English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 29.08.2013 21:29    Post subject: Reply with quote

Det at spillet skal være gjenkjennelig er vel Perrys egne ord rett etter han tiltrådde stillingen. Og da er det ikke rart vi går å venter på at dette faktisk skal skje. Er du trener for Rosenborg Ballklubb skal du ha en visjon oppe i hodet ditt på hvordan dette skal øves inn på feltet. Tilbake til røttene kalte styret det!

Kan ikke si det er mye som er positivt gjenkjennelig i vårt angrepspill enda nei. Håper jo det skal løsne, men tviler på at Perry er mannen som skal få dette til å løsne. Det er så og si tro kopi av JJ lag, og han fikk jo sparken fordi han ikke fikk laget til å spille et mønster i angrep som faktisk var gjenkjennelig.

Men at vi tar masse poeng hjelper jo på og får folk til å glemme rimelig kjapt hvordan vi opptrådde under kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 29.08.2013 21:52    Post subject: Reply with quote

En vesentlig forskjell er viljen til å angripe. Den har vi nå, langt mer enn vi hadde under JJ. Og angrepene er langt mer enn de lange ballene til Rade og Steffen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 30.08.2013 06:52    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
En vesentlig forskjell er viljen til å angripe. Den har vi nå, langt mer enn vi hadde under JJ. Og angrepene er langt mer enn de lange ballene til Rade og Steffen.


Jeg kjenner jeg blir litt usikker her haavarl. I det minste synes jeg det fortsatt er lang veg å gå i angrepsspillet under PP. For eksempel, et typisk trekk ved laget er som mot Sogndal og VIF. Vi fører i stor grad, men blir bare liggende i halvmåne rundt "bussen" med Søderlund på "strek". Under Hamren hadde vi evnen til å spille oss gjennom, i fravær av offensiv hurtig spill. Nå opplever jeg at vi fortsatt mangler begge delene.

Fortsatt skeptisk til Prosjekt Perry altså. Men han må vel få litt mer tid. Det var derfor jeg trakk inn JJ ovenfor, vi ser jo av og til at trenere kan ha ganske umiddelbar effekt på et lag. Det ser imidlertid til å sitte langt inne for nye trenere i Rosenborg.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 30.08.2013 07:29    Post subject: Reply with quote

Under JJ var det utrolig sjelden å se mer enn ên RBK-spiller i helhjerta løp framover på banen. Det er den viktigste endringa Perry har fått inn, synes jeg: Når vi vinner ballen nå søker mange spillere rom framover. JJs mannskap ble alt for ofte stående å trille ball på tvers, selv på åpenbare overgangsmuligheter. Ser vi tilbake til Hamrèn var vi trege framover, da også. Men siden vi hadde Annan kunne vi sende fram nesten hele laget for å spille oss gjennom etablert forsvar. Så for meg er den store forskjellen med Perry at nå ser det faktisk ut som vi vil fram for å score mål, Det har veldig mye å si for unhderholdningsverdien - et "ekte" RBK skal hele tiden fram for å jakte flere mål. (Ja, nå velger jeg å overse årets triste forestillinger med hele laget i forsvar de siste 20...). De gangene vi har spilt bra har det vært opptil flere samtidige offensive løp, selv om uttellinga har vært for dårlig pga. mye surr i avslutningsfasen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.08.2013 10:29    Post subject: Reply with quote

Jeg må få lov til å gjenta meg selv angående den påståtte framgangen fra Jönssons RBK.

Det var stor forskjell på Jönsson-RBK anno 2011 og Jönsson-RBK anno 2012.

Da Jönsson tiltrådte som Rosenborg-trener var det, om ikke annet, et offensivt lag vi så. Faktisk var det så offensivt (og uplanlagt og ustrukturert) at vi ofte så laget etablere et litt stillestående powerplay i 2-3-5-formasjon rundt motstanders sekstenmeter. Med et totalt fravær av fart i hele laget førte de uunngåelige balltapene stadig vekk til enorme sjanser imot på overganger, noe som gav poengtap. Neste sesong gikk Jönsson atskillig mer forsiktig og kynisk til verk, med et tydelig fokus på defensiv trygghet og umiddelbare resultater framfor utvikling av spillestil, noe som gav både færre mål scoret og sluppet inn, og enkelte virkelig sjeledrepende forestillinger på hjemmebane.

For å ta tallene, så scoret Rosenborg under Jan Jönsson hele 69 mål på 30 seriekamper i 2011, det er 2,30 mål per kamp. Året etter sank det til 1,77 mål per kamp. Totalt sett scoret Jönssons RBK over to mål i snitt per kamp i serien (2,03). Så langt har Perrys RBK 1,86 mål per kamp i serien.

Det er altså liten statistisk forskjell mellom gjerrig-Jönssons og Perrys målproduksjon, mens det er en sterk og signifikant forskjell mellom offensiv-Jönssons og Perrys målproduksjon. Dersom man forutsetter at scorede mål er en brukbar målestokk for "offensiv fotball" vil jeg påstå at det mer enn noe annet fins grunnlag for å si følgende:

Rosenborg under Jönsson spilte totalt sett mer offensiv fotball enn Perrys Rosenborg har gjort.

Nå kan det selvfølgelig hende at Perrys spillestil vil sette seg (eller vises) over tid, og gi økt målproduksjon i 2014 - det kan egentlig ingen vite - men akkurat nå fins det få konkrete tegn på at dette skal skje. Poengproduksjonen er så langt bedre, og på det feltet må man gi trenerteamet godkjent så langt, men hvis målestokken er "offensiv fotball" så er den foreløpige karakteren under middels, i mine øyne.

P.S. Angående trender og utvikling: Jönssons utvikling i Rosenborg gikk som nevnt fra "rosenborgsk" fokus på offensiv fotball til mer forsiktig defensiv fotball. Trenden under PJH er lignende: de første 10 kampene scoret vi 21 mål (2,10 mpk), mens de siste elleve kampene har gitt 18 mål (1,63 mpk).
[/i]
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.08.2013 10:32    Post subject: Reply with quote

zaphod81:

Interessante tall. Har du gjort deg opp noen mening om hvorfor utviklingen ser omtrent lik ut for 2 trenere etterhverandre. Mer og mer defensiv.

Er det resultatpress som gjør dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 30.08.2013 10:38    Post subject: Reply with quote

Man bør også ta til betraktning Nicke Bille Jensen < Rade Prica

edit:
Hvertfall hva kom til å putte ballen i mål.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.08.2013 10:44    Post subject: Reply with quote

Nå er 10 + 11 kamper ikke mange kamper å vurdere etter, så den trenden til PJH er jo ikke annet enn mildt tankevekkende.

Men jeg tror helt klart at resultatpress var sentralt i Jönssons tilfelle, og jeg tipper det også har vært det for PJH. Det er en ryggmargsrefleks for skandinaviske trenere å ta færre sjanser og spille mer forsiktig når de umiddelbare resultatene ikke kommer. Det fungerer nok også godt når man sitter på de beste spillerne - når to lag møtes, og tar veldig få sjanser med ball, så er det ofte laget med best individualister som vinner - men det er jo en veldig negativ holdning dersom målet er å utvikle laget offensivt over tid.

Det er også grunnen til at jeg har vært skeptisk til Hansen helt fra starten: han har alltid slått meg som en ganske typisk norsk pragmatiker uten noen egen fotballfilosofi, som vet hva han skal si for å bli ansatt i RBK. Hans refleks er å spille "norsk", på lav risiko, med fokus på forsvarsspill og overganger, og det er det han alltid vil ty til mot noenlunde jevnbyrdig motstand. Derfor vil vi aldri få se noen vesentlig framgang mot et offensivt spillemønster under Perry - det er verken i repertoaret eller på prioriteringslista hans. Han vil alltid terpe overganger, og lite annet.

Tror jeg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 30.08.2013 10:53    Post subject: Reply with quote

Zaphod81 har noen gode poenger, og ikke minst en kul ny måleenhet - mpk Smile

Men selv om JJ til å begynne med sendte hele laget i angrep syntes jeg aldri det var god Rosenborg-fotball, eller god underholding. God Rosenborg-fotball for meg er hurtig spill i lengderetningen, og inkluderer noe NAE var veldig tydelig på som trener - viktigheten av å få avslutta angrepene. Med JJ sto hele laget høyt, men det var opp til tilfeldighetene og sterke individualister om det ble mål. Jeg husker denne tida med gru, for med RBK i angrep var jeg mer redd for brudd imot enn spent på muligheten for mål.

Jeg savner følensen av forventning fra 90-tallet. Hver gang vi erobra ballen tenkte jeg 'nå eksploderer det', og gleda meg til å se hvordan alle de offensive løpene rev motstanderens forsvar i stykker og skapte sjanse etter sjanse. Nå ser jeg en del av de gode, gamle løpene, selv om det foreløpig ikke blir store sjanser av det. Dette håper jeg kommer med tiden, selv om jeg ser at det ikke er sikkert at Perry evner å ta oss så langt. Jeg mener han må få vinteren på seg til å prøve å få inn et komplett offensivt mønster, så får vi heller sparke han på forsommeren, hvis vi ikke kommer videre.

Litt på siden kan man vel si at JJ i motsetning til Perry rådde over en rekke naturlige målscorere. I dag har vi nesten bare angripere som tross gode ferdigheter ikke vet hvor målet står. Kanskje kan Søder, Chibbe og Helland utmerke seg her med tid og tillit, men målpotensialet for et lag med Ivers, Prica og Dockal anser jeg i utgangspunktet som høyere.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2013 11:38    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
En vesentlig forskjell er viljen til å angripe. Den har vi nå, langt mer enn vi hadde under JJ. Og angrepene er langt mer enn de lange ballene til Rade og Steffen.


Det skulle nesten bare mangle at RBK viser vilje til å angripe, og er mer variert i spillet enn kun å pole langballer.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.08.2013 13:15    Post subject: Reply with quote

Det har jo helt klart vært en viss fremgang i det offensive etter JJ gikk. Det var jo ren bingo.

Holdepunktene mot PJH dreier seg hovedsaklig om laguttak og progresjon. Siden seriestart har det vært lite fremgang i den offensive samhandlingen. Vi er gode på kontringer, men sliter fortsatt voldsomt mot etablert. I tillegg er det grunn til å stille en del spørsmål rundt laguttakene. Jeg tenker da kanskje først og fremst på potetsekken i målet og den tilsynelatende ubegrensede tillitten til Mikkelsen. Både Chibuike og (i det siste) Helland har vist seg langt mer skapende.

I tillegg synes jeg Mix og Svensson har fått for mye spilletid i forhold til Berntsen den siste tiden. Svensson har vært nedadgående etter en meget god vårsesong, og Mix har vært høyst middelmådig etter returen fra Gold Cup. Spesielt mot lag som ligger lavt så mener jeg Berntsen har mye mer å komme med enn de 2 nevnte. Med de individuelle ferdighetene Chibuike, Berntsen og Helland besitter har vi langt bedre forutsetninger for å bryte ned forsvarsmurer.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 30.08.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...644577.ece



- Hvordan vil du enkelt forklare din egen fotballfilosofi?

- Enkelt og enkelt. Det overordnede er at jeg ønsker å stå for en positiv og attraktiv angrepsfotball. Skal man lykkes med det, må man ha et mønster å spille etter. Bevegelser skal utløse pasninger. Gjør du dette, og mestrer det godt, oppstår det enda mer kreativitet. Du må ha et klart bilde om hvordan angrepsspillet skal se ut mot etablert forsvar, på kontringer, dødballer, det er helt avgjørende. Man må også dra opp dette mønsteret ofte på trening, i 11 mot 11, der du får jobbet med bevegelsesmønster over tid, med kvalitet. Kort fortalt: Jeg ønsker å spille gjennom midten, bygge opp spillet bakfra og ønsker at bakre firer er gode i frispillingsfasen. Å spille gjennom ledd er viktig for meg. Det er sjelden jeg ønsker å slå lange baller mot etablert forsvar, jeg ønsker heller å spille hurtig gjennom midtbanen.

- Man er prisgitt den hånden man får utdelt i form av spillertyper, men hvis du kunne velge fritt av spillere og spillertyper, hva slags formasjon og system tror du er best?

- Jeg er veldig glad i 4-3-3, og for meg kan 4-3-3 spilles på ulike måter utfra hvilke spillertyper man har. Du kan spille en klassisk 4-3-3 med en dyp midtbanespiller, du kan spille med en offensiv midtbanespiller med en spiller bak spissen. Du kan også spille skjevt med to spisser, én ving og legge en side åpen, og jeg har spilt med alle variantene. Alt utfra hvilke spillertyper man har til rådighet. Å bygge lag handler om å sette spillere i situasjoner de har størst forutsetninger for å lykkes.

- Hva slags fotball får vi aldri se et lag Per Joar Hansen trener spille?

- Det er et lag som bare murer igjen og venter på kontringer. Mitt lag skal skape sjanser gjennom eget spill og ha tro på egen spillfilosofi. Du får heller ikke se meg bruke trebacks-linje med libro. Det har jeg funnet ut at ikke er spesielt smart.


Glemte artikkelen der,synes det er mye som ikke fungerer i det han sier er hans filosofi.
Lite framgang.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
davus
Rutinert


Joined: 10 Mar 2005
Posts: 612
Location: Oslo

PostPosted: 30.08.2013 22:47    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:

- Hva slags fotball får vi aldri se et lag Per Joar Hansen trener spille?

- Det er et lag som bare murer igjen og venter på kontringer.


Synes vi har basert vel mye av spillet vårt så langt på kontringer. For all del, vi er ganske gode på det, men på kontringer er du ikke alt for avhengig av at laget er sammenspilt siden rommene ofte er store og åpningene mange om du er hurtig nok.
_________________
Forza Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 30.08.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

Når jeg leser eller hører intervjuer med PJ, tenker jeg alltid på det Odd Iversen sa til Nils Arne Eggen:

"Du prate som en gud, men spælle som ei fett."
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 31.08.2013 01:20    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Da Jönsson tiltrådte som Rosenborg-trener var det, om ikke annet, et offensivt lag vi så. Faktisk var det så offensivt (og uplanlagt og ustrukturert) at vi ofte så laget etablere et litt stillestående powerplay i 2-3-5-formasjon rundt motstanders sekstenmeter. Med et totalt fravær av fart i hele laget førte de uunngåelige balltapene stadig vekk til enorme sjanser imot på overganger, noe som gav poengtap.

Mange gode poeng her, men jeg vil trekke akkurat dette litt tilbake til RBK under Hamrén. For man kan vel si at RBK også under Hamrén egentlig ikke hadde noe særlig strukturert offensivt spill bortsett fra at man etablerte angrepet på motstanderens banehalvdel, og som regel fikk kriget inn (les: attityd) de viktige scoringene. Så hva er grunnen til at RBK anno 2009 slapp inn 22 mål i Tippeligaen, og dobbelt så mange i mot i 2011?

Det er sannsynligvis mange svar på dette spørsmålet, men jeg tror hovedgrunnen er forskjellen i kvaliteten på midtstopperduoen i disse to periodene. Hamrén hadde den ekstreme defensive tryggheten med ultraraske Stadsgaard som ved mange anledninger ble RBKs redningsmann når 2-3-5-powerplayet endte i en farlig kontring i mot. På toppen av kaka fikk han også hjelp av spillere som Demidov og Annan.

Midtstopperne fra 2011-sesongen er derimot et annet kapittel. Jim Larsen er en kvalitetsmidtstopper i norsk målestokk, men han manglet farten som Stadsgaard hadde. Utover det hadde vi Lago, Høiland og Bjärsmyr. I tillegg var midtbanen også meget svekket.

I år har vi Tore Reginiussen som er tregere enn Stadsgaard men hurtigere enn Larsen. Statistikken bekrefter også at antall mål i mot per kamp er midt på treet sammenlignet med 2009 og 2011.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2013 18:12    Post subject: Reply with quote

Mye enig i det du sier om fart i forsvaret - det var for meg helt ubegripelig at ikke Hoftun og sportslig avdeling så hvor viktig det var å erstatte farta til Stadsgaard, når de visste hvor mye bedre resultatene var med ham på banen.

Når det gjelder det offensive, så mener jeg det var klasseforskjell mellom Hamréns og Jönssons offensive spill. Hamréns lag var flinkere til å holde strukturen offensivt, og søke nye posisjoner offensivt (minus S.Iversen), slik at de ofte kunne søke gjennombrudd på siste tredel når de hadde spilt seg inn i mellomrom. Jönssons RBK tømte ofte midtbanen tidlig, for så å spille ballen opp til hodeduell for Prica/Iversen, og så stod alle stille etter første bevegelse. I tillegg mener jeg at Hamréns fokus på å "hvile" med ballen i laget framfor å sparke den vekk og rygge hjem er et langt bedre utgangspunkt for å bygge et virkelig godt lag.

Per Joar Hansens resultatmessige "suksessoppskrift" i forhold til Jönsson mener jeg bunner i tre ting:

1. Klart større fart i forsvaret gjennom Gamboa og Regs.
2. Mer pondus på midtbanen gjennom Mike Jensen
3. Mer marginer i jevne kamper fordelt mellom flaks og vinnermentalitet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.08.2013 19:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også at vi i år ligner del på oss selv under Hamrén. Nekter å tape, har veldig mye ettmålsseiere, og oser "attityd". Veldig effektivt, om enn ikke så sjarmerende. Vinnerskallen Demidov er erstattet med vinnerskallen Strandberg i forsvar. Offensivt er samhandlinga for dårlig, det blir for mye en og en, og vi produserer for lite, men vi er bedre enn motstanderen i det at vi er gode i å ta ut nøkkelspillere og bryte ned motstanders angrep. Vi tar nok gull i år som under Hamrén, men også i år vil mange være "misfornøyd" med måten det gjøres på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2013 19:17    Post subject: Reply with quote

En ting er at spillet ikke sitter. Noe helt annet er det å ligge bak og slå langt på egen hjemmebane.

Skjønner meg ikke på de som vil gi noe slikt mer tid. Dette handler jo ikke om tid, det handler om holdning til spillet og trenerkvaliteter.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 31.08.2013 19:27    Post subject: Reply with quote

Spillerne hører tydlivis ikke på hva perry sier,han sa klart i fra i pause intervjuet at han var langt fra fornøyd.
Og at det ble alt for mye langt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.08.2013 19:39    Post subject: Reply with quote

Dette faller på én av to ting - formidlingsevne eller gjennomslagskraft. Begge deler er ganske dramatisk for en trener.

Jeg er ikke i tvil om at Perry ønsker å spille god RBK-fotball, men enten sliter han med å gjøre lære om til liv, eller så har han en gjeng spillere som ikke klarer eller vil høre på instruksjonene. Samhandlinga er i hvert fall lysår unna det vi burde hatt. Vi har vel vist god fotball i to hele kamper pluss en 3-4 enkeltomganger. Resten er sliteseire på tross av spillet. Poengfangsten kan ingen ta fra oss, men vi kan heller ikke tillegges kvaliteter i spillet. Vi lever i fryktelig stor grad av glimt fra enkeltspillere blandet med poeng i kamper vi er heldige, for eksempel borte mot Godset og hjemme mot LSK.

Det er meget sannsynlig at vi får både seriegull og cupfinale, som kan gi the double. I tillegg får vi sannsynligvis CL-kvalik, og er rimelig garantert kvalifisering til Europa på en eller annen måte. Perry sitter trygt da han oppfyller alle sportslige krav i klubben, og det er selvsagt vanskelig å avsette en trener med slike meritter. Det er to scenarioer som løser situasjonen for kritikerne; fremgang i spillet, eller den mer brutale - tilbakegang i resultater. Perry står uansett som trener ved sesongstart 2014.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 31.08.2013 19:44    Post subject: Reply with quote

Interessant analyse av RBK i år fra Bjørn Hansen, fra 6:45 i RBK Magasinet Live http://www.adressa.no/tv/...style=null
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2013 20:28    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Jeg er ikke i tvil om at Perry ønsker å spille god RBK-fotball, men enten sliter han med å gjøre lære om til liv, eller så har han en gjeng spillere som ikke klarer eller vil høre på instruksjonene.


Jeg tror du kan legge til en tredje årsak, og det er at han ikke har en oppfatning av fotballspillet som gjør lagene han trener i stand til å spille glimrende kollektiv angrepsfotball.

Jeg tviler heller ikke på at Perry vil se fantastiske pasningskombinasjoner og supert angrepsspill, som alle andre trenere. Så var det veien man går for å komme tid. Perry er opplært i den norske trenerskolen, og ut fra det jeg har fått med meg av spillestil gjennom det som skjer på banen og det han sier i intervjuer, står han ganske nær Drillo, som de fleste norske trenere. De har til og med valgt seg samme assistent, Otto Ulseth.

Så kan man spørre seg hvor utviklende en slik fotballfilosofi er for å få et lag til å spille den fotballen man liker å se. Jeg tror ikke det Perry står for vil gjøre laget i stand til å utvikle seg til å fremstå ekstraordinære i det kollektive angrepsspillet. All erfaring med ham selv og andre trenere med noenlunde samme filosofi er med og bekrefter dette.

Derfor har jeg heller ingen forståelse for at prosjekt Perry skal bli bedre over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 31.08.2013 21:38    Post subject: Reply with quote

Hvor lang tid skal en ny trener med mange nye spillere bruke på å innføre et spillesystem? En del her inne begynte å kreve Perrys avgang nesten før serien var i gang. Selv mener jeg dette kan ta flere sesonger. I hvert fall bør vi gi han ut neste sesong for å bevise hva han kan få til. Så får vi bare krysse fingrene og håpe på kontinuitet på spillerfronten.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 31.08.2013 21:45    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Interessant analyse av RBK i år fra Bjørn Hansen, fra 6:45 i RBK Magasinet Live http://www.adressa.no/tv/...style=null


Ja, anbefales.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 31.08.2013 21:51    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Interessant analyse av RBK i år fra Bjørn Hansen, fra 6:45 i RBK Magasinet Live http://www.adressa.no/tv/...style=null


Interessant å høre at han ser på Nicki og Chibuike som så "ustrukturerte" spillere at de best passer som innbyttere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 326, 327, 328  Next
Page 143 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb