English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 81, 82, 83  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.08.2013 01:36    Post subject: Reply with quote

Morten2k wrote:
At du presterer å si at Dockal ikke er en god pasningsspiller gjør jo hele innlegget ditt verdiløst.

I tillegg er det mye synsing synes jeg. Det er klart selvtillit og kommunikasjon er viktig for en spiller. Vi har solgt fjorårets beste spiller for 4,5 mill, noe har fått fryktelig galt innad.


Jeg er enig med Miami her. Dockal har en god dødballsfot der han upresset kan slå en pasning presist . Men i banespillet er han ingen god pasningsspiller. Han sentrer upresist og har mye tap av ball til motstander.

Fyren er fortapt når han selv ikke har innsett sine enorme svakheter, og istedenfor klager på manglende tillit. Han svek Perry gjennom at han ikke ble bedre på det han måtte, nemlig løpskraften og den defensive jobbinga. Den er fortsatt enlendig.

Han kommer aldri til noen stor liga med den svake løpskraften , hvertfall vil han ikke lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 11.08.2013 02:47    Post subject: Reply with quote

Langt unna en sapara ja!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 11.08.2013 08:36    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Jangusk wrote:
Noen som greier å finne Boreks skåringssnitt i forhold til antall kamper?


55 kamper og 14 mål = 0.25 - (353.57 min) i Tippeligaen
13 kamper og 07 mål = 0.53 - (167.14 min) i kvalikk e-cup
07 kamper og 07 mål = 1.00 - (090.00 min) i Norgesmesterskapet
05 kamper og 01 mål = 0.20 - (450.00 min) i e-cup

80 kamper og 29 mål = 0.36 - (248.27 min) som totalt


Korrigert for faktiske minutter spillt:

TL (4075 min) - 291,07
NM (512 min) - 73,14
Kvalikk (1065 min)- 152,14
EL (424 min )- 424

Totalt (6076): 209,52
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 11.08.2013 08:53    Post subject: Reply with quote

Herlig, Huber! Tommel'n opp!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.08.2013 10:58    Post subject: Reply with quote

Hei då, tak for EL og godt spil sidste sæson.

Dockal klar for Sparta Praha
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 13.08.2013 12:16    Post subject: Reply with quote

Takk for alt, lykke til videre Smile
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5314

PostPosted: 13.08.2013 12:53    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen, og takk for at vi fikk spille i Europa League i fjor! Lykke til videre!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.08.2013 20:27    Post subject: Reply with quote

Dočkal is coming back to the Czech top division after two years in Trondheim, Norway.

“You can’t really compare these two teams. As an example, take a look at how they work with their youth players. They are only interested in fifteen, sixteen year-olds, not less,” said Dočkal. “Speaking about the first team rosters, there’s much more quality in Sparta, that’s why I’m really happy to be a part of it.”

As a football player, Dočkal was brought up in the jersey of the city rival, Slavia. However, Bořek is not expecting any problems regarding that.

“I had no problems so far. Sure, I’m going to hear it a lot in the Prague derby, but there’s been nothing so far,” he smiled.

Read more: Dočkal is ready to play on Saturday. “It’s now up to the coach,” he says
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 13.08.2013 20:30    Post subject: Reply with quote

Hvis Sparta er så jævla mye bedre enn oss, så kan han se langt etter spilletid, iallefall. Vårt nivå er det absolutt høyeste han kan regne med å hevde seg på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 13.08.2013 21:09    Post subject: Reply with quote

Ser de ligger på 2 plass..viktoria pilzen var mye bedre enn oss iallefall,men de har vel mistet spillere siden den gang.

Pilzen som leder serien.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 13.08.2013 21:21    Post subject: Reply with quote

Jablonec slo ut Godset rimelig greit og ser ut til å være et svakere lag enn Sparta, så det vil ikke være så veldig rart om nivået er høyere i Sparta enn hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 13.08.2013 21:31    Post subject: Reply with quote

Dockal er klasse. Klart han kan spille i en bedre klubb - som vet hvordan de vil spille fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 13.08.2013 21:39    Post subject: Reply with quote

Sparta er klasse..... Ble slått ut av Häcken i EL kvalik i år. Jablonec vant over godset, men hadde godset skåret på sine sjangser, som var svært mange og store så ville nok dem dratt det i land.

Men dog, skal ikke si noe i mot at den tjekkiske ligaen er bedre enn den norske. Victoria Plzn er jo virkelig et bra lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 14.08.2013 09:01    Post subject: Reply with quote

Virker jo som han har et problem med folk i stallen og ikke bare RBK generelt. Ble hele A-laget lei av alt pisset hans?
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 14.08.2013 12:51    Post subject: Reply with quote

Det er jo klart at laget blir drit lei av en som oppfører seg som en primadonna.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 14.08.2013 16:00    Post subject: Reply with quote

Er hele laget lei av han også nå? Ingen ende på hvor mye vondt Borek har skapt rundt seg her inne. Synes å ha lest støtte erklæringer fra både Perry og Strandberg til han i media i det siste jeg.
Borek er ferdig nå, bra for alle parter. Lykke til videre, Borek. Takk for at du sto frem på måten du gjorde ifjor og reddet sesongen 2012.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 14.08.2013 16:21    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig kan ingen benekte at fjorårets Dockal var gudesendt til oss. Men poenget er at han hviler på laurbærene, han griper ikke utfordringene som kommer med en ny trener, nytt system og ny posisjon, og han oppfører seg på en måte som tilsier at han ikke har et godt forhold til klubben.

Som indreløper i PJHs 4-3-3 ble han aldri noen suksess. Man kan skrive uendelige sider om forskjellige årsaker til dette, men man kan ikke si seg uenig i at han så aldri ut til å virkelig prøve å få det til. Jeg skal ikke påkreve meg personlig innsyn eller kjennskap, men dette er det uttrykket jeg har fått av ham i år.

Når han så avslutter en mørk periode i karrieren med å komme med en slik uttalelse, som direkte angriper laget og spillerne, er det åpenbart at han har kommet på kant med diverse folk på flere fronter.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 14.08.2013 16:39    Post subject: Reply with quote

Ifølge Perry gjorde Dockal sitt beste på å forbedre det han fikk beskjed om å forbedre på trening. Perry hadde nok kjørt en ingen kommentar om det var sant at han "aldri så ut til å virkelig prøve".
Mye kan skrives om Dockal, man kan sikkert presse ut en 10 sider til her på bakrun av et Tjekkisk intervju oversatt til Engelsk på Prahas hjemmeside, men er det ikke like greit å konstatere at det gikk som det måtte gå og ønske han videre lykke i karieren? om ikke for annen grunn enn at vi forhåpentligvis får videresalgsprosenter om han gjør det godt?
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 14.08.2013 16:46    Post subject: Reply with quote

Godt poeng. Enig.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 14.08.2013 17:02    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 14.08.2013 17:54    Post subject: Reply with quote

Når man først er der; Sparta Praha spiller 4-2-3-1, så der må Dockal konkurere om plassen med 21 år gamle Pavel Kaderábek på høyre ving. Forskjellen i de to spillerne ligger hovedsaklig i hurtighet og fysikk, hvor Pavel er den raskeste, men mangler også litt av den fysikken Dockal besitter. Spennende å se om han takler rollen og formasjonen.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2013 17:58    Post subject: Reply with quote

Han kan ikke spille offensiv midt?
Back to top
View user's profile Send private message
Czech rbk fan
Senior


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 186
Location: Príbram-CZ

PostPosted: 18.08.2013 11:53    Post subject: Reply with quote

Mens jeg venter på svar av Borek for den siste delen av „Borek’s corner“, kan jeg oversette noen interessante svar fra en artikkel fra idnes.cz. (fra 13.8.). Foresten - Borek var blant de første 11 i går mot Pilsen (elendig kamp, 0:0).

Min norsk er fortsatt veldig begrenset men med GoogleTranslate får man av og til helt forskjellig betydning.

Quote:
Takket være til 30 mål og 30 assists i 80 kamper ble det veldig vellykket tid for ham, hvorfor måtte han faktisk forlate Rosenborg? ”Det er veldig vanskelig å forklare det,” sier Dockal og trekker på skuldrene. ”Jeg kan prøve å finne en kort versjon.”

Bare prøv det.
Først og fremst kom en ny trener. Etter en prat med folk fra ledelsen bestemte han seg til å gå tilbake til 4-3-3, RBK hadde mye suksess med formasjonen i fortid. Treneren brakte med seg nye spillere hvem som han fant perfekt for systemet og jeg fikk en rapport om å bytte posisjon fra høyre, hvorfra skoret jeg mer enn 20 mål i løpet av én sesong, til midten av banen. I pre-sesongen spilte jeg masse tid på den nye posisjonen men treneren fortalte meg en uke før sesongen at jeg har ennå ikke vært klart for posisjonen.

Og din reaksjon?
Vi fikk ikke så mye prat om dette etterpå. Jeg føler at dette var en forbered bestemmelse som jeg fant ikke noe grunn til. Men det skjer i fotball, treneren hadde en annen idé om spillere hvem som han ønsker å bruke. Og jeg klarer å forstå og respektere det. Spesielt når fikk han spillerne hvem som han selv ønsket.

Men for deg ble det bare benken etter en fantastisk sesong.

Ja, det er sant, jeg sier at det var den beste sesongen i livet mit. Jeg hadde dannet et solid navn både hos medspillere og supportere, men treneren bestemte seg å ikke benytte meg. Det er vanskelig å prate om dette. Jeg vet at det kan se ut som unnskyldning å si at dette var grunnen til hans bestemmelse. I alle fall har jeg ren sannvitighet, jeg prøvde å gjøre min beste i pre-sesongen og forberede meg til den nye posisjonen og hjelpe til hele laget.

Var de andre i klubben enige med treneren?
Jeg var visst ikke den eneste som ville ha trodd at det er urettferdig at jeg sitter på benken. Folk fra ledelsen kunne ikke snakke mye om dette, men jeg følte støtte fra dem. Og da jeg sa farvel, alle kunne plutselig snakke fritt. De hadde den samme menningen som jeg, alle unntatt trenere. Jeg fortsatt får sms fra klubben hvor det skrives om unnskyldning om at jeg måtte forlate RBK.

Men det var ingen som jagde deg bort fra Rosenborg.

Absolutt ikke. Men jeg følte at jeg ikke bli der lenge. Hvis de nye spillerne virkelig passer bedre til systemet, forstå jeg det. Men jeg måtte se fra benken på spillere hvem som ikke er bedre enn meg. Da kom en bestemmelse om overgang til en annen klubb.

_________________
http://www.fb.com/norskyfotbal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 18.08.2013 13:41    Post subject: Reply with quote

Oi. Det var jo faktisk et veldig sympatisk og forholdsvis lojalt intervju av Dockal. For all del, å føle manglende support fra sjefen samtidig som en må fremstå som fullt ut "lykkelig" (alle ved jo at gnisninger ikke må frem i media) ved siden av så kan jeg forstå at Dockal følte både frustrasjon og småsinne. Kunne sikkert taklet det bedre, men jeg kan forstå det.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 18.08.2013 14:16    Post subject: Reply with quote

Det er akkurat slik jeg har oppfattet situasjonen hele veien, bra intervju Tommel'n opp!

Må jo være et helvete å bli nedprioritert til Mikkelsen slik han har vert i hele år vell vitende om at du selv kan gjøre en mye bedre jobb.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 81, 82, 83  Next
Page 82 of 83

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb