ut hva de gjør feil i forbindelse med kamp. Da kan det umulig handle om at han må få tillit. Enten sliter han psykisk og trenger mental coaching, eller så handler det om hvordan laget spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 12.08.2013 20:02    Post subject: Reply with quote

Spør meg selv om Mikkelsen lider litt av å ha manglende støtte fra Gamboa? For sånn som sidebackene til Godset herjer, nærmest som kantspillere til tider, kan man jo begynne å lure. Gjelder forsåvidt også på venstresiden hvor Dorsin også er i mindre grad med framover enn før.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6527
Location: Heaven

PostPosted: 12.08.2013 20:23    Post subject: Reply with quote

Ja,godset sine backer er jo helt oppe,derfor de får vanvettig trykk på lag også,fordi de blir så mange som jobber om ballen der oppe.

Og man er helt avhengig av det for og få flere bevegelser samtidig. Har vi hatt flere løp mot godset hadde de også fått problemer,men det blir ganske enkelt og legge press på oss og forstyrre oss når alle står og ser på ball fører og ikke tar initativ til og springe.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.08.2013 22:07    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Perry sa jo også i møtet med supporterne for en stund siden at vi "bare skulle vente", fordi det var noe stort på gang med Mikkelsen. Så stemmer nok bra at han har imponert veldig på trening.


Da får han fortsette med det. Så kan vi bruke de som imponerer i kamp i kampene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 12.08.2013 22:16    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
iconbit wrote:

Jeg tror begejstringen over at hente Mikkelsen var så stor, at folk glemte at spørre seg selv om dette. 1) Mikkelsen er en spiller, der spillede fast på et fantastisk FCN-lag i 2011/2012 og sluttede af med et glimrende EM. 2) Mikkelsen er en spiller, der var så usynlig i Brøndby, at Danmarks største fodboldside bold.dk ikke engang lavede en selvstændig artikel, da han blev solgt til FCN. 3) Mikkelsen er en spiller, der på et halvt år kun får 97 minutter på banen i Bundesligaen, selvom laget der lige har købt ham ligger sidst.

Tre meget forskellige versioner af samme spiller. Selvfølgelig forventer alle, at Mikkelsen præserterer som i version 1). Sådan er forventningerne her i Rosenborg og på den baggrund er Mikkelsen selvfølgelig et stort flopp.


Her tror jeg vi er inne på kjernen av problemet.
Det ville ikke vært første gang en spiller flopper i RBK etter å ha vert stjerne i tidligere klubb, så man kan spørre seg hvor nøye man har speidet Mikkelsen i Tyskland.
Uforløst potensiale eller ei, det skal presteres for å inneha en fast plass i en toppklubb, og det finnes en grense for hvor lenge man kan vente på at noen skal slå til.
Et fotballag lever i nuet, og den viktigste kampen er alltid den neste.
Itillegg har man det faktum at om Mikkelsen skulle begynne å storspille neste år så går det en halv sesong før han forsvinner til en større klubb. Sats på de som presterer idag, så får Mikkelsen kjempe seg inn i laget eller floppe. Jeg gir han til sommervinduet 2014 før jeg gir han opp totalt.


Enig med deg Tommel'n opp!

Å sitere 27 linjer og avslutte med "enig med deg" fyller opp forumet med unødig tekst og lite innhold. Se forøvrig forumregel G. -- haavarl
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2013 23:05    Post subject: Reply with quote

Jeg er også villig til å gi Mikkelsen mer tid, men ikke mer tid med klippekort.

Forhåpentligvis blir han skjerpet av konkurransen fra Chibuike.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 12.08.2013 23:49    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
Enten sliter han psykisk og trenger mental coaching, eller så handler det om hvordan laget spiller.

Jeg tror begge handler om begge dele. At Mikkelsen sliter psykisk har tidligere lagkammarater vel sagt så tidligt, som det overhovedet kan siges. At det også handler om, hvordan laget spiller, er det heller ingen tvivl om. Det er et ansvar som ligger hos de scouts, der har anbefalet ham. Er jo frustrerende, at en kantspiller som Emil Larsen - der havde været en langt bedre spiller i vores spilsystem - nu går til Brøndby, som er en klub vi sevfølgelig sagtens kan konkurrere med.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 13.08.2013 00:02    Post subject: Reply with quote

@Iconbit, kan du utdype det med tidligere lagkameratene som sier han sliter psykisk?
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 13.08.2013 00:49    Post subject: Reply with quote

Det er blandt andet radiointereviewet med tidligere lagkammerat i Brøndby, Mikkel Bischoff, fra den 20.01.2013:

"Ja, nu kender jeg jo Tobias og jeg ved - al respekt for ham - så er han en meget, meget humørspiller. Han er rigtig, rigtig dygtig når det kører godt for ham, men han havde en meget svær periode i Brøndby. Jeg kunne kanskje godt have set, at det ikke vil lykkes i en tysk oprykkerklub, hvor der skal arbejdes hårdt. Det er ikke lige det han gerne vil."

Som tidligere nævnt har han muligvis fået klippekort, fordi Perry godt ved, at det gik helt galt for Mikkelsen i Brøndby, da han røg på benken efter købene af Krohn-Dehli og Kristiansen. Scouts skal jo kunne grave dybere end, hvad der er offentligt tilgængelig. Lurer på om Bischoff havde været endog endnu hårdere i sin kritik, hvis man havde spurgt ham om Mikkelsen under fire øjne?

Det er også tankevækkende, at Tobias Mikkelsen om skiftet til Tyskland sagde til BT den 29.09.2013:

"Jeg er ikke en type, der bare falder ind i det hele og føler mig tryg med det samme. Dét er der måske nogen, der gør, men ikke mig. Jeg skal bruge mere tid til at tilvænne mig."

"Problemet har været det mentale, hvilket har påvirket mig fodboldmæssigt. Der har været meget andet end fodbold, der har fyldt mit hoved: at finde en lejlighed, bo på hotel i tre måneder, finde ud af hvordan min kæreste kunne komme til at studere hernede og alle sådan nogen ting."
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 13.08.2013 01:01    Post subject: Reply with quote

Virker som en meget spesiell fyr? Er han så spesiell?


@iconbit
Du er bare konge, og beriker dette «samfunnet» stort! Tommel'n opp!

_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 13.08.2013 01:16    Post subject: Reply with quote

Jeg vil nødig vurderer, hvor speciel Mikkelsen er. Jeg kender ham ikke personligt og jeg ønsker ikke at dømme med ham. Det er bare sjeldent at en fotballspiller fortæller pressen åbent om disse mentale nedture. Fra denne artikel:

"Mentalt var jeg virkelig langt nede, da jeg kom til FCN fra Brøndby. Jeg havde ingen selvtillid, og skulle først bygges op igen. Jeg har fået tillid fra trænerne, og så har jeg spillet på et et hold i fremgang. Det har haft stor betydning for min selvtillid."
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 13.08.2013 01:28    Post subject: Reply with quote

Takker Iconbit,
Dette ga meg langt mer innblikk i vår danske venn enn jeg hadde. Selv om det fortsatt ikke er riktig, gir det mer mening at Perry er redd for å vrake han etter å ha lest det der.

Bet meg spesielt merke i det med at han slet fordi han måtte finne leilighet, bo på hotel i 3 mnd og finne ut om damas studier. Disse "problemene" er vell en del av alle voksne menneskers liv, noen vil kalle det å leve, ikke noe man får mentale problemer over og legger ut om i media. Dette tyder for meg på at det skal svært lite til for at han skal miste fokus.
Fikk enda mindre tro på han nå, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 13.08.2013 02:08    Post subject: Reply with quote

Ja, han virker faktisk svakelig, spør du meg.

Er det sympati-tid han får på banen av Perry, nå som det ikke akkurat har fungert som ønsket?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 13.08.2013 10:20    Post subject: Reply with quote

christianm wrote:
Hørte fra en som hadde pratet med en av gutta på laget, at Mikkelsen var utrolig god på trening. Kanskje bestemann. At han ikke fikk ut noen ting i kamp skjønte de ingenting av.

Det kan kanskje være grunnen til den enorme tilliten han har fått.


Slik var også Perry når han selv spilte i RBK på slutten av åttitallet....
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 17.08.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

Er redd Mikkelsen må bindes fast til benken for at ikke Perry skal bruke han.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 17.08.2013 20:05    Post subject: Reply with quote

Spesielt den siste kontringa han ødelegger, den er grusom og utilgivelig! Jeg skulle heller sett at han prøvde å avslutte selv og klinket ballen opp på tribuna, da hadde han i det minste gjort et forsøk.
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 17.08.2013 20:06    Post subject: Reply with quote

Selg!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 53, 54, 55  Next
Page 30 of 55

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb